Beantwoord

Zelf installatie via KPN geregeld en ook boete voor apparatuur

  • 30 January 2021
  • 82 reacties
  • 1925 Bekeken


Toon eerste reactie

82 reacties

Hi @Dorine Veenstra even om alle onduidelijkheid uit dit topic te halen: je bent momenteel netjes online en hebt dat nieuwe modem niet nodig? Het spijt me als hier verwarring over is ontstaan. We hebben inderdaad geen nieuwe TV Box naar je toegestuurd maar ik begrijp dat je deze ook niet wilt hebben omdat je de TV Box niet mist. Het enige wat in orde gemaakt moet worden is de retour van het laatste modem en de vergoeding voor de periode dat je geen verbinding hebt gehad. Heb ik het zo aan het juiste einde of mis ik toch nog iets?

Goedemiddag.

 

Klopt dat ik nu een extra modem heb die ik niet nodig heb. Die zal ik retour sturen. De tv box zou inderdaad hierheen moeten maar ik wil graag mijn abonnement wijzigen naar internet only..krijg dit alleen zelf nog niet gewijzigd dus als iemand dit zou kunnen regelen zou dat fijn zijn. Anders kan hier alsnog een tv box heen omdat ik er tenslotte wel voor betaal.

Dat moet nog geregeld en dan inderdaad compensatie voor dit hele verhaal en de boete die retour moet (maar dit wordt als het goed is deze maand al verrekend)

 

Groetjes 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Dorine Veenstra even om alle onduidelijkheid uit dit topic te halen: je bent momenteel netjes online en hebt dat nieuwe modem niet nodig? Het spijt me als hier verwarring over is ontstaan. We hebben inderdaad geen nieuwe TV Box naar je toegestuurd maar ik begrijp dat je deze ook niet wilt hebben omdat je de TV Box niet mist. Het enige wat in orde gemaakt moet worden is de retour van het laatste modem en de vergoeding voor de periode dat je geen verbinding hebt gehad. Heb ik het zo aan het juiste einde of mis ik toch nog iets?

Hi @Dorine Veenstra, het klopt als een bus dat er een nieuw modem naar jou onderweg is! Wat eng om te lezen dat een bliksem inslag de oorzaak is geweest zeg. Ik snap helemaal de keuze om het tv-abonnement op te zeggen als jullie dit de afgelopen tijd niet hebben gemist. Dit kun je heel eenvoudig zelf regelen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/abonnementen/interactieve-tv. Geef je een seintje als het via die weg is gelukt? 💪 Mocht ik verder nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik het graag. 

 Die inslag was drie maanden geleden al. Daarom lag alles eruit. Dat heb ik toen ook gemeld. Nu heb ik een tweede nieuwe modem gekregen die ik niet nodig heb...

Pakket bezorgd.

Nieuwe modem en geen tv box.

Zucht!

 

Sorry maar ik ben het zo zat. Waarom moet alles eerst steeds fout gaan en moet ik overal achteraan voordat ik überhaupt service krijg die in de buurt komt bij wat er beloofd wordt.

Krijg de melding dat ik eerst accounts en dergelijke moet koppelen. (Waarom kan er niks gewoon simpel gaan hier?)

 

En kunnen we het dan nu ook eindelijk hebben over een vergoeding voor dit hele verhaal? Want die lijkt me wel heel erg gepast.

Reputatie 7

Hi @Dorine Veenstra, het klopt als een bus dat er een nieuw modem naar jou onderweg is! Wat eng om te lezen dat een bliksem inslag de oorzaak is geweest zeg. Ik snap helemaal de keuze om het tv-abonnement op te zeggen als jullie dit de afgelopen tijd niet hebben gemist. Dit kun je heel eenvoudig zelf regelen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/abonnementen/interactieve-tv. Geef je een seintje als het via die weg is gelukt? 💪 Mocht ik verder nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik het graag. 

Hoi Eric

Jij snapt hem! Er is inderdaad in de straat blikseminslag geweest. Dat heb ik aan de telefoon drie maanden terug ook meerdere keren uitgelegd en dat het mijzelf logisch leek en handig om alles te vervangen. 

Daaropkomend nog de KPN lijn die nooit is gefixed was het een hele bende zo.

 

Maar alles was gewoon kapot. Dit hadden binnen een paar dagen opgelost kunnen zijn. Maar alleen een vervangende converter moest ik 4 keer om bellen want dat zou volgens tmobile het probleem niet zijn.

 

Nu werk dus alles. Behalve de tv box maar die hoeven we eigenlijk niet meer aangezien ik mijn abbonement aan wil passen.

