Beantwoord

Wijkcentale niet gereed terwijl glasvezelaansluitpunt is opgeleverd? Al meer dan een half jaar bezig ondertussen!

  • 24 February 2023
  • 12 reacties
  • 369 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 11 reacties

In augustus mijn aanvraag gedaan om een glasvezel aansluiting in huis te krijgen.

Na lang wachten is afgelopen week eindelijk het glasvezelaansluitpunt in huis gerealiseerd. Ook is de aannemer in de wijkcentrale gaan checken of het licht van zijn laser te zien was, wat gelukkig het geval bleek te zijn. De week hiervoor heb ik ook al het installatiepakket mogen ontvangen.

Nu zijn we er bijna denk je! Jammer maar helaas…

Ik had al een raar vermoeden waarom mijn bestelstatus maar bleef steken op "Bestelling in behandeling". Gezien ik in het verleden ook al uitermate slecht op de hoogte ben gehouden door T-Mobile met betrekking tot de aansluiting (overal zelf achteraan moeten bellen) maar weer eens zelf gebeld om te kijken hoe ik een afspraak met een Guideon monteur krijg geregeld.

Tot mijn verbazing kreeg ik nu te horen dat T-Mobile van ODF heeft vernomen dat de wijkcentrale niet gereed is (ik dacht dat de aannemer dit al gecheckt had / licht kwam toch netjes aan in de centrale?) en er totaal geen indicatie is wanneer dit wel het geval is?

Is het niet zo dat ODF enkel verantwoordelijk is voor de aanleg vanuit huis tot aan de centrale en dat T-Mobile zelf in de wijkcentrale aan de slag moet m.b.t. switches en patches?

Ik begin er echt langzaam moe van te worden en zou bijna denken dat T-Mobile geen nieuwe klanten erbij wil hebben gezien het feit dat de service gewoon bijzonder ondermaats is.

Ik hoop dan ook dat ik uiteindelijk via dit forum iets meer duidelijkheid kan krijgen en op zijn minst een indicatie ga krijgen hoe lang het allemaal nog mag gaan duren.

Mijn postcode: 6467JC Kerkrade

 

icon

Beste antwoord door d33f 5 April 2023, 10:05

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @d33f, dank voor het starten van dit topic! Ik snap je gevoel zeker en kan me voorstellen dat je wilt weten wat je kunt verwachten. Ik heb meteen met je meegekeken en zie hier dat we nog aan het wachten zijn op de patch van Open Dutch Fiber. Deze staat sinds 20-02 op pauze, daarom heb ik onze Fiber afdeling meteen aangeschoten om meer informatie te winnen. Ze zullen jou vanaf maandag bellen, of ik krijg een e-mail met meer informatie. We houden dus hoe dan ook contact, bedankt voor je geduld!

Dank voor jouw reactie. Hier kunnen we tenminste iets mee. Had ook al het gevoel dat de dame die ik eerst aan de lijn had er niet zoveel zin in had. Inmiddels heb ik ook een mail van ODF met de verwachting dat het rond 1 april afgerond zal zijn.

Inmiddels zijn we 1 april al gepasseerd en blijft het weer angstvallig stil vanuit T-Mobile, dus deze keer maar weer zelf met ODF gemaild. Klanten up-to-date houden blijft toch wel een dingetje bij T-Mobile helaas.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @d33f, goed dat je hier op terug komt, ik geef je graag de helderheid die je verlangt! Sorry ik vermoed dat er een miscommunicatie heeft plaatsgevonden. Initieel stond de oplevering van de wijkcentrale waar je op aangesloten bent namelijk gepland op 15 april. Echter, kortgeleden is bij de aannemer duidelijk geworden dat zij deze datum niet gaan halen en daarom hebben ze bij ons aangegeven dat ze de wijkcentrale op 28 april proberen op te leveren. Zodra dit is gelukt zal je automatisch bericht krijgen van de installatiemonteurs van Guidion en zij zullen snel bij je langs kunnen komen om onze apparatuur aan te sluiten. Hiermee verwacht ik dat je begin mei kan genieten van glasvezelinternet.

Ondertussen gaan wij er alles aan doen om de druk zeer hoog te houden op de aannemer, wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat de wijkcentrale ditmaal wél op tijd wordt opgeleverd!

Hoi @d33f, goed dat je hier op terug komt, ik geef je graag de helderheid die je verlangt! Sorry ik vermoed dat er een miscommunicatie heeft plaatsgevonden. Initieel stond de oplevering van de wijkcentrale waar je op aangesloten bent namelijk gepland op 15 april. Echter, kortgeleden is bij de aannemer duidelijk geworden dat zij deze datum niet gaan halen en daarom hebben ze bij ons aangegeven dat ze de wijkcentrale op 28 april proberen op te leveren. Zodra dit is gelukt zal je automatisch bericht krijgen van de installatiemonteurs van Guidion en zij zullen snel bij je langs kunnen komen om onze apparatuur aan te sluiten. Hiermee verwacht ik dat je begin mei kan genieten van glasvezelinternet.

