Beantwoord

Wanneer overstap van kpn glasvezel

  • 11 January 2023
  • 4 reacties
  • 109 Bekeken

Reputatie 2

Hallo,

 

Op 20 december heb ik een order geplaatst voor glasvezel van T-Mobile inclusief de overstapservice.

 

Nu heeft mijn bestaande abonnement een opzegtermijn van een maand en dat zou dan per 29-1-2023 zijn…

Alleen zie bij ik mijn abonnementen nu staan:

Totaal per maand: € 30,00

Besteld op: 31 januari 2023

En de installatie word pas op 13februari gedaan....

Wat betekent dit voor mijn bestaande internetverbinding? en zit ik nu zonder internet vanaf 29-01?of betaal ik straks dubbel?

 

Gr,

 

 

 

icon

Beste antwoord door monocyte 12 January 2023, 11:18

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2

Welkom bij de club @monocyte!

 

Maak je geen zorgen. De overstap wordt uitgevoerd op het moment dat de order afgerond wordt, dit is meestal wanneer het modem voor het eerst online komt. Op dat moment sturen we een verzoek naar de vorige provider om het abonnement per direct op te zeggen. Dit is natuurlijk kosteloos en betaal je dus geen dubbel bedrag. Heb je meer vragen over hoe het nu precies allemaal zit, kijk dan even op deze topic:

 

 

Als je verder nog vragen hebt stel ze gerust! 

 

Top, bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Welkom bij de club @monocyte!

 

Maak je geen zorgen. De overstap wordt uitgevoerd op het moment dat de order afgerond wordt, dit is meestal wanneer het modem voor het eerst online komt. Op dat moment sturen we een verzoek naar de vorige provider om het abonnement per direct op te zeggen. Dit is natuurlijk kosteloos en betaal je dus geen dubbel bedrag. Heb je meer vragen over hoe het nu precies allemaal zit, kijk dan even op deze topic:

 

 

Als je verder nog vragen hebt stel ze gerust! 

Beste,

Mijn vrouw heeft 3 x een een medewerker aan de telefoon gehad van t-mobile. De eerste keer ergens in november/december toen het bekend werd dat jullie hier in Zoetermeer glasvezel zouden komen aanleggen. Wij hebben gebruik gemaakt van de aanbieding en de medewerker gaf aan dat jullie een overstapservice hebben en dat we gebeld zouden worden wanneer de kabels gelegd zijn. 

 

Dat is inmiddels gebeurt maar de medewerker die we nu aan de lijn hadden gaf aan dat we zelf met KPN moeten bellen omdat jullie nu geen overstapservice meer verzorgen. KPN zegt dat elke provider verplicht is bij wet. 

Weer contact met t-mobile gehad en de medewerker zegt dat T-mobile de overstapservice niet màg aanbieden, opeens. 

Maar hier op t forum lees ik nu dat er wel gewoon gebruik van gemaakt kan worden. Kan iemand mij nou vertellen wat het nu is? 

 

Alvast bedankt

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Rossellini, goed dat je dit checkt! Het is niet de bedoeling dat hier onduidelijkheid over ontstaat. De Overstapservice hebben wij inderdaad. Wanneer hier gebruik van kan worden gemaakt, bieden we dit aan tijdens het bestellen van een abonnement en sturen we je een e-mail waarin we vragen bepaalde informatie van je vorige provider aan te leveren. Hiermee mogen wij een verzoek indienen het contract op te zeggen. Je krijgt vervolgens een bevestiging per e-mail dat de Overstapservice is geregeld en je je geen zorgen hoeft te maken over de opzegging.

Er zijn echter situaties waarin wij de Overstapservice niet mogen aanbieden, voornamelijk bij glasvezel abonnementen. De reden hiervan is dat er voor ons in die situatie geen duidelijke opleverdatum is - we weten dus niet precies wanneer jij online zult zijn. Dit kan komen door de staat waarin de vezel zich begeeft in jouw straat en er bijvoorbeeld nog veel werk door andere partijen zoals de beheerder of de aannemer gedaan moet worden. We zijn dan afhankelijk van de planning van andere partijen. Omdat wij geen verwachting hebben, is de Overstapservice niet mogelijk. Deze service werkt namelijk altijd met een vaste datum. Dit is de reden dat je niet voor de Overstapservice kunt kiezen. Niet omdat we je hiermee niet willen helpen (want anders doen we dit met alle liefde) maar omdat het simpelweg niet lukt vanwege de onbekende opleverdatum.

De opzegging bij KPN dien je dus zelf te verzorgen. Super bedankt voor de moeite en ik hoop dat de situatie bij deze duidelijker is!

Reageer