Reputatie 7
Badge +14

Zo, de TV decoder EN het modem EN de ONT allemaal kapot?  Is er misschien een bliksem inslag geweest bij jullie?

Goedemiddag.

Vanmorgen is de monteur geweest en het probleem was meteen helder. Tv box is (net als de modem en converter) kapot. We krijgen nu een nieuwe geloof ik. Zag in de mail iets over een vervangende modem dus weet niet of dat klopt?

 

Maar ik zou eigenlijk mijn abbonement wel willen wijzigen naar alleen internet. We hebben de laatste maanden geen gebruik kunnen maken van de tv en deze niet gemist eigenlijk. Zonde om dan nog ergens voor te blijven betalen wat we niet of te weinig gebruiken. Is dit mogelijk?

Reputatie 7
Badge +16

@Dorine Veenstra Fijn dat er nu echt schot in de zaak komt met de afspraak. Het wordt nu dan ook echt helemaal hersteld zodat je op een normale manier van de verbinding gebruik kunt gaan maken. De vergoeding voor de onterechte boete heb ik op 8 december in het systeem gezet en zal - zoals hierboven gemeld - op een factuur daarna (waarschijnlijk die van januari) worden verrekend. Een restant dat eventueel overblijft hierna, zal worden overgemaakt op jouw rekening. Dit gebeurt altijd pas 32 dagen na de verrekende factuurdatum.

Afspraak is gemaakt en de monteur komt 12 januari. Werd vandaag nog gebeld door Guidion over dat er in de centrale gewerkt word5 en or we al internet hebben. De communicatie gaat voor mijn gevoel zo erg langs elkaar heen. Heb aan de telefoon ook aangegeven dat het enkel nog om de tv box gaat. Hoop echt dat dit na 11 januari op is gelost en we dit verhaal eindelijk achter ons kunnen laten.

 

Klopt het ook dat ik de 75 euro onterechte boete nog terug krijg?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Dorine Veenstra, fijn dat je hier op terugkomt en sorry voor de vertraging! Ik ben meteen voor je aan de slag geweest en Guidion komt snel bij je langs om de TV Box eens flink onder de loep te nemen.

Hiermee moet het snel opgelost zijn, dit komt goed!

Hij is rechtstreeks verbonden, Zoals ik al meerdere keren heb aangegeven. Zou heel graag willen dat dit wordt opgelost en we over kunnen gaan op het afhandelen van dit verhaal want ik wordt er wel zat van. Leuk dat we eindelijk internet hebben maar ik betaal al maanden voor een totaal pakket wat ik niet krijg. Het is nu al januari en dit verhaald begon in september.

Reputatie 7

Hi @Dorine Veenstra, dat kan ik me helemaal voorstellen! Mijn collega heeft met mij mee gekeken en heeft nog één vraag. Je gaf eerder al aan dat de TV Box rechtstreeks is aangesloten op het modem. Toch zien wij de TV Box niet terug in de verbinding. Is de TV Box nog steeds rechtstreeks aangesloten? Zo ja, dan gaan we Guidion aansturen om dit te fixen. Ik hoor het graag van je. 

Dankjewel!

Wil namelijk zo spoedig mogelijk dit.verhaal afronden als het even kan. :)

Reputatie 7

Hi @Dorine Veenstra, heel erg bedankt voor deze aanvulling! Ik heb zojuist één van mijn collega's van de technische dienst aan zijn mouw getrokken om hiernaar te kijken, omdat ik wil dat jouw tv ook zo snel mogelijk gaat werken. Zodra ik een reactie heb ontvangen, dan kom ik er direct bij jou op terug. 

Hoi Cal,

 

Ja hij gaat direct naar het modem. Vanmiddag gereset en ook al andere kabel geprobeerd maar blijf deze melding krijgen dus nog steeds geen tv.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Dorine Veenstra, bedankt dat je deze informatie doorspeelt! Ik zie dat je in de tussentijd nog aanpassingen hebt gedaan aan de TV Box, kom je nu wel verder? Voor mij lijkt het er namelijk op dat de TV Box ongeveer 10 minuten heel goed te bereiken is.

Als je de melding krijgt van ‘geen internetkabel aangesloten’ dan raad ik je graag aan om de kabel van de TV Box naar het modem na te kijken. Het beste kan je de TV Box direct op het modem aansluiten en niet via een omweg, zoals bijvoorbeeld via stroomnetadapters. Heb je daarnaast een reserve internetkabel die je kan uittesten?

