Beantwoord

Xbox one, android mediaplayer en router bij Thuis

  • 5 February 2018
  • 5 reacties
  • 603 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Hallo.
Ik ga vanaf 21-02-2018 overstappen van tele2 naar tmobile thuis.
Reden?.......tele2 bied geen enkele ondersteuning voor online gaming.
Nu weet ik dat geen enkele provider dat doet (alhoewel kennissen van mij bij xs4all en ziggo daar wel duidelijk mee uit de voeten kunnen), maar hun hebben zelfs de nieuwste modem zodanig dichtgespijkerd, dat ik zelf geen configuratie kan doorvoeren zodat ik met een open NAT kan gamen om mijn xbox one.
Op hun oude modem kon het wel (die werd vervangen door de huidige, vanwege ouderdom, net een maand terug)....DMZ modus, poorten openen etc..........dus volgens mij is het echt een modem probleem, volgens hun niet, we komen er niet uit, dus ga ik tmobile proberen.

Nu lees ik her en der dat een router wel/niet aangesloten kan worden aan de daytek glasvezelmodem.
Is dat nu officieel wel, of niet het geval?
Ik heb een Sitecom WL309 gaming router
Ik gebruik de router om mijn android mediabox en mijn Xbox one console online te krijgen.

Ik begrijp ook dat lan poort 1,2 voor internet zijn, en poort 3,4 voor tv.
Ik vind dit wel een beetje ouderwets. dit had ik bij mijn adsl abonnement van tele2 ook (7 jaar geleden), maar sinds de glasvezelmodem er kwam, was ik daar vanaf (elke poort was voor alles).
Snap daar ook echt het nut niet van, vooral niet bij het snelle glasvezel.

Maar goed, om even duidelijk mijn vraag te stellen........
Is het mogelijk om een eigen router met randapparatuur online te krijgen?
En zo ja, op welke poort moet deze dan gehangen worden?

Een vriend van mij heeft een android tv box in poort 4, dus dat moet dan geen probleem zijn, wat ik best vreemd vind, want die is puur voor de tv box.

Ik hoop dat iemand mij een beetje duidelijkheid kan geven, en ik straks ook daadwerkelijk kan zeggen, Tmobile thuis is beter dan Tele2.

Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groet,

John
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 5 February 2018, 22:34

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hoi udo1975,

leuk dat je wil overtappen. welke snelheid had je in gedachten ? ik kan de 750mbit wel aanraden 😎

De draytek kan je niet in bridge mode zetten. maar hier op het forum staat wel een handleiding hoe je je eigen router kan installeren mits deze vlans ondersteund.

de tv staat in een ander vlan zodatje eigen netwerk niet kan storen op de tv. bovendien zit het in een ander vlan waardoor de snelheid van iptv niet mee telt voor je internet snelheid. dit is dus wel met een reden gedaan (je kan het er mee eens zijn of niet maar zo werkt het)
dus of de draytek met al zijn nukken voor lief nemen of je eigen router plaatsen door middel van een media convertor
Hallo Hidden...

Ja ik ga ook zeker voor de 750 mb.

Ik heb werkelijk waar geen idee of die gaming router van mij vlans ondersteund, moet daar eens naar kijken.
Is best een oudje.
Hoop het wel want routertje was duur genoeg en heeft altijd goed gewerkt icm modems van andere providers.

Ik begrijp nooit waarom de meeste providers zo moeilijk doen met je eigen router koppelen en instellen voor diverse doeleinden.
Dat was het enige wat ik aan die tele2 modems zo mooi vond (de oude dan, zoals in mijn vorige bericht te lezen).....je kon je eigen router in DMZ modus zetten, en daar dan mee doen wat je wilde.
Ik weet het dat je dan je hele hebben en houden open zet, maar ik gebruikte de router dan toch alleen maar voor consoles en mediakastjes. mijn internet had ik via een gesloten poort lopen.
Heb dit inmiddels 5 jaar gedaan en ging perfect, tot hun met de nieuwe modem kwamen....optie was er nog steeds, maar zodra ik alles in had gesteld en "apply" drukte liep de modem vast en moest ik een harde reset geven om er uberhaupt weer gebruik van te maken. Conclusie, alleen maar strikte NAT op mn consoles, en gamen was geen optie meer....

3 kwart nederland gamed online onderhand, dus begrijp ook niet waarom het niet als ondersteunde dienst word gezien en het vrijwel altijd moeilijk moet om het aan de gang te krijgen.

Mijn huidige configuratie op de modem is lan 1 is desktop internet (ja nog steeds bedraad, noem me ouderwets, maar als het mogelijk is hou ik het zo), lan 2 router (met randapparatuur zoals xbox console, android mediabox), lan 3 tv decoder, en lan 4 ook tv decoder. Dus wat dat betreft neem ik aan dat ik dat zo kan houden?
rest in huis is draadloos.

Maar goed, als jij zegt dat het in ieder geval wel mogelijk een eigen router te gebruiken dan ga ik mij daar eens in verdiepen.
Heb tmobile pas vanaf 21-02, dus mocht ik er niet helemaal uitkomen dan kom ik hier weer terug voor ondersteuning 🙂.

Dank je wel.

Vr. groet,

John
Reputatie 7
Hallo udo1975,

een provider geeft alleen support op zijn eigen modem. daarom doen providers zo moeilijk. de oplossing is simpel. laat het modem van je provider er naast hangen. als je problemen heb sluit je gewoon die weer aan. het nadeel is wel dat je met je eigen modem geen gebruik kan maken van de telefoon aansluiting. tv is wel in te stellen op een eigen modem.
Hoi.
Ja, ik wacht het allemaal wel even af.
Wie weet werkt het na niet al te veel moeite.

Ik heb er nou ook niet zodanig veel verstand van hoe ik tv etc draaiende moet krijgen op een eigen modem.

Hun reclame is wel met de 750mb aansluiting dat je makkelijk kan internetten, online gamen, tv kijken etc etc tegelijk. Dus mogelijk zou het wel moeten zijn toch?

U hoort van mij tegen die tijd.

Thanks.

Groet,

John
Reputatie 7
Hey John, alvast van harte welkom! Zoals Hidden al aangeeft kán je er inderdaad voor kiezen om een eigen router achter de modem te plaatsen of zelfs een eigen modem te gebruiken maar officieel ondersteunen wij dit niet. Één van de grootste redenen hiervoor is inderdaad dat wij een goede ondersteuning kunnen bieden op ons eigen modem. Op het moment dat jij een andere modem gebruikt kunnen wij deze niet uitlezen bij problemen én het is onmogelijk om van alle modems te weten hoe ze werken en wat eventueel problemen kan veroorzaken. Daarom raden we dit niet aan.

Maar wees gerust, vaak is het aanzetten van uPnP en het openzetten van de poorten al voldoende om zonder problemen online te kunnen gamen! Instructies hiervoor kan je vinden op onder andere portforward.com en een uitgebreidere uitleg vind je ook in dit topic. En uiteraard kan je ook altijd je vraag hier in de community stellen als je ergens tegenaan loopt!

Reageer