Wanneer belt Guidion voor installatie?

  • 10 February 2023
  • 14 reacties
  • 349 Bekeken

Reputatie 1

Deze week is glasvezel in onze meterkast geïnstalleerd door ODF. De lijn zou dezelfde middag al actief zijn en de volgende dag zou ik mogelijk gebeld worden door Guidion voor een installatieafspraak, aldus de monteur.

Kan iemand nagaan of ODF daadwerkelijk heeft opgeleverd en wanneer ik een afspraak kan maken met Guidion?


14 reacties

Reputatie 1

Wat sla jij de plank mis @Tommie , sorry hoor. Misschien wil je mijn bericht eerst goed lezen voordat je reageert?

Het gaat in dit geval om Woerden, waar ODF een nieuw netwerk uitrolt waar TM voorlopig als eerste haar diensten op krijgt. Heeft niks met KPN te maken!

Mijn nieuwsgierigheid is puur of je kunt zien of de lijn is opgeleverd door ODF, zodat Guidion aan de slag kan.

Reputatie 7
Badge +9

@asritmeester ik heb inderdaad verkeerd gekeken, excuus! Als het goed is heeft Fiber je de situatie uitgelegd. Omdat het een nieuwe lijn is kan het wat langer duren. Je glasvezellijn heeft op dit moment nog niet de juiste status in ons systeem. Dit kan afwijken van Fiber. Op dit moment is het afwachten tot Fiber de lijn aanmeld en Guidion aanstuurt. Ik zie hier op dit moment nog niks van terug.  

Reputatie 1

@Tommie ODF geeft zojuist aan dat de lijn op 8 februari is opgeleverd, zodat T-Mobile verder kan. Kun jij de status intern nagaan en evt. Guidion opdracht geven voor het plannen van een installatieafspraak?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @asritmeester, ik ben voor je gaan kijken. Er staat een datum gepland voor de HAS (HuisAanSluiting). Dit is een plan datum en kan soms afwijken van de daadwerkelijke datum. Voor nu staat de HAS op 23-03 gepland. Soms moeten ze wachten op toestemming van de VvE/WoonCorporatie (WoCo) om te mogen HASsen. Dit kan lang duren, waardoor onze klanten ook moeten wachten om van de glasvezel gebruik te maken. Zodra het mogelijk is wordt de afspraak voor je ingepland!

Reputatie 1

@Tommie ik word wel een beetje moe van de onzorgvuldige beantwoording hier hoor…

 

Ik heb al aangegeven dat de HAS vorige week al is opgeleverd door ODF en dat de installatie door Guidion (wat hen betreft) kan gaan plaatsvinden. De lijn is dus klaar om te gaan gebruiken.

Er hoeft dus alleen nog maar de installatie van de ONT en het modem plaats te vinden. De rest is al klaar en afgemeld.

 

Dus:  kan Guidion graag op korte termijn ingepland worden?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @asritmeester 

Je krijgt automatisch een mail van Guidion zodra de lijn gereed is voor gebruik, dit is nog niet het geval volgens T-Mobile. Wat geeft de status in je My T-Mobile account aan?

Reputatie 1

Dat is dus het punt. Volgens ODF is de lijn 8-2 opgeleverd en zou T-Mobile dat in haar systeem moeten terugzien. T-Mobile geeft aan dat de HAS nog moet worden aangelegd rond 23-3 (!). Dan gaat er m.i. toch iets fout in de communicatie?