Ik ben benieuwd hoe het er aan toe staat!

Heb de stappen meerdere keren doorlopen en ook kabels verwisseld en geprobeerd maar blijf dezelfde melding krijgen.. even het Amino logo in beeld en daarna melding van geen kabel aangesloten.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Dorine Veenstra, top dat je dit kon terugkoppelen! Als ik het goed begrijp heb je de TV Box dus rechtstreeks aangesloten op het modem en niet via een omweg, zoals stroomnet adapters of een eigen switch of router? Heb je nog een reserve Internetkabel die je kan gebruiken om de TV Box en het modem met elkaar te verbinden? Het blijft mij namelijk maar niet lukken om een verbinding tussen de twee te krijgen.

Mocht ook dit niet helpen, dan raad ik het zwaarste middel namelijk een fabrieks reset van de TV Box aan: Hoe geef ik de TV Box een fabrieksreset?

Ik vermoed dat je 'm hiermee snel onder de knieën hebt!

Heb verschillende lan poorten geprobeerd maar krijg dezelfde melding. Eerst een paar seconden het Animo logo en daarna geen verbinding signaal in beeld

Reputatie 7
Badge +8

@Dorine Veenstra Woehoe dat gaat wel de goede richting op! Nu gaan we de TV Box weer aan de praat krijgen. Ik heb gekeken in jouw verbinding, maar ik zie de TV Box niet rechtstreeks verbonden op het modem. Kan dit kloppen? Zou je in dit geval de TV Box rechtstreeks willen verbinden? Mocht dit niet het geval zijn, op welke LAN-poort op het modem is de TV Box precies aangesloten? En zou je deze willen switchen naar een andere LAN-poort, hopelijk is dit de oplossing voor jou!

Wat betreft de vergoeding, komt dit helemaal goed. Zodra de TV Box ook werkt kunnen we dit allemaal tegelijk voor je in orde maken. Wel zo eerlijk natuurlijk! Houd ons dus ook zeker op de hoogte of de TV Box weer werkt! 😊

Goedemorgen.

Het is dan eindelijk zover. Het moment waarvan ik dacht dat hij niet meer zou komen of in ieder geval niet dit jaar nog; We hebben internet!!
Pfoe! Eindelijk na al die maanden hebben we weer groene lampjes en WiFi in huis.
Alleen de tv box doet het (nog) niet. Ik krijg wel Amino in beeld bij het aandoen van de tv maar daarna staat er dat er geen verbinding is. Wat kan ik hieraan doen?

We hebben de converter binnen gekregen en ik heb deze zelf maar geïnstalleerd want ik weigerde een beetje te wachten tot de monteur in Januari eindelijk kon. En dat is gelukkig gelukt.

Nu vraag ik me af wat de volgende stappen zijn? En dan vooral qua compensatie want ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat dit verhaal geen bijna 4 maanden had mogen duren en er aardig wat fouten zijn gemaakt en verwaarlozing van meerdere partijen.

Wil wel benoemen dat ik blij ben met de hulp die ik op dit forum heb mogen ontvangen!

Reputatie 7

Hi @Dorine Veenstra, ik had heel erg gehoopt dat dit meteen was rechtgezet! Gelukkig heeft onze topper @Jason dit geregeld. Heel fijn dat je dit bedrag kunt betalen, dankjewel voor de fijne medwerking terwijl het eigenlijk niet goed uitkomt in deze periode. Dat waarderen we enorm. Weet dat je hier altijd kunt aankloppen! 

Ik zag trouwens ook dat er al een boete (onterecht) verschijnt op de factuur van december voor het niet tijdig retourneren van het Zyxel T50 modem. Nu ben ik bekend met jouw situatie en is dit onzin dus ik heb de boete dan ook meteen vergoed. De verrekening zal op een volgende factuur - waarschijnlijk die van januari - plaatsvinden. Hoe frustrerend ook, wil ik je vragen om de incasso te laten doorlopen; ik kan de boete an sich niet meer terugdraaien, maar kan er wel voor zorgen dat het geld teruggeboekt wordt zodat jij die € 75 verrekend krijgt. Sorry ook voor dit ongemak.

Hoi jason. Fijn dat je dit hebt gezien en meteen aangepast hebt. Vervelende is dat ik ook hierover al twee keer heb gebeld en ze dit zouden rechtzetten dus toch vervelende om te horen dat dat niet is gebeurd. Ik zal het dan ook eerst netjes betalen. Al komen dat soort financiele kosten helemaal niet uit in deze periode voor ons. 

Reageer