F.A.Q.

De Overstapservice: hoe en wat

De Overstapservice: hoe en wat

Toon eerste reactie

82 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @supercop1973 

Het gaat om glasvezel? Na het plaatsen van je bestelling met de overstapservice zal je een mail van Guidion ontvangen om een afspraak te maken voor de installatie, als je een afspraak maakt voor begin januari dan zal je huidige abonnement doorlopen tot die datum.

Op 24/12 eindigt mijn jaarcontract bij XS4ALL/KPN. Aangezien dat een zaterdag is en feestdagen er kort achteraan komen is wil ik eigenlijk pas op maandag 2/1/2023 overstappen. ook omdat een monteur van Guidion blijkbaar e.e.a. moet installeren. En om te voorkomen dat er iets mis gaat en iedereen vrij is. Ik lees toch best veel horror verhalen….zonder Internet thuis is geen optie kan ik jullie vertellen.

Kan dat met de door jullie geregelde overstapservice? Of moet ik een ander traject bewandelen?

Reputatie 7
Badge +15

@wvdlee 

Blijf positief, het komt altijd goed. De kans dat het niet meteen de eerste keer goed gaat is erg klein maar als dat gebeurt dan zorgt Guidion dat de netwerkbeheerder het gaat oplossen.

Reputatie 4

90% kans dat het goed gaat denk ik, maar die 10% kans dat het mis gaat is nu geheel voor mijn risico en dat vind ik toch niet netjes van T-Mobile.

Reputatie 7
Badge +15

@wvdlee

In de meeste gevallen gaat het wel gewoon goed 🙂

Zeg Ziggo gewoon op wanneer de installatiedatum vanuit Guidion bekend is dan heb je altijd nog een maand opzegtermijn, binnen de opzegtermijn zal T-Mobile hopelijk worden geïnstalleerd en dan betaal je bij Ziggo misschien maar een halve maand dubbele kosten. Dan heb je iig ook zekerheid dat je niet zonder internet komt te zitten.

Reputatie 4

Bij het plaatsen van de bestelling heb ik dat ook aangegeven, maar toen kwam de verkoper dus met een vaag verhaal dat dit pas later kon als de installatiedatum beter bekend was o.i.d. Inmiddels is de glasvezel bij mij binnen gebracht, maar omdat ik een van de eersten ben hier in de wijk die glasvezel besteld vrees ik nu als proefkonijn te worden gebruikt. Als het werkt is het mooi, maar als het niet werkt zit ik weken zonder internet omdat ze ergens kabels moeten gaan opgraven ofzo. Zie ik spoken of is deze vrees terecht?

Ik overweeg nu om Ziggo pas op te zeggen als T-Mobile daadwerkelijk werkt, maar dan heb ik dus wel dubbele kosten, dus ik voel mij een beetje genaaid nu. Geen beste start voor T-Mobile.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @wvdlee 

Normaal geef je bij het plaatsen van je bestelling aan dat je de overstapservice wilt gebruiken zodat je niet zonder diensten komt te zitten. Je krijgt dan een email waarin ze om gegevens van je Ziggo contract vragen. Ik weet niet of het nog te regelen is door een moderaror maar zelf kun je dat niet.

Je kunt er ook voor kiezen om Ziggo zelf op te zeggen met een maand opzegtermijn zodra je een installatiedatilum hebt gekregen van Guidion.

Reputatie 4

@PatrickSteegh UPDATE: wanneer jouw aanvraag geregistreerd is met opleverscenario NL9 (Nieuwbouwaansluiting) kan er geen Overstapservice worden aangevraagd. Ik heb de wensdatum nu op 23 mei 2022 gezet (week 21), maar dat is enkel een richtlijn voor de uiteindelijke plandatum - welke nog onbekend is. Bij nieuwbouwaansluitingen dient de vezel nog naar binnengetrokken te worden en moet er nog een FTU (glasvezelaansluitpunt) gemaakt worden. Daarom kunnen we nog geen Overstapservice voor je in gang zetten. Je kunt het beste tegen de tijd dat de plandatum bekendgemaakt wordt, jouw huidige abonnement opzeggen op de datum wanneer wij kunnen opleveren. Mocht het nou zo zijn dat de opleverdatum binnen de 30 dagen opzegtermijn van je huidige provider valt, dan kun je de installatiedatum iets opschuiven met Guidion zodat je alsnog bij je provider kunt opzeggen en jouw nieuwe abonnement niet overlapt met je huidige abonnement.

