wordt glas ooit nog opgeleverd?

  • 6 December 2022
  • 18 reacties
  • 283 Bekeken

Reputatie 2

Ik heb op 29 september glas aangevraagd. ergens in Oktober kwamen wat mannen een gat voor mn deur graven en hebben de kabel in de meterkast afgemonteerd. volgens de ODF site zouden ze eerst in oktober opleveren, toen in november (nog steeds volgens de ODF site)...inmiddels is het al december. Nog wel een soort van cadeau code gekregen van T-mobile voor een film of een tijdschrift, maar deze werkt niet, de code schijnt al gebruikt te zijn??!? 

Anyway...wanneer leveren ze mijn verbinding op? Het zou fijn zijn als er gewoon duidelijk over gecommuniceerd kan worden. 


18 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @CowboyHenk, ik snap je gevoel! Weet dat wij aan jouw kant staan en je het liefst zo snel mogelijk aangesloten zien. We zijn in dit geval echter afhankelijk van Open Dutch Fiber die de vezel in jouw straat gereed moet maken. Ik heb intern navraag gedaan bij de juiste afdeling, ik hoop dat ik je snel nog van extra informatie kan voorzien. Mocht ik meer weten, dan hoor je van mij!

Wat betreft het cadeau wat je ontvangen hebt, wil je dat ik dit nog voor je na ga? Anders ontvang ik graag de code en de datum waarop deze mail naar je is gestuurd via een privébericht!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @CowboyHenk

Begrijp ik goed uit je omschrijving dat er na oktober geen updates en/of werkzaamheden meer hebben plaatsgevonden? Die cadeau code kreeg je die vanwege de opgelopen vertraging? Ik ga kijken of ik een community moderator kan wijzen op dit topic en hopelijk kunnen we vervolgens e.e.a. in een versnelling brengen. 

 

@Cheyenne was er zelfs al sneller bij nadat ik het topic had aangemeld. 

Reputatie 7
Badge +5

Ik heb inmiddels al antwoord @CowboyHenk! Mijn collega ziet dat we alleen nog op afmelding van Open Dutch Fiber wachten en we daarna groen licht hebben om Guidion aan te sturen voor de binnenshuis installatie. Dit bericht van Guidion kan je dus binnen enkele werkdagen verwachten. Je mag mij hier altijd op de hoogte houden, ik ben er voor je!

Reputatie 2

Ik heb inmiddels al antwoord @CowboyHenk! Mijn collega ziet dat we alleen nog op afmelding van Open Dutch Fiber wachten en we daarna groen licht hebben om Guidion aan te sturen voor de binnenshuis installatie. Dit bericht van Guidion kan je dus binnen enkele werkdagen verwachten. Je mag mij hier altijd op de hoogte houden, ik ben er voor je!

ja eh...dit zeggen jullie nu al 3 weken...

Reputatie 2

En we zijn weer een week verder en niks gehoord…niet van T-mobile en niet van gideon…

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @CowboyHenk, goed dat je dit doorspeelt, hier wil ik absoluut iets aan doen! Ik ben ook verrast dat je geen verdere informatie hebt ontvangen. Omdat je nog niks hebt vernomen vermoed ik dat de wijkcentrale mogelijk nog niet gereed is. In ieder geval wil ik het niet bij vermoedens houden en je snel van duidelijkheid voorzien. Daarom ga ik meteen aan de slag om Open Dutch Fiber voor je aan te schieten en ik hoop je snel een concreet antwoord te kunnen geven. Dit wordt vervolgd!. 

