Beantwoord

waarom moet kpn langskomen voor normale thuis fast internet

  • 15 October 2021
  • 8 reacties
  • 167 Bekeken

Hallo,

 

ik ben net nieuw. Net een abonnement eergisteren aangevraagd voor thuis fast internet en tmobile tv.

nu wilt kpn monteur komen. Waarvoor? Dit is toch tmobile? Ik heb nu kpn via oxxio die deze maand is overgegaan in kpn.

moet ik de afspraak maken? Kpn stuurt nu een eerste herinnering?

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 16 October 2021, 11:23

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Mijn contract loopt tot 30 okt (oxxio/kpn) en tmobile vanaf 27okt. Zijn er kosten verbonden als ik na 30okt aansluit?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Watson1 

Bij T-Mobile komt er na de aanvraag geen monteur van KPN. Wel krijg je een mail/sms om een afspraak te maken met Guidion voor de T-Mobile thuis installatie.

Je betaalt niks extra als je begin november aangesloten wordt maar heb je geen gebruik gemaakt van de overstapservice? Je moet anders zelf opzeggen bij KPN.

Ik heb dit zelf afgezegd bij Oxxio. Niet bij KPN. Dat is toch voldoende?

En ik heb duidelijk hier een melding dat Tmobile KPN heeft gevraagd om langs te komen. Niet Guidion?!

Guidion heeft niet gebeld. Wat is hier aan de hand?

@Watson1 Als je een duidelijke bevestiging van Oxxio hebt gehad dat je abonnement op die datum word beëindigd is dat voldoende, zo niet dan zou ik wel even contact met KPN opnemen.

Waarom er een KPN monteur moet komen, geen idee, misschien moet er iets veranderd worden aan je lijn en is KPN daarvoor aangestuurd.

Mijn isra is samen met de buren bij een buurman in de tuin. Al enige tijd heb ik geen gevoel wat er op dat punt is: kpn komt samen met de woningbouw beheerder daar en sluit buiten mijn medeweten allerlei zaken voor de beheerder aan.

Ik zie heel vaak dat mijn wifi apparaten een eigen leven leiden en heb dit al bij de huisbaas nagevraagd. In de tussentijd weet ik dat de huisbaas met alles meekijkt via dit punt. Nu nog het bewijs, volgens mij is dit illegaal?

De vraag is nu: tmobile heeft specifiek gevraagd aan de kpn wholesale afdeling om langs te komen. Ik heb dit niet gedaan dus wie betaalt de kosten voor kpn? Kan tmobile bij dit isra punt komen? kan de woningbouw dit gewoon aftappen? Volgens mij bij dit laatste een duidelijk ja, maar ik wil bewijslast hebben.

Hoe kan ik dit zeker weten en hoe kan ik al voor dit isra punt mijn apparaten en lijnen beveiligen? IK heb niets aan de eigen passwords ed van de modem, er wordt ingebroken al bij dit punt denk ik. Maar ik weet niet zeker maar ik wil weten waarom een beheerder zomaar dit soort zaken kortsluit met KPN? Ik ben nl. geen high-risk geval...En vooral hoe ik de bewijslasten kan verzamelen en mijn lijnen kan beveiligen: jij wilt ook normaal apps sturen en tv's kopen zonder dat jouw emails worden gelezen en de beheerder precies weet wanneer de tv wordt gebracht…. ;-(, of natte broek krijgt bij bepaalde films die wij kijken….

Ik zit daarom bij tmobile: help? Volgens mij wel verschillende zaken maar misschien willen de oudgedienden mij adviseren?

@Doornekamp33 moet ik de afspraak maar laten maken en mag ik met de monteur ook foto's maken en meelopen? De beheerder vd woningbouw loopt ook als een aal erbij en vorig keer had hij ad monteur gevraagd om mij thuis te laten omdat ik ‘niets’ snapte. Vlak erna heb ik deze betreffende provider opgezegd. Dit keer wil ik mee: het gaat om mijn veiligheid. Maar ik wil ook weten of Tmobile mjj de 100mb kan leveren? Tele2 (toen geen tmobile) heeft afgelopen keer een paar maanden mij zonder internet gelaten en vervolgens als reden gebruikt dat alle isra-punten gedeeld werd met de buren en dus geen tele2 aangelegenheid was?

Is een mogelijkheid om dit ook helemaal los te koppelen?

Reputatie 7

@Watson1 in het gebouw bevindt zich een meervoudig isra. Een nieuwe verbinding word dan op een vrije aansluiting geplaatst. De aansluiting word dan even omgezet in dat kastje. Dat mag alleen door een KPN geautoriseerde monteur gedaan worden.

Dit soort aansluitingen komt niet zo vaak voor.

Reputatie 7
Badge +15

@Watson1

Wat betreft je vraag over of je de 100 Mbps gaat halen.

Loopt de kabel vanaf het ISRA punt bij de buurman naar een aansluitpunt bij jouw thuis?

Wat geeft de T-Mobile postcodecheck aan, welke snelheid hoor je maximaal te halen?

Van meekijken door de eigenaar lijkt mij heen sprake want je zit achter de firewall van je modem.