Beantwoord

wat moet ik er aan doen om aangesloten te worden

  • 3 November 2022
  • 9 reacties
  • 139 Bekeken

Ik weet niet wat ik er nog aan moet doen om aangesloten te worden. We hebben een aanvraag gedaan om aangesloten te worden op glasvezel, nieuwbouw. Alles netjes in werking gezet. Met dramabedrijf Guidion een aansluitafpraak gemaakt voor het huisbezoek. De monteur heeft ook alles netjes aangesloten. Echter verbinding controleren was niet mogelijk. Dit omdat onze ingangsdatum op 28 oktober was. 28 oktober moest de modem dus online komen. Dat gebeurde dus niet. Vervolgens contact gehad met klantenservice, modem moet vanzelf online komen, heb geduld. Uiteindelijk met wat sturing er achter gekomen dat KPN het netwerk nog niet heeft geactiveerd naar het aansluitpunt. Allemaal leuk en aardig maar we zijn nu een week verder en er is nog steeds geen internet en tv/radio. Geen fijne start zo bij TMobile. Nu kan ik wéér bellen en een half uur in de wacht staan om niet verder te komen, dus dan maar proberen via deze weg. Wanneer worden we een keer aangesloten?! Want tot dusver lijkt iedereen z’n schouders omhoog te halen.

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 3 November 2022, 10:59

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mnoet 

Welke mediaconverter heb je thuis en welke lampjes branden, knipperen of zijn uit daarop? Het apparaat tussen glasvezelaansluitpunt en router.

Power en WAN branden, echter zou ik ook verwachten dat fiber oplicht. Dat gebeurt niet. Koppeling naar het aansluitpunt is ok

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @mnoet,

Goed dat je dit aanstipt, dit moet snel opgelost worden! Zoals je zelf al aangeeft is er momenteel geen signaal op de internetlijn omdat de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL het internetsignaal nog niet heeft geactiveerd. Wij hebben aan ze verzocht én zij gaven aan dat ze op 28 oktober jouw glasvezellijn zouden activeren, maar om een onbekende reden hebben ze dit nog niet gedaan. Hier nemen we zeker geen genoegen mee en daarom blijven wij blijven bij KPN NetwerkNL aankloppen totdat dit is opgelost.

Dit is natuurlijk geen ideale situatie en ik help je graag zo veel mogelijk uit de brand. Geef het daarom gerust aan als jij of iemand in je huishouden een T-Mobile, Tele2 of Ben Mobiel abonnement heeft waarop ik je van extra data kan voorzien.

Ik kan je verzekeren dat wij hier bovenop zitten en de druk op KPN NetwerkNL om jouw glasvezellijn te activeren hoog houden, ik hoop en verwacht dat wij snel een doorbraak weten te bereiken!

Dank voor de reactie, wordt gewaardeerd. We houden het in de gaten.

Is hier al iets meer van bekend? We zijn wederom een dag verder, zo moeilijk kan het toch niet zijn voor KPN om dat netwerk te activeren? We zitten al sinds 28 oktober zonder signaal.

Reputatie 7

Hi @mnoet, ik wil je graag laten weten dat ik hiervoor een status update heb opgevraagd! Zodra ik hier een reactie op krijg, dan laat ik dat meteen aan je weten. Ik snap namelijk volkomen dat je meer duidelijkheid wilt, dus hier ga ik voor je achteraan.

Gisteren alsnog bezocht door een monteur van Guidion, heeft vervolgens contact gehad met KPN infra. Ik zou binnen 3 a 4 uur terug gebeld worden, echter is hier het verkeerde nummer voor gebruikt. Kunnen jullie hier nog eens achter na gaan? we hebben nog steeds geen signaal. We gaan zo richting twee weken waarbij we nog geen signaal hebben, kan nooit de bedoeling zijn.

Reputatie 7

Hi @mnoet, dankjewel voor het aangeven! Ik was nog in afwachting van een concrete update van mijn collega, vandaar dat ik nog niet op jou was teruggekomen. Op het eerste oog kon mijn collega niet iets concreets terugzien. Ze heeft dan ook de vraag uitgezet bij KPN van hoe lang dit nog gaat duren en we wachten nog op deze terugkoppeling. Om zeker te weten dat het juiste telefoonnummer bekend is, ontvang ik die graag van je in een privébericht. Kun je die naar mij doorzetten? Dan zorg ik dat dit goed staat achter de schermen, zodat jij zo snel mogelijk gebeld kunt worden. Hopelijk krijg ik ook snel een nieuwe update door van mijn collega. 

 

Reputatie 7

Hi @mnoet, ik heb goed nieuws voor je! Mijn collega heeft aangegeven dat ze KPN zojuist heeft aangestuurd, want KPN staat sinds gisteren in-service. Ze gaat dit ticket persoonlijk voor je in de gaten houden, want ze ziet niks staan bij KPN. We zitten er dus bovenop. 

Reageer