F.A.Q.

De Overstapservice: hoe en wat

De Overstapservice: hoe en wat
Reputatie 7
Badge +16

Wil je overstappen naar Internet, TV en/of Vast Bellen van Odido?

 

Gaaf! We maken de overstap zorgeloos met onze Overstapservice! We doen er alles aan om de overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen. Wij zeggen je huidige provider voor je op en zorgen ervoor dat je vlekkeloos overgaat op onze verbinding. 

  

Is je Internet, TV en/of Vast Bellen van Odido bestelling geplaatst? Lees dan verder hoe je de Overstapservice aanvraagt voor een zorgeloze overstap. We behandelen de belangrijkste punten zodat voor jou helemaal helder is wat er gebeurt tijdens de overstap en hoe we het aanpakken. 


 

Wat zijn de belangrijke tips voor de Overstapservice?

Bij je bestelling op onze website of via de telefoon kan je aangeven gebruik te willen maken van de Overstapservice. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hierover sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen bij Mijn Odido. Kun je nog niet inloggen, check dan deze uitleg

  • Geef binnen drie dagen na je bestelling bij ons de gegevens van je huidige internetaanbieder door. 

  • Controleer of de gegevens die je aan ons doorgeeft, overeenkomen met de gegevens die bekend zijn bij je huidige aanbieder. Vaak vind je deze gegevens in je persoonlijke omgeving of e-mails van je huidige aanbieder. 

  • Controleer of het adres van je abonnement overeenkomt met het vorige (huidige) abonnement. 

  • De ingangsdatum voor Internet + TV van Odido moet minimaal 15 dagen en maximaal 112 dagen in de toekomst liggen. Dit is de afspraak tussen de aanbieders die je kunnen helpen met een overstap. 

  • Er moet minimaal een Internetabonnement voor thuis actief zijn. Overstapservice geldt niet bij alleen TV of Vast Bellen. 

  • Maximaal één Overstapservice per abonnement. Je kunt niet bij meerdere providers gebruik maken van de Overstapservice.  

 

Ik ben de Overstapservice vergeten aan te vragen. Kan dat alsnog?

Ja, dit kunnen we binnen zeven dagen na je aanvraag nog voor je aanpassen, hierna is dit niet meer mogelijk en zal je zelf het abonnement bij je huidige provider op moeten zeggen.​​​​​ De enige voorwaarde hiervoor is dat je wensdatum voor de start van je nieuwe abonnement minstens 15 dagen in de toekomst ligt. Neem voor het aanvragen van de Overstapservice contact op met de klantenservice en geef de volgende informatie door (één van de vier voldoet): 

  

Je huidige aanbieder 

  • Het contractnummer of 

  • De laatste 3 cijfers van je IBAN of 

  • Je telefoonnummer of 

  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder 

 

Bij welke aanbieders is de Overstapservice eigenlijk mogelijk?

Op onze website kun je een mooie lijst vinden met alle aanbieders die meedoen aan de Overstapservice: Overstapservice: wie doen er mee? 
  

Vind je jouw huidige aanbieder niet in dit rijtje terug? Dan kunnen we de overstap jammer genoeg niet voor je regelen. Hieronder lees je hoe je zelf eenvoudig je huidige abonnement opzegt. 

 

De Overstapservice: wat gebeurt er nu?

Je hebt bij je bestelling aangegeven dat je onze Overstapservice gebruikt. Om dat goed te doen, moeten we dat snel aangeven bij je huidige aanbieder. In de eerste paar dagen sturen we je daarom elke dag een herinnering. 

Om de overstap aan te vragen, hebben we gegevens van je huidige aanbieder nodig. Dat kan het contractnummer zijn, maar ook de laatste 3 cijfers van je bankrekeningnummer of het bij hun bekende telefoonnummer is een geldige validatie. Je hoeft van die gegevens er maar één in te vullen.  

