Beantwoord

Zyxel VMG8825-T50


Ik wil graag het modem plaatsen in de kelder dichtbij de huidige media converter (glas) en zou het fijn vinden als de Zyxel VMG8825-T50 geleverd wordt voor installatie (planning) 3 juni. De nieuwe features ten aanzien van Lan bekabeling komen mij goed uit (vaste bekabeling: 3 unmanaged switches, TV, IP camera's, PC's, printer, KlikaanKlikUit ICS2000, AVR etc. WiFi in kelder, woonkamer en tuin.

Ik zit namelijk net rond de besteldatum wel/niet Zyxel.

Vraag: Wordt inderdaad Zyxel VMG8825-T50 geleverd?
icon

Beste antwoord door Cris-de-beste2024 16 May 2019, 11:57

Bekijk origineel

33 reacties

Ik vraag alleen advies en hulp en weet nog niet hoe of wat, je excuses hoef je niet aan te bieden is toch niets gebeurt

 

@kvdbosch

Een methode om je camera's te benaderen is hier gegeven indien je het op een mobiel gebruikt met iVMS4500

Door de overgang naar Tmobile is het IP adres waarop de camera's van buitenaf te zien zijn gewijzigd.

https://watismijnip.nl/ vertelt wat jouw externe IP is.

Ook moet je poorten open zetten in de Tmobile (Zyxel?) modem/router.

Betreft het een systeem met een recorder of gaat het om afzonderlijke camera's?

Ben je van KPN of Ziggo afkomstig dan is ook je interne IP adres gewijzigd. Bij KPN was dit in het gebied 192.168.2.1-254 en bij Ziggo 192.168.178.1-254

De eenvoudigste oplossing is om het IP adres van de Tmobile modem in hetzelfde gebied te zetten als er voorheen was ingesteld.

Al met al, behoorlijk wat semi-technische uitdrukkingen maar met wat hulp op dit forum niet onoverkomelijk.

Tip. verwijder in iVMS de oude instellingen niet maar maak nieuw aan zodat je kan spieken bij de oude instellingen.

Het is een systeem met recorder, en dan 4 camera's

 

Het is een systeem met recorder en 4 camera's

Reputatie 2

Ik heb een 'VMG8825-T50'

In het 'Systeeminformatie' overzicht staat 'LAN1 1000M/Full' en 'LAN2 1000M/Full' dit zijn mijn PC en laptop.

Op mijn PC staat in 'Control Panel\Network and Internet\Network Connections' in de 'status' van de verbinding dat het 1.0Gbps is. Dit geld ook voor mijn laptop, daarop is de verbinding ook 1.0Gbps.

 

Echter als ik nu vanaf mijn SSD (Samsung 960 EVO) een bestand lokaal over het netwerk kopieer (Ethernet dus, geen Internet!) dan zie ik een maximale snelheid van 11,4mBps (91,2mbps).

Dat lijkt er erg op dat er een lokale LAN-LAN maximaal van 100mbps is, echter kan ik niks hierover vinden bij T-mobile, en wist 'Shefraan' van de chatdienst mij hier ook niet verder mee te helpen.

 

Screenshots: https://imgur.com/a/s5VRodv

 

En dan mijn vraag:

Heeft deze Zyxel modem een lokale LAN limiet?

of zijn er nog tips of dingen die ik kan testen?

 

 

 

Totaal on-relevant maar ik zet het er maar even bij omdat iemand er vast om gaat vragen, mijn maximaal opgegeven WAN/Public/Internet snelheid is 100/100mbps.

Ik haalde bij KPN op een 10/50mbps internet verdinging met hun standaard model wel ~1Gbps op het LAN/Lokaal/Ethernet bekabeld, lijkt me dus eerder een probleem van de T-Mobile Zyxel modem of niet?

Reputatie 7
Badge +5

@jellewietsma 

Dergelijke testen zijn afhankelijk van veel meer factoren. Achtergrond taken op de in gebruik zijnde PC's of in bewerking zijnde updates verstoren de snelheid. Hoeveelheid geheugen in de systemen beïnvloeden ook de resultaten (bufferen)

Je vermeld ook dat je VANAF een SSD test, maar niet waar naartoe, is dat een “klassieke” harde schijf of ook een SSD?.

Wil je echt weten of de Zyxel beperkt is heeft zou je je een goede gigabit (merk) netwerkswitch als referentie kunnen gebruiken om te testen, by-pass dan de Zyxel netwerkpoorten en doe dezelfde kopieer actie.

Reputatie 2

@yalerta  leuke suggestie, maar helaas ik betaal gemiddeld wat meer voor hardware.

Met ongeveer 200MBps(1600mps) kan ik op mijn PC data van mijn HDD naar mijn SSD brengen, veel hoger dan de 100mbps dat het probleem is, dit is dus niet de bottleneck
Ik haal 155MBps(1240mbps) als ik vanaf mijn SSD naar HDD ga. Dit is te verwachten maar nog steeds veel hoger dan het echte probleem.

Mn laptop haalt 63mBps(504mpps) van SSD->HDD, en 64,7mBps (517,6mbps) andersom. ik gebruik deze schijf niet voor de transfer, maar zelfs mijn langzaamste schijf is sneller dan Ethernet.


Over het netwerk haal ik maar 11.4MB/s(91,2mbps), dit terwijl de 
CPU = laptop 4%, pc 23% (PC is op de achtergrond nog wat andere dingen aan het doen)
RAM = laptop 23%, pc 42% (Ik heb Fetch support aanstaan, daarom heb ik veel idle RAM)
SSD = laptop 0%, pc 0% (Kleine puntjes te zien ~1%?)
HDD = laptop 0%, pc 0%
Ethernet S = laptop ~100mbps, pc ~0 (iets hoger als transfer i.v.m. overhead)
Ethernet R = laptop ~0, pc ~100mbps
GPU = laptop ~5% + 0%, pc ~0%

Kijk ook gerust nog even naar de screenshots, let wel op dat ze niet allemaal tegelijk genomen zijn
https://imgur.com/a/UZnCm98

 

Mijn conclusie lijkt mij dan ook dat het niet mijn hardware is, en dat de vingers nog steeds naar de modem wijzen als probleem.


De bypass stond al op de planning, helaas moeten daar nog wat dingen voor gebeuren voordat ik dat kan uitvoeren. Wel een goede suggestie in ieder geval

Reputatie 7
Badge +5

@jellewietsma 

Uiteraard gebruik je precies dezelfde UTP kabels die je voorheen gebruikte bij je eerdere provider?

1 slechte kabel kan dergelijk gedrag ook veroorzaken.

In mijn netwerk bleek de van het modem afkomende kabel naar mijn switch als een flessenhals te fungeren. Een testkastje met lampjes gaf geen fout aan. maar pas na het vervangen van die oude UTP5e kabel door een UTP6e werd de totale netwerk beleving frisser.

Reputatie 2

@yalerta ik heb de moden eens vervangen met een Netgear Nighthawk RAX40 (heeft ook Gb lan) en ik behaal snelheden van 65mBps (520mbps), 

 

Ook zou als de kabel een probleem zou zijn, dit te zien zijn in de automatisch geselecteerde snelheid, deze blijft laag, of wordt lager als de CRC checksom niet klopt en er data corrupt is. Ik begrijp goed dat slechte kabels eenzelfde problemen kunnen veroorzaken, alleen ik had dit dan sowieso verwacht te zien in het overzicht. (en dan had de andere switch het ook niet kunnen doen)

Reageer