Beantwoord

Wel/geen ISRA punt aanwezig - opheffen contract

  • 29 August 2017
  • 12 reacties
  • 3479 Bekeken

Ik heb een maand geleden een thuis internetverbinding bij T-mobile aangevraagd voor een huurwoning. Volgens jullie site zou er bij mijn woning een DSL-aansluiting mogelijk moeten zijn, en bij navraag bij KPN werd beaamd dat er een ISRA aansluiting op het adres aanwezig is.

Gisteren zou de verbinding actief moeten zijn geworden, en heb ik geprobeerd met het installatiepakket aan de slag te gaan. Wat blijkt nu: ik kan geen ISRA-punt vinden, alleen coax-aansluitingen.

Echter heb ik vandaag contact gehad met een van de aannemers die betrokken is geweest bij de bouw van de appartementen (2 appartementen in 1 pand), en deze heeft mij verteld dat er géén ISRA-punt aanwezig is omdat er "problemen waren met de bekabeling", en ik alleen een Ziggo aansluiting kan gebruiken. De andere bewoner heeft wel internet uit de grond, maar het lijkt erop dat er geen tweede aansluiting mogelijk is (zie bijgevoegde foto ter referentie: de draden uit de witte kabel zijn verbonden met draden uit de blauwe kabel links op de foto). Deze draden komen direct uit de grond en verder zijn er geen andere kabels aanwezig. Het lijkt er op dat de gegevens van KPN aangaande de ISRA-aansluiting niet (meer) kloppen, en zowel Tmobile als ikzelf daardoor onjuist geïnformeerd zijn over de mogelijkheden.

Ik heb hier met jullie klantenservice contact over gehad (telefonisch), en er is mij toegezegd dat er een monteur zal worden aangestuurd: wanneer deze het probleem niet kan verhelpen, kan ik het contract laten ontheffen. Kan iemand dit voor mij bevestigen? Tevens vroeg ik me af of het niet praktischer/überhaupt mogelijk is per definitie het contract te ontbinden, daar een monteur hier hoogstwaarschijnlijk ook niet mee uit de voeten kan en dit enkel meer tijd zal kosten.

Ten slotte ben ik ook bang dat de nieuwe aansluiting nu over de reeds bevestigde kabel van mijn buurman loopt. Hij is op vakantie dus ik kan het hem niet navragen, maar alle inzichten hierin hoor ik graag.

Ik hoop van harte dat iemand mij hierin kan adviseren! 🙂
icon

Beste antwoord door Brian 2 September 2017, 12:44

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 5
Normaal zo er idd een isra doos moeten zitten met een verbinding naar de contactdoos op de foto . Nu komt die draad met een aftakmof naar je contactdoos wat geen probleem mag geven . Alleen de monteur kan meten of de verbinding naar de centrale wel goed is en aangesloten is in de centrale . Ik kan op de foto niet zien of die afgetakt is bij jou in huis ?
Dank voor je reactie! De contactdoos is onderlangs alleen verbonden met de draadjes die uit de witte kabel vanuit de grond komen. Bovenlangs is deze verbonden met een blauwe kabel die doorloopt naar de tweede verdieping, achter de deur van mijn bovenbuurman (die een ander adres heeft dan ik). KPN zegt dat er op mijn specifieke adres wel een ISRA aansluiting is, maar nu ziet het er naar uit dat de contactdoos is aangesloten bij mijn bovenbuurman binnen.
Reputatie 5
Oké, ik denk eerst maar even wachten dat de monteur er geweest is . Uit een isra kunnen twee aansluitingen als dat moet.
Reputatie 7
Er zit maar 1 ding op en dat is KPN te verzoeken om te testen en te labelen.
Dan kunnen ze aangeven of het wel/niet mogelijk is en een offerte maken voor het maken van een ISRA in de woning.
Reputatie 5
Dat kan als ik de foto zo zie !
Hartelijk dank voor jullie inzichten! Oef, mijn hoofd begint er een beetje van te duizelen! Mij was door de makelaar verteld dat ik gewoon elke provider kon kiezen zonder problemen, maar het tegendeel begint nu bewezen te worden. Ik weet niet in hoeverre de huisbaas de kosten hiervoor zou willen dragen... Ondanks dat ik dus verkeerd ingelicht ben door de makelaar. Momenteel gaat mijn voorkeur er naar uit het Tmobile contract te annuleren en gebruik te maken van een provider die met de coax aansluiting werkt, maar ik weet niet in hoeverre dat mogelijk is zonder dat er eerst een monteur langs is gekomen.
Reputatie 7
zonder tussenkomst van een monteur is het helaas niet mogelijk. je bent een contract aan gegaan. je moet T-Mobile de gelegenheid geven het probleem op te lossen. als blijkt dat ze niet kunnen leveren en dit is bevestigd door KPN kan je pas onder het leverings contract uit. mocht er eerst een monteur namens T Mobile komen dan zal ook deze een KPN monteur aansturen voor testen en labelen mocht deze de aansluiting niet kunnen vinden.
UPDATE: Gisteravond heeft de makelaar de aannemer langs gestuurd om te helpen met de internetaansluiting. Met behulp van wat koperdraden die bij de contactdoos uit de grond kwamen, hebben we de modem aangesloten. De WiFi verbinding kan wel gevonden worden door apparaten (laptop, telefoon), er branden enkele lampjes op de modem (Wifi, Wlan, maar NIET die van "Internet"), en het internet doet het nog steeds niet. Ik krijg hier via de browser (op de T-mobile pagina die van mijn verbinding) telkens de melding dat er een probleem is met de kabel.

