wanneer eindelijk glasvezel?

  • 28 April 2023
  • 17 reacties
  • 176 Bekeken

Ik heb in september 2022 al een aanvraag gedaan voor glasvezel van t-mobile. 

Dit zou uiterlijk december in orde zijn. 

 

Echter zitten we nu bijna in mei en is het nog steeds niet op orde.

 

De aansluiting is al aangebracht in huis door open dutch fiber maar op de statuspagina van T-mobile wordt er nog aangegeven dat ze op straat bezig zijn en de verwachting dat het klaar is schuift steeds een maand op. 

 

Als ik een postcode check doe op open dutch fiber geven ze ook aan dat op mijn adres alles klaar is om geactiveerd te worden. Echter ook nog steeds geen mail van Guidion om dit in orde te maken. 

 

Ook zou ik op de hoogte worden gehouden door de afdeling glasvezel maar dit gebeurt dus ook helemaal niet. 

 

Ik wil nu wel eens weten wanneer ik eindelijk aangesloten ga worden en hoop dat ik nu ook eens een antwoord krijg waar ik iets mee kan.

Cal van Odido 11 maanden geleden

Hoi @jcharite, fijn dat je hier melding van maakt, dit is zeker niet de bedoeling en ik spring graag voor je in de bres! Heel graag had ik je meteen duidelijkheid gegeven, alleen is de laatste update die wij van de aannemer hebben ontvangen ook alweer een tijd geleden. Daarom ga ik de glasvezelafdeling op het hart drukken om je snel met duidelijkheid te voorzien.

Hier is het laatste woord nog niet over gesproken, ik hoop je snel meer te kunnen vertellen!

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @jcharite, fijn dat je hier melding van maakt, dit is zeker niet de bedoeling en ik spring graag voor je in de bres! Heel graag had ik je meteen duidelijkheid gegeven, alleen is de laatste update die wij van de aannemer hebben ontvangen ook alweer een tijd geleden. Daarom ga ik de glasvezelafdeling op het hart drukken om je snel met duidelijkheid te voorzien.

Hier is het laatste woord nog niet over gesproken, ik hoop je snel meer te kunnen vertellen!

@Cal Ik vind het wel vreemd dat de aannemer op zijn website aangeeft dat alles gereed is en dat dit bij jullie niet bekend is. Ik hoop toch snel een antwoord te krijgen.

Reputatie 7
Badge +4

Logische opmerking @jcharite! Dit zijn eigenlijk automatische meldingen voor postcodegebieden zodra het glasvezelnetwerk in de omgeving gereed is. Hoewel de informatie die ik heb beperkt is lijkt het alsof er een individueel probleem is met jouw aansluiting en dat het met de rest van de buurt goed zou gaan. Hierdoor houdt de postcodecheck hier geen of beperkt rekening mee.

Ik heb dit aangekaart en ik hoop je snel meer over je aansluiting te kunnen vertellen!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @jcharite, inmiddels heeft de glasvezelafdeling contact gehad met de aannemer en hierover hebben ze geprobeerd om je telefonisch te bereiken. Heel graag had ik je duidelijkheid gegeven, alleen kan de aannemer kan nog geen indicatie geven hoe snel dit is opgelost.

Hoe dan ook gaan wij hier bovenop zitten, ik hoop dat wij je alsnog snel het ‘brand meester’ sein kunnen geven!

@Cal 

 

Tot op heden niets vernomen. Van zowel de aannemer als van jullie niet. Moet wel zeggen dat de teleurstelling steeds groter wordt.

Reputatie 7
Badge +16

De aannemer geeft aan dat er telefonisch contact geweest is, maar ik doe de wellicht onterechte aanname dat dit dan met onze operationele afdeling was. Ik zal aan mijn collega's vragen hoe de vork precies in de steel zit.

ja ik geef het nog max 2 weken en anders annuleer ik alles. Dit is geen goede eerste indruk van t-mobile en hun partners.  

ja ik geef het nog max 2 weken en anders annuleer ik alles. Dit is geen goede eerste indruk van t-mobile en hun partners.  

Dit is herkenbaar. 

