Beantwoord

Waarom laat Glasvezel zo lang op zich wachten


Vorig jaar kreeg ik een brief van T-Mobile dat er glasvezel beschikbaar zou komen en dat dat zo snel zou gaan dat ik in februari 2022 over een werkende glasvezelverbinding kon beschikken. Geweldig !!

Op 12 januari 2022 heb ik daarom maar alvast een abonnement afgesloten  in de verwachting dat er nu snel actie zou worden ondernomen door T-mobile en dat ik snel de beschikking kreeg over glasvezel.

En wat denk je ??? Tot op dit moment (bijna een half jaar na de eerste brief) is er hier in de buurt nog helemaal NIETS te bespeuren van enige activiteit door of namens T-Mobile. Ik begin het intussen een beetje (boel) zat te worden !!!!

Gelukkig is KPN nu ook begonnen met de aanleg van glasvezel in Haarlem (postcode 2011AN), dus het wordt nu een wedstrijd. Degene die het eerste werkende glasvezel kan verzorgen in mijn woning heeft mij klandizie.

Ik ben het echt zat om aan het lijntje gehouden te worden, zeker omdat ik helemaal niet wijzer wordt van de helpdeskmedewerkers. Die verschuilen zich achter ïk kan u hierbij niet helpen, wij hebben geen schema van de aanleg in uw wijk”.

Als ik niet snel uitsluitsel krijg van T-Mobile zijn ze mij als klant kwijt.

WAAROM GEEFT NIEMAND MIJ EEN ZINNIG ANTWOORD OVER DE OPLEVERING ??????

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 April 2022, 22:56

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RonaldHC 

Helaas kan er altijd wel eens vertraging optreden, miss hidn dat je eens contact kunt opnemen met de aannemer? Het telefoonnummer is 0800 8665004 VolkerWessels Telecom.

T-Mobile is ook beschikbaar op het KPN netwerk.

Vertraging ??

 

Waarom wordt de klant daar niet gewoon over geïnformeerd ?? Waarom moet de klant daar steeds weer zelf actie op ondernemen?

T-Mobile wil toch zoveel mogelijk klanten ? Daar mogen ze dan ook wel wat initiatief in ontwikkelen en de klanten actief informeren. Nu is het steeds maar afwachten of er iets gaat gebeuren.

En waarom zou ik T-Mobile nemen op het KPN-netwerk ???

Maar goed ik zal die aannemer straks eens bellen. Niet dat ik daar veel van verwacht (gezien de opmerkingen daarover op de andere blogs).

 

In ieder geval bedankt voor het antwoord. Heeft iemand nog het fatsoen om een beetje moeite te doen.

Reputatie 7
Badge +15

@RonaldHC 

In dit geval moet de aannemer nog werkzaamheden verrichten waar T-Mobile ook op wacht volgens mij, daarna kan T-Mobile Guidion aansturen voor de huisinstallatie.

De aannemer moet inderdaad nog al zijn werkzaamheden uitvoeren in de hele wijk. Waarom belooft T-Mobile de realisatie van de werkende glasvezel-aansluiting in februari 2022, terwijl er in (bijna) mei nog geen spa de grond is gegaan ?

Waarom onderhoudt T-Mobile geen contact met haar nieuwe glasvezelklanten over de voortgang van de werkzaamheden ?

Waarom geeft T-Mobile geen inzicht in de gewijzigde opleverings-/aansluitingsdatum ?

T-Mobile zal zeker geen prijzen winnen voor communicatie.

Helaas voor T-Mobile hebben ze in Haarlem geen monopolie meer op glasvezel nu ik de indruk krijg dat KPN T-Mobile voorbijstreeft in de aanleg. Zodra ik dat zeker weet stap ik meteen over op KPN en nee, niet via T-Mobile. Die heeft het behoorlijk verbruid bij mij.

Ik heb net eindelijk contact gehad met 0800 8665004. Dat is dus niet het nummer van Volkers Wessels Telecom, maar gewoon van T-Mobile thuis. De telefonist had zelfs nog nooit gehoord van Volkers Wessel Telecom !!

Het is nu 22 april en de telefonist vertelt mij dat op 3 mei de eerste aansluiting wordt gerealiseerd. Waar in Haarlem wist hij mij niet te vertellen. Hij geloofde er kennelijk ook niet zo in, want hij gaf meteen aan dat het wel later zou worden : mei, juni, juli !!

Hoe maak je je als provider volkomen ongeloofwaardig ? Nou gewoon op de manier waarop T-Mobile dat doet. Ik geloof er niet meer in.

Reputatie 7
Badge +15

@RonaldHC 

Ik ben ook een klant en geen moderator maar ik keek op deze pagina :

https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/glasvezel/haarlem

Je hebt gelijk, het nummer is van T-Mobile. Ik had het niet helemaal goed gelezen maar er staat een emailadres bij van VolkerWessels Telecom maar als partner wordt er Open Dutch Fiber aangegeven 🤷🏽‍♂️

Nou Waqqas, jammer dat je geen moderator bent, maar in ieder geval bedankt dat ik mijn frustraties even kwijt kon.

