wanneer wordt het beter

  • 11 December 2022
  • 5 reacties
  • 132 Bekeken

Wij hebben sinds een half jaar tv en internet van t-mobile. Ik klaag niet snel maar als ik de topics lees dan worden mijn vragen al beantwoord, er verandert niets steeds weer belooft men beterschap maar dat zijn echt de standaard antwoorden, en een reactie van goed dat je reageert, heb je dit al gedaan of onze mensen zijn er mee bezig, dat zijn reacties die jullie beter niet kunnen geven, maak eens wat waar.

vrijdag heb ik met een medewerker van jullie mijn WiFi bekeken, aangepast en getest, op dat moment was de snelheid oké, 78mbit van de 100. echter even later zat ik alweer aan de 25/30 en ‘s-avonds aan de 6mbit. Dit is al vanaf het begin waardeloos.

dan de tv: beeld via de app is erg geknepen, dit is zoveel slechter als bij onze vorige aanbieder KPN. De app op de tv moet je ook steeds als de tv uitgewerkt is herstarten, dat zit hem in een bug bij jullie maar ook dat wordt niet aangepast.

opgenomen programma’s zijn heel vaak niet terug te kijken, alsof er een lege opname is.

beste T-mobile, ik wil eigenlijk van jullie maar 1 ding.

wees coulant en beëindig mijn contract per 1-1-2023 kosteloos, ik ga dan weer terug naar KPN.

de ergernis is zo groot en ik wil niet steeds moeten bellen met jullie, mijn instellingen steeds moeten wijzigen etc om iets waarvoor ik betaal naar behoren te laten werken.

 

Jason van Odido 1 jaar geleden

Goedemorgen @harmen65, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Het is geen fijne ervaring als je het idee hebt dat je continu afgewimpeld wordt met loze beloften en zonder oplossing verder moet, het spijt me dat je dit gevoel gekregen hebt. Wel zou ik je erop willen wijzen dat het (zichtbare) contact met onze Klantenservice op één moment geweest is en dat was op 9 december jongstleden. Hierbij is besproken dat jouw wifi- en algemene internetsnelheid lager is dan gewenst. Hierop hebben mijn collega's je een aantal stappen meegegeven waarmee het zou kunnen worden opgelost. Ik vind het zeer spijtig dat dit blijkbaar niet gelukt is en wil je graag de optie bieden om een monteur langs te laten komen die dan ook meteen naar de TV Box kijkt - is dat een idee? Het is voor ons niet mogelijk om een contract kosteloos te ontbinden als er verder, behoudens een gesprek, geen andere stappen ondernomen zijn. Als blijkt dat het tv-probleem niet oplosbaar is, dan kunnen we uiteraard altijd overgaan op een andere conclusie.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @harmen65, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Het is geen fijne ervaring als je het idee hebt dat je continu afgewimpeld wordt met loze beloften en zonder oplossing verder moet, het spijt me dat je dit gevoel gekregen hebt. Wel zou ik je erop willen wijzen dat het (zichtbare) contact met onze Klantenservice op één moment geweest is en dat was op 9 december jongstleden. Hierbij is besproken dat jouw wifi- en algemene internetsnelheid lager is dan gewenst. Hierop hebben mijn collega's je een aantal stappen meegegeven waarmee het zou kunnen worden opgelost. Ik vind het zeer spijtig dat dit blijkbaar niet gelukt is en wil je graag de optie bieden om een monteur langs te laten komen die dan ook meteen naar de TV Box kijkt - is dat een idee? Het is voor ons niet mogelijk om een contract kosteloos te ontbinden als er verder, behoudens een gesprek, geen andere stappen ondernomen zijn. Als blijkt dat het tv-probleem niet oplosbaar is, dan kunnen we uiteraard altijd overgaan op een andere conclusie.