Wij wachten ook al sinds september glasvezel. Ligt voor de deur, maar blijkbaar is er meer dan 8 maanden voor nodig voordat iemand contact opneemt voor een afspraak

Reputatie 7
Badge +16

@jcharite Ik begrijp dat er op 5 mei contact geweest is met onze Fiber-afdeling en dat één en ander nu besproken is; ervaar jij dit ook zo?

 

@AntonioAngels Er wordt contact met je opgenomen om de oplevering door te nemen. Met inachtneming van Hemelvaartsdag, denk ik dat er uiterlijk maandag gebeld wordt.

@Jason Er is wel contact geweest. Zij zouden bellen met de aannemer en binnen 2 werkdagen zou er antwoord zijn.

 

We zijn inmiddels anderhalve week verder en nog steeds geen bericht. Ik zou nu graag willen weten waar ik aan toe ben en verwacht vandaag wat te horen!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jcharite, meestal neemt de aannemer contact op zodra er aangesloten kan worden en zij een afspraak met jou kunnen inplannen. Het lijkt me echter wel zo netjes om jou hierover te informeren en om desondanks gewoon contact op te nemen en de oplevering door te spreken, nu blijf je wederom in het ongewisse. Ik heb aan onze contactpersonen met klem verzocht dit zo snel mogelijk af te handelen voor je, sorry voor de wachttijd.

@Jason  Het probleem zou zitten in de wijkcentrale. Je kan mij echter niet vertellen dat het normaal is om ruim een half jaar te moeten wachten tot ze het probleem hebben opgelost. De kabel is in huis al aangesloten maar het signaal komt maar niet. Ik snap persoonlijk niet waarom het zo lang moet duren om mensen naar die wijkcentrale te sturen en het op te lossen.

Als ik dit bij mijn klanten zou doen zou ik ze niet meer hebben.

We zijn inmiddels weer 2 weken verder en weer helemaal niets gehoord van zowel t-mobile als open dutch fiber. De moed zakt me inmiddels in de schoenen met al die loze beloftes.

 

Nog steeds is mijn aansluiting niet klaar. Het is echt te schandalig voor woorden hoe jullie met klanten om gaan.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @jcharite,  ik ben direct voor je gaan schakelen en heb Fiber nogmaals aan de mouw getrokken. Ik snap niet dat er geen contact is gezocht. Ik heb alles meegstuurd wat mee te sturen valt. Hopelijk gaan ze het nu met spoed oppakken. Ze gaan contact met je opzoeken, houd je telefoon in de gaten. Wil je mij hiervan op de hoogte houden?

@Tommie@Cal@Jason 

 

We zijn inmiddels weer 11 dagen verder en er is wederom geen contact opgenomen.

 

Ik begin die loze beloftes nu echt zat te worden en verwacht nu toch wel actie!

 

Het is echt te bizar voor woorden dat er tot op heden nog niets geregeld is en ik dus nog steeds geen gebruik kan maken van mijn glasvezelverbinding. Dit brengt ook onnodige extra kosten voor mij mee omdat ik mijn huidige provider nog niet heb kunnen opzeggen.

 

Ik wil nu toch wel antwoorden en dat het echt geregeld gaat worden. Dit is absoluut geen goede reclame voor zowel t-mobile als open dutch fiber. Ik verwacht nu wel dat er een stap harder gelopen gaat worden want tot nu toe komt er niks terecht van de afspraken die gemaakt worden.

Reputatie 7
Badge +9

@jcharite, tot mijn verbazing is er nog steeds geen contact gezocht. Ik snap echt niet waar dit misgaat. Na mijn vorige bericht is het zelfs geëscaleerd naar de projectmanager. Ik heb opnieuw, vriendelijk, verzocht om contact op te nemen en een update te geven over de situatie. Hopelijk gaan ze nu snel actie ondernemen. Wil je mij hier alsjeblieft van op de hoogte houden?  

Het zou gewoon fijn zijn als ze het probleem oplossen zodat ik daadwerkelijk de aansluiting kan activeren en gebruik gaan maken van de dienst.

 

Je snapt dat ik geen hoge verwachtingen heb nu maar wel fijn dat je het nog een keer hebt doorgegeven.

Reageer