Beantwoord

Welk modem bij nieuwe aansluiting?

  • 6 January 2022
  • 7 reacties
  • 169 Bekeken

Reputatie 1

Wij zijn gisteren overgestapt naar T-Mobile Thuis: gigabit glasvezel zonder TV en zonder vast bellen. Ik zou graag gaan beginnen met de aanleg van een fatsoenlijk thuisnetwerk, bekabeld en WiFi, en ik vroeg mij af:

-Welk type modem kan ik verwachten?

-En met welk WiFi-toegangspunt werkt deze modem goed samen? (in de zin van de vorming van 1 (snel) WiFi-netwerk).

-Of is het beter om de WiFi van de modem niet te gebruiken, en twee gelijke (goed samenwerkende) WiFi-toegangspunten in te zetten?

Ik wil het tweede WiFi-toegangspunt bekabeld (UTP) aan gaan sluiten, dus geen mesh- of stopcontactennetwerk.

icon

Beste antwoord door Matthijs77 6 January 2022, 11:01

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 3

Ze geven tegenwoordig de Zyxel T50 uit. 

Reputatie 1

Ze geven tegenwoordig de Zyxel T50 uit. 

Dank je 👍

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Matthijs77 

Bij de Zyxel VMG8825-T50 kan je WiFi plus nemen van T-Mobile voor een mesh netwerk. De Zyxel is verder een prima modem met internet en tv op elke poort, 2,4 en 5 GHz en nog meer.

Een accespoint bedraad aansluiten is zeker mogelijk.

Indien je een eigen mesh netwerk neemt bijvoorbeeld Deco M5 dan kun je de WiFi op de Zyxel beter uitzetten en de Deco's de WiFi laten regelen.

Reputatie 1

Ik wil liever niet apparaten huren, wat het geval is bij WiFi-plus als ik dat goed begrijp. Ik ga me even verdiepen in de Deco M5 👍.

Reputatie 7
Badge +15

@Matthijs77 

Helemaal prima, je verbindt het hoofdstation bij de modem bedraad en de andere stations maken draadloos verbinding.

De WiFi op de Zyxel kan dan uit en via de app kun je de Deco makkelijk in Acces Point Mode plaatsen.

Reputatie 1

Ah en zo kom ik uit op de Deco M9 Plus die WiFi 6 ondersteunt, wat wellicht handig is met een aantal apparaten die we in huis hebben en nog gaan komen tzt. Zo komen we ergens :) .

 

Edit: en de X20, X60 etc.. Valt niet mee om een keuze te maken :grinning: .

Reputatie 2

@Matthijs77 

Ik gebruik zelf de Deco X60 (3 nodes, allemaal bedraad), i.c.m. TV en telefoon. Bevalt uitstekend.
Constant 900+/900+ Mbps via de interne speedtest Deco X60.

Afgelopen week heb ik de Zyxel T50 er tussenuit gehaald.
Succes met de keuze.