Beantwoord

Zyxel VMG8825-T50


Ik wil graag het modem plaatsen in de kelder dichtbij de huidige media converter (glas) en zou het fijn vinden als de Zyxel VMG8825-T50 geleverd wordt voor installatie (planning) 3 juni. De nieuwe features ten aanzien van Lan bekabeling komen mij goed uit (vaste bekabeling: 3 unmanaged switches, TV, IP camera's, PC's, printer, KlikaanKlikUit ICS2000, AVR etc. WiFi in kelder, woonkamer en tuin.

Ik zit namelijk net rond de besteldatum wel/niet Zyxel.

Vraag: Wordt inderdaad Zyxel VMG8825-T50 geleverd?
icon

Beste antwoord door CrisTien 16 mei 2019, 11:57

Goedemorgen @jmlka52 Welkom bij T-mobile

Alle bestellingen die vanaf 08-05 binnen kwamen krijgen standaard de Zyxel VMG8825-T50

Alle bestellingen van vóór 08-05 (ook al worden ze later aangesloten) ontvangen nog de Huawei.



Lees hier meer over Zyxel.

Groetjes!
Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen @jmlka52 Welkom bij T-mobile
Alle bestellingen die vanaf 08-05 binnen kwamen krijgen standaard de Zyxel VMG8825-T50
Alle bestellingen van vóór 08-05 (ook al worden ze later aangesloten) ontvangen nog de Huawei.

Lees hier meer over Zyxel.
Groetjes!
Dank je Cris voor de snelle response. Dit had ik ook al gelezen op het forum, echter ik omdat ik rond de datum van 8 mei besteld heb zou het wel / niet kunnen zijn dat ik de nieuwste Zyxel ontvang. Ik hoop dat een T-Mobile Customer Support medewerk(st)er eventueel het vinkje op de juiste plaats kan zetten voor wat betreft mijn voorkeur (Zyxel). Dit zou mijn LAN bekabeling installatie vereenvoudigen (netter, flexibeler). Ik kan dit voorbereiden, voordat Guidon langs komt.
Reputatie 7
Badge +20
@jmlka52 Alles wat voor de 8ste is besteld krijgt echt een Huawei modem!
Ik kan niet in klant gegevens kijken dus weet jouw besteldatum niet.
Was de bestelling voor die datum weet je in ieder geval wat er binnen komt.
Groetjes!
Reputatie 2
Eigenlijk zonde, want ik gok erop dat 99% van de klanten hier niet op zit te wachten. Ik moet m'n modem ook nog ook nog binnenkrijgen en ik ga 'm ook gelijk eraf halen na installatie van de monteur. Zeker niet met al de huidige nieuws omtrent Huawei.
Ik heb op 8 mei besteld. Er loopt bij mij in huis maar 1 kabel van de meterkast naar TV / Switch punt, dus ik hoop toch echt dat ik de Zyxell krijg....
Reputatie 1
Badge
Eigenlijk zonde, want ik gok erop dat 99% van de klanten hier niet op zit te wachten. Ik moet m'n modem ook nog ook nog binnenkrijgen en ik ga 'm ook gelijk eraf halen na installatie van de monteur. Zeker niet met al de huidige nieuws omtrent Huawei.

En dan? Apparatuur van T-Mobile zelf is ook van Huawei. Bij KPN gaat het na de POP ook over op Huawei apparatuur. Dat is bij KPN al sinds 2005 zo. Huawei is tegenwoordig een prima leverancier.

Laat je niet meeslepen met wat de VS roept. Zij zijn het minst heilige en hebben een bewezen historie van bespioneren.
Goedemorgen@jmlka52 Welkom bij T-mobile
Alle bestellingen die vanaf 08-05 binnen kwamen krijgen standaard de Zyxel VMG8825-T50
Alle bestellingen van vóór 08-05 (ook al worden ze later aangesloten) ontvangen nog de Huawei.

Lees hier meer over Zyxel.
Groetjes!

 

Geld dit ook op het moment dat 8 maanden na besteldatum er nog steeds geen glasvezelkabel ligt door problemen met oplevering in het nieuwbouw gebouw? Ik zit volgens mij vlak voor die datum maar ik heb nog steeds geen glasvezel kabel in mijn woning maar wél al een compleet afgeronde bestelling die wacht totdat reggefiber mijn adres op gereed heeft gezet om guidion langs te sturen.

Reputatie 6
Badge +2

Hey @FrozenPK,

Dit wil ik graag voor je uitzoeken! Ik wil je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan pak ik zo snel mogelijk al je gegevens erbij. 

Reputatie 1

Goeiemorgen, Ik heb de ZYXEL gisteren geïnstalleerd. Het merendeel van de devices in huis werkt ondertussen behalve de Nintendo Switch. Hierop moet ik echt een juist MTU invullen. Helaas kan ik deze instelling niet vinden in het menu van de ZYXEL.

Wie kan mij vertellen welke MTU ik nu moet gebruiken? zonder deze instelling kan de Switch geen verbinding maken met het WiFi netwerk.

 

Reputatie 6
Badge +2

@JeroenGroenouwe 

Lees jezelf ff in op het Ziggo forum over het instellen van van de MTU

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/hoe-moet-je-je-mtu-aanpassen-43775

 

Reputatie 1

@JeroenGroenouwe

Lees jezelf ff in op het Ziggo forum over het instellen van van de MTU

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/hoe-moet-je-je-mtu-aanpassen-43775

 

@yalerta dank je wel, ik heb de MTU op de switch nu ingesteld op 1450. Deze stond namelijk op de "standaard" 1500 zoals hij uitgeleverd wordt. 

Mijn eigen wifi router handelt dit, maar de Zijxel dus niet.