Als je de gegevens hebt ingevuld, dan versturen we direct de aanvraag naar je huidige aanbieder. Binnen een dag krijgen we dan een antwoord terug. Dat kan een akkoord zijn, maar ook een afwijzing. Als het een afwijzing is, dan kan de klantenservice voor je nakijken waarom de Overstapservice niet gelukt is. Je abonnementsaanvraag loopt dan wel door. 

We gaan er even van uit dat je aanvraag goedgekeurd wordt. In dat geval stuurt jouw aanbieder ons ook de datum waarop je mag overstappen zonder bijkomende kosten. Is je contract afgelopen? Dan is dat meestal een maand na de aanvraagdatum. Wij kijken dan gelijk naar de wensdatum van je abonnement bij ons en passen die datum aan als dat nodig is, zodat je geen dubbele kosten hebt. 

Vanaf het moment van aanvragen hebben we 120 dagen de tijd om de overstap in orde te maken. Als we het modem online zien op jouw adres, laten we aan je vorige provider weten dat ze het abonnement kunnen stopzetten. Ze zetten dit dan dezelfde dag nog stop, zodat je geen dubbele kosten hebt en niet zonder internet zit. Als we op dezelfde lijn leveren als je vorige aanbieder, dan wordt in de ochtend de lijn in de centrale al omgezet. Totdat je het aansluit, of totdat de monteur het aansluit, heb je dan even geen internet. Wil je dan gelijk je oude apparatuur even uitzetten? Dat spaart stroom, maar voorkomt ook storing op ons netwerk. 

 

Hoe zeg ik zelf mijn huidige abonnement(en) op?

Zeg je zelf je huidige abonnement op? Dit kun je het beste doen zodra je installatieafspraak bekend is. Houd ook rekening met de opzegtermijn van je huidige aanbieder. Zo voorkom je dat je offline raakt of met dubbele kosten zit.

We helpen je graag bij het opzeggen. Daarom hebben we een opzegformulier die je kunt gebruiken. Je hoeft alleen nog jouw gegevens en die van je huidige provider in te vullen. Hieronder vind je een lijst met de adressen van providers. Heel simpel!

 

Opzegformulier

Adressenlijst andere aanbieders

 

Waarom kan ik niet kiezen voor de Overstapservice?

Het kan zijn dat je tijdens het bestellen niet kunt kiezen voor de Overstapservice. Er zijn dan twee scenario's.

Nieuwe glasvezel aanvraag: in dit geval is glasvezel in jouw straat of wijkcentrale nog niet gereed en kunnen we geen vaste aansluitdatum met je afspreken. Omdat een vaste aansluitdatum nodig is voor het gebruik van de Overstapservice, vragen we je in dit geval om je vorige provider zelf op te zeggen. Dit kun je in orde maken zodra we een vaste aansluitdatum met je delen en je weet wanneer de monteur bij je langskomt voor de installatie. Hou altijd rekening met de maand opzegtermijn!

Je stapt te snel over: bij gebruik van de Overstapservice dient de gewenste overstapdatum minimaal 30 dagen en maximaal 120 dagen in de toekomst te liggen. Zeg in dit geval je oude provider zelf op!

Andere vragen over de Overstapservice? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Contact met T-Mobile voor thuis.


82 reacties

Het verhaal wordt steeds mooier: de reggefiber monteur is geweest, nu blijkt notabene dat het snoertje wat de guidion monteur heeft aangesloten het probleem was!! Geknikt, waardoor geen signaal. Snoertje vervangen, nu alles ok? Nee dus, nu moet guidion weer opnieuw komen om de modemrouter het internet op te laten gaan... Heb net geprobeerd een afspraak in te plannen: de eerstvolgende mogelijkheid is op 30 april. Tegen die tijd heb ik dus een maand geen internet!!

Lekker hoor, die overstapservice...
Reputatie 7
ay dat is niet zo mooi. gelukkig is er nu wel een signaal! Meestal is dit probleem snel op te lossen kun je even de stroom er af halen om te kijken of dat werkt ?



