Beantwoord

wie legt glasvezel netwerken aan in zuid limburg voor T mobile

  • 18 November 2021
  • 6 reacties
  • 136 Bekeken

Er ligt op 100 meter van onze woning een t mobile glasvezel kabel.

Nu ben ik aan het proberen om deze verlengd te krijgen tot aan ons huis. Maar niemand kan mij vertellen. Wie de aannemer is van T mobile bij wie ik deze vraag kan stellen of het wel mogelijk is.

Weet hier iemand bij wie ik deze vraag kan stellen. Het gaat om postcode 6247 AS.

 

Al vast bedankt!

 

Thomas

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 22 November 2021, 11:38

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De enigste manier om te bekijken wat er op jouw locatie aan aansluiting mogelijk is, is kijken op de postcode checker. De aannemer van T-Mobile werkt alleen voor T-Mobile, die kun je dit niet vragen. Maar 100 meter glas graven is ook best veel voor 1 aansluiting. Het zou dus kunnen dat ze jouw huisnummer niet hebben meegenomen.

Mocht de postcode checker WEL een glasproduct tonen, dan zorgt T-Mobile dat de aannemer wordt aangestuurd en zal deze t.z.t. de aansluiting komen maken.

Hallo Eric,

 

Bedankt voor uw reactie.

De kosten kom ik met T mobile wel over uit. Want koperdraad is ook duur.

De postcode checker is in deze niet volledig. Ze zeggen dat er een kabel ligt maar dat is niet zo.

Dan wordt het helaas toch kpn met een koper aansluiting. (zij hebben nog geen glasvezel in de buurt liggen). En ze moeten dan 300 meter graven.

De postcode checker is in deze niet volledig. Ze zeggen dat er een kabel ligt maar dat is niet zo.

Wie zegt dit, checker, medewerker ??

Afhankelijk van de situatie, ligging van de woning etc. kan het zijn dat ze de laatste meters pas aanleggen op het moment dat ze een bestelling hebben ontvangen. Misschien dat een moderator hier eens kan kijken wat nu precies het geval is.

Reputatie 7
Badge +14

Als de postcode checker aangeeft dat er wel over koper geleverd kan worden, dan is dat dezelfde koperlijn waarover KPN levert. T-Mobile huurt daar de verbindingen van.  Maar bijbetalen voor een glasvezel aansluiting kan helaas niet. Dan zou je naar een zakelijk product moeten kijken als je een kvk hebt. 

Een kvk nummer heb ik.

Bij zakelijk heb ik het ook geprobeerd maar hier zeggen ze dat ik deze vraag bij de aannemer moet neerleggen.

Ik ben doorverbonden met volker wessel telecom. Alleen zij leggen alleen maar glasvezel aan in Amsterdam, Den Haag en ………

Ik heb T mobile ook gevraagd of zij een offerte kunnen vragen aan hun aannemer om een kabel te trekken. Alleen ze weten zelf niet wie de aannemer is die voor hun dit soort werk doet.

De medewerker zei misschien kun je het de aannemer zelf vragen. :smirk:

 

Reputatie 7
Badge +16

@Fruitboer Je stelt een belangrijk punt ter discussie! Wat ik echter nog een beetje mis, is waarom het relevant is wie de aannemer is in welk gebied. VWT kan pas een mogelijke planning met klanten doornemen, zodra er een beoogde aansluiting op papier staat. Het is onmogelijk om van te voren overal inzage op te hebben. Ik meen me te heugen dat in Limburg VWT en Van Gelder verantwoordelijk zijn voor de aanleg, maar dat verschilt soms per stad en per aannemer. Elke hoofdaannemer/investeerder kan ook onderaannemers aansturen, daarin is het voor ons niet direct inzichtelijk wie, wat doet en wanneer.

Als ik het goed begrijp, wil jij graag weten of er op jouw adres binnenkort Glasvezel van T-Mobile geleverd kan worden, klop dat? Zo ja, stuur me jouw postcode en huisnummer in een privébericht toe, dan check ik het direct voor je! Belangrijke kanttekening vooraf: indien de postcodechecker online enkel de optie voor DSL biedt, is de kans zeer gering dat het bij onze checker wel mogelijk is, maar het is het proberen altijd waard! 😊

Sorry dat er foutieve informatie aan je doorgegeven is: het is altijd handig om zoveel mogelijk informatie te verzamelen en dat juichen we 1000 procent toe, alleen is het niet mogelijk om van te voren bij aannemers na te gaan wat wel en niet mogelijk is per adres. Thanks voor je begrip en top dat je het met de Community checkt!