Ondertussen gaan wij er alles aan doen om de druk zeer hoog te houden op de aannemer, wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat de wijkcentrale ditmaal wél op tijd wordt opgeleverd!

Duidelijk, dan hoop ik dat het deze keer inderdaad een beetje in de goede richting komt. Dank voor jouw terugkoppeling!

Hoi @d33f, goed dat je hier op terug komt, ik geef je graag de helderheid die je verlangt! Sorry ik vermoed dat er een miscommunicatie heeft plaatsgevonden. Initieel stond de oplevering van de wijkcentrale waar je op aangesloten bent namelijk gepland op 15 april. Echter, kortgeleden is bij de aannemer duidelijk geworden dat zij deze datum niet gaan halen en daarom hebben ze bij ons aangegeven dat ze de wijkcentrale op 28 april proberen op te leveren. Zodra dit is gelukt zal je automatisch bericht krijgen van de installatiemonteurs van Guidion en zij zullen snel bij je langs kunnen komen om onze apparatuur aan te sluiten. Hiermee verwacht ik dat je begin mei kan genieten van glasvezelinternet.

Ondertussen gaan wij er alles aan doen om de druk zeer hoog te houden op de aannemer, wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat de wijkcentrale ditmaal wél op tijd wordt opgeleverd!

Inmiddels zitten we alweer in de maand mei. Helaas zie / hoor ik nog geen vooruitgang is er wellicht al iets meer bekend?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @d33f, ik ben direct voor je gaan kijken!

Ik zie dat de wijkcentrale jammer genoeg weer een vertraging is opgelopen, waar dit aan ligt kan ik niet in zien. Wel heb ik een nieuwe wensdatum, deze staat gepland op 28 mei. Houd er rekening mee dat het een wensdatum is en nog kan veranderen. Hopelijk is dit ook daadwerkelijk de datum dat de wijkcentrale opgeleverd wordt. Excuses voor het ongemak.  

Dank voor jouw reactie. Ik ga anders maar zelf weer eens met ODF bellen om de reden te horen.

De eindstreep lijkt eindelijk in zicht te zijn. Vanmiddag is er een laatste finale meeting verricht vanuit mijn aansluitpunt met de centrale (die goed bleek te zijn). Volgens de aannemer zou ik vandaag / morgen contact moeten opnemen met T-Mobile voor het inplannen van de Guideon afspraak.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @d33f, dat is fantastisch nieuws! Je kunt wachten op de afspraaktool die spoedig toegestuurd wordt per sms en e-mail: dit proces is geautomatiseerd. Zodra wij het signaal ontvangen dat de uitvoerder gereed is, sturen wij automatisch Guidion aan via de afspraaktool en kun jij een afspraak maken.

Hoi @d33f, dat is fantastisch nieuws! Je kunt wachten op de afspraaktool die spoedig toegestuurd wordt per sms en e-mail: dit proces is geautomatiseerd. Zodra wij het signaal ontvangen dat de uitvoerder gereed is, sturen wij automatisch Guidion aan via de afspraaktool en kun jij een afspraak maken.

Inmiddels heb ik alles al zelf aangesloten en ben ik up and running. Wel valt mij op dat tijdens een netwerk trace mijn eerst volgende hop zich in Woerden bevindt terwijl ik zelf in Kerkrade (Zuid-Limburg) zit?

1 1 ms 1 ms <1 ms home [192.168.1.1] ->>>> Kerkrade (Zuid-Limburg)
2 5 ms 4 ms 4 ms 1-24-212-87.ftth.glasoperator.nl [87.212.24.1] ->>>> Woerden (Utrecht)
3 13 ms 12 ms 13 ms 10.10.14.101
4 * 13 ms 13 ms 10.10.12.61
5 14 ms 13 ms 12 ms 10.226.4.6
6 14 ms 14 ms 14 ms 142.250.224.133
7 13 ms 12 ms 12 ms 72.14.209.208
8 15 ms 14 ms 14 ms 172.253.66.253
9 14 ms 13 ms 15 ms 142.250.224.133
10 14 ms 17 ms 13 ms dns.google [8.8.8.8]

Is dit iets wat nog gaat veranderen nadat de infrastructuur in mijn regio helemaal gereed is? Lijkt mij een behoorlijke afstand qua routering om direct vanuit Kerkrade naar Woerden te gaan..

Ik had eerlijk gezegd wel een iets lagere latency verwacht in vergelijk met een Ziggo verbinding.

 

Reputatie 7
Badge +16

@d33f Het kan zeker veranderen wanneer de infra gereedgemaakt is - daar kan ik nu nog niet veel wijsheid over uitbrengen totdat het zover is. Blijf dit zeker goed in de gaten houden; het is nogal een omweg!

Reageer