Beantwoord

Welk modem krijg ik?

  • 7 October 2018
  • 4 reacties
  • 1675 Bekeken

Als ik bij jullie internet ga afnemen, welk modem krijg ik dan? Zit hier een gastnetwerk op?
icon

Beste antwoord door Sander 8 October 2018, 10:32

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge
Hi @surfin-tone en welkom op het forum.

Je krijgt waarschijnlijk de Huawei HG659. Nee er zit geen glasaansluiting op. Als je glasvezel af gaat nemen dan krijg je er een converter bij.

De HG659 is voorzien van 5GHz en 802.11.ac.

Het kan zijn dat je er nog een oud draytek modem krijgt. Maar in principe levert TMNL deze niet meer uuit aan nieuwe klanten.
Nee er zit geen glasaansluiting op. Als je glasvezel af gaat nemen dan krijg je er een converter bij.


Stefan, ik vroeg: "zit er een GAST-netwerk op". Dus niet glas of glasvezel....
Maar ik kan nu op internet de specificatie wel vinden. Er moet inderdaad een gastnetwerk op de desbetreffende modem zitten volgens de website Hardware info
Reputatie 7
Hoi @surfin-tone

Tof dat je aan T-Mobile denkt als je nieuwe vaste provider! Ik ga er alles aan doen om je over de streep te trekken. Als je nu bestelt dan krijg je hoe dan ook een Huawei HG659 modem. Dit modem zendt vier netwerken uit: twee op 2.4Ghz en twee op 5Ghz. Eén daarvan is je hoofdnetwerk en het tweede is je gast netwerk. Zo heet deze dan ook. Je kunt de naam aanpassen zoals je wilt. Je kunt zelfs aparte instellingen per netwerk maken als je dat fijn vindt.

Hoe klinkt dat? 🙂

Reageer