Laat je even weten of dat geholpen heeft ?
Hallo @Hidden.nld ,

Bedankt voor het meedenken! Nee, opnieuw opstarten (meerdere keren, gisteren en vandaag) helpt niet. Er moet nog iets geheimzinnigs aan het modem gebeuren wat alleen een Guidion monteur mag doen kennelijk. Ik kan prima inloggen in de modemrouter, dus ik heb gevraagd of ze me dan even telefonisch willen begeleiden met het maken van de instellingen, maar dat kan ook allemaal niet.

Ondertussen heb ik wel de afspraak met Guidion naar volgende week donderdag kunnen verplaatsen. Als die het dan werkend krijgt heb ik maar 3 weken zonder internet gezeten (terwijl ik dus notabene totdat de 1e monteur van Guidion kwam een prima werkende glasvezel verbinding van tele2 in mn meterkast had...)
Reputatie 7
weet je zeker dat je het kleine zwarte kastje naast de glasvezel kabeltje van de stroom heb gehaald ?

het is bekend dat als hier het signaal even van af is geweest deze niet meer werkt.

haal de ethernet kabel er uit en zet hem weer aan. wacht tot er 3 lampjes branden op de media convertor, stop de utp kabel er weer in en dan branden er 6. op je modem gaat dan de wan branden en daarna internet. (duurt max 2 min)
Hallo @Hidden.nld, dit keer alles helemaal los gehaald en weer opnieuw aangesloten en ik heb internet! Bedankt voor je hulp!
Reputatie 7
Hi @keesjo, goed om te zien dat je met de tips van @Hidden.nld weer online bent! Ik moet eerlijk bekennen dat de collega het in dit geval ook op deze manier met je door had moeten nemen, dan was een Guidion monteur niet nodig geweest. Ik heb zojuist de kosten vergoed voor de periode waarin je geen verbinding hebt gehad en ik heb Guidion afgezegd. Als ik nog iets anders voor je kan betekenen laat het dan zeker weten!

Hallo @Brian ,

bedankt voor je reactie en de afhandeling. Het had inderdaad makkelijk via de telefoon afgehandeld kunnen worden. Volgende keer beter. Ben blij met mijn snelle internetverbinding, het leed is al weer zowat vergeten...;)
Reputatie 7
Goed om te horen keesjo! 🙂 Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag en ik wens je veel plezier met je nieuwe abonnement!
Hallo ik heb net een installatie afspraak gemaakt bij guidion echter is deze later dan de ingang van het abonnement. Regelen jullie dit automatisch met mijn andere provider? Ik heb gekozen voor de overstap service. Leverdatum abonnement is 24 juni installatie datum is 3 juli.
Als het goed is krijg je een bericht van je oude provider dat de datum verschoven is, als je de bevestiging van Guidion hebt gehad, maar dat zal waarschijnlijk pas dinsdag worden.
Beste T-mobile,



Ik heb zojuist ook T-mobile thuis afgesloten en zit tot op heden nog bij Nederlandse Energie Maatschappij (NLE?) voor een glasvezel verbinding.



Ik wil graag gebruik maken van jullie overstapservice maar in eerste instantie kon ik NLE niet vinden, hoewel deze wel op de volgende pagina van jullie wordt weergegeven als optie zie: https://thuisservice.t-mobile.nl/bestelling/overstappen/



In het overstapformulier is er echter wel de keuze 'NEM' die ik uiteindelijk maar gekozen heb als optie voor NLE (later lees ik op dit forum dat dit de juiste keuze is). Maar binnen een tijdsbestek van 10 minuten krijg ik een mailtje dat de gegevens incorrect zijn en ik de overstap zelf moet regelen.



