Beantwoord

Wat gaat het nieuwe "glasvezel" abo kosten?

  • 12 April 2022
  • 71 reacties
  • 1276 Bekeken

Reputatie 4

De komende weken wordt er hard gewerkt bij het aanbrengen / leggen van glasvezel bij ons in de wijk. Gezien onze internet verbinding (VDSL) echt om te huilen is, heb ik hier wel oren naar alleen ben ik benieuwd wat dat nieuwe "glasvezel” abonnement ons gaat kosten.
Wat kan ik alvast in gang zetten om ervoor te zorgen dat de glasvezelkabel z.s.m. in huis aangesloten wordt?? Is er nieuwe modem nodig? We hebben nu een Huawei HG659 (wifi is ook echt om te 😭😭) bij de Iphone gebruikers in huis. Zelfs in de kamer waar de modem staat.

Ik verneem graag wat gedaan kan worden. Wie neem contact op.

icon

Beste antwoord door Waqqas 12 April 2022, 10:23

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

71 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@Michel_1970 De verrekeningen zijn nog niet meegenomen op de factuur van februari. Dit heeft ermee te maken met dat de factuur voor februari al was opgemaakt voor de vergoedingen voor jou waren aangemaakt. Op de factuur van maart kun je de verrekeningen ook terugvinden. Check voor de zekerheid ook de factuur in My T-Mobile Thuis zodra deze beschikbaar is of alles klopt: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement.

Reputatie 4

Beste @Tommie , @Demi en andere belanghebbende moderators,
de afspraak voor het afmonteren van de glasvezel is vandaag gemaakt met VolkerWessels Telecom en komen 22 maart a.s. langs.
Al met al, in totaal (even vooruit lopend op de zaken), 9 maanden geduurd voor het realiseren van een dergelijke verbinding.
Nu nog hopen dat de wensen, wat betreft de afwerking, gehoord worden.

Wordt vervolgt en we houden u op de hoogte……….

Reputatie 7
Badge +5

Dank @Michel_1970, ik geef het door aan Demi en Tommie. Hou ons zeker op de hoogte en veel succes met de afspraak!

Reputatie 4

Beste @Cheyenne , @Tommie , @Demi , en andere belangstellende,

vanmorgen een pakketje (kastje “7cm x 7cm” waar een glasvezelkabeltje “geel” en een CAT kabel ingestoken kan worden) in ontvangst mogen nemen welke een monteur van Guidion gaat plaatsen en installeren (afspraakdatum hiervoor volgt nog). Eerlijk gezegd had ik hierbij ook de nieuwe modem
(Zyxel T50) verwacht.
Mogelijk dat deze nog komt.
Volgens een vrouwelijke medewerker van T-Mobile, die mij geregeld belt, kon mij althans vertellen dat een dergelijk pakket eraan zat te komen alleen zou hierin een modem en een setup-box zitten.
Ik heb haar verteld dat de setup-box achterwege gelaten kan worden gezien we in huis al 3 exemplaren hebben staan.
Naar aller waarschijnlijkheid zal de monteur van VolkerWessels Telecom ook een onderdeel gaan plaatsen en installeren waarop de glasvezelkabel (van buiten “blauw”) en het gele kabeltje op aangesloten kan worden. Moet hiervoor ook een wandcontactdoos voor gereed staan?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Michel_1970, een wandcontactdoos of stekkerdoos moet inderdaad klaar staan voor de installatie. Het modem kunnen we switchen, voor de Zyxel, zodra de installatie is voltooid, als je dan een berichtje achterlaat maken we dit in orde!

Reputatie 3

Beste @Cheyenne , @Tommie , @Demi , en andere belangstellende,

vanmorgen een pakketje (kastje “7cm x 7cm” waar een glasvezelkabeltje “geel” en een CAT kabel ingestoken kan worden) in ontvangst mogen nemen welke een monteur van Guidion gaat plaatsen en installeren (afspraakdatum hiervoor volgt nog). Eerlijk gezegd had ik hierbij ook de nieuwe modem
(Zyxel T50) verwacht.
Mogelijk dat deze nog komt.
Volgens een vrouwelijke medewerker van T-Mobile, die mij geregeld belt, kon mij althans vertellen dat een dergelijk pakket eraan zat te komen alleen zou hierin een modem en een setup-box zitten.
Ik heb haar verteld dat de setup-box achterwege gelaten kan worden gezien we in huis al 3 exemplaren hebben staan.
Naar aller waarschijnlijkheid zal de monteur van VolkerWessels Telecom ook een onderdeel gaan plaatsen en installeren waarop de glasvezelkabel (van buiten “blauw”) en het gele kabeltje op aangesloten kan worden. Moet hiervoor ook een wandcontactdoos voor gereed staan?

