Beantwoord

Zelf installatie via KPN geregeld en ook boete voor apparatuur

  • 30 January 2021
  • 82 reacties
  • 1915 Bekeken


Toon eerste reactie

82 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Ik zag trouwens ook dat er al een boete (onterecht) verschijnt op de factuur van december voor het niet tijdig retourneren van het Zyxel T50 modem. Nu ben ik bekend met jouw situatie en is dit onzin dus ik heb de boete dan ook meteen vergoed. De verrekening zal op een volgende factuur - waarschijnlijk die van januari - plaatsvinden. Hoe frustrerend ook, wil ik je vragen om de incasso te laten doorlopen; ik kan de boete an sich niet meer terugdraaien, maar kan er wel voor zorgen dat het geld teruggeboekt wordt zodat jij die € 75 verrekend krijgt. Sorry ook voor dit ongemak.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Dorine Veenstra, zo schiet het inderdaad niet op - sorry dat je in drie maanden tijd nog geen seconde hebt kunnen genieten van de verbinding waar je recht op hebt! Ik heb het onderzoek zelf maar eens onder handen genomen en heb de defecte converter in het systeem afgemeld zodat deze omgeruild kan worden. Je kunt binnen maximaal vier dagen de vervangende converter verwachten. Sluit deze precies aan zoals de converter nu aangesloten is, dan zou je weer verbinding moeten hebben.

Laat ons weten hoe het gegaan is alsjeblieft. Nogmaals sorry voor hoe het tot nu toe gelopen is!

Zo het is alwaar 11 dagen geleden dat er contact is geweest op dit forum. Maar er is wel van alles weer gebeurd. Namelijk zo'n 2 gesprekken met tmobile en 3 met van Gelder. Wat opleverde dat er vandaag eindelijk weer een monteur langs is geweest maar we toch nog steeds geen internet hebben. De monteur heeft wel van alles doorgelopen en gemeten en heeft geconstateerd dat het laatste probleem nu nog de converter is. Waar ik wel even om moest lachen want ik heb tmobile al meerdere keren om een andere converter gevraagd nadat meerdere mensen en een eigen monteur al tot deze conclusie waren gekomen…

 

We zijn nu 3 maanden verder en heel heel veel gesprekken en tijd en moeite van mijn kant en nog steeds zitten we zonder internet. Ik vind de manier van doen en de gang van zaken niet alleen ontzettend frustrerend en onfatsoenlijk maar ook heel erg teleurstellend en onprofessioneel. Ook de manier waarop ik af en toe en toegesproken via de telefoon is heel erg respectloos. Dat terwijl ik toch steeds zelf de moeite nog nam om aardig te zijn want tenslotte kan degene aan de telefoon er niks aan doen. Maar waar is diezelfde moeite van jullie kant? Dat vraag ik me af.

 

Betaal nou al drie maanden voor een service die ik niet krijg. om nog niet te spreken van alle extra kosten die we zelf maken door dingen te regelen, vrij te nemen voor monteurs en diverse zaken. Alle tijd en energie die ik erin moet steken om bijna 2 tot 3 keer per week met iemand aan de telefoon te hangen en alle fouten recht te praten omdat er zelf geen simpel systeem wordt bijgehouden. 

 

Ik ben er moe van.

Waar is het lichtpuntje in dit verhaal?

 

Reputatie 7

Hi @Dorine Veenstra, heel erg bedankt voor jouw geduld! Yes, dat mag zeker. Ik heb er direct eentje verstuurd in een privébericht. Mocht je er nog één nodig hebben, laat het mij dan gerust weten. 

Ik wacht het weer even af.

 

 

 

 

 

 

 

Zou ik in de tussentijd ook via deze weg een code voor een 7 dagen bundel kunnen vragen? Dit scheelt mij weer 30 minuten in de wacht staan onder mijn werkdag.

 

Fijn weekend!

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Dorine Veenstra, sorry dat we je dit gevoel geven. Ik zie dit veel liever anders! Ik zie dat wij op dit moment wachten op de terugkoppeling van de beheerder. Weet dat mijn collega's er bovenop zitten, al voelt dat misschien niet zo. Ze zijn er echt druk mee bezig. Zodra het juiste rapport is ontvangen gaan we opnieuw aan de slag. Ik wil je vriendelijk vragen dit af te wachten, al snap ik je gevoel. We houden je op de hoogte en je mag hier altijd om een update vragen. Voor nu toch een mooie dag toegewenst!

Goedemiddag,

Vandaag was het dan weer eindelijk zover, nadat ik gisteren een telefoontje kreeg dat de afspraak met de monteur niet door ging omdat deze ziek zou ziin? Kwam er vandaag 1. Kleine frustratie omdat ik een dag vrij regel om aanwezig te kunnen zijn. Ene teleurstelling na de andere wordt het in dit lange verhaal.