Hierna heb ik contact gehad met mijn buurman (die nu dus op vakantie is), en hebben we zijn verbinding getest. Echter is gebleken dat die het nu óók niet meer doet. De buurman heeft mij uitgelegd dat er problemen waren met de kabels onder het huis, en dat het dus niet mogelijk is 2 abonnementen met KPN verbinding hier aan te sluiten (wat nu dus wel gebeurd is).
Hij heeft hierbij vermeld dat zowel de huisbaas als de makelaar hiervan op de hoogte zijn, en dat ik alleen een Ziggo abonnement had kunnen afsluiten, net als de vorige bewoner van dit adres. Echter is mij vanuit de makelaar expliciet gezegd dat ik niet vastzat aan Ziggo en de vrijheid had om zelf een provider te kiezen. Dit heb ik dan ook gedaan, met als gevolg dat zowel ik als de buurman nu beiden vastzitten aan internetabonnementen die het niet doen vanwege de bekabeling van deze woning.

T-mobile zou mij gisteren contacteren om een afspraak te maken met een monteur, maar ik heb na heel de dag wachten hier nog niks over vernomen. Hoe nu verder? Ik kan me voorstellen dat een T-mobile monteur moet komen bevestigen dat het inderdaad niet mogelijk is, maar ik heb na 5 telefoontjes nog steeds geen afspraak omdat ik telkens op het 1 of ander moet wachten, en om heel eerlijk te zijn ben ik er moe van dat deze situatie zich nu al wekenlang voortsleept en ik geen stap verder kom (sterker nog: de situatie verslechterd alleen maar omdat het internet van mijn buurman het nu ook niet meer doet). Ik wil graag dat dit zo snel mogelijk opgelost wordt c.q. er vanaf, maar op deze manier gaat dat nog weken duren, en ondertussen durf ik ook niks bij Ziggo af te sluiten omdat ik bang ben voor dubbele kosten die ik me niet kan veroorloven.
Reputatie 7
Hoi anneeett,

Goed dat je het even aankaart. Ik zie terug dat je hierover gebeld hebt en dat er nu een monteur van de netwerkbeheerder is aangestuurd. Deze zal binnenkort contact opnemen. Let op: deze bellen anoniem! Dan weet je dat alvast. ;)

Houd je ons op de hoogte van de bevindingen van de monteur?
Reputatie 7
Oh wacht, volgens mij is jouw modem nu bereikbaar! Brandt het Internet lampje inmiddels?
Oh wacht, volgens mij is jouw modem nu bereikbaar! Brandt het Internet lampje inmiddels?

Beste Sander, dank voor je reactie! Toen ik gisterenavond laat thuis kwam, brandde inderdaad het lampje en deed mijn verbinding het wel! Echter kreeg ik vanochtend weer dezelfde melding 'Verbonden, geen internet'. Vlak voordat ik de deur uitging leek de verbinding het opeens wel weer te doen, dus het lijkt erop dat alles nog niet helemaal werkt zoals het hoort (ook al zit er gelukkig wel vooruitgang in de zaak). Weet jij misschien waar dit aan zou kunnen liggen?
Reputatie 7
Hi Annet, ik heb meteen met je meegekeken en aan de hand van de foto die je door hebt gestuurd willen we toch een monteur van KPN langs sturen om de ISRA te bekijken. Mijn collega heeft hier gisteren een nieuwe opdracht voor aangemaakt met de extra informatie die je door hebt gestuurd. KPN neemt contact met je op om hier een afspraak voor te maken!

Reageer