F.A.Q.

De Overstapservice: hoe en wat


Reputatie 7
Badge +14
  • T-Mobile Moderator
  • 8281 reacties

Wil je overstappen naar T-Mobile voor thuis? Gaaf! We maken de overstap zorgeloos met onze Overstapservice en helpen jou probleemloos over te stappen naar T-Mobile voor thuis. We doen er alles aan om de overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen. Wij zeggen je huidige provider voor je op en zorgen ervoor dat je vlekkeloos overgaat op onze verbinding.

 

Is je T-Mobile voor thuis bestelling geplaatst? Lees dan verder hoe je de Overstapservice aanvraagt voor een zorgeloze overstap. We behandelen de belangrijkste punten zodat voor jou helemaal helder is wat er gebeurt tijdens de overstap en hoe we het aanpakken.


 

Wat zijn de belangrijke tips voor de Overstapservice?

Bij je bestelling op onze website of via de telefoon kan je aangeven gebruik te willen maken van de Overstapservice. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hierover sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen bij My T-Mobile Thuis. Kun je nog niet inloggen, check dan deze uitleg.

  • Geef binnen drie dagen na je bestelling bij ons de gegevens van je huidige internetaanbieder door.
  • Controleer of de gegevens die je aan ons doorgeeft, overeenkomen met de gegevens die bekend zijn bij je huidige aanbieder. Vaak vind je deze gegevens in je persoonlijke omgeving of e-mails van je huidige aanbieder.
  • Controleer of het adres van je abonnement overeenkomt met het vorige (huidige) abonnement.
  • De ingangsdatum bij T-Mobile voor thuis moet minimaal 15 dagen en maximaal 120 dagen in de toekomst liggen. Dit is de afspraak tussen de aanbieders die je kunnen helpen met een overstap.
  • Er moet minimaal een Internetabonnement voor thuis actief zijn. Overstapservice geldt niet bij alleen TV of Vast Bellen.
  • Het oude en nieuwe contract dienen van hetzelfde type zijn: particulier of zakelijk; omdat T-Mobile voor thuis enkel particulier levert, zijn zakelijke abonnementen niet geschikt voor de Overstapservice.
  • Maximaal één Overstapservice per abonnement. Je kunt niet bij meerdere providers gebruik maken van de Overstapservice. 

 

Ik ben de Overstapservice vergeten aan te vragen. Kan dat alsnog?

Ja, dit kunnen we binnen zeven dagen na je aanvraag nog voor je aanpassen, hierna is dit niet meer mogelijk en zal je zelf het abonnement bij je huidige provider op moeten zeggen.​​​​​ De enige voorwaarde hiervoor is dat je wensdatum voor de start van je nieuwe abonnement minstens 15 dagen in de toekomst ligt. Neem voor het aanvragen van de Overstapservice contact op met de klantenservice en geef de volgende informatie door (één van de vier voldoet):

 

Je huidige aanbieder

  • Het contractnummer of
  • De laatste 3 cijfers van je IBAN of
  • Je telefoonnummer of
  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder

 

Bij welke aanbieders is de Overstapservice eigenlijk mogelijk?

Op onze website kun je een mooie lijst vinden met alle aanbieders die meedoen aan de Overstapservice: Overstapservice: wie doen er mee?
 

Vind je jouw huidige aanbieder niet in dit rijtje terug? Dan kunnen we de overstap jammer genoeg niet voor je regelen. Hieronder lees je hoe je zelf eenvoudig je huidige abonnement opzegt.

 

De Overstapservice: wat gebeurt er nu?

Je hebt bij je bestelling aangegeven dat je onze Overstapservice gebruikt. Om dat goed te doen, moeten we dat snel aangeven bij je huidige aanbieder. In de eerste paar dagen sturen we je daarom elke dag een herinnering. 

Om de overstap aan te vragen, hebben we gegevens van je huidige aanbieder nodig. Dat kan het contractnummer zijn, maar ook de laatste 3 cijfers van je bankrekeningnummer of het bij hun bekende telefoonnummer is een geldige validatie. Je hoeft van die gegevens er maar één in te vullen.  

Als je de gegevens hebt ingevuld, dan versturen we direct de aanvraag naar je huidige aanbieder. Binnen een dag krijgen we dan een antwoord terug. Dat kan een akkoord zijn, maar ook een afwijzing. Als het een afwijzing is, dan kan de klantenservice voor je nakijken waarom de Overstapservice niet gelukt is. Je abonnementsaanvraag loopt dan wel door. 

We gaan er even van uit dat je aanvraag goedgekeurd wordt. In dat geval stuurt jouw aanbieder ons ook de datum waarop je mag overstappen zonder bijkomende kosten. Is je contract afgelopen? Dan is dat meestal een maand na de aanvraagdatum. Wij kijken dan gelijk naar de wensdatum van je abonnement bij ons en passen die datum aan als dat nodig is, zodat je geen dubbele kosten hebt. 