Ik heb mij begin oktober aangemeld als nieuwe klant omdat er bij ons in de wijk net glasvezel is aangelegd. Ik ben ook al een tijdje op zoek naar het tabblad overstapservice in MY-Tmobile maar dacht dat dat later pas zou komen als de glasvezel is binnengebracht. De verkoper was bij afsluiten al een beetje onduidelijk over de overstap. Maar als ik het nu goed begrijp doen jullie daar dus gewoon niet aan bij nieuwe aansluitingen. Betekent dit dat het risico dan dus bij mij ligt als het aansluiten misgaat. Dan is Ziggo beëindigd en werkt T-Mobile niet en heb ik geen internet en telefoon meer. Klopt dat? of kan ik mij alsnog aanmelden voor de overstapservice?

Reputatie 7
Badge +16

@PatrickSteegh Ze noemen een nog niet afgeronde vezelaansluiting ook “nieuwbouw”; hoe verwarrend wellicht ook, zo wordt de aansluiting an sich genoemd, niet per definitie de toestand van de woning zeg maar.

Thanks voor je medewerking en geef het aan als ik je kan helpen!

@Jason het gaat om bestaande woning. Vezel moet nog wel het huis in idd. Ik hou het even allemaal in de gaten wat de datums betreft zodat het dan geregeld kan worden. 
 

 

dank voor je reactie. 

Reputatie 7
Badge +16

@PatrickSteegh UPDATE: wanneer jouw aanvraag geregistreerd is met opleverscenario NL9 (Nieuwbouwaansluiting) kan er geen Overstapservice worden aangevraagd. Ik heb de wensdatum nu op 23 mei 2022 gezet (week 21), maar dat is enkel een richtlijn voor de uiteindelijke plandatum - welke nog onbekend is. Bij nieuwbouwaansluitingen dient de vezel nog naar binnengetrokken te worden en moet er nog een FTU (glasvezelaansluitpunt) gemaakt worden. Daarom kunnen we nog geen Overstapservice voor je in gang zetten. Je kunt het beste tegen de tijd dat de plandatum bekendgemaakt wordt, jouw huidige abonnement opzeggen op de datum wanneer wij kunnen opleveren. Mocht het nou zo zijn dat de opleverdatum binnen de 30 dagen opzegtermijn van je huidige provider valt, dan kun je de installatiedatum iets opschuiven met Guidion zodat je alsnog bij je provider kunt opzeggen en jouw nieuwe abonnement niet overlapt met je huidige abonnement.

Reputatie 7
Badge +16

@PatrickSteegh Top, dankjewel voor je snelle terugkoppeling! Ik zet de wensdatum in de toekomst zodat je via de My alsnog de Overstapservice kunt aanvragen. Mocht het om wat voor reden dan ook niet lukken, geef een seintje, dan doe ik het handmatig voor je! 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @PatrickSteegh 

Dan heb je deze optie misschien over het hoofd gezien, standaard staat hij op ik heb nog geen aanbieder.

Annuleren en opnieuw aanvragen kan ook.

@Jason dankje voor je reactie. Mijn glasvezel is pas in week 21 beschikbaar op mijn adres. Dat is nog een week of zeven. 
 

wil wel gebruik maken van de overstap service zodat ik niet zonder internet en niet met dubbele kosten zit. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @PatrickSteegh, superleuk dat je een account hebt aangemaakt: welkom op de Community en bij T-Mobile voor thuis! 😄

Je kunt tijdens het aanvragen van de bestelling op onze website kiezen voor Overstapservice, maar dat kan alleen wanneer je niet voor de vroegst mogelijke wensdatum kiest. Omdat je nu als wensdatum zo snel mogelijk hebt, kan er geen Overstap worden aangevraagd - de opzegtermijn bij je huidige aanbieder is immers altijd een maand. 

Geen zorgen! Mocht jij de wensdatum willen uitstellen, dan doe ik dat voor je en kun je via My T-Mobile Thuis alsnog een Overstapservice aanvragen: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement.

