Beantwoord

wie kan mij hier bij helpen? Installatie DSL

  • 23 October 2020
  • 66 reacties
  • 1122 Bekeken

Reputatie 2

Zie foto ik kom er niet uit. 

Is dit het isra punt want in de meterkast zit die niet.

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 24 October 2020, 00:13

Bekijk origineel

66 reacties

Reputatie 6

@skywalk Het samenvoegen van de apps staat voorlopig niet op de planning. Mocht dit veranderen, dan zullen we je daar uiteraard over informeren.

Reputatie 2

@skywalk Het samenvoegen van de apps staat voorlopig niet op de planning. Mocht dit veranderen, dan zullen we je daar uiteraard over informeren.

Ja een extra scherm waar je thuis op kan regelen zou wel handig zijn. 1x inloggen en alles onder 1 app regelen.

Reputatie 2

Yes....morgen komt de KPN monteur!! @Jason 

@Ginny zal laten weten hoe het afloopt...

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @skywalk, mooi zo! Het gaat vast lukken met KPN. Blij dat je het pretpark al leuker begint te vinden en dat terwijl de attracties pas net open zijn. Dat belooft nog wat straks! 😊

Reputatie 2

Ja verbinding @Ginny @Jason alleen nog traag..

Misschien moet die nog inleren..

Ik heb als het goed is 100mbit nou zou ik 69 mbit ongeveer moeten halen.. 50mbit zou ik ook prima vinden..  staat die bij jullie op topsnelheid. Ik weet dat vdsl afneemt per meter. 

Reputatie 2

Rx:47363 Tx:22375 Deze waarde krijg ik van het modem.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @skywalk, een Wifi-snelheid van rond de 30-35 Mbit/s ten opzichte van een abonnement waar je, bekabeld, maximaal 100 Mbit/s kunt binnenhalen, is op zich prima.

Momenteel meet je de snelheid op Wifi en op een mobiele telefoon. Zou je eens op een PC of laptop bekabeld de snelheid willen meten via speedtest.net (Ookla)? Je kunt voor het beste resultaat daar de app downloaden, die geeft dan op de desktop het meest realistische resultaat weer. Op een mobiele telefoon kun je bijna geen constante downloadsnelheid verkrijgen omdat dit te veel afhankelijk is van apps die op de achtergrond draaien en de netwerkcapaciteit van een smartphone an sich.

Voor de uitleg met betrekking tot waarom Wifi niet betrouwbaar is wanneer het om snelheid gaat, heb ik alles hieronder samengevat en op een rijtje gezet:

Wifi is afhankelijk van superveel externe factoren. Bijvoorbeeld: de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. Maar één van de meest voorkomende storingsbronnen zijn legacy devices. Wanneer je tegenwoordig nog Wifi apparatuur hebt die gebruik maakt van oude standaarden zal dit de snelheid van je gehele netwerk beperken. Dit kunnen niet alleen verouderde laptops en smartphones zijn maar bijvoorbeeld ook IP-camera's, repeaters, slimme thermostaten enzovoort. Veel van deze apparatuur wordt gewoon nog verkocht, in onze beleving hoeft deze apparatuur dus niet 'oud' te zijn.

Al met al is 35 Mbit/s op Wifi dus een prima snelheid, maar het draadloze netwerk kun je altijd optimaliseren. Neem voor alle tips and tricks een kijkje in ons speciale Wifitopic (mocht je dit nog niet gedaan hebben).

Indien ik mee kan helpen met de optimalisatie, laat het me dan zeker weten. Ik zit altijd voor je klaar en help en denk graag mee!

Reputatie 2

Goedemiddag @skywalk, een Wifi-snelheid van rond de 30-35 Mbit/s ten opzichte van een abonnement waar je, bekabeld, maximaal 100 Mbit/s kunt binnenhalen, is op zich prima.

Momenteel meet je de snelheid op Wifi en op een mobiele telefoon. Zou je eens op een PC of laptop bekabeld de snelheid willen meten via speedtest.net (Ookla)? Je kunt voor het beste resultaat daar de app downloaden, die geeft dan op de desktop het meest realistische resultaat weer. Op een mobiele telefoon kun je bijna geen constante downloadsnelheid verkrijgen omdat dit te veel afhankelijk is van apps die op de achtergrond draaien en de netwerkcapaciteit van een smartphone an sich.

Voor de uitleg met betrekking tot waarom Wifi niet betrouwbaar is wanneer het om snelheid gaat, heb ik alles hieronder samengevat en op een rijtje gezet:

Wifi is afhankelijk van superveel externe factoren. Bijvoorbeeld: de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. Maar één van de meest voorkomende storingsbronnen zijn legacy devices. Wanneer je tegenwoordig nog Wifi apparatuur hebt die gebruik maakt van oude standaarden zal dit de snelheid van je gehele netwerk beperken. Dit kunnen niet alleen verouderde laptops en smartphones zijn maar bijvoorbeeld ook IP-camera's, repeaters, slimme thermostaten enzovoort. Veel van deze apparatuur wordt gewoon nog verkocht, in onze beleving hoeft deze apparatuur dus niet 'oud' te zijn.

Al met al is 35 Mbit/s op Wifi dus een prima snelheid, maar het draadloze netwerk kun je altijd optimaliseren. Neem voor alle tips and tricks een kijkje in ons speciale Wifitopic (mocht je dit nog niet gedaan hebben).

