Beantwoord

word ik aan het glasvezel lijntje gehouden ?

  • 31 August 2021
  • 16 reacties
  • 210 Bekeken

Op 16 augustus is er een vlotte telefoonverkoper die mij 1Gigabit galsvezel beloofd op 3 september.

Ik ga akkoord en ….. en nu moet ik een email naar KPN sturen voor de glasvezel aansluiting…..

Is dit normaal ?  En is dit de werkwijze van T-mobile ? Teken en dan laten we je aan lot over ?

Heeft er nog iemand tips of kan ik beter deze drie weken verloren beschouwen, en ergens anders internet nemen?

mvg,

Frank

(Officiele T-Mobile verkoper, volgens de check is er inderdaad glasvezel voor de deur. en met de helpdesk gebeld…..)

icon

Beste antwoord door Waqqas 31 August 2021, 13:20

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sparckie 

Eigenlijk hoort de provider KPN aan te sturen om het glasvezel binnen aan te sluiten dus daarvoor kun je het beste even wachten op de reactie van een moderator.

Heb je al een installatie afspraak met een Guidion monteur en heb je het pakket met modem en mediaconverter al binnen?

Het wordt nog beter …. ik heb KPN networks gebeld voor ik al mijn gegevens naar hun stuur… die weten van niks ….  Neen, mijnheer daar leveren wij niet, dit moet de T-Mobile glasvezel zijn.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Sparckie 

Waar woon je? Misschien kan je eens Googlen wie de aannemer daar is en vervolgens misschien eens naar hun bellen.

@Waqqas  : 2555MG den haag

Reputatie 7
Badge +15

@Sparckie 

Je zou eens kunnen bellen met VolkerWessels Telecom die verantwoordelijk is voor de aanleg daar, telefoonnummer 088-186 0444.

Reputatie 7

Hi @Sparckie, allereerst welkom op de Community! Super tof dat wij jou bij T-Mobile Thuis mogen verwelkomen. Ik heb gelijk een kijkje genomen in jouw profiel om jou gerust te kunnen stellen. Jij hoeft je geen zorgen te maken en wordt zeker niet aan het lijntje gehouden. 

Ik zie achter de schermen dat het bij jou om nieuwbouw gaat of om een woning die nog moet worden aangesloten op het glasvezelnetwerk en dan duurt het opleverscenario wat langer. Ik zie dat @Waqqas jou al het juiste nummer heeft doorgezet, helemaal top. Jij kan inderdaad contact opnemen met de netwerkbeheerder, zodat zij een afspraak in kunnen plannen om de aansluiting af te laten maken en regelen de verdere afhandeling voor de aanleg. Ik hoop dat ik jou zo wat meer duidelijkheid heb kunnen geven en hoop dat VWT jou vervolgens verder op weg kan helpen. Als jij nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust. Ik en de rest van de Community helpen je dan graag verder! 😁

 

 

Hi Lisa en Waqqas,

Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden maar dit gaat het niet worden.

Ik heb met VolkerWessels gesproken en dit gaat nog maanden duren, er moet eerst nog een brief naar de vereniging van eigenaren gestuurd worden…… die moeten het nog goedkeuren etc.. etc...

Dus ja, 3 weken verspild en ik moet op zoek naar een andere oplossing.

Dat een vlotte verkoper van T-mobile dingen beloofd, kan,als hij de juiste gegevens heeft. Maar blijkbaar heeft hij die niet.   (Dus heeft T-mobile een probleem dat er dus geen sync is met hun onderaannemers.)

Er is een spreekwoord:  Veel beloven en weinig geven, doet een gek in vrede leven.

Gelukkig ben ik niet gek,  maar wel teleurgesteld in T-Mobile.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sparckie 

Zit je nu bij een andere provider of heb je geen internet op dit moment?

Indien je wel graag klant zou willen worden bij T-Mobile dan zou je kunnen kijken of andere beschikbare providers een maandelijks opzegbaar contract aanbieden.

Neen, geen provider nu. (Vorige eigenaar heeft alle aansluitingen gesloopt… :sob: )

Ik zit nu te denken aan een Data sim only unlimited …  Maar dat zijn voor Thuis ook jaar contracten bij jullie …

Reputatie 7
Badge +15

Oei dat was niet echt netjes van die vorige eigenaar 😅

Indien er wel een coax kabel of telefoonkabel is dan kan dat misschien nog wel gerepareerd worden zodra je een abonnement neemt.

Nu al in 25 minuten aan de lijn met T-mobile zakelijk voor een 4g sim die maandelijks opzegbaar is ….  sta nu nu in de wacht bij al de derde doorverbinding  …  

Oh, minuut 27 eruit gegegooid….

Dit is een te leuk verhaal om vrijdag in niet de kroeg te delen…. :beer::wink:

Weer een medewerker aan de lijn …. Neen, alleen jaar contracten voor 4 G thuis ..… niet totdat uw glasvezel wordt opgeleverd…..   maar ik verbind u door met zakelijk…..  en nu wel een medewerker …. 

Ja, wij hebben maandelijks 4 G  ….. maar uw heeft geen KVK nummer dat actief is … sorry … tuut tuuut…. 

Kafkiaaanse toestanden…  Heerlijk…. Meedenken de klant, waarom ?   Je verzint het niet.

Nu even laten bezinken en dan er een mooi verhaal van maken van deze ervaringen.

Ik geef nog niet op… ik heb nog een ideetje

 

Reputatie 7
Badge +15

T-Mobile zakelijk is ook niet voor de particuliere consumenten maar voor ondernemers.

Weer bij 4G voor  Thuis,…. ik wil een 4g sim data unlimited….  voor 1 jaar … 

Dat kost 36 Euro per maand… maar als ik een ander abonnement heb kost het maar 26 euro ….

En ja ik heb een glasvezel contract bij jullie ….  

Maar mijnheer dat is niet actief !!

Ja maar, dat is niet mijn schuld …. jullie kunnen niet leveren ….  

"muziek" ik sta weer in de wachtrij….

Oh… ik krijg korting…  En ik mag de simkaart in de shop. afhalen….  ik ben benieuwd...

 

Goed nieuws….

Geen glasvezel maar  een Huawei 4G+ router met unlimited Data Sim.  (eerste test 25Mbps. maar ik moet nog het beste plekje vinden.)

Dus nu 26 Euro per maand. (Router was 144 euro extra) en daar kan ik mee leven.

Ik kan tenminste lekker werken en internetten. 

Volgend jaar misschien glasvezel nog eens checken maar nu eerst deze 12 maanden uit doen…. 

Tot ziens !!

Mvg,

Sparckie 

(Dit bericht is via het 4G T-mobile netwerk gestuurd. :smiley: )

Reputatie 7

Hi @Sparckie, fijn om te lezen dat jij tevreden bent met deze uitkomst! Super dat jij nu ongestoord kunt werken en internetten, dat is het belangrijkste. Hopelijk mogen wij jou volgend jaar verblijden met een glasvezelnetwerk. Weet in ieder geval dat jij hier altijd aan de bel kan trekken. Maak er nog een hele mooie dag van! 🎈

Reageer