Hoi, ik heb een bestelling geplaatst voor t-mobile thuis internet  en heb nog geen link ontvangen voor de overstap service.

Zag ook nergens de optie voor overstapservice staan bij de aanvraag. Evenals een overstap datum. Kan het met het aansluiten van glasvezel te doen hebben? En krijg ik die link dan nog? Zit nu nog bij KPN.

Thanks

Reputatie 7

Hey @BrandonJans,

Tof dat je gaat overstappen, welkom! :smile: Onze monteur gaat niet je huidige opstelling demonteren. Wanneer je huidige NLEx modem aangesloten is op de installatie dag dan is dat geen enkel probleem en sluit onze monteur probleemloos je nieuwe T-Mobile Thuis modem en eventuele TV Box(en) aan. Hier vind je meer informatie over de installatie. 

Goedemorgen,

28 November komt de Guidon monteur mijn NLEx glasvezel abbonement overzetten naar T-Mobile.

Ik vroeg me echter af of de monteur ook de huidige opstelling demonteerd met de overstapservice, of dat ik het modem e.d. zelf dien te verwijderen voor aanvang.

 

Groeten,

Brandon

Reputatie 7
Hey @bebek,



Ik hoop dat je je gegevens nog op tijd hebt weten door te geven! Mocht je nog steeds niet kunnen inloggen binnen je My T-Mobile Thuis dan wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan zorg ik ervoor dat je met een tijdelijk wachtwoord weer kunt inloggen. ☺️
Hoi,



Ik heb zojuist mijn T-Mobile Thuis besteld en account geactiveerd, maar het inloggen met privé e-mail adres of @t-mobilethuis.nl e-mail adres lukt niet. Ook het opnieuw aanvragen van een wachtwoord met beide adressen lukt niet.



Ik wil graag kunnen inloggen want ik moet binnen 3 werkdagen gegevens doorgeven voor de overstapservice. Kunnen jullie mij helpen?



Groet Tim
Reputatie 7
Hey @mulliej,



Tof dat je naar ons gaat overstappen!😄 NEM is inderdaad de juiste keuze, dus daar zal de fout niet liggen. Kun je contact opnemen met je huidige provider en vragen naar het "overstapnummer". Dan weet je zeker of het nummer juist is. Vervolgens kun je dit aan ons doorgeven en dan zorgen wij ervoor dat je overstapservice alsnog in orde wordt gemaakt!☺️
Beste T-mobile,



Ik heb zojuist ook T-mobile thuis afgesloten en zit tot op heden nog bij Nederlandse Energie Maatschappij (NLE?) voor een glasvezel verbinding.



Ik wil graag gebruik maken van jullie overstapservice maar in eerste instantie kon ik NLE niet vinden, hoewel deze wel op de volgende pagina van jullie wordt weergegeven als optie zie: https://thuisservice.t-mobile.nl/bestelling/overstappen/



In het overstapformulier is er echter wel de keuze 'NEM' die ik uiteindelijk maar gekozen heb als optie voor NLE (later lees ik op dit forum dat dit de juiste keuze is). Maar binnen een tijdsbestek van 10 minuten krijg ik een mailtje dat de gegevens incorrect zijn en ik de overstap zelf moet regelen.



Mijn naam, rekeningnummer en telefoonnummer kloppen, dit weet ik zeker. Maar er wordt om een contractnummer gevraagd maar zover ik kan vinden (op mijn NLE contract) staat daar alleen een klantnummer (wat overigens overeenkomt met de gevraagde 11 karakters).



Kunnen jullie mij a.u.b. helpen door de overstap alsnog te regelen?



Groeten,

Mulliej
Als het goed is krijg je een bericht van je oude provider dat de datum verschoven is, als je de bevestiging van Guidion hebt gehad, maar dat zal waarschijnlijk pas dinsdag worden.
Hallo ik heb net een installatie afspraak gemaakt bij guidion echter is deze later dan de ingang van het abonnement. Regelen jullie dit automatisch met mijn andere provider? Ik heb gekozen voor de overstap service. Leverdatum abonnement is 24 juni installatie datum is 3 juli.
Reputatie 7
Goed om te horen keesjo! 🙂 Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag en ik wens je veel plezier met je nieuwe abonnement!

Reageer