Beantwoord

Waarom werkt de overstapservice niet bij glasvezelkabel

  • 14 February 2023
  • 6 reacties
  • 182 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Beste T-Mobile jullie bieden overal de gratis overstapservice want dit is zo handig maar volgens krijg ik net te horen via een niet zo vriendelijke klantenservice dat dit dus niet mogelijk is. Ook al moet de monteur nog komen dan kunnen jullie toch wel de overstapservice verlenen want jullie weten wanneer het aangelegd gaat worden. 

Voel me een beetje in de maling genomen. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 14 February 2023, 17:49

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Heckies 

De Overstapservice kan niet worden aangevraagd bij nieuwe glasvezelaanvragen waarvan de opleverdatum nog niet bekend is. Dat komt doordat de Overstapservice alleen mogelijk is wanneer de aansluitdatum op maximaal 120 dagen in de toekomst ligt.

Reputatie 7
Badge +15

@Heckies

Het kan ook zo zijn dat de aansluiting binnen de 120 dagen is gerealiseerd maar het probleem is dat er nog niks bekend is bij T-Mobile denk ik.

Tja,

De helpdesk zouden ze niet zo mogen noemen. Er word van alles beloofd en uiteindelijk niets waargemaakt.  

Je bent niet de enige, die zich in de Maling genomen voelt. 

Ik heb daarom mijn aanvraag geannuleerd en blijf lekker bij Ziggo.

Waggas hoe lang gaat het dan duren als het meer dan 120 dagen in de toekomst ligt. Dat wordt nergens vermeld. Er staat bij de check is beschikbaar. Is dat geen misinformatie verstrekken?

Hallo @Heckies 

De Overstapservice kan niet worden aangevraagd bij nieuwe glasvezelaanvragen waarvan de opleverdatum nog niet bekend is. Dat komt doordat de Overstapservice alleen mogelijk is wanneer de aansluitdatum op maximaal 120 dagen in de toekomst ligt.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Heckies, leuk dat je een aanvraag voor glasvezel internet hebt lopen, ik weet zeker dat het je gaat bevallen! 😃 Zoals @Waqqas terecht aangeeft willen wij voorkomen dat de overstapservice in de soep loopt en daarom bieden wij de overstapservice in jouw geval niet aan. Via jouw My T-Mobile Thuis omgeving proberen wij je zo goed mogelijk op de hoogte te houden van je situatie. De verwachting is dat wij het glasvezel bij je thuis aan kunnen leggen in februari of maart, zoals je ook hier kunt lezen: Status Bestelling. Hierover houden wij je ook per email en telefoon van op de hoogte.

De kans is daardoor heel groot dat je een stuk eerder wordt aangesloten dan de eerdergenoemde 120 dagen, maar om verrassingen tijdens de aanleg van het geheel nieuwe glasvezelnetwerk voor te zijn willen wij er hiermee voor zorgen dat je niet onverwachts zonder internet komt te zitten.

Ik hoop voor je dat de aanleg voorspoedig verloopt, je hoort snel meer van ons! 😃

Reputatie 4

Op deze manier wentelt T-Mobile het risico van aansluitproblemen wel volledig op de klant af. Het kan netter. Als overstapservice onmogelijk is moet T-Mobile pas 30 dagen nadat werkend internet is opgeleverd gaan factureren. Dan hoeft iedereen pas op te zeggen bij de oude provider zodra T-Mobile gewoon werkt.

Bij mij is het goed gegaan, ik heb pas opgezegd toen ik een aansluitafspraak met guidion had en ook nog een weekje reserve ingebouwd, maar ik zou iedereen willen afraden om zonder overstapservice over te stappen. Ik ben misleid door een verkoper van T-Mobile aan de deur anders had ik het ook pas later gedaan.

Reageer