Mijn naam, rekeningnummer en telefoonnummer kloppen, dit weet ik zeker. Maar er wordt om een contractnummer gevraagd maar zover ik kan vinden (op mijn NLE contract) staat daar alleen een klantnummer (wat overigens overeenkomt met de gevraagde 11 karakters).



Kunnen jullie mij a.u.b. helpen door de overstap alsnog te regelen?



Groeten,

Mulliej
Reputatie 7
Hey @mulliej,



Tof dat je naar ons gaat overstappen!😄 NEM is inderdaad de juiste keuze, dus daar zal de fout niet liggen. Kun je contact opnemen met je huidige provider en vragen naar het "overstapnummer". Dan weet je zeker of het nummer juist is. Vervolgens kun je dit aan ons doorgeven en dan zorgen wij ervoor dat je overstapservice alsnog in orde wordt gemaakt!☺️
Hoi,



Ik heb zojuist mijn T-Mobile Thuis besteld en account geactiveerd, maar het inloggen met privé e-mail adres of @t-mobilethuis.nl e-mail adres lukt niet. Ook het opnieuw aanvragen van een wachtwoord met beide adressen lukt niet.



Ik wil graag kunnen inloggen want ik moet binnen 3 werkdagen gegevens doorgeven voor de overstapservice. Kunnen jullie mij helpen?



Groet Tim
Reputatie 7
Hey @bebek,



Ik hoop dat je je gegevens nog op tijd hebt weten door te geven! Mocht je nog steeds niet kunnen inloggen binnen je My T-Mobile Thuis dan wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan zorg ik ervoor dat je met een tijdelijk wachtwoord weer kunt inloggen. ☺️

Goedemorgen,

28 November komt de Guidon monteur mijn NLEx glasvezel abbonement overzetten naar T-Mobile.

Ik vroeg me echter af of de monteur ook de huidige opstelling demonteerd met de overstapservice, of dat ik het modem e.d. zelf dien te verwijderen voor aanvang.

 

Groeten,

Brandon

Reputatie 7

Hey @BrandonJans,

Tof dat je gaat overstappen, welkom! :smile: Onze monteur gaat niet je huidige opstelling demonteren. Wanneer je huidige NLEx modem aangesloten is op de installatie dag dan is dat geen enkel probleem en sluit onze monteur probleemloos je nieuwe T-Mobile Thuis modem en eventuele TV Box(en) aan. Hier vind je meer informatie over de installatie. 

Hoi, ik heb een bestelling geplaatst voor t-mobile thuis internet  en heb nog geen link ontvangen voor de overstap service.

Zag ook nergens de optie voor overstapservice staan bij de aanvraag. Evenals een overstap datum. Kan het met het aansluiten van glasvezel te doen hebben? En krijg ik die link dan nog? Zit nu nog bij KPN.

Thanks

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @PatrickSteegh, superleuk dat je een account hebt aangemaakt: welkom op de Community en bij T-Mobile voor thuis! 😄

Je kunt tijdens het aanvragen van de bestelling op onze website kiezen voor Overstapservice, maar dat kan alleen wanneer je niet voor de vroegst mogelijke wensdatum kiest. Omdat je nu als wensdatum zo snel mogelijk hebt, kan er geen Overstap worden aangevraagd - de opzegtermijn bij je huidige aanbieder is immers altijd een maand. 

Geen zorgen! Mocht jij de wensdatum willen uitstellen, dan doe ik dat voor je en kun je via My T-Mobile Thuis alsnog een Overstapservice aanvragen: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement.

@Jason dankje voor je reactie. Mijn glasvezel is pas in week 21 beschikbaar op mijn adres. Dat is nog een week of zeven. 
 

wil wel gebruik maken van de overstap service zodat ik niet zonder internet en niet met dubbele kosten zit. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @PatrickSteegh 

Dan heb je deze optie misschien over het hoofd gezien, standaard staat hij op ik heb nog geen aanbieder.

Annuleren en opnieuw aanvragen kan ook.