Reputatie 2

En we zijn weer een week verder…er is iemand langs geweest, die heeft gekeken naar een rood lampje op een Gpon, verder niks gedaan en ging weer weg…er zou een afspraak gemaakt worden. Niks gehoord verder…lekker duidelijk allemaal…

Reputatie 7

Hi @CowboyHenk, ik wil je allereerst heel erg bedanken voor jouw geduld! Excuses voor het feit dat je in het duister tast momenteel, want dat is zeker niet de bedoeling. Ik ben dan ook direct een kijkje gaan nemen achter de schermen om jou duidelijkheid te geven en ik kan je geruststellen. Het wordt zo snel mogelijk opgepakt. De aannemer heeft alle openstaande adressen in kaart gebracht en zodra de planning het toelaat, wordt er een afspraak gemaakt met jou. Ze zijn er dus volop mee bezig en ik hoop dat je heel snel iets hoort. Laat je het hier weten als er contact met jou is opgenomen voor een afspraak? Als je ook nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust. De Community helpt je met liefde! ❤

 

Reputatie 2

En inmiddels zijn we weer een paar weken verder…nog steeds niks gehoord. 

Reputatie 7
Badge +14

En inmiddels zijn we weer een paar weken verder…nog steeds niks gehoord. 

Dst waren precies de weken in de kerstvakantie.  Meeste aannemers waren dicht. Dus, nu zouden ze weer planningen moeten gaan maken.

En inmiddels zijn we weer een paar weken verder…nog steeds niks gehoord. 

Ah ik herken dit. Inmiddels wacht ik nu ook twee maanden en niks. Ipv na 5 werkdagen, zijn we nu twee maanden verder: heb inmiddels wel een glasdraadje, het modem… maar een of andere nul moet nog een vinkje aantikken denk ik. De kabel maakt volgens de monteur slechts in 1 richting contact 🤣. (Met glas moet dit ongehinderd beiderzijds zijn). Wat een grap. Men belooft veel, maar komt het niet na.

Reputatie 7

Hi @Remy_Zonder_Glasvezel, ik wil je heel graag laten weten dat ik je zojuist van een reactie heb voorzien in het onderstaande topic:

Spreek ik je daar verder? 💪 Het is niet toegestaan om meer dan één topic/reactie aan te maken wanneer je hetzelfde onderwerp aansnijdt. Zo behouden we het overzicht en kunnen we je nóg sneller helpen. 

Houd jouw eigen topic goed dus goed in de gaten en neem als je tijd hebt ook de huisregels nog een keertje door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community. Thanks!

 

Reputatie 2

Nou, 2 weken geleden is er iemand langs geweest om de lijn door te meten en af te melden. “We hebben hem ook al gepatched meneer, die pon wordt zo groen”. Aardige jongen. Tot op de dag van vandaag is hij nog steeds rood, zo constateerde ook een aardige Guidion medewerker. Pon gewisseld, glas kabel gewisseld, gaatje op de ODF punt gewisseld…helaas…het blijft rood. De Guidion medewerker heeft de boel aangemeld bij T-mobile…die gaan weer de aannemer aansturen. Ik heb nog wel even geduld, maar ODF presteert hier wat rommelig…

Reputatie 7
Badge +9

Hi @CowboyHenk, ik ben achter de schermen gaan kijken wat er aan de hand is. Dit ligt inderdaad bij ODF en heb meteen om een update gevraagd. Als ik hier meer over weet dan kom ik hier op terug!

Reputatie 2

Hmmm…ik begin te twijfelen aan de competentie van ODF….zo ingewikkeld is het toch niet om een glaslijntje aan te sluiten?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @CowboyHenk, het is inderdaad een lastige operatie om glasvezel aan te leggen. Er kan heel veel misgaan. Daarom moet de monteur dit ook altijd regelen. Fiber neemt contact met je op zodra er een update is over de situatie! We wachten nog even af, weet dat ze er druk mee bezig zijn!

Reputatie 2

Nou, staat er onaangekondigd een monteur voor de deur...met een soort van zaklamp...en hij zet er even licht op...bellen met z’n collega, en 15 minuten later...er zat een knik in de glaskabel in de wijkcentrale meneer...we vragen een nieuwe kabel aan...oh...het is al gefixeerd…

 

en inderdaad...mn pon is groen...en mn snelheden zijn ruim boven de 800mbps. zo zie je maar, geduld wordt beloond :D

Reputatie 7
Badge +4

Super, dat is heel leuk nieuws @CowboyHenk, ik wens je heel veel plezier met je nieuwe glasvezelverbinding toe! 😃

Reageer