Indien ik mee kan helpen met de optimalisatie, laat het me dan zeker weten. Ik zit altijd voor je klaar en help en denk graag mee!

Ik haalde vaak 50 mbit op wifi met mijn mobiel bij Ziggo. Nu zie ik jullie waarde en die Rx:47363 dit betekend ook 47 mbit. En die haal ik nu op mobiel ook.

Of jullie de kraan even helemaal naar rechts willen draaien      :-)   Rx :100.000 kb/s bedankt!

Reputatie 2

Goedemiddag @skywalk, een Wifi-snelheid van rond de 30-35 Mbit/s ten opzichte van een abonnement waar je, bekabeld, maximaal 100 Mbit/s kunt binnenhalen, is op zich prima.

Momenteel meet je de snelheid op Wifi en op een mobiele telefoon. Zou je eens op een PC of laptop bekabeld de snelheid willen meten via speedtest.net (Ookla)? Je kunt voor het beste resultaat daar de app downloaden, die geeft dan op de desktop het meest realistische resultaat weer. Op een mobiele telefoon kun je bijna geen constante downloadsnelheid verkrijgen omdat dit te veel afhankelijk is van apps die op de achtergrond draaien en de netwerkcapaciteit van een smartphone an sich.

Voor de uitleg met betrekking tot waarom Wifi niet betrouwbaar is wanneer het om snelheid gaat, heb ik alles hieronder samengevat en op een rijtje gezet:

Wifi is afhankelijk van superveel externe factoren. Bijvoorbeeld: de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. Maar één van de meest voorkomende storingsbronnen zijn legacy devices. Wanneer je tegenwoordig nog Wifi apparatuur hebt die gebruik maakt van oude standaarden zal dit de snelheid van je gehele netwerk beperken. Dit kunnen niet alleen verouderde laptops en smartphones zijn maar bijvoorbeeld ook IP-camera's, repeaters, slimme thermostaten enzovoort. Veel van deze apparatuur wordt gewoon nog verkocht, in onze beleving hoeft deze apparatuur dus niet 'oud' te zijn.

Al met al is 35 Mbit/s op Wifi dus een prima snelheid, maar het draadloze netwerk kun je altijd optimaliseren. Neem voor alle tips and tricks een kijkje in ons speciale Wifitopic (mocht je dit nog niet gedaan hebben).

Indien ik mee kan helpen met de optimalisatie, laat het me dan zeker weten. Ik zit altijd voor je klaar en help en denk graag mee!

Ik haalde vaak 50 mbit op wifi met mijn mobiel bij Ziggo. Nu zie ik jullie waarde en die Rx:47363 dit betekend ook 47 mbit. En die haal ik nu op mobiel ook.

Of jullie de kraan even helemaal naar rechts willen draaien      :-)   Rx :100.000 kbps bedankt!

Wifi op 2.4 is ook veelste druk geworden alleen op 5ghz is er ruimte genoeg.

Ik ga niet op zolder zitten testen maar naast het modem. 

Bij een vriend haalde ik ooit eens 120 mbit op mijn mobiel. Dus dat zit wel goed.

Reputatie 2

Rx:62723 Tx:30760 (Kbps)

We gaan de goede kant op!

Hoelang duurt dat inleren?

Reputatie 7
Badge +16

@skywalk De snelheid die je op Wifi binnenhaalt, is geen gegarandeerde snelheid. We garanderen enkel een bekabelde snelheid (met een verliesmarge van zo'n 40-45% op 100 Mbit/s). Zoals hierboven omschreven, kunnen wij je dus geen vaste snelheid op Wifi toezeggen, juist omdat Wifi van enorm veel zaken afhankelijk is. 

Je zult altijd schommelingen blijven zien op Wifi. Het ene moment haal je snelheden van rond de 50 Mbit/s, een uur later zit je op 20 Mbit/s (bij wijze van spreken). Hopelijk heb ik het zo goed uitgelegd! 😊

Als je je daadwerkelijke downloadsnelheid wilt controleren, kun je het beste een bekabelde PC of laptop testen en dan via speedtest.net (de link is klikbaar).

Stel gerust meer vragen als ik onduidelijk ben!

Reputatie 2

Getest bekabeld en ja hoor 94 mbit ik ben helemaal blij! Joepie 

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor zijn tomeloze inzet!!! 

Op mobiel wifi haal ik 70mbit dus ik moet je gelijk geven.

 

Maar hoelang duurt dat inleren van het modem?

 

Reputatie 2

Dat ben ik nog vergeten te vertellen het probleem zat in de verdeelkast of wijkkast. Bleek dat de aansluiting niet goed zat.@Jason @Ginny @Sander 

Reputatie 7
Badge +16

Dat is geweldig nieuws @skywalk! 😁 Bedankt voor het delen van de oorzaak en oplossing. Indien we je nog eens kunnen helpen, dan houden we ons alle aanbevolen.

Stay safe en geniet van jouw abonnement!

Reputatie 2

Bedankt ook voor alle hulp!

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan! Mochten we je in de toekomst nog eens kunnen helpen, schroom dan niet om het op de Community te vragen. We zitten altijd voor je klaar!

Reageer