Beste Jason, 

Allereerst de beste wensen voor 2023.

ik kon niet eerder reageren omdat ik niet meer inloggen kon, een nieuw wachtwoord aanvragen lukte tot vandaag niet. Steeds als ik de herstelmail kreeg was deze weer verlopen.

maar om terug te komen op je voorstel/oplossing

Er is een aanpassing gedaan in het wifikanaal, dat werkte op dat moment goed maar is nog steeds erg onstabiel. Zo meet ik bijvoorbeeld het ene moment tussen de 70 en de 85 mbit en dan zomaar ineens tussen de 4 en 8 mbit en loopt alles vast.

met de overstap van kpn naar jullie heb ik een nieuwe tv gekocht, maar ik heb vaker een beeld dat lijkt op een cam opname uit de bioscoop dan de kwaliteit die ik zou mogen verwachten.

je geeft aan een monteur te willen sturen en dan ook de tv-box te bekijken, maar die laatste heb ik niet, juist omdat ik deze niet in het zicht wil hebben en Bluetooth hebben jullie niet helaas. Verder weet ik zeker dat alles goed aangesloten is. Wij zitten, helaas, op een locatie waar alleen internet via dsl leverbaar is, dat is een beperking waar we hier mee te maken hebben.

maar dat alles doet aan de wifisnelheid niets af, het is juist de bedoeling van de “moderne” tijd dat we meer draadloos kunnen werken, het is dan ook een lapmiddel als we weer kabels en kastjes gaan plaatsten. Ik denkbaar het probleem bij de bron aangepakt moet worden. 
Het is ook niet erg als het allemaal niet kan hoor en dat we hier met een, momenteel, niet op te lossen probleem te maken hebben, maar laten we het dan houden bij waar ik wel zeer tevreden over ben, jullie mobiele telefonie.

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @harmen65, dank voor je reactie en ook voor jou de beste wensen in 2023! Ik begrijp wat je bedoelt. Toch heb ik besloten kosteloos een monteur aan te sturen. Deze focust zich op de draadloze verbinding in jouw woning en dan kan gelijk checken of dit samenhangt met het slechte beeld via de smart TV app. Ik heb hem al volledig geïnformeerd. Guidion neemt snel contact met je op om een afspraak te maken. Ik voel dat het zo helemaal goed moet komen, maar zou graag zien dat je het topic van een update voorziet na het bezoek van de monteur. Alvast bedankt en succes!

Beste Cheyenne,

Ik heb inmiddels een tv-box besteld en ontvangen, deze gisteren geïnstalleerd en mag constateren dat het beeld beter is dan via de app. Maar dan ben ik helaas weer beperkt in het gebruik van mijn overige apps. De reden voor mij om in juli over te stappen was dat jullie tv kijken via de app hadden ontwikkeld, zodat alles met 1 AB zou werken.

Helaas stuit je, in tegenstelling tot jullie collega KPN, ook op een ander minpuntje, je moet steeds na het opnieuw aanzetten van je tv, de app herstarten. Hiervoor wordt al meer dan een jaar als je de topics leest een aanpassing beloofd maar dat schijnt niet te lukken.

Nu met de tv-box moet ik dus weer twee afstandsbedieningen gebruiken en dat is nou juist wat ik niet wil. Maar oké, dat mag een luxe-probleem van mij zijn hoor.

Vanmorgen zette ik de tv-box aan en kreeg ik de melding dat ik deze moest herstarten omdat er geen verbinding was met het netwerk, erg vervelend.  Ook in een andere poort de kabel prikken biedt geen oplossing, alles opnieuw instellen weer wel, dat wordt hem ook niet dus. 

Ik stuur de TV-box terug en kijk nog even via de app.

 

Mijn WiFi is wonderwel de laatste week een stuk beter, maar ik heb voor het optimale maar kabels getrokken.

Op het voorstel een monteur te sturen ben ik niet ingegaan, het is vrij simpel als ik vergelijk met mijn buurman, zelfde TV maar, zoals ik voor 1 juli had, iTV van KPN is toch echt beter van kwaliteit.

De WiFi binnen mijn huis was ten tijde van KPN gewoonweg perfect, het enige wat er veranderd is, is dat aan de stekker een modem/router van T-Mobile gekoppeld is.

Al met al is het systeem zeker nog niet perfect, maar ik ga het laten voor wat het is, in juni stap ik weer over naar KPN met TV en internet en houd ik het bij jullie op mobiel, dat is gewoonweg perfect!

 

Reputatie 7
Badge +5

Dank voor je reactie @harmen65! Goed om te lezen dat je de TV Box hebt getest, toch jammer dat het niet helemaal bevalt. Ik had je graag met de andere punten geholpen zoals de afstandsbediening of de foutmelding tijdens het opstarten, maar als je de TV Box terugstuurt heeft dat geen zin. Het is jammer om te lezen dat je uiteindelijk toch overstapt maar die keuze ligt natuurlijk helemaal bij jou. Mocht je in de tussentijd toch nog met vragen zitten, dan weet je mij te vinden. Ik ben er hoe dan ook voor je!

Reageer