 

Heb je ook rekening gehouden met de UTP-kabel van ONT (meterkast) naar modem?

Hier een topic met uitleg over de terminologie.

Reputatie 4

@Tommie , @Cheyenne , @Demi , 
Update 22-03-2023
09:30u monteur (onderaannemer van Volker Wessels Telecom) aan de deur voor het doorvoeren en afmonteren van de glasvezelkabel.
Gevraagd of hij bekend is met mijn wens om de afwerking niet in de meterkast te doen maar op een andere locatie in huis. Hier weet de monteur totaal niets van. Toch jammer dit, terwijl ik dit nadrukkelijk bij zowel T-Mobile en amper 2 weken geleden bij Volker Wessels Telecom aangegeven heb wat mijn wens is. Blijkbaar wordt dit niet door gecommuniceerd en zorgt dit naar mijn idee voor de nodige vertraging in de planning.
Nu wordt in overleg met zijn uitvoerder besproken wat er mogelijk is.

10:00u
Monteur belt aan om door te geven dat hij op aanwijzing van zijn leidinggevende (de uitvoerder) alvast naar de volgende klant gaat. Ik moet nu wacht op de uitvoerder wat er gaat gebeuren.

Reputatie 4

Update:
Om even na 15:00u belde de uitvoerder mij op om aan te geven nog even langs te komen.
15:30u gaat de voordeurbel en laat ik de beste man te woord en laat hem ook even binnen kijken wat er nu precies aan de hand is en hoe mijn wens eruit moeten komen te zien (uitvoeringstechnisch dan).
Uiteindelijk vertrok de beste man om 16:00u weer en kon ik mijn wens meegeven.
Er wordt nu een nieuwe afspraak ingeschoten om de glasvezelkabel onder de tegels door naar de andere zijde van het huis, via een nog te maken muurdoorvoer, binnen af te werken.
Wel heb ik aangegeven te zorgen voor een montage achterwand (dubbele 18mm multiplex plaat) en een vast 230V contactpunt. Voor mij dus nog wat werk aan de winkel maar dit had al eerder gedaan kunnen worden als er naar de klant geluisterd wordt.
Geduld is een schone zaak en Keulen & Aken zijn ook niet in één dag gebouwd (zullen we maar zeggen).

tot een vervolg update……..

Reputatie 4

Update:
Na een maandje radio stilte, toch maar voor de zekerheid zelf even gebeld met de uitvoerende partij om de aansluiting te laten realiseren.
Toevallig wilde zij ook met mij in contact komen voor een nieuwe afspraak. 🤔 hoe toevallig is dit….
Afspraak staat nu voor 03 mei en nogmaals gevraagd en gecheckt of mij wens (afmonteren in de woonkamer ipv meterkast en aanbrengen van een muurdoorvoer) in hun systeem stond. Dit is door de service medewerker van de uitvoerende partij bevestigd.
Nu rest voor mij de voorbereidende werkzaamheden te doen (montage gelegenheid “houten achterwand” aanbrengen) en vervangen van een wandcontactdoos (2v naar een 4v).
Wordt vervolgt…….

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Michel_1970, bedankt voor de update hierover! Een erg positieve ontwikkeling, kan je ons laten weten, na 3 mei, wat de status is?

 

Reputatie 4

@Tommie en andere geïnteresseerden, hierbij een update (zoals belooft).
Vandaag 03 mei.
10:15 (ongeveer) arriveren de monteurs en stratenmakers in de tuin om de glasvezel door de tuin in te graven, muurdoorvoer maken en uiteindelijk afmonteren.
Ik moet eerlijk zeggen dat de mannen prima werk (tuin weer herstraat en het afmonteren van de kabel binnen) hebben afgeleverd.
12:00u (ongeveer) is de laatste man (monteur voor het afmonteren van de glasvezelkabel) ook vertrokken. Aansluiting is gecontroleerd d.m.v. het bellen met collega in de verdeelcentrale.

Nu is het wachten op de monteur van Guidion om de media-converter (welke al in bezit is) te plaatsen (naast de "glasvezel aansluiting”) en aan te sluiten.
Ik mag hopen dat deze monteur van Guidion gelijk een nieuwe modem (Zyxel T54) meeneemt welke naar mijn idee, beter past bij een glasvezelverbinding.

Wordt vervolgt naar het laatste onderdeel……..