Hallo 

Ik heb een probleem. !8 mei ben overgestapt naar t-mobilethuis, alles is goed verlopen. Alleen mijn ipcamera's werken niet geeft zwart beeld, en meldt verbinding niet mogelijk. Heb een installateur gebeld.
Deze vertelde mij dat het modem van t-mobilethuis werkt met ipversie6 en de camera's werken op ipversie4. Er werdd vertelde dat t-mobile dit op afstand kon instellen, niet dus. Ik kan ook niet in de instellingen aangezien de leverancier alles dichtgetimmerd heeft en ik heb geen inloggegevens.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen het is een IVMS 4200 systeem

dank voor de moeite

 

 

Reputatie 7
Badge +13

T-Mobile ondersteund juist geen IPv6. Ik denk dat je installateur kpn met T-Mobile verward. Als je leverancier geen login gegevens van het systeem wilt verstrekken zul je hen moeten vragen dit te komen fixen.

als ik het modem reset zou dat iets kunnen oplossen en de leverancier is soort van falliet, dus zeer vervelend

 

 

Reputatie 3

@kvdbosch,

heb je nadat je naar T-Mobile bent overgegaan het camerasysteem al een herstart gegeven? Nieuwe ip-adres van T-Mobile wordt dan ingeladen ipv degene die er nu nog, waarschijnlijk,  in staat van je vorige provider.

 

Anders een "harde" reset van de opnamebox, daarna moet alles wel opnieuw ingesteld worden, maar dan heb je wel zelf de controle over je systeem.

 

Normaliter dient een installateur een standaard user/wachtwoord in te stellen en de klant te vertellen hoe deze gewijzigd kunnen worden. Heel vreemd dat jij niet in je eigen systeem kan komen, of is dit contractueel zo afgesproken?

Zoniet, dan zou ik de installateur sommeren deze binnen een x aantal dagen te verstrekken. Geeft deze geen gehoor eraan, dreigen met een kort geding en dan duidelijk vermelden dat alle bijkomende kosten op hem verhaald zullen worden.

Vergeet hierin ook niet te vermelden dat je de inloggegevens wilt hebben van HIK-Connect.

 

Handleiding IVMS 4200

 

dan moet ik kijken hoe  ik die herstart kan doen.

Reputatie 3

dan moet ik kijken hoe  ik die herstart kan doen.

Onderaan in mijn bericht staat de handleiding van de Hikvision IVMS4200.

Reputatie 6
Badge +2

@kvdbosch 

Een methode om je camera's te benaderen is hier gegeven indien je het op een mobiel gebruikt met iVMS4500

Door de overgang naar Tmobile is het IP adres waarop de camera's van buitenaf te zien zijn gewijzigd.

https://watismijnip.nl/ vertelt wat jouw externe IP is.

Ook moet je poorten open zetten in de Tmobile (Zyxel?) modem/router.

Betreft het een systeem met een recorder of gaat het om afzonderlijke camera's?

Ben je van KPN of Ziggo afkomstig dan is ook je interne IP adres gewijzigd. Bij KPN was dit in het gebied 192.168.2.1-254 en bij Ziggo 192.168.178.1-254

De eenvoudigste oplossing is om het IP adres van de Tmobile modem in hetzelfde gebied te zetten als er voorheen was ingesteld.

Al met al, behoorlijk wat semi-technische uitdrukkingen maar met wat hulp op dit forum niet onoverkomelijk.

Tip. verwijder in iVMS de oude instellingen niet maar maak nieuw aan zodat je kan spieken bij de oude instellingen.

Hallo Bedankt voor je reactie. 

Ben al achter mijn externe ipadres gekomen. Maar hoe open ik poorten in het modem als ik al in de instellingen zit, als ik  het goed begrijp moet ik een regel toevoegen en een poort nummer toekennen?

dit heb ik nog nooit gedaan en weet niet hoe of wat hier mee dus even een uitleg zou ik waarderen

 

en wat bedoel je precies met hetzelfde gebied 

Reputatie 6
Badge +2

@kvdbosch 

Zelfde gebied is zelfde range

Een intern ip netwerk heeft adressen zoals 192.168.1.x

Het 1-tje is een range of bereik van 254 mogelijkheden die het x-je als laatste deel van het adres bevat.

Dus 192.168.1.45 of 192.168.1.153 zijn ip adressen in hetzelfde bereik (range)

Reputatie 3

@yalerta,

ik diverse 4500 systemen aangesloten met recoders en nog nooit een poort hoeven open te zetten. 3 Ziggo, 1 KPN (EB 10 en 12) en 1 T-Mobile (T-50 modem) klanten.

 

@kvdbosch, heeft geen inloggegevens om in zijn/haar systeem te kunnen komen, zie 10 posts eerder van hem/haar en mijn reactie...✌️

klopt ik heb even gekeken via ipconfig  kwam 192.168,1.112 uit ben al bezig geweest nog geen resultaat dit is het scherm waar ik de instellingen zou moeten wijzigen 

 

 

@yalerta,

ik diverse 4500 systemen aangesloten met recoders en nog nooit een poort hoeven open te zetten. 3 Ziggo, 1 KPN (EB 10 en 12) en 1 T-Mobile (T-50 modem) klanten.

 

@kvdbosch, heeft geen inloggegevens om in zijn/haar systeem te kunnen komen, zie 10 posts eerder van hem/haar en mijn reactie...✌️

Timo78

Zoals gezegd kan ik nu wel inloggen in hert systeem. Waarom deze reactie. 

Reputatie 3

@kvdbosch,

ik begreep niet uit jouw eerdere bericht dat je inmiddels wel toegang had tot je camerasysteem.

Mijn nederige excuses dat ik reageerde op een bericht.

Reageer