Beantwoord

WAN brandt niet

  • 18 May 2019
  • 5 reacties
  • 470 Bekeken

14 mei 2019 zou mijn verbinding in gaan en kon ik het pakket installeren dat ik heb ontvangen. Nu pas in het weekend de tijd genomen om het te installeren. Maar ik krijg helaas geen WAN aansluiting.

Ik gebruik een DSL aansluiting via de wand.. met 4 punten.

Zouden jullie kunnen checken of mijn aansluiting werkelijk is aangesloten?

Thanks
icon

Beste antwoord door Striker 22 May 2019, 20:46

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1
14 mei 2019 zou mijn verbinding in gaan en kon ik het pakket installeren dat ik heb ontvangen. Nu pas in het weekend de tijd genomen om het te installeren. Maar ik krijg helaas geen WAN aansluiting.

Ik gebruik een DSL aansluiting via de wand.. met 4 punten.

Zouden jullie kunnen checken of mijn aansluiting werkelijk is aangesloten?

Thanks


Is dat punt het enige in je huis of heb je ook een meterkast waar de telefoonaansluiting binnen komt? Zo ja? Probeer het eerst daar. Zo nee? Maak het kapje los en kijk welke 2 draden zijn aangesloten:

1e aderpaar: rood en blauw
2e aderpaar: oranje en wit.

Als nu de 1e is aangesloten, maak ze los en sluit de andere kleuren aan, of andersom en probeer het opnieuw.
Reputatie 7
Hey @zeynomemo, allereerst welkom bij T-Mobile Thuis en de Community! Ik zie dat je gisteren contact hebt gehad met een collega van mij en dat er ook al een monteursafspraak gepland staat. Gelukkig is hulp aanstaande! Mocht ik je op een andere manier kunnen helpen dan hoor ik dat maar al te graag!
Hey @zeynomemo, allereerst welkom bij T-Mobile Thuis en de Community! Ik zie dat je gisteren contact hebt gehad met een collega van mij en dat er ook al een monteursafspraak gepland staat. Gelukkig is hulp aanstaande! Mocht ik je op een andere manier kunnen helpen dan hoor ik dat maar al te graag!

Hi Piotr,

Bedankt voor je reactie. Inderdaad de monteur komt... maar PAS OVER 2 WEKEN!!! Dat vindt ik helaas onacceptabel.

Wellicht kunnen jullie mij sneller helpen. Ik heb online zitten zoeken maar wordt er helaas niet wijzer van.

In de meterkast heb ik 2 blauwe kabels (1 blauwe, 1blauw-wit) in lijn 2. Deze kabels lopen door naar mijn woonkamer en heb ik weer dezelfde blauwe kabels in een wandcontact doos.

Met de twee blauwe kabels gaat de WAN niet branden. Wat moet ik doen om dit allemaal werkend te krijgen?

Hoor graag zsm een reactie..

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Hey @zeynomemo,

Heb je ook al je modem rechtstreeks op Lijn 2 proberen aan te sluiten? Gaat je Wan lampje dan wel branden? In de meeste gevallen zit er dus alleen signaal op lijn 1, maar in jouw situatie lijkt dat lijn 2, de rode en de blauwe draad. Ik ben benieuwd of je daar wel een verbinding op krijgt.
Reputatie 1
🤐holy smokes wat is dat "profi" geïnstalleerd zeg, die aansluiting naar je woonkamer.

Probeer je router in de meterkast aan te sluiten op dat kastje wat je los hebt gemaakt, wat overigens niet mag (zit ook een verzegeling op). Als je verbinding daar wel werkt, dan ligt het aan de kabel die naar je woonkamer gaat en dat is je eigen verantwoording. Probeer als eerst Lijn 1 en daarna Lijn 2.

Opties:
  • Als Lijn 1 wel werkt? Prik dit blauwe/witte kabel om naar Lijn 1;
  • Mooie connector erop installeren zoals het moet op Lijn 1 of 2 voor betere verbinding.
Je kunt heel gemakkelijk een RJ45 connector erop zetten. Zie dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=CR_eitdXIa0

Je hebt daarvoor twee dingen nodig:
  • Tang;
  • RJ45 connector.

Reageer