Vanaf het moment van aanvragen hebben we 120 dagen de tijd om de overstap in orde te maken. Als we het modem online zien op jouw adres, laten we aan je vorige provider weten dat ze het abonnement kunnen stopzetten. Ze zetten dit dan dezelfde dag nog stop, zodat je geen dubbele kosten hebt en niet zonder internet zit. Als we op dezelfde lijn leveren als je vorige aanbieder, dan wordt in de ochtend de lijn in de centrale al omgezet. Totdat je het aansluit, of totdat de monteur het aansluit, heb je dan even geen internet. Wil je dan gelijk je oude apparatuur even uitzetten? Dat spaart stroom, maar voorkomt ook storing op ons netwerk. 

 

Hoe zeg ik zelf mijn huidige abonnement(en) op?

Zeg je zelf je huidige abonnement op? Dit kun je het beste doen zodra je installatieafspraak bekend is. Houd ook rekening met de opzegtermijn van je huidige aanbieder. Zo voorkom je dat je offline raakt of met dubbele kosten zit.

We helpen je graag bij het opzeggen. Daarom hebben we een opzegformulier die je kunt gebruiken. Je hoeft alleen nog jouw gegevens en die van je huidige provider in te vullen. Hieronder vind je een lijst met de adressen van providers. Heel simpel!

 

Opzegformulier

Adressenlijst andere aanbieders

 

Andere vragen over de Overstapservice? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Contact met T-Mobile voor thuis.


62 reacties

Hallo @Hidden.nld, dit keer alles helemaal los gehaald en weer opnieuw aangesloten en ik heb internet! Bedankt voor je hulp!
Reputatie 7
Badge +20

Hallo @supercop1973 

Het gaat om glasvezel? Na het plaatsen van je bestelling met de overstapservice zal je een mail van Guidion ontvangen om een afspraak te maken voor de installatie, als je een afspraak maakt voor begin januari dan zal je huidige abonnement doorlopen tot die datum.

Reputatie 2
Badge +2
Hallo,

Na 5 maanden afwezigheid (was klant van Vodafone Thuis) ben ik op "hangende pootjes" teruggekomen na het vroegtijdig beëindigen van mijn abonnement bij NLEx.

Ik wil gebruik maken van de overstapservice, maar kon NLE niet in de lijst vinden. Na telefonisch contact met de klantenservice bleek dat in jullie lijst NEM te zijn. Misschien handig om dat te veranderen in NLE(x), aangezien die naam door de provider wordt gebruikt ;-)

Maar oke, in het veld contractnummer wilde ik mijn 11 cijferige contractnummer invullen, maar krijg direct een foutmelding omdat het contractnummer maar uit 10 cijfers mag bestaan. Echter mijn contractnummer is toch echt 11 cijfers en start/eindigt niet met een 0.

Hoe kan ik nu mijn correcte oude contractnummer doorgeven?

Alvast bedankt!
Reputatie 6
Badge +2
Hey @Rayver86,

Tof dat je overweegt om over te stappen! Heb je momenteel ook een alles-in-1-pakket bij je huidige provider? In dat geval zeggen we netjes alles voor je op wanneer je besluit om gebruik te maken van een overstapservice.Heb je een internetabonnement bij één provider en je TV-abonnement bij een ander. Dan dien je zelf je TV-abonnement op te zeggen.
Reputatie 7
Badge +8
Hi @TZCT1FX, wat fijn dat er eindelijk Glasvezel beschikbaar is op jouw adres! Maak je geen zorgen, bij de overstap zeggen we Internet, Vast bellen en TV voor je op. Ik heb de aanvraag meteen even voor je gecontroleerd en de overstap is inmiddels goedgekeurd door Ziggo, dat gaat dus helemaal lukken! 😉
Als T mobile niet eerst controleert of de monteur wel kan iets installeren, dan is deze overstapservice een wassen neus. De monteur stelde vast dat ik "geen signaal had" (terwijl ik notabene de overstap maakte van glasvezel naar glasvezel) en vertrok onverrichterzake, en vergat gemakshalve ook nog om een ticket aan te maken voor de technische dienst. Mijn abonnement met de oude provider was door T mobile per die datum reeds opgezegd helaas... Zodoende zit ik nu al 10 dagen zonder internet, ondanks de (loze) belofte van T mobile dat je met de overstapservice geen dag zonder internet komt te zitten. T mobile: zorg dat het werkt vóórdat je het contract met de oude provider opzegt!!
Reputatie 7
Badge +10
weet je zeker dat je het kleine zwarte kastje naast de glasvezel kabeltje van de stroom heb gehaald ?
het is bekend dat als hier het signaal even van af is geweest deze niet meer werkt.
haal de ethernet kabel er uit en zet hem weer aan. wacht tot er 3 lampjes branden op de media convertor, stop de utp kabel er weer in en dan branden er 6. op je modem gaat dan de wan branden en daarna internet. (duurt max 2 min)
Reputatie 7
Badge +20

Hallo @PatrickSteegh 

Dan heb je deze optie misschien over het hoofd gezien, standaard staat hij op ik heb nog geen aanbieder.