 

En ook vandaag is er niks opgelost. De monteur is bezig geweest, Waarmee weet ik eerlijk gezegd niet. Is ook naar de centrale geweest en toen ging hij ervandoor. Want er moet een poort gewisseld en opnieuw gepatched kreeg ik al uitleg. Daar zou ik wel weer over gebeld worden. Dit stoorde mij toch een beetje aangezien ik steeds dit scenario krijg. Er komt dan eindelijk een monteur, die kijkt en zoekt wat en gaat weer weg met de mededeling dat een ander het oppakt…

 

Ook mijn zwager vond het maar een raar verhaal en heeft contact opgenomen met van Gelder. Dit hoort niet helemaal zo te gaan volgens hun. Want ze mogen zelf bij de centrale en die werkzaamheden uitvoeren. 

 

Hoe kan het zo zijn dat dit allemaal zo lang duurt en allemaal zo mis gaat? En al voor de tweede keer zitten wij maanden met dit probleem. Wel heel toevallig dat wij dan de uitzondering zijn toch? Ik heb zo geen vertrouwen meer in tmobile en de service die er geboden wordt. Geen service eigenlijk, alleen via dit forum kom je nog ergens.

Ik ben dit spelletje een beetje zat aan het worden en kan me niet voorstellen dat dit probleem niet gewoon verholpen kan worden.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Dorine Veenstra, erg fijn om te horen dat Van Gelder een afspraak met je heeft ingepland, ik heb er vertrouwen in dat ze veel voor je kunnen betekenen! Sorry dat er anderhalf jaar geleden niemand is geweest, ik durf niet te zeggen waarom dat zo was. In ieder geval heb ik er vertrouwen in dat je dinsdag een stuk meer helderheid van de monteur zal krijgen!

Hoi Lisa,

 

Ik had nog geen berichten ontvangen maar vandaag wel eindelijk gebeld door van Gelder zelf. De glasvezel monteur komt dinsdag langs. Fijn dat er eindelijk weer een afspraak is  maar zoals je wellicht begrijpt moet ik het allemaal eerst nog maar zo'n gebeuren. Dat er sprake is van een kruising dat klopt maar dat is al anderhalf jaar zo.. dat hebben we toen ook aangekomen en daar is nooit iemand voor geweest. Dat stoort me ook al zo. 

 

We zullen zien wat er dinsdag gebeurd.

 

Fijn weekend

Reputatie 7

Hi @Dorine Veenstra, ik geef je graag de terugkoppeling van mijn collega! Om zeker weten dat het goed gaat, heb ik een dubbelcheck laten doen. Mijn colllega heeft aangegeven dat het klopt dat je een afspraak in kunt plannen met de netwerkbeheerder. Kun je aangeven of je hier inderdaad een sms/e-mail over hebt gehad? Ik wil namelijk zeker weten dat je er dit keer wel een bericht over hebt ontvangen, zodat de afspraak zo snel mogelijk ingeschoten kan worden. 

Reputatie 7

Hi @Dorine Veenstra, heel erg bedankt voor het aanstippen! Dit is zeker niet de manier waarop het hoort te gaan, dus nogmaal excuses hiervoor. Ik heb dit meteen teruggekoppeld aan een collega, omdat ik zeker wil weten dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost. Ik laat het je direct weten als hier een terugkoppeling op is gekomen. Achter de schermen zie ik ook een update terug van gisteren, waarin staat dat er mogelijk sprake is van een kruising en dat er op dit moment weer een afspraak ingepland dient te worden met de netwerkbeheerder. Heb je hier opnieuw geen bericht van ontvangen? 

Ik ga hier voor je achteraan, want ik ben het volkomen met je eens dat dit nu definitief verholpen moet worden. Ik houd je op de hoogte! 

 

Goedemiddag.

 

Nou het gaat allemaal nog steeds flink mis hoor. Ten eerste heb ik nog niks ontvangen met betrekking tot het maken van een afspraak.

Ik heb mijn zwager maar weer ingeschakeld. Die werkt zelf in deze branche en die heeft ook voor wat nagekeken en gebeld. Zeggen ze bij TMOBILE doodleuk dat ik allang een afspraak had  (9 nov) maar dat ik die zogenaamd heb geannuleerd. Hier klopt helemaal niks van!

 

Ik hoor juist helemaal niks van jullie

 Ben het zo ontzettend zat nu. Nu is er weer door onszelf wat actie onstaan omdat ik wederom zelf iemand heb ingeschakeld. Ik wacht al maanden nu totdat het probleem wordt opgelost. Er moet een monteur naar de centrale om daar iets om te schakelen zodat de lijn weer goed bij ons uitkomt. Waarom kan dit niet gewoon geregeld worden? Dit is toch absurd. Ik kon de klantenservice wel weer even bellen hadden ze gezegd, okay prima  (in plaats van dat ik eens gebeld word) maar dan doe je dat, sta je 40 minuten in de wacht om vervolgens 1 minuut te kunnen genieten van een luide tv en er opgehangen wordt. Prima dat mensen thuis aan het werk zijn maar dit kan toch niet? Ik heb werkelijk waar nog nooit zo een slechte klantenservice mee gemaakt als bij dit bedrijf via de telefoon. Wat gaat er nu eens gebeuren?

