F.A.Q.

De Overstapservice: hoe en wat

De Overstapservice: hoe en wat

Toon eerste reactie

82 reacties

Reputatie 7
Badge +4
ay dat is niet zo mooi. gelukkig is er nu wel een signaal! Meestal is dit probleem snel op te lossen kun je even de stroom er af halen om te kijken of dat werkt ?



Laat je even weten of dat geholpen heeft ?
Hallo @Hidden.nld ,

Bedankt voor het meedenken! Nee, opnieuw opstarten (meerdere keren, gisteren en vandaag) helpt niet. Er moet nog iets geheimzinnigs aan het modem gebeuren wat alleen een Guidion monteur mag doen kennelijk. Ik kan prima inloggen in de modemrouter, dus ik heb gevraagd of ze me dan even telefonisch willen begeleiden met het maken van de instellingen, maar dat kan ook allemaal niet.

Ondertussen heb ik wel de afspraak met Guidion naar volgende week donderdag kunnen verplaatsen. Als die het dan werkend krijgt heb ik maar 3 weken zonder internet gezeten (terwijl ik dus notabene totdat de 1e monteur van Guidion kwam een prima werkende glasvezel verbinding van tele2 in mn meterkast had...)
Reputatie 1

No worries, I must have misinterpreted your post - that's on me! 😊 Thank you for replying with such understanding, it says a lot about your character and I really appreciate that.

If there's anything else I can do, please let me know.

No. It is all good. Thanks a lot, again! 🤗

Reputatie 7
Hi @keesjo, goed om te zien dat je met de tips van @Hidden.nld weer online bent! Ik moet eerlijk bekennen dat de collega het in dit geval ook op deze manier met je door had moeten nemen, dan was een Guidion monteur niet nodig geweest. Ik heb zojuist de kosten vergoed voor de periode waarin je geen verbinding hebt gehad en ik heb Guidion afgezegd. Als ik nog iets anders voor je kan betekenen laat het dan zeker weten!

Hallo @Brian ,

bedankt voor je reactie en de afhandeling. Het had inderdaad makkelijk via de telefoon afgehandeld kunnen worden. Volgende keer beter. Ben blij met mijn snelle internetverbinding, het leed is al weer zowat vergeten...;)
Reputatie 7
Goed om te horen keesjo! 🙂 Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag en ik wens je veel plezier met je nieuwe abonnement!
Hallo ik heb net een installatie afspraak gemaakt bij guidion echter is deze later dan de ingang van het abonnement. Regelen jullie dit automatisch met mijn andere provider? Ik heb gekozen voor de overstap service. Leverdatum abonnement is 24 juni installatie datum is 3 juli.
Als het goed is krijg je een bericht van je oude provider dat de datum verschoven is, als je de bevestiging van Guidion hebt gehad, maar dat zal waarschijnlijk pas dinsdag worden.
Reputatie 4

@PatrickSteegh UPDATE: wanneer jouw aanvraag geregistreerd is met opleverscenario NL9 (Nieuwbouwaansluiting) kan er geen Overstapservice worden aangevraagd. Ik heb de wensdatum nu op 23 mei 2022 gezet (week 21), maar dat is enkel een richtlijn voor de uiteindelijke plandatum - welke nog onbekend is. Bij nieuwbouwaansluitingen dient de vezel nog naar binnengetrokken te worden en moet er nog een FTU (glasvezelaansluitpunt) gemaakt worden. Daarom kunnen we nog geen Overstapservice voor je in gang zetten. Je kunt het beste tegen de tijd dat de plandatum bekendgemaakt wordt, jouw huidige abonnement opzeggen op de datum wanneer wij kunnen opleveren. Mocht het nou zo zijn dat de opleverdatum binnen de 30 dagen opzegtermijn van je huidige provider valt, dan kun je de installatiedatum iets opschuiven met Guidion zodat je alsnog bij je provider kunt opzeggen en jouw nieuwe abonnement niet overlapt met je huidige abonnement.

