Zonder afspraak werkzaamheden in tuin voor Glasvezel

  • 6 January 2023
  • 6 reacties
  • 182 Bekeken

Ik heb glasvezel aangevraagd voor thuis. Er zou een afspraak gemaakt worden voor het aanleggen van de kabel. Nu krijg ik net van mijn buurman een bericht dat er mensen (van Tmobile) aan het werk zijn in mijn tuin! Zonder afspraak of toestemming. 

Tegels en stenen zijn uit mijn tuin gehaald en er is een kabel getrokken door mijn tuin. Ik wilde hier bij zijn om aan te geven waar zij wel en vooral niet konden boren. 

Ook daarna geen briefje in de brievenbus dat zij aan het werk zijn geweest.

De klantenservice is natuurlijk niet bereikbaar. Maar als ik dit weekend geen bericht krijg ga ik aangifte doen want dit is gewoon crimineel. Je kan niet zomaar bij iemand gaan boren en slopen zonder dat de eigenaar hiervan op de hoogte is. 

Jason van Odido 1 jaar geleden

Goedemorgen @Mvansomeren, welkom op de Community! 🙋‍♂️

De beschrijving van jouw situatie lees ik met veel verbazing. Het spijt me dat hier zonder verdere afspraak mee gestart lijkt te zijn. Kan het zijn dat jouw woning in beheer is bij een verhuurder/woningbouworganisatie of andersoortige eigenaar of ben jij zelf de woningeigenaar? Er mag zeer zeker niet zomaar geboord of aangelegd worden zonder dat hier toestemming voor gegeven is. Ik ga het controleren bij onze contactpersoon en zal dit zeer spoedig beraadslagen binnen de organisatie.

Je hoort na zondag meer van me! 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Dat is inderdaad wel bijzonder. De aannemers van de netbeheerder doen normaal eerst een site visit om te kijken waar de kabel bij jou naar binnen kan. Het kan nu toch nog niet naar binnen zijn gebracht?

Wie is de netbeheerder bij jullie? (B.v. ODF of KPN networks) Als je dat niet weet, zorg dan dat er wat informatie in je forum profiel staat zodat een moderator dat kan opzoeken.

Mijn klantnummer is toegevoegd aan mijn profiel.

Ik heb bij T-Mobile een abonnement afgesloten en ik zie op de camerabeelden ook een persoon met een tmobileglasvezel-jasje aan. Dus ik houd Tmobile voor nu verantwoordelijk voor het uitzoeken en oplossen van dit probleem. 

Nb. Ik zie nu dat de er allemaal spullen zijn verplaatst of stuk gemaakt zijn. Het lijkt mij dat je dan sowieso contact opneemt.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Mvansomeren, welkom op de Community! 🙋‍♂️

De beschrijving van jouw situatie lees ik met veel verbazing. Het spijt me dat hier zonder verdere afspraak mee gestart lijkt te zijn. Kan het zijn dat jouw woning in beheer is bij een verhuurder/woningbouworganisatie of andersoortige eigenaar of ben jij zelf de woningeigenaar? Er mag zeer zeker niet zomaar geboord of aangelegd worden zonder dat hier toestemming voor gegeven is. Ik ga het controleren bij onze contactpersoon en zal dit zeer spoedig beraadslagen binnen de organisatie.

Je hoort na zondag meer van me! 

Ik heb glasvezel aangevraagd voor thuis. Er zou een afspraak gemaakt worden voor het aanleggen van de kabel. Nu krijg ik net van mijn buurman een bericht dat er mensen (van Tmobile) aan het werk zijn in mijn tuin! Zonder afspraak of toestemming. 

Tegels en stenen zijn uit mijn tuin gehaald en er is een kabel getrokken door mijn tuin. Ik wilde hier bij zijn om aan te geven waar zij wel en vooral niet konden boren. 

Ook daarna geen briefje in de brievenbus dat zij aan het werk zijn geweest.

De klantenservice is natuurlijk niet bereikbaar. Maar als ik dit weekend geen bericht krijg ga ik aangifte doen want dit is gewoon crimineel. Je kan niet zomaar bij iemand gaan boren en slopen zonder dat de eigenaar hiervan op de hoogte is. 

 

Nee ik ben zelf eigenaar van de woning

Reputatie 7
Badge +16

@Mvansomeren Bedankt voor je terugkoppeling. Dan is het des te vreemder dat er geen enkele afspraak gemaakt lijkt te zijn. Je hoort vanaf maandag meer van me! 

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: @Mvansomeren Als het goed is heb je inmiddels contact gehad met onze salesmanager van het nieuwe Fiber-netwerk. Ik heb begrepen dat er 's weekends geen mogelijkheid is om met de desbetreffende uitvoerder contact te hebben, maar gelukkig heeft de salesmanager jou wel kunnen bereiken. 

Het zal vanaf maandag verder opgepakt worden! 

Reageer