Annuleren en opnieuw aanvragen kan ook.

Reputatie 7
Badge +14

@PatrickSteegh Top, dankjewel voor je snelle terugkoppeling! Ik zet de wensdatum in de toekomst zodat je via de My alsnog de Overstapservice kunt aanvragen. Mocht het om wat voor reden dan ook niet lukken, geef een seintje, dan doe ik het handmatig voor je! 

@Jason het gaat om bestaande woning. Vezel moet nog wel het huis in idd. Ik hou het even allemaal in de gaten wat de datums betreft zodat het dan geregeld kan worden. 
 

 

dank voor je reactie. 

Reputatie 7
Badge +14

@PatrickSteegh Ze noemen een nog niet afgeronde vezelaansluiting ook “nieuwbouw”; hoe verwarrend wellicht ook, zo wordt de aansluiting an sich genoemd, niet per definitie de toestand van de woning zeg maar.

Thanks voor je medewerking en geef het aan als ik je kan helpen!

ik wil overstappen van kpn naar T-Mobiel (alles in 1),
en dan gebruikmaken van de overstapservice,
hoe pak ik dat het beste aan,
groeten Bertus
Reputatie 7
Badge +6
Hey Fred_M!

Welkom terug! Super om je hier weer te treffen. Hangende pootjes of niet, ik ben blij dat je weer terugkomt. Graag maak ik die overstapservice dan ook voor je in orde. NLEx of NEM, ik regel 't. Stuur mij jouw postcode, huisnummer, laatste vier cijfers van je banknummer en vaste telefoonnummer (zoals bekend was bij NLEx) in een privébericht en ik ga mijn best voor je doen. 😃
Reputatie 2
Badge +2
Hey Sander,

Leuk om je hier weer te zien. Zo te zien zijn heel wat oudere Vodafone Thuis moderatoren vertrokken 😞 Ik was heel snel met mijn bericht en ga je teleurstellen. Ik heb de aanvraag geannuleerd. Dat heeft helemaal niets met T-Mobile te maken. Om een lang verhaal kort te houden, vertrouw ik mijn telefoonlijn niet meer. Tijdens het half jaar NLEx is mijn verbinding iedere twee maanden ingestort (NLEx levert eigenlijk gewoon Telfort), iets wat bij T-Mobile niet gebeurde. Echter om een jaar DSL via T-Mobile aan te gaan en misschien toch in dezelfde situatie terecht te komen, ben ik uiteindelijk toch maar voor glas gegaan. Geheel tegen mijn principe bij Caiway, maar T-Mobile Thuis levert niet via glas op mijn adres..... Anders was de keuze heel makkelijk geweest 🙂 Maar ik wil het mezelf en jullie niet aandoen als er echt wat mis is met de lijn (buitenshuis), dat gaat dan heel veel tijd en geld kosten ;-)

Ik kon het bericht helaas niet meer weghalen...

Groeten!
Fred
Reputatie 7
Badge +6
@bertus.

Welkom op het forum en bedankt voor je interesse! Ik heb je bericht hier geplaatst, omdat hierboven de overstapservice wordt uitgelegd. Lukt het met die informatie? De overstapservice vraag je direct bij je aanvraag aan.

@Fred

Aww, dat vind ik jammer. Het lijkt erop dat de DSL lijn inderdaad niet helemaal stabiel is. Dan zal je last krijgen bij alle providers inderdaad. Goed dat je voor glas hebt gekozen, dat is toch de toekomst. Hopen dat de monopolie op glas snel verdwijnt.

Blijf je wel op het forum? :8
Hallo,

Zelfde probleem als Fred, wil overstappen van NLEx naar T-Mobile. Het overstapformulier lijkt nog niet aangepast te zijn! Ik krijg de 11 cijfers van mijn NLEx/NEM contractnummer niet ingevoerd.
Is dit op te lossen, of moet ik het contract zelf opzeggen?
Hallo
ik heb zojuist t-mobile thuis aangevraagd, internet en tv dus. Ik wil de overstapservice gebruiken, maar kan maar 1 oude aanbieder invullen (deze aanvraag is overigens al meteen goedgekeurd).
Ik heb 2 oude abonnementen lopen bij Ziggo, (blijkbaar is het daar onmogelijk om de abonnementen op 1 adres op 1 naam te krijgen), en een abonnement bij Online.
Ik heb nu dus 1 abonnement bij Ziggo kunnen doorgeven voor de overstapservice, maar wat doe ik nu met die andere twee ?

ik hoor het graag, aangezien ik maar 3 dagen tijd heb om alles door te geven voor de overstapservice.