Ik heb mij begin oktober aangemeld als nieuwe klant omdat er bij ons in de wijk net glasvezel is aangelegd. Ik ben ook al een tijdje op zoek naar het tabblad overstapservice in MY-Tmobile maar dacht dat dat later pas zou komen als de glasvezel is binnengebracht. De verkoper was bij afsluiten al een beetje onduidelijk over de overstap. Maar als ik het nu goed begrijp doen jullie daar dus gewoon niet aan bij nieuwe aansluitingen. Betekent dit dat het risico dan dus bij mij ligt als het aansluiten misgaat. Dan is Ziggo beëindigd en werkt T-Mobile niet en heb ik geen internet en telefoon meer. Klopt dat? of kan ik mij alsnog aanmelden voor de overstapservice?

Beste T-mobile,



Ik heb zojuist ook T-mobile thuis afgesloten en zit tot op heden nog bij Nederlandse Energie Maatschappij (NLE?) voor een glasvezel verbinding.



Ik wil graag gebruik maken van jullie overstapservice maar in eerste instantie kon ik NLE niet vinden, hoewel deze wel op de volgende pagina van jullie wordt weergegeven als optie zie: https://thuisservice.t-mobile.nl/bestelling/overstappen/



In het overstapformulier is er echter wel de keuze 'NEM' die ik uiteindelijk maar gekozen heb als optie voor NLE (later lees ik op dit forum dat dit de juiste keuze is). Maar binnen een tijdsbestek van 10 minuten krijg ik een mailtje dat de gegevens incorrect zijn en ik de overstap zelf moet regelen.



Mijn naam, rekeningnummer en telefoonnummer kloppen, dit weet ik zeker. Maar er wordt om een contractnummer gevraagd maar zover ik kan vinden (op mijn NLE contract) staat daar alleen een klantnummer (wat overigens overeenkomt met de gevraagde 11 karakters).



Kunnen jullie mij a.u.b. helpen door de overstap alsnog te regelen?



Groeten,

Mulliej
Reputatie 7
Badge +15

Hallo @wvdlee 

Normaal geef je bij het plaatsen van je bestelling aan dat je de overstapservice wilt gebruiken zodat je niet zonder diensten komt te zitten. Je krijgt dan een email waarin ze om gegevens van je Ziggo contract vragen. Ik weet niet of het nog te regelen is door een moderaror maar zelf kun je dat niet.

Je kunt er ook voor kiezen om Ziggo zelf op te zeggen met een maand opzegtermijn zodra je een installatiedatilum hebt gekregen van Guidion.

Reputatie 7
Hey @mulliej,



Tof dat je naar ons gaat overstappen!😄 NEM is inderdaad de juiste keuze, dus daar zal de fout niet liggen. Kun je contact opnemen met je huidige provider en vragen naar het "overstapnummer". Dan weet je zeker of het nummer juist is. Vervolgens kun je dit aan ons doorgeven en dan zorgen wij ervoor dat je overstapservice alsnog in orde wordt gemaakt!☺️
Hoi,



Ik heb zojuist mijn T-Mobile Thuis besteld en account geactiveerd, maar het inloggen met privé e-mail adres of @t-mobilethuis.nl e-mail adres lukt niet. Ook het opnieuw aanvragen van een wachtwoord met beide adressen lukt niet.



Ik wil graag kunnen inloggen want ik moet binnen 3 werkdagen gegevens doorgeven voor de overstapservice. Kunnen jullie mij helpen?



Groet Tim
Reputatie 7
Hey @bebek,



Ik hoop dat je je gegevens nog op tijd hebt weten door te geven! Mocht je nog steeds niet kunnen inloggen binnen je My T-Mobile Thuis dan wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan zorg ik ervoor dat je met een tijdelijk wachtwoord weer kunt inloggen. ☺️

Goedemorgen,

28 November komt de Guidon monteur mijn NLEx glasvezel abbonement overzetten naar T-Mobile.

Ik vroeg me echter af of de monteur ook de huidige opstelling demonteerd met de overstapservice, of dat ik het modem e.d. zelf dien te verwijderen voor aanvang.

 

Groeten,

Brandon

Reputatie 7

Hey @BrandonJans,

Tof dat je gaat overstappen, welkom! :smile: Onze monteur gaat niet je huidige opstelling demonteren. Wanneer je huidige NLEx modem aangesloten is op de installatie dag dan is dat geen enkel probleem en sluit onze monteur probleemloos je nieuwe T-Mobile Thuis modem en eventuele TV Box(en) aan. Hier vind je meer informatie over de installatie. 