 

Muurdoorvoer
Glasvezelaansluiting afgemonteerd

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Michel_1970, bedankt voor jouw mooie update; het ziet er inderdaad vakwerkwaardig uit, mooi om te zien! 👍

Omdat jij jouw aanvraag al enige tijd geleden gedaan hebt, zal de T50 hoogstwaarschijnlijk geleverd worden. Geen zorgen! Geef straks een seintje zodra alles up and running is, dan ruil ik de T50 graag om voor een T54.

Reputatie 4

Hoi @Jason als de T50 nog geleverd moet worden waarom dan niet gelijk de T54.
Hier staat nu een Huawei HG659.
En verder heb ik alleen nog maar de media-converter gekregen in een roze doos.

Reputatie 4

Hoi @Jason gisteravond vertelde ik mijn verhaal aan mijn buurman (wonend in de straat tegenover mij) en hij vertelde mij dat hij ook al meerdere malen (telefonisch, mail en via een T-mob medewerker langs de deur) had aangegeven gebruik te willen maken van glasvezel.
Bij iedereen in mijn wijk, dus bij hem ook, ligt de uiteinde van de glasvezelkabel voor de deur.
Volgens zijn bewoordingen stopt het ergens en hoort hij verder niets meer.
Ik vertelde hem dat ik een balletje zou opgooien om te kijken of ik iets kan betekenen.
Graag verneem ik wat ik mijn buurman kan adviseren te doen.
Misschien wil je wel via een PM zijn NAW gegevens ontvangen (werkt wel sneller en de lijn is korter).

Reputatie 4

Update 4 mei: @Jason @Tommie @Demi 
Zojuist een sms bericht ontvangen van Guidion en een online afspraak kunnen maken voor aankomende zaterdag 6 mei tussen 12:00u en 15:59u.
Zou de monteur dan de nieuwe modem (Zyxel-T54) mee kunnen nemen om deze aan te sluiten, anders hebben we glasvezel op de “oude” Huawei HG659.

Wordt vervolgt…...en misschien is dit wel het laatste onderdeel (de stap).

Reputatie 7
Badge +15

@Michel_1970 

De Zyxel-T54 wordt geleverd bij nieuwe glasvezel en DSL aansluitingen, bij een migratie behoud je de Huawei router maar deze zou wel omgewisseld kunnen worden voor een Zyxel-T50, dit regelt een moderator dan.

Reputatie 4

Update:
Afgelopen zaterdagmiddag 06 mei is bij ons de glasvezelaansluiting verbonden met de mediaconverter. Hierdoor is de “snelle” verbinding een feit geworden.
Van een magere snelheid met ongeveer 85 a 90Mbit/s-download & 30Mbit/s -upload naar ruim 900Mbit/s -down- en upload is toch wel een verbetering te noemen.
Alles draait hier nu als een zonnetje alleen wel jammer, vanwege het behouden van de Huawei HG659, dat het wifi signaal niet mee is gemigreerd. Hierdoor zal ik de “Range Extenders” toch moeten blijven gebruiken.
Hieronder een foto hoe het uiteindelijk is geworden.
Wel wil ik nog t.z.t. een kunststofkap maken en plaatsen als extra bescherming. Nu niet echt nodig omdat onze hoekbank er geheel voor staat en hierdoor het niet ziet of dat je er langs kunt lopen.
 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Michel_1970 bedankt voor de update!

Fijn om te horen dat alles werkt en je tevreden bent met de snelheid. Ik kan de Huawei omruilen voor een Zyxel T-50. Zal ik dit voor je regelen? Hoor het graag!

Reputatie 4

@Tommie , we zijn nu een maandje verder en tot vanmorgen (zie mijn andere topic over een storing) gaat (ging) de vaste lijn als een jekko, echt een verschil. Alleen het wifi signaal laat het zeker afweten, vooral bij Apple gebruikers hier in huis. Nadat ik de specs heb bekeken van de T50 is dit niet echt een verbetering (zeker op het wifi gebied) tov de Huawei. De T54 zou wel een aangename verbetering zijn alleen leveren jullie deze niet aan trouwen klanten (wel erg jammer).

Dus zullen we het met de Huawei moeten doen.

Ps. Voelt een beetje als Nitro brandstof tanken in een oldtimer.

Reputatie 7
Badge +15

@Michel_1970 

Je mag natuurlijk ook een eigen WiFi oplossing kopen en de WiFi uitschakelen op de Zyxel.

Reputatie 4

@Waqqas 

Naar mijn mening betaal ik voldoende dat ik niet zelf voor dergelijke aanpassingen hoeft te zorgen en mag verwachten dat T-Mobile met een passende oplossing komt.

Daarin, mag ik er wel bij vermelde, dat grote de con-collega KPN, hier beter en klantvriendelijker mee omging. In een tijdperiode van nog geen 4 jaar, 3 modems (kostenloos) mogen uitproberen.