Beantwoord

Zelf installatie via KPN geregeld en ook boete voor apparatuur

  • 30 January 2021
  • 64 reacties
  • 1427 Bekeken

Goedenavond.

 

Ik op dit moment behoorlijk gefrustreerd met de hele service (of eigenlijk het missen ervan) van T-mobile.

 

Na drie jaren trouwe klant te zijn geweest, zonder problemen, besloot ik mijn pakket mee te nemen met de verhuizing naar mijn nieuwe adres.

Op 16 december zou de boel aangesloten worden. Toch zitten we al 6 weken zonder internet. Na tientallen fouten en dergelijke hebben wij deze week zelf een KPN monteur in de arm genomen die het eindelijk voor ons heeft opgelost. Niet dankzij T-mobile zelf dus, waar we steeds niet van horen en ik steeds mee aan de telefoon moeten hangen.

Nu komt er nog bij dat ik mails krijg waarin wordt gedreigd met boetes omdat ik zogenaamd mijn vorige apparatuur helemaal niet of onvolledig terug gestuurd zou hebben. Hier is niks van waar.

 

We zijn er op dit moment echt meer dan klaar mee. Wat een belabberde werkwijze en service. En zelf moet je overal achteraan. Ik een boete batelen voor iets wat niet waar is en jullie maar geld innen voor geen internet en de meest botte klantenservice ooit.

Wat kunnen we hier aan doen?

 

icon

Beste antwoord door Jason 2 February 2021, 15:20

Bekijk origineel

64 reacties

Hoi Eric

Jij snapt hem! Er is inderdaad in de straat blikseminslag geweest. Dat heb ik aan de telefoon drie maanden terug ook meerdere keren uitgelegd en dat het mijzelf logisch leek en handig om alles te vervangen. 

Daaropkomend nog de KPN lijn die nooit is gefixed was het een hele bende zo.

 

Maar alles was gewoon kapot. Dit hadden binnen een paar dagen opgelost kunnen zijn. Maar alleen een vervangende converter moest ik 4 keer om bellen want dat zou volgens tmobile het probleem niet zijn.

 

Nu werk dus alles. Behalve de tv box maar die hoeven we eigenlijk niet meer aangezien ik mijn abbonement aan wil passen.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Dorine Veenstra, het klopt als een bus dat er een nieuw modem naar jou onderweg is! Wat eng om te lezen dat een bliksem inslag de oorzaak is geweest zeg. Ik snap helemaal de keuze om het tv-abonnement op te zeggen als jullie dit de afgelopen tijd niet hebben gemist. Dit kun je heel eenvoudig zelf regelen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/abonnementen/interactieve-tv. Geef je een seintje als het via die weg is gelukt? 💪 Mocht ik verder nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik het graag. 

Krijg de melding dat ik eerst accounts en dergelijke moet koppelen. (Waarom kan er niks gewoon simpel gaan hier?)

 

En kunnen we het dan nu ook eindelijk hebben over een vergoeding voor dit hele verhaal? Want die lijkt me wel heel erg gepast.

Pakket bezorgd.

Nieuwe modem en geen tv box.

Zucht!

 

Sorry maar ik ben het zo zat. Waarom moet alles eerst steeds fout gaan en moet ik overal achteraan voordat ik überhaupt service krijg die in de buurt komt bij wat er beloofd wordt.

Hi @Dorine Veenstra, het klopt als een bus dat er een nieuw modem naar jou onderweg is! Wat eng om te lezen dat een bliksem inslag de oorzaak is geweest zeg. Ik snap helemaal de keuze om het tv-abonnement op te zeggen als jullie dit de afgelopen tijd niet hebben gemist. Dit kun je heel eenvoudig zelf regelen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/abonnementen/interactieve-tv. Geef je een seintje als het via die weg is gelukt? 💪 Mocht ik verder nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik het graag. 

 Die inslag was drie maanden geleden al. Daarom lag alles eruit. Dat heb ik toen ook gemeld. Nu heb ik een tweede nieuwe modem gekregen die ik niet nodig heb...

Reputatie 5
Badge +2

Hi @Dorine Veenstra even om alle onduidelijkheid uit dit topic te halen: je bent momenteel netjes online en hebt dat nieuwe modem niet nodig? Het spijt me als hier verwarring over is ontstaan. We hebben inderdaad geen nieuwe TV Box naar je toegestuurd maar ik begrijp dat je deze ook niet wilt hebben omdat je de TV Box niet mist. Het enige wat in orde gemaakt moet worden is de retour van het laatste modem en de vergoeding voor de periode dat je geen verbinding hebt gehad. Heb ik het zo aan het juiste einde of mis ik toch nog iets?

