Beantwoord

Wat klopt er niet aan mijn T-54 router installatie? (foto's)

  • 10 January 2023
  • 5 reacties
  • 369 Bekeken

Onlangs heb ik het glasvezel pakket met de Zyxel T-54 ontvangen. Ik heb zelf de boel al aangesloten (zie foto) maar de internet verbinding blijft op rood staan. Het valt mij uiteraard wel op dat het kastje met NT erop uit staat, maar daar heb ik ook geen stroomkabel voor (is door de vorige bewoner zo achter gelaten).

Klopt er iets niet aan mijn bekabeling? Of moet de monteur (die pas over drie weken kan komen) een of ander truukje uitvoeren om het internet aan de praat te krijgen?

Alvast bedankt!

 

 

icon

Beste antwoord door eric 11 January 2023, 08:26

Bekijk origineel

5 reacties

@davidovitch

De gele plug met die grijze netwerk kabel van het Huawei glasvezel kastje moet naar de wan poort van jou T54 router lopen.

Zit dit goed aangesloten.?

Het NT kastje rechts heb je bij T-Mobile niks mee te maken.

Die aansluiting rechts van de FTU wordt niet meer gebruikt.

(Waar het NT kastje op zit)

 

 

 

Reputatie 7

Huawei aansluiten op de wan poort van de zyxel en niet aan de lan.

De lampjes op de Huawei horen niet te knipperen.

Reputatie 7
Badge +14

Huawei aansluiten op de wan poort van de zyxel en niet aan de lan.

De lampjes op de Huawei horen niet te knipperen.

 

De glasvezel aansluiting kan alleen door een bezoek van Guidion worden geactiveerd.  Het was ook niet de bedoeling dat je zelf de glasaansluiting zou maken.  Wacht dus het bezoek even af.

Bedankt voor de reacties. De Huawei gaat wel naar de WAN. Als ik het zo hoor klopt de aansluiting dus wel maar kan ik echt niks totdat de Guidion medewerker langskomt. 

Jammer dat dat zo lang moet duren..

Reputatie 7

Hi @davidovitch, leuk om te zien dat je nu al graag wilt genieten van razendsnel internet! Het klopt inderdaad wat je zegt. Jouw abonnement wordt pas actief wanneer de monteur de installatie succesvol heeft voltooid en het abonnement bij ons heeft aangemeld. Het is niet de bedoeling de apparatuur zelf te installeren, omdat de vezels erg kwetsbaar zijn. Mocht hier schade zijn ontstaan, dan vervalt alle garantie op de fiber lijn. Tijdens het bezoek van de monteur wordt de apparatuur correct geïnstalleerd, wordt de verbinding gecontroleerd en het abonnement wordt dan correct bij ons aangemeld zodat jij kunt genieten van een soepele internetverbinding. Weet jij zo voldoende? 😊

Reageer