Reputatie 4

Bij het plaatsen van de bestelling heb ik dat ook aangegeven, maar toen kwam de verkoper dus met een vaag verhaal dat dit pas later kon als de installatiedatum beter bekend was o.i.d. Inmiddels is de glasvezel bij mij binnen gebracht, maar omdat ik een van de eersten ben hier in de wijk die glasvezel besteld vrees ik nu als proefkonijn te worden gebruikt. Als het werkt is het mooi, maar als het niet werkt zit ik weken zonder internet omdat ze ergens kabels moeten gaan opgraven ofzo. Zie ik spoken of is deze vrees terecht?

Ik overweeg nu om Ziggo pas op te zeggen als T-Mobile daadwerkelijk werkt, maar dan heb ik dus wel dubbele kosten, dus ik voel mij een beetje genaaid nu. Geen beste start voor T-Mobile.

Reputatie 7
Badge +15

@wvdlee

In de meeste gevallen gaat het wel gewoon goed 🙂

Zeg Ziggo gewoon op wanneer de installatiedatum vanuit Guidion bekend is dan heb je altijd nog een maand opzegtermijn, binnen de opzegtermijn zal T-Mobile hopelijk worden geïnstalleerd en dan betaal je bij Ziggo misschien maar een halve maand dubbele kosten. Dan heb je iig ook zekerheid dat je niet zonder internet komt te zitten.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @JWes, super fijn dat het kort na je bericht alsnog is gelukt, nog van harte welkom gewenst bij Odido en ik wens je heel veel plezier met ons Internet toe! 😃

Reputatie 1

I just switched from Ziggo to T Mobile (Fiber). I was supposed to have you handling everything so I'd not have to pay both simultaneously. Instead, when asking for help, I was just told it wasn't “requested” in your system and instead of fixing it and making an adjustment so I don't lose your company just says “sorry, we can't help you”. If you don't want to offer the overstapservice you should just not have it, so we'd not count on it.

Now I am taking the loss without anybody interested in actually solving my problem. Saying you're sorry but “can't help” doesn't resolve anything and it's no wonder we become unhappy when these situations happen. We just expect you'll deliver what you promise, or that you will not promise what you can't deliver. It should be this simple. This way everybody knows what to expect and what to plan for. ☹️

Reputatie 4

90% kans dat het goed gaat denk ik, maar die 10% kans dat het mis gaat is nu geheel voor mijn risico en dat vind ik toch niet netjes van T-Mobile.

Reputatie 7
Badge +15

@wvdlee 

Blijf positief, het komt altijd goed. De kans dat het niet meteen de eerste keer goed gaat is erg klein maar als dat gebeurt dan zorgt Guidion dat de netwerkbeheerder het gaat oplossen.

Op 24/12 eindigt mijn jaarcontract bij XS4ALL/KPN. Aangezien dat een zaterdag is en feestdagen er kort achteraan komen is wil ik eigenlijk pas op maandag 2/1/2023 overstappen. ook omdat een monteur van Guidion blijkbaar e.e.a. moet installeren. En om te voorkomen dat er iets mis gaat en iedereen vrij is. Ik lees toch best veel horror verhalen….zonder Internet thuis is geen optie kan ik jullie vertellen.

Kan dat met de door jullie geregelde overstapservice? Of moet ik een ander traject bewandelen?

Het gaat idd om glasvezel. Enige wat me tegen houdt op dit moment zijn die al horrorverhalen die ik lees van overstappen en dan om wat voor reden geen aansluiting hebben/krijgen. En als toefje op de taart dagen/weken wachten tot dat het goed komt.

 

Hi, hoe werkt de overstapservice precies. Geldt dat ook als je via een internet vergelijk site doet. Ik wil namelijk overstappen naar T mobile thuis. Kan dat gewoon via een vergelijk site? Ik heb namelijk een leuke aanbieding gezien maar weet niet of hun nou wel of niet met jullie samenwerken? Zie https://overstappenvanprovider.nl/internet-tv/internet-vergelijken/

 

ze bieden ook t mobile thuis aan en zag dat jullie als goedkoopste provider uit de bus kwamen. Of moet ik gewoon via jullie website overstappen want ik wil wel gebruik maken van de overstapservice

groetjes

Reageer