Reputatie 7

Hi @Dorine Veenstra, goed nieuws: de netwerkbeheerder is opnieuw aangestuurd en wacht totdat je een afspraak met hen inplant! Je hebt een sms ontvangen met daarin het linkje voor het maken van een afspraak. Laat je het weten als het is gelukt om de afspraak in te plannen? 🍀

Reputatie 7

Hi @Dorine Veenstra, ik kan me jouw reactie voorstellen! Om deze reden zit ik er ook bovenop en hoop ik zo snel een update voor je te kunnen bemachtigen. Weet dat jouw geduld enorm gewaardeerd wordt. 

Bedankt voor het in de gaten houden en je updates. Het duurt allemaal wel ontzettend lang zeg. Onderhand zijn we bijna drie maanden verder...

Reputatie 7

Hi @Dorine Veenstra, zoals je weet houd ik een oogje in het zeil voor je! Graag deel ik dan ook het volgende, zodat je weet waar we mee bezig zijn. Mijn collega heeft aangegeven dat we gisteren per mail de aannemer hebben verzocht om een update te geven. Hopelijk komt hier snel een reactie op, zodat ik die met je kan delen. 

Reputatie 7

Hi @Dorine Veenstra, thanks voor jouw mega snelle reactie! Excuses voor de verwarring, ik heb het tweede deel van mijn bericht door de war gehaald met een andere update. Ik wilde dit dan ook meteen aanpassen in mijn vorige berichtje, maar jij bent sneller dan het licht haha. Er is onlangs een monteur op locatie geweest, maar die heeft het probleem niet kunnen oplossen. Het ticket staat dan ook nog open, dus ze zoeken nog naar een oplossing bij KPN. Ik heb aan mijn collega gevraagd of ze het aan mij door kan geven, zodra er een nieuwe update beschikbaar is. Dan kan ik die namelijk aan jou meegeven. Ik blijf de komende dagen dan ook aankloppen bij mijn collega, zodat ik je op de hoogte kan houden. 

 

Goedemorgen,

 

Ik heb nog geen email ontvangen helaas. 

Reputatie 7

Hi @Dorine Veenstra, top dat je via een privébericht bij mij kon aankloppen! Zojuist ben ik ook teruggekomen op jouw privébericht. Voor de volledigheid plaats ik mijn terugkoppeling ook hier. Ik heb contact gehad met één van mijn collega's van de technische dienst. Ze heeft bij mij aangegeven dat ze bij KPN op zoek zijn naar de oplossing. Het ticket is geaccepteerd en wordt dus in behandeling genomen. De e-mail dat de afspraak bij KPN kan worden gemaakt, is al naar jou verstuurd. Ook komt het telefoonnummer gelukkig gewoon overeen, dus je hebt niks gemist. Is het inmiddels gelukt om de afspraak in te plannen? 💪

Heb je een bericht gestuurd met de info.

Reputatie 7

Hi @Dorine Veenstra, goed dat je dit aangeeft en wat gek dat je nog steeds niet bent gebeld! Kun je in een privébericht (door op mijn naam te klikken) aangeven op welk telefoonnummer de netwerkbeheerder jou kan bereiken? Dan ga ik dubbelchecken of er misschien een foutje in het telefoonnummer is. Ik ga hier graag voor je achteraan. 

Helaas, geen belletje gehad. Ondanks het 24/7 bij me hebben van de telefoon, bang om een oproep te missen. Deze situatie is niet meer reeel te noemen zo!

Reputatie 7

Hi @Dorine Veenstra, ontzettend bedankt hiervoor! Ik hoor het graag van je vandaag en hoop dat je in deze update aangeeft dat je bent gebeld. 

Ik heb nog even gekeken en gezocht maar geen gemiste oproepen. Ook geen privenummers. Ik wacht gewoon - niet zo heel geduldig - maar af weer. 

Ik laat morgenavond wel weten of ik iets gehoord heb. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Dorine Veenstra, de netwerkbeheerder belt altijd met een anoniem telefoonnummer, wellicht dat dat de reden is dat je niet direct een gemiste oproep herkent - kan dat kloppen? 

Je zult vanzelf weer vanaf vandaag benaderd worden. Mocht je morgenmiddag nog geen oproep hebben gehad voor een afspraak, dan gaan we er zeer zeker zelf achteraan en zullen we ervoor zorgen dat je gebeld wordt!

Reageer