Beantwoord

woning aansluiten op glasvezel?

  • 1 August 2022
  • 5 reacties
  • 162 Bekeken

Mijn glasvezel kabel ligt nu op de stoep tot de voordeur. KPN Netwerk status check zegt aansluiting in de woning is pas in okt/nov. Kpn netwerk klantenservice zegt ook niks of dit eerder kan.

 

Heeft T-Mobile een eigen dienst die deze glasvezel aansluit in mijn woning en wordt dat dan binnen korte termijn gedaan na een glasvezel abonnement afsluiting of moet ik echt wachten totdat kpn langs komt?

 

Verder, is er fair use policy op een T-Mobile 100mbit glasvezel abo of wordt je verbinding dan direct afgeknepen bij veel dataverkeer. Geen idee hoeveel gb aan streaming / downloads wordt gedaan door familie, maar zou wel willen weten of er zo'n policy is. Was glasvezel niet een eigen lijn?...dus veel verkeer zou geen hinder bij anderen moeten veroorzaken toch?

 

Een minpunt van T-Mobile vind ik wel dat bij klantenservice ik tot nu toe niemand aan de lijn kan krijgen. Het is steeds een bandje en persoonlijk vind ik de website ook een doolhof van een kennisbank. Pluspunt is wel deze community forum waar leden elkaar gericht kunnen helpen.

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door eric 1 August 2022, 14:49

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Mijn glasvezel kabel ligt nu op de stoep tot de voordeur. KPN Netwerk status check zegt aansluiting in de woning is pas in okt/nov. Kpn netwerk klantenservice zegt ook niks of dit eerder kan.

Heeft T-Mobile een eigen dienst die deze glasvezel aansluit in mijn woning en wordt dat dan binnen korte termijn gedaan na een glasvezel abonnement afsluiting of moet ik echt wachten totdat kpn langs komt?

Omdat de infrastructuur waar jij gebruik van gaat maken van KPN NetwerkNL is, ben je afhankelijk van het moment waarop KPN NetwerkNL en hun partners, de fiber bij je naar binnen brengen. Pas vanaf dat moment is het dan ook pas mogelijk om glasvezel te bestellen. T-Mobile heeft hier geen invloed op. Heb je al wel kunnen bestellen? Dan is het afwachten tot KPN NetwerkNL of haar partners de werkzaamheden hebben afgerond, hierop volgend zal het installatiepakket door T-Mobile worden verzonden en zal je een e-mail ontvangen waarin verzocht wordt om contact op te nemen met Guidion voor een installatieafspraak.

 

Verder, is er fair use policy op een T-Mobile 100mbit glasvezel abo of wordt je verbinding dan direct afgeknepen bij veel dataverkeer. Geen idee hoeveel gb aan streaming / downloads wordt gedaan door familie, maar zou wel willen weten of er zo'n policy is. Was glasvezel niet een eigen lijn?...dus veel verkeer zou geen hinder bij anderen moeten veroorzaken toch?

Tot op heden ben ik nog niemand tegengekomen die is afgesloten, gelimiteerd o.i.d. is doordat deze vele terabytes aan data heeft verstouwd. Je moet dus van hele goede huize komen wilt het zover komen.

 

Een minpunt van T-Mobile vind ik wel dat bij klantenservice ik tot nu toe niemand aan de lijn kan krijgen. Het is steeds een bandje en persoonlijk vind ik de website ook een doolhof van een kennisbank. Pluspunt is wel deze community forum waar leden elkaar gericht kunnen helpen.

Het forum is inderdaad “het” platform waar iedereen het beste met vragen, problemen of opmerkingen kan aankloppen.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @fiberrookie 

KPN networks legt in jouw wijk het glas aan. Zodra het gereed is voor gebruik zal je modem naar je worden toegezonden en kun je een router en ONT installatie afspraak kunnen maken met Guidion. Dat is de partij die T-Mobile inhuurt voor thuis installaties. Wat deze monteurs doen is de glasvezel die door de aannemer bij een klant zijn aangelegd (in jouw geval dus KPN networks) voorzien van de juiste apparatuur zodat je jouw T-Mobile internet verbinding kunt gaan gebruiken. De lijn is trouwens volledig unlimited. Er is geen noodzaak om bundelboosters o.i.d  te bestellen, gewoon up en download wat je wilt !

Dank voor jullie hulp en uitleg. Er zit dus niks anders op dan wachten op kpn's planning, voordat ik een glasvezel abonnement kan bestellen... 🙄

 

Betekent dit dus ook dat bij storingen aan het netwerk dat ik afh ben van kpn en dat T-Mobile hier niks in kan betekenen?

Reputatie 7
Badge +14

Een storing kan zich voordoen in de t-mobile apparatuur bij jou thuis. Dan lost t-mobile dit op. Als bij dat onderzoek blijkt dat er iets mis is met de glasvezel in de grond, dan stuurt t-mobile de netbeheerder aan. Dat is in jouw geval kpn, maar kan per gebied een ander bedrijf zijn.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @fiberrookie 

Waarschijnlijk krijg je een verbinding op GPON of XGS-PON waar je met 32/64 huishoudens aangesloten bent op 1 splitter.

Ik heb een T-Mobile XGS-PON verbinding maar ik haal bijna altijd de maximale snelheid dus in de praktijk merk je niet echt veel van dat delen volgens mij.