Het zit mij (en waarschijnlijk velen) erg dwars dat T-Mobile zo laconiek met deze problematiek om gaat. I

k denk dat ze het allemaal veel te makkelijk verdienen. "Die makke schapen komen toch wel” zal hun instelling wel zijn :)

Reputatie 6

Hoi @RonaldHC, goed dat je hier je hart lucht, ik geef je graag wat meer antwoorden! Vanaf het moment dat het bekend is dat je bij T-Mobile een abonnement kunt afsluiten, is dit ook mogelijk. Het kan zijn dat het nog helemaal aan het begin van het glasvezelproject is waarbij alle kabels nog gelegd moeten worden, alle huizen aangesloten moeten worden en de technische apparatuur nog in de wijkcentrale gebouwd moet worden. Het kan ook zijn dat op het moment van je aanvraag de glasvezelverbinding al helemaal klaar is en we jou direct kunnen aansluiten. Wat de status is van de aanleg in jouw wijk, informeren we altijd per e-mail nadat je de aanvraag hebt gedaan. 

In jouw geval hebben we op 12 januari een e-mail gestuurd waarin staat: “We regelen alles graag zo snel mogelijk voor je. Er moet wel wat gebeuren en dat leggen we je hier uit. Eerst moet er in jouw straat een glasvezelverbinding gemaakt worden. Zodra die gereed is, kunnen we bij jou in huis met de glasvezelaansluiting aan de slag. Er wordt contact met je opgenomen voor een afspraak. Nadat de glasvezelaansluiting in huis gereed is, kunnen we T-Mobile Thuis bij je installeren. Onze Installatiepartner Guidion neemt dan contact met je op om een installatie-afspraak te maken. Uiterlijk een week voor deze installatie-afspraak krijg je alvast het Installatiepakket met de post. Zodra het pakket verstuurd is sturen we je een Track & Trace code waarmee je het pakket kunt volgen.”

Volker Wessels Telecom is de partij die zorgt voor de aanleg, pas na een volledige aanleg komt een provider om de hoek kijken die zorgt voor een installatiepakket en een installatiemonteur die alle apparatuur bij jou komt aansluiten. Voor vragen over de werkzaamheden kun je uiteraard terecht bij Volker Wessels Telecom via e-mailadres haarlem@vwtelecom.com. Uiteraard had ik je met liefde voorzien van antwoorden op je vragen omtrent de aanleg, maar deze informatie ligt bij de aannemer. De enige informatie die ik voor jou kan inzien is dat er op dit moment gebouwd wordt aan de wijkcentrale en dat de werkzaamheden hiervan naar verwachting eind mei zijn afgelopen. Let wel: dit betekent niet dat jij per definitie eind mei online bent, maar het geeft wel aan dat er hard gewerkt wordt aan de realisatie van de totale aanleg.

Laat het gerust weten als je hier nog vragen over hebt!

Beste Ginny,

Dat is allemaal wel mooi, maar waarom krijg ik in december 2021 een brief van T-Mobile waarin enthousiast wordt medegedeeld dat ik een abonnement kan nemen op glasvezel en dat ik dan medio februari 2022 mijn glasvezelaansluiting kan gebruiken ???? Het is nu bijna mei en ik heb sinds 12 januari 2022 HELEMAAL NIETS MEER van T-Mobile gehoord.

Waarom is het hierbij steeds de omgekeerd wereld ? T-Mobile wil mij als klant, maar ik moet alles maar helemaal zelf uitzoeken. Waarom houdt T-Mobile míj niet op hoogte ?? Het is toch niet zo moeilijk om voortgangsrapportages aan jullie KLANTEN te sturen ? Ik mag toch aannemen dat Volker Wessels Telecom niet gewoon zijn gang maar mag/kan gaan ? Ook T-Mobile verwacht toch voortgangsrapportages en planning van hun aannemer ? Is het dan echt zo moeilijk om dat ook aan de klanten door te geven en die niet VOLLEDIG IN HET DUISTER te laten?

Ik vind de klantenservice van T-Mobile écht heel ver onder de maat.

Heel zwart wit gezien heeft T-Mobile weinig te zeggen, het netwerk word door een investeringsmaatschappij aangelegd en mag T-Mobile er voor betalen om het te gebruiken.

Je moet het dus zien als 2 verschillende bedrijven, T-Mobile probeert wel wat maar kan weinig, kijk maar naar de klachten van bijvoorbeeld @Loosduinen die al ruim 1.5 jaar wacht op de glaslijn, enige wat je kan doen, Geduld hebben tot ze komen, bellen schiet weinig op, komt echt niet sneller.