Beantwoord

Wat gaat het nieuwe "glasvezel" abo kosten?

  • 12 April 2022
  • 58 reacties
  • 992 Bekeken

Reputatie 2

De komende weken wordt er hard gewerkt bij het aanbrengen / leggen van glasvezel bij ons in de wijk. Gezien onze internet verbinding (VDSL) echt om te huilen is, heb ik hier wel oren naar alleen ben ik benieuwd wat dat nieuwe "glasvezel” abonnement ons gaat kosten.
Wat kan ik alvast in gang zetten om ervoor te zorgen dat de glasvezelkabel z.s.m. in huis aangesloten wordt?? Is er nieuwe modem nodig? We hebben nu een Huawei HG659 (wifi is ook echt om te 😭😭) bij de Iphone gebruikers in huis. Zelfs in de kamer waar de modem staat.

Ik verneem graag wat gedaan kan worden. Wie neem contact op.

icon

Beste antwoord door Waqqas 12 April 2022, 10:23

Bekijk origineel

58 reacties

Reputatie 7
Badge +6

@Michel_1970 De verrekeningen zijn nog niet meegenomen op de factuur van februari. Dit heeft ermee te maken met dat de factuur voor februari al was opgemaakt voor de vergoedingen voor jou waren aangemaakt. Op de factuur van maart kun je de verrekeningen ook terugvinden. Check voor de zekerheid ook de factuur in My T-Mobile Thuis zodra deze beschikbaar is of alles klopt: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement.

Reputatie 2

Beste @Tommie , @Demi en andere belanghebbende moderators,
de afspraak voor het afmonteren van de glasvezel is vandaag gemaakt met VolkerWessels Telecom en komen 22 maart a.s. langs.
Al met al, in totaal (even vooruit lopend op de zaken), 9 maanden geduurd voor het realiseren van een dergelijke verbinding.
Nu nog hopen dat de wensen, wat betreft de afwerking, gehoord worden.

Wordt vervolgt en we houden u op de hoogte……….

Reputatie 6
Badge +2

Dank @Michel_1970, ik geef het door aan Demi en Tommie. Hou ons zeker op de hoogte en veel succes met de afspraak!

Reputatie 2

Beste @Cheyenne , @Tommie , @Demi , en andere belangstellende,

vanmorgen een pakketje (kastje “7cm x 7cm” waar een glasvezelkabeltje “geel” en een CAT kabel ingestoken kan worden) in ontvangst mogen nemen welke een monteur van Guidion gaat plaatsen en installeren (afspraakdatum hiervoor volgt nog). Eerlijk gezegd had ik hierbij ook de nieuwe modem
(Zyxel T50) verwacht.
Mogelijk dat deze nog komt.
Volgens een vrouwelijke medewerker van T-Mobile, die mij geregeld belt, kon mij althans vertellen dat een dergelijk pakket eraan zat te komen alleen zou hierin een modem en een setup-box zitten.
Ik heb haar verteld dat de setup-box achterwege gelaten kan worden gezien we in huis al 3 exemplaren hebben staan.
Naar aller waarschijnlijkheid zal de monteur van VolkerWessels Telecom ook een onderdeel gaan plaatsen en installeren waarop de glasvezelkabel (van buiten “blauw”) en het gele kabeltje op aangesloten kan worden. Moet hiervoor ook een wandcontactdoos voor gereed staan?

Reputatie 6
Badge +2

Hi @Michel_1970, een wandcontactdoos of stekkerdoos moet inderdaad klaar staan voor de installatie. Het modem kunnen we switchen, voor de Zyxel, zodra de installatie is voltooid, als je dan een berichtje achterlaat maken we dit in orde!

Reputatie 2

Beste @Cheyenne , @Tommie , @Demi , en andere belangstellende,

vanmorgen een pakketje (kastje “7cm x 7cm” waar een glasvezelkabeltje “geel” en een CAT kabel ingestoken kan worden) in ontvangst mogen nemen welke een monteur van Guidion gaat plaatsen en installeren (afspraakdatum hiervoor volgt nog). Eerlijk gezegd had ik hierbij ook de nieuwe modem
(Zyxel T50) verwacht.
Mogelijk dat deze nog komt.
Volgens een vrouwelijke medewerker van T-Mobile, die mij geregeld belt, kon mij althans vertellen dat een dergelijk pakket eraan zat te komen alleen zou hierin een modem en een setup-box zitten.
Ik heb haar verteld dat de setup-box achterwege gelaten kan worden gezien we in huis al 3 exemplaren hebben staan.
Naar aller waarschijnlijkheid zal de monteur van VolkerWessels Telecom ook een onderdeel gaan plaatsen en installeren waarop de glasvezelkabel (van buiten “blauw”) en het gele kabeltje op aangesloten kan worden. Moet hiervoor ook een wandcontactdoos voor gereed staan?

 

Heb je ook rekening gehouden met de UTP-kabel van ONT (meterkast) naar modem?

Hier een topic met uitleg over de terminologie.

Reputatie 2

@Tommie , @Cheyenne , @Demi , 
Update 22-03-2023
09:30u monteur (onderaannemer van Volker Wessels Telecom) aan de deur voor het doorvoeren en afmonteren van de glasvezelkabel.
Gevraagd of hij bekend is met mijn wens om de afwerking niet in de meterkast te doen maar op een andere locatie in huis. Hier weet de monteur totaal niets van. Toch jammer dit, terwijl ik dit nadrukkelijk bij zowel T-Mobile en amper 2 weken geleden bij Volker Wessels Telecom aangegeven heb wat mijn wens is. Blijkbaar wordt dit niet door gecommuniceerd en zorgt dit naar mijn idee voor de nodige vertraging in de planning.
Nu wordt in overleg met zijn uitvoerder besproken wat er mogelijk is.

10:00u
Monteur belt aan om door te geven dat hij op aanwijzing van zijn leidinggevende (de uitvoerder) alvast naar de volgende klant gaat. Ik moet nu wacht op de uitvoerder wat er gaat gebeuren.

Reputatie 2

Update:
Om even na 15:00u belde de uitvoerder mij op om aan te geven nog even langs te komen.
15:30u gaat de voordeurbel en laat ik de beste man te woord en laat hem ook even binnen kijken wat er nu precies aan de hand is en hoe mijn wens eruit moeten komen te zien (uitvoeringstechnisch dan).
Uiteindelijk vertrok de beste man om 16:00u weer en kon ik mijn wens meegeven.
Er wordt nu een nieuwe afspraak ingeschoten om de glasvezelkabel onder de tegels door naar de andere zijde van het huis, via een nog te maken muurdoorvoer, binnen af te werken.
Wel heb ik aangegeven te zorgen voor een montage achterwand (dubbele 18mm multiplex plaat) en een vast 230V contactpunt. Voor mij dus nog wat werk aan de winkel maar dit had al eerder gedaan kunnen worden als er naar de klant geluisterd wordt.
Geduld is een schone zaak en Keulen & Aken zijn ook niet in één dag gebouwd (zullen we maar zeggen).

tot een vervolg update……..

Reageer