Gr Sandra
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Sandra,

Het antwoord staat al bovenaan in het eerste bericht. Als je op "toon inhoud" drukt onder "Wat heb ik nodig voor de overstapservice" dan staat er o.a. dit:

"Let op: we kunnen maar één provider voor je opzeggen. Neem je je diensten af bij verschillende providers zal je een keuze moeten maken welke provider wij voor je opzeggen. De andere provider(s) zal je vervolgens zelf moeten opzeggen."

Je zult de andere twee dus zelf op moeten zeggen.
Reputatie 7
Badge +8
@John_T Allereerst van harte welkom bij T-Mobile Thuis! Als het niet lukt met het het contractnummer van je huidige provider dan kan je ook alleen je provider (NEM), je naam, IBAN en telefoonnummer invullen die bekend is bij de NEM. Dan gaan we aan de hand daarvan je gegegevens 'matchen' en dan komt dat helemaal goed! :)

@sandrazz Wat Fred_M zegt klopt helemaal, we kunnen één aanvraag doen en dus één contract voor je opzeggen. Als je meerdere contracten hebt lopen dan zal je de andere twee dus inderdaad zelf op moeten zeggen. Om je hierbij te helpen hebben we al wel een opzegbrief voor je klaar staan!
Ik heb tijdens mijn bestelling aangegeven dat ik gebruik wil maken van de overstapservice, alleen staat mijn provider (Caiway) niet in de lijst.

Nu zie ik staan dat ik het zelf moet regelen. Op zich geen probleem uiteraard. Echter is mijn vraag hoe het dan gaat met het verzoek van overstapservice in mijn bestelling?
Reputatie 7
Badge +8
Hi Elzinga86, allereerst van harte welkom bij T-Mobile Thuis! Caiway is inderdaad niet aangesloten bij de Overstapservice maar om je te helpen vind je op onze website wel een opzegformulier die kan gebruiken! Je overstapverzoek komt vanzelf te vervallen en daarna loopt je bestelling door. Ik kan de overstap eventueel ook direct voor je annuleren. Als je dit wil laat het mij dan even weten, dan annuleer ik de overstap direct voor je en je aanvraag loopt daarna dan gewoon door! 🙂
hoi, ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice, met overstapdatum op 9 november (een vrijdag), nu belde gideon en die kunnen pas 14 november bij mij komen installeren. op zich geen probleem als ik het pakket heb en de lijn geactiveerd is moet het appeltje eitje zijn, heb nu ook glasvezel dus lijkt me 1 op 1.
krijg ik een mailtje van T-Mobile dat jullie de lijn ook pas 14 november overzetten???

ik heb net een half uur in de telefoonqueue gehangen, maar daar lijkt geen schot in te zitten. dus vandaar mijn vraag hier:
  • per wanneer is mijn lijn nu door jullie overstapservice beeindigd?
  • hoe kan ik voorkomen dat ik 5 werkdagen geen internet heb, en dus ook niet vanuit huis kan werken?
zou heel erg helpen moest hier duidelijkheid in komen. (had ook een beetje verwacht dat overstapdagen alleen beschikbaar zouden zijn op basis van de beschikbaarheid van jullie installateur)
Reputatie 7
Badge +10
Hallo @Mirrie004,

De datum van je aanvraag is een wetsdatum, deze datum kan niet altijd gehaald worden. in dat geval loopt het internet via je oude provider nog een aantal dagen door. Als guidion de lijn actief gemaakt heeft gaat er een signaal naar de oude provider dat de oplevering is gelukt en stopt de oude aansluiting.
Reputatie 7
Badge +8
Hi Mirrie004, wat Hidden zegt klopt helemaal! Ik heb het meteen even voor je nagekeken en je wordt op 14-11 aangesloten. We hebben dit uiteraard ook doorgegeven aan je oude provider en pas wanneer wij aan je oude provider doorgeven dat je bij ons online bent meldt je oude provider je af. Zo kom je dus nooit zonder internet te zitten! Kortom, dat gaat dus helemaal lukken Mirrie! 😉
We hebben een maand geleden T-mobile thuis besteld en daarna afspraak gemaakt met Guidion om vandaag (5 dec) te laten installeren want volgende week gaan we op vakantie.
Gisteren ontvangen we de modem nog niet en daarnaast vandaag lees ik mijn email dat de overstap datum gewijzigd is naar 18 december, wanneer we al op reis zouden moeten zijn.

Hoe kan dit gebeuren en wat kan jullie ons voorstellen?

Reageer