Hi @Dorine Veenstra even om alle onduidelijkheid uit dit topic te halen: je bent momenteel netjes online en hebt dat nieuwe modem niet nodig? Het spijt me als hier verwarring over is ontstaan. We hebben inderdaad geen nieuwe TV Box naar je toegestuurd maar ik begrijp dat je deze ook niet wilt hebben omdat je de TV Box niet mist. Het enige wat in orde gemaakt moet worden is de retour van het laatste modem en de vergoeding voor de periode dat je geen verbinding hebt gehad. Heb ik het zo aan het juiste einde of mis ik toch nog iets?

Goedemiddag.

 

Klopt dat ik nu een extra modem heb die ik niet nodig heb. Die zal ik retour sturen. De tv box zou inderdaad hierheen moeten maar ik wil graag mijn abonnement wijzigen naar internet only..krijg dit alleen zelf nog niet gewijzigd dus als iemand dit zou kunnen regelen zou dat fijn zijn. Anders kan hier alsnog een tv box heen omdat ik er tenslotte wel voor betaal.

Dat moet nog geregeld en dan inderdaad compensatie voor dit hele verhaal en de boete die retour moet (maar dit wordt als het goed is deze maand al verrekend)

 

Groetjes 

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Dorine Veenstra, dank! Het is nu helemaal duidelijk. Ik heb nog een paar vragen en punten, zodat ik alles zo goed mogelijk kan regelen:

  • Van welk modem maak je nu gebruik? Je kunt mij de laatste vier cijfers van het MAC adres sturen, deze staan op een sticker op het modem?
  • Wil je mij de laatste vier cijfers van het MAC adres sturen van het modem die je nieuw hebt gekregen, welke retour mag?
  • TV kun je zelf opzeggen via My T-Mobile Thuis, zoals Lisa eerder heeft uitgelegd. Dit gebeurt met een maand opzegtermijn. Vergeet ook niet de TV Box op te zeggen. Lukt het jou niet zelf, geef het dan aan. Ik haal TV dan met een maand opzegtermijn uit je abonnement. 

Hoi @Dorine Veenstra, dank! Het is nu helemaal duidelijk. Ik heb nog een paar vragen en punten, zodat ik alles zo goed mogelijk kan regelen:

  • Van welk modem maak je nu gebruik? Je kunt mij de laatste vier cijfers van het MAC adres sturen, deze staan op een sticker op het modem?
  • Wil je mij de laatste vier cijfers van het MAC adres sturen van het modem die je nieuw hebt gekregen, welke retour mag?
  • TV kun je zelf opzeggen via My T-Mobile Thuis, zoals Lisa eerder heeft uitgelegd. Dit gebeurt met een maand opzegtermijn. Vergeet ook niet de TV Box op te zeggen. Lukt het jou niet zelf, geef het dan aan. Ik haal TV dan met een maand opzegtermijn uit je abonnement. 

 

  • Modem waar we nu gebruik van maken: 2B70
  • Modems die retour gaan: ED30 en 9EFO bij deze laatste zit ook de defecte converter bij in. Ik zal deze twee pakketen uiterlijk zaterdag op de post doen!
  • Tv opzeggen lukt mij niet zoals ik aangaf, hij blijf vragen om accounts toe te voegen. Als je dit voor mij zou willen regelen dan graag 🙂 Alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +15

Hoi @Dorine Veenstra, bedankt voor de info! Ik heb beide modems (degenen die geretourneerd zullen worden met MAC ED30 en 9EFO) afgemeld in het systeem zodat je hier geen hinder meer van ondervindt. Alvast bedankt voor het retourneren! Ook heb ik het tv-abonnement uit jouw aansluiting verwijderd zodat je vanaf morgen enkel nog Internet gebruikt. 

Heel erg bedankt voor het regelen. Zag er am mailtjes over voorbij komen :)

Fijn dat dit nu allemaal rond is en de boel werkt

Enige probleem nog wel sinds jet internet het weet doet is dat het een stuk trager is dan voorheen. Nooit problemen mee gehad maar nu is het soms erg traag. Pagina's laden en mails versturen gaat soms gewoon minuten overheen. Kan dit ook nagekeken worden?

 

En kunnen we het nu ook hebben over een vergoeding? Want we zijn nu inmiddels 4 maanden verder.

Reputatie 7
Badge +15

@Dorine Veenstra Kun je een aantal snelheidstests met me delen? Graag via onderstaand format: 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?

Ga ik doen zodra ik weer thuis ben volgende week.

 

Kunnen we het nu over de vergoeding hebben>? Vind het heel vervelend dat ik daar steeds om moet vragen na al die tijd zo

Reageer