F.A.Q.

De Overstapservice: hoe en wat

De Overstapservice: hoe en wat

Toon eerste reactie

82 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @supercop1973,

Leuk om te lezen dat je geïnteresseerd bent in ons glasvezelnetwerk! 

Vanuit mijn positie weet ik dat ik niet 100% als objectief gezien kan worden. Hetgeen wat ik je toch nog mee wil geven is dat wij jaarlijks een stuk meer dan 100.000 glasvezelaansluitingen aankondigen. Als het in 0.1% van de gevallen (flink) mis gaat zijn dat 100 horrorverhalen, maar op het totaal valt het nog best mee. Dat wil tegelijkertijd niet zeggen dat wij er niet alles aan moeten én willen doen om aanlegproblemen zo veel mogelijk tot nul te beperken!

Mocht er een geheel niet glasvezelnetwerk in jouw regio worden aangelegd, dan bieden wij niet in alle gevallen overstapservice aan. Als het glasvezelnetwerk in jouw regio al langere tijd bestaat zal je de overstapservice gewoon treffen tijdens het bestelproces op onze website.

Slim dat je ook nadenkt over de timing van de overstap. Persoonlijk zou ik je aanraden om je gewenste overstapdatum in de tweede week van januari te plannen. Ook de eerste week van januari kan traditioneel flink druk zijn voor onze monteurspartner Guidion. Het liefst zie ik dat het meteen goed gaat met jouw installatie.

Stel gerust alle vragen die je hebt, ik verhelder het graag voor je! 😄

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @John1989nl , welkom bij de community. 

Wat een slechte vergelijk site.. het wordt allemaal heel onoverzichtelijk gepresenteerd.  De zogenaamde aanbiedingen krijg je ook als je rechtstreeks bij een provider klant wordt zonder deze tussenpartij. Vul hier je postcode maar eens in, dan zie je gelijk de aanbieding en wat voor verbinding er op jouw adres mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @John1989nl 

Ik raad je aan om over te stappen via breedbandwinkel.nl, de eerste 6 maanden betaal je 30 euro en met klantvoordeel de eerste 6 maanden 25 euro met 35 euro cashback.

Je kan tijdens het bestellen aangeven dat je gebruik wilt maken van de overstapservice. Met de overstapservice hoef je zelf niks op te zeggen, dat doet T-Mobile voor je en je huidige provider blijft zijn diensten leveren tot de datum waarop T-Mobile zijn diensten gaat leveren.

Hoi, ik heb een bestelling geplaatst voor t-mobile thuis internet  en heb nog geen link ontvangen voor de overstap service.

Zag ook nergens de optie voor overstapservice staan bij de aanvraag. Evenals een overstap datum. Kan het met het aansluiten van glasvezel te doen hebben? En krijg ik die link dan nog? Zit nu nog bij KPN.

Thanks

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @PatrickSteegh, superleuk dat je een account hebt aangemaakt: welkom op de Community en bij T-Mobile voor thuis! 😄

Je kunt tijdens het aanvragen van de bestelling op onze website kiezen voor Overstapservice, maar dat kan alleen wanneer je niet voor de vroegst mogelijke wensdatum kiest. Omdat je nu als wensdatum zo snel mogelijk hebt, kan er geen Overstap worden aangevraagd - de opzegtermijn bij je huidige aanbieder is immers altijd een maand. 

Geen zorgen! Mocht jij de wensdatum willen uitstellen, dan doe ik dat voor je en kun je via My T-Mobile Thuis alsnog een Overstapservice aanvragen: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement.

@Jason dankje voor je reactie. Mijn glasvezel is pas in week 21 beschikbaar op mijn adres. Dat is nog een week of zeven. 
 

wil wel gebruik maken van de overstap service zodat ik niet zonder internet en niet met dubbele kosten zit. 

Reputatie 7
Badge +16

@PatrickSteegh UPDATE: wanneer jouw aanvraag geregistreerd is met opleverscenario NL9 (Nieuwbouwaansluiting) kan er geen Overstapservice worden aangevraagd. Ik heb de wensdatum nu op 23 mei 2022 gezet (week 21), maar dat is enkel een richtlijn voor de uiteindelijke plandatum - welke nog onbekend is. Bij nieuwbouwaansluitingen dient de vezel nog naar binnengetrokken te worden en moet er nog een FTU (glasvezelaansluitpunt) gemaakt worden. Daarom kunnen we nog geen Overstapservice voor je in gang zetten. Je kunt het beste tegen de tijd dat de plandatum bekendgemaakt wordt, jouw huidige abonnement opzeggen op de datum wanneer wij kunnen opleveren. Mocht het nou zo zijn dat de opleverdatum binnen de 30 dagen opzegtermijn van je huidige provider valt, dan kun je de installatiedatum iets opschuiven met Guidion zodat je alsnog bij je provider kunt opzeggen en jouw nieuwe abonnement niet overlapt met je huidige abonnement.

Reageer