Beantwoord

Wanneer krijg ik eindelijk mijn beloofde snelheid en duidelijkheid wat er gaande is.

  • 4 December 2018
  • 7 reacties
  • 1018 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 13 reacties
Beste t-mobile,

Ik ben nu ongeveer twee maanden bezig om mijn internet connectie op orde te krijgen bij T-mobile. In de tussentijd zijn er 3 monteurs geweest om mijn beloofde 750mbit te komen bezorgen, maar telkens kom ik van een koude kermis thuis.

De laatste monteur was erg correct en heeft mij zoveel mogelijk geholpen met mijn probleem, hij begreep dat het erg vervelend was dat ik niet kreeg waar ik voor betaalde. Hij was ook de enige die inzag dat het probleem niet bij mij lag, maar dat het probleem in de zogenaamde wijkkast was. Al mijn instellingen en mijn setup zijn correct voor het ontvangen van 750mbit glasvezel. De beste man was vorige week maandag bij mij thuis om dit te constateren.

In de daaropvolgende mail kreeg ik de belofte dat ik binnen maximaal 3 tot 5 werkdagen een statusupdate zou krijgen. Deze heb ik niet gehad en heb vandaag zelf maar weer contact opgenomen via de chat om het een en ander helder te krijgen. De medewerker aan de chat was erg coulant en heeft zelfs een creditering gedaan al voor het teveel aan abonnementskosten dat ik afgelopen maand betaald heb.
In het chat gesprek kwam het er op neer dat ik 2 dingen kon doen. 1) of ik laat nog een keer een monteur langs komen om de pinnetjes op de mediaconverter goed te zetten zodat ik 750mbit binnen krijg. of 2) ik zet de pinnetjes zelf correct ( pin 3&4 op ON zetten en de rest op OFF) en dan zou het weer moeten werken.

Hij vertelde me dat de instellingen in de wijkkast nu wel op orde zouden moeten zijn zodat ik het gigabit signaal binnen zou krijgen.

Ik heb de mediaconverter ingesteld op 3&4 en k heb nog steeds geen internet. Wel als ik de instellingen op 1&6 op ON zet. Maar dan haal ik maar 90Mbit omdat dan alleen het 100mbit signaal doorgestuurd wordt.

Wat ik nu graag zou willen weten is de volledige statusupdate van mijn support ticket, en waarom het zo moeilijk is om iemand in één keer te helpen ipv tot 4 keer toe een monteur te sturen die met weinig informatie over het ticket mijn kan op komt?

kan een van de moderators mij hierbij helpen?!

klantnummer: 5028639353
icon

Beste antwoord door Brian 11 December 2018, 14:56

Bekijk origineel

7 reacties

*Bumpje* 😌
Reputatie 5
Hoe heb je alles aangesloten? Heb je nog routers/switches er tussen zitten?
Welke soort netwerkkabels gebruik je?
Reputatie 7
zet je mediaconvertor eerst uit voor dat je de settings veranderd. haal ook de ethernet kabel er uit en stop die er pas in als er 3 lampjes branden.
werkt dit niet herhaal deze stap dan.
Hoe heb je alles aangesloten? Heb je nog routers/switches er tussen zitten?
Welke soort netwerkkabels gebruik je?


Er zit niets tussen!

zoals ik in de post aan heb proberen te geven zit er iets in de wijkkast verkeerd, zou het opgelost moeten zijn en merk ik daar nog niets van. Daarom probeer ik nu via het forum een reactie te krijgen van iemand die inzicht heeft in het ticket systeem.
Reputatie 7
Hi VGogh, er komt inmiddels 750 Mbit binnen! heb je de tips van Hidden al geprobeerd? Dus probeer de volgende stappen eens:

  1. Haal de modem en de mediaconvertor van de stroom en ontkoppel de netwerkkabel tussen de media convertor en de modem.
  2. Pas de instellingen van de media convertor aan indien nodig.
  3. Sluit de modem na 10 seconden opnieuw aan op de stroom.
  4. Sluit de media convertor aan op de stroom en wacht tot de 3 lampjes branden.
  5. Sluit de media convertor aan op de modem zodra de 3 lampjes branden.

Werkt het dan niet? Herhaal dan de stappen voor de media convertor (van de stroom, netwerkkabel ontkoppelen, aanzetten, wachten tot de lampjes branden en dan weer aansluiten op de modem). Ik hoor graag of het hiermee gelukt is!
Beste Brian,

bedankt voor je reactie! Vandaag is de monteur langsgekomen en nadat hij de media converter verwisseld heeft krijg ik de gewenste snelheid!

bedankt voorbije reactie en deze topic kan gesloten worden.

mvg,

vGogh
Reputatie 7
Hi vGogh, top, goed om te horen dat het gelukt is! 😃

Reageer