Reputatie 7
Badge +16

@PatrickSteegh Top, dankjewel voor je snelle terugkoppeling! Ik zet de wensdatum in de toekomst zodat je via de My alsnog de Overstapservice kunt aanvragen. Mocht het om wat voor reden dan ook niet lukken, geef een seintje, dan doe ik het handmatig voor je! 

Reputatie 7
Badge +16

@PatrickSteegh UPDATE: wanneer jouw aanvraag geregistreerd is met opleverscenario NL9 (Nieuwbouwaansluiting) kan er geen Overstapservice worden aangevraagd. Ik heb de wensdatum nu op 23 mei 2022 gezet (week 21), maar dat is enkel een richtlijn voor de uiteindelijke plandatum - welke nog onbekend is. Bij nieuwbouwaansluitingen dient de vezel nog naar binnengetrokken te worden en moet er nog een FTU (glasvezelaansluitpunt) gemaakt worden. Daarom kunnen we nog geen Overstapservice voor je in gang zetten. Je kunt het beste tegen de tijd dat de plandatum bekendgemaakt wordt, jouw huidige abonnement opzeggen op de datum wanneer wij kunnen opleveren. Mocht het nou zo zijn dat de opleverdatum binnen de 30 dagen opzegtermijn van je huidige provider valt, dan kun je de installatiedatum iets opschuiven met Guidion zodat je alsnog bij je provider kunt opzeggen en jouw nieuwe abonnement niet overlapt met je huidige abonnement.

@Jason het gaat om bestaande woning. Vezel moet nog wel het huis in idd. Ik hou het even allemaal in de gaten wat de datums betreft zodat het dan geregeld kan worden. 
 

 

dank voor je reactie. 

Reputatie 7
Badge +16

@PatrickSteegh Ze noemen een nog niet afgeronde vezelaansluiting ook “nieuwbouw”; hoe verwarrend wellicht ook, zo wordt de aansluiting an sich genoemd, niet per definitie de toestand van de woning zeg maar.

Thanks voor je medewerking en geef het aan als ik je kan helpen!

Reputatie 4

@PatrickSteegh UPDATE: wanneer jouw aanvraag geregistreerd is met opleverscenario NL9 (Nieuwbouwaansluiting) kan er geen Overstapservice worden aangevraagd. Ik heb de wensdatum nu op 23 mei 2022 gezet (week 21), maar dat is enkel een richtlijn voor de uiteindelijke plandatum - welke nog onbekend is. Bij nieuwbouwaansluitingen dient de vezel nog naar binnengetrokken te worden en moet er nog een FTU (glasvezelaansluitpunt) gemaakt worden. Daarom kunnen we nog geen Overstapservice voor je in gang zetten. Je kunt het beste tegen de tijd dat de plandatum bekendgemaakt wordt, jouw huidige abonnement opzeggen op de datum wanneer wij kunnen opleveren. Mocht het nou zo zijn dat de opleverdatum binnen de 30 dagen opzegtermijn van je huidige provider valt, dan kun je de installatiedatum iets opschuiven met Guidion zodat je alsnog bij je provider kunt opzeggen en jouw nieuwe abonnement niet overlapt met je huidige abonnement.

Ik heb mij begin oktober aangemeld als nieuwe klant omdat er bij ons in de wijk net glasvezel is aangelegd. Ik ben ook al een tijdje op zoek naar het tabblad overstapservice in MY-Tmobile maar dacht dat dat later pas zou komen als de glasvezel is binnengebracht. De verkoper was bij afsluiten al een beetje onduidelijk over de overstap. Maar als ik het nu goed begrijp doen jullie daar dus gewoon niet aan bij nieuwe aansluitingen. Betekent dit dat het risico dan dus bij mij ligt als het aansluiten misgaat. Dan is Ziggo beëindigd en werkt T-Mobile niet en heb ik geen internet en telefoon meer. Klopt dat? of kan ik mij alsnog aanmelden voor de overstapservice?

Reageer