De vraag is dus: check e.e.a. even en stuur Guidion alsnog aan om in te plannen.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @asritmeester, ik heb me ingelezen in deze opleversituatie: op 1 februari heb jij de bestelling aangevraagd en op 8 februari zou de patch installatie gereed moeten zijn in de POP (wijkcentrale); dit is ook meteen de reden waarom jij hier bericht over ontving. Omdat de patch installatie, alsmede de installatie van de T-Mobile apparatuur bij jou thuis verricht worden door Guidion op dezelfde dag, zal je hier nog een uitnodiging met afspraaktool voor ontvangen. 8 februari is een indicatiedatum en geeft aan dat er vanaf 8 februari technisch gezien geïnstalleerd kan worden. Ik verwacht dat er ergens deze week een e-mail en/of sms verstuurd wordt met afspraaktool. Vervolgens komt Guidion op de afgesproken datum langs om de huisinstallatie te voltooien - daarvoor gaat men langs in de centrale om de patch te installeren.

Reputatie 1

Kijk, dat is een antwoord waarmee we verder kunnen. Thx @Jason, ik wacht deze week even af!

 

NB: Ik ben me er natuurlijk van bewust dat mijn bestelling pas op 1-2 is gedaan, maar was ‘bang’ dat de daadwerkelijke oplevering pas na 23-3 zou zijn. Onnodig, aangezien alleen de patch en modem nog geïnstalleerd hoeven te worden. Reden dat ik er bovenop zit is de evt. mogelijkheid tot thuiswerken op korte termijn. Daarbij is stabiel internet een must.

Reputatie 1

Hoi @asritmeester, ik heb me ingelezen in deze opleversituatie: op 1 februari heb jij de bestelling aangevraagd en op 8 februari zou de patch installatie gereed moeten zijn in de POP (wijkcentrale); dit is ook meteen de reden waarom jij hier bericht over ontving. Omdat de patch installatie, alsmede de installatie van de T-Mobile apparatuur bij jou thuis verricht worden door Guidion op dezelfde dag, zal je hier nog een uitnodiging met afspraaktool voor ontvangen. 8 februari is een indicatiedatum en geeft aan dat er vanaf 8 februari technisch gezien geïnstalleerd kan worden. Ik verwacht dat er ergens deze week een e-mail en/of sms verstuurd wordt met afspraaktool. Vervolgens komt Guidion op de afgesproken datum langs om de huisinstallatie te voltooien - daarvoor gaat men langs in de centrale om de patch te installeren.

@Jason ik heb nog steeds niets gehoord van Guidion/afspraaktool. Gaat dit wel goed?

Reputatie 1

Hoi @asritmeester, ik heb me ingelezen in deze opleversituatie: op 1 februari heb jij de bestelling aangevraagd en op 8 februari zou de patch installatie gereed moeten zijn in de POP (wijkcentrale); dit is ook meteen de reden waarom jij hier bericht over ontving. Omdat de patch installatie, alsmede de installatie van de T-Mobile apparatuur bij jou thuis verricht worden door Guidion op dezelfde dag, zal je hier nog een uitnodiging met afspraaktool voor ontvangen. 8 februari is een indicatiedatum en geeft aan dat er vanaf 8 februari technisch gezien geïnstalleerd kan worden. Ik verwacht dat er ergens deze week een e-mail en/of sms verstuurd wordt met afspraaktool. Vervolgens komt Guidion op de afgesproken datum langs om de huisinstallatie te voltooien - daarvoor gaat men langs in de centrale om de patch te installeren.

@Jason ik heb nog steeds niets gehoord van Guidion/afspraaktool. Gaat dit wel goed?

Wellicht een andere moderator die een status update kan geven?

Reputatie 1

Goedemorgen, het is nu twee weken geleden dat de HAS is opgeleverd, waarbij verteld werd dat Guidion spoedig zou komen om de mediaconverter en het modem te installeren, de lijn was immers direct (dus op 8-feb) beschikbaar voor data. Tot op heden echter niets gehoord...

Zou iemand van T-Mobile mij een gedegen status-update kunnen geven? Waarom is deze order nog niet afgerond?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @asritmeester, ik heb gelijk Fiber aan de mouw getrokken om hier een update over te geven. Zij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op met uitleg over de situatie! 

Reputatie 1

Dankjewel @Tommie , ze hebben mij inmiddels gebeld (das snel!) en een update gegeven!

Reageer