F.A.Q.

De Overstapservice: hoe en wat

De Overstapservice: hoe en wat
Reputatie 7
Badge +16

Wil je overstappen naar Internet, TV en/of Vast Bellen van Odido?

 

Gaaf! We maken de overstap zorgeloos met onze Overstapservice! We doen er alles aan om de overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen. Wij zeggen je huidige provider voor je op en zorgen ervoor dat je vlekkeloos overgaat op onze verbinding. 

  

Is je Internet, TV en/of Vast Bellen van Odido bestelling geplaatst? Lees dan verder hoe je de Overstapservice aanvraagt voor een zorgeloze overstap. We behandelen de belangrijkste punten zodat voor jou helemaal helder is wat er gebeurt tijdens de overstap en hoe we het aanpakken. 


 

Wat zijn de belangrijke tips voor de Overstapservice?

Bij je bestelling op onze website of via de telefoon kan je aangeven gebruik te willen maken van de Overstapservice. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hierover sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen bij Mijn Odido. Kun je nog niet inloggen, check dan deze uitleg

  • Geef binnen drie dagen na je bestelling bij ons de gegevens van je huidige internetaanbieder door. 

  • Controleer of de gegevens die je aan ons doorgeeft, overeenkomen met de gegevens die bekend zijn bij je huidige aanbieder. Vaak vind je deze gegevens in je persoonlijke omgeving of e-mails van je huidige aanbieder. 

  • Controleer of het adres van je abonnement overeenkomt met het vorige (huidige) abonnement. 

  • De ingangsdatum voor Internet + TV van Odido moet minimaal 15 dagen en maximaal 112 dagen in de toekomst liggen. Dit is de afspraak tussen de aanbieders die je kunnen helpen met een overstap. 

  • Er moet minimaal een Internetabonnement voor thuis actief zijn. Overstapservice geldt niet bij alleen TV of Vast Bellen. 

  • Maximaal één Overstapservice per abonnement. Je kunt niet bij meerdere providers gebruik maken van de Overstapservice.  

 

Ik ben de Overstapservice vergeten aan te vragen. Kan dat alsnog?

Ja, dit kunnen we binnen zeven dagen na je aanvraag nog voor je aanpassen, hierna is dit niet meer mogelijk en zal je zelf het abonnement bij je huidige provider op moeten zeggen.​​​​​ De enige voorwaarde hiervoor is dat je wensdatum voor de start van je nieuwe abonnement minstens 15 dagen in de toekomst ligt. Neem voor het aanvragen van de Overstapservice contact op met de klantenservice en geef de volgende informatie door (één van de vier voldoet): 

  

Je huidige aanbieder 

  • Het contractnummer of 

  • De laatste 3 cijfers van je IBAN of 

  • Je telefoonnummer of 

  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder 

 

Bij welke aanbieders is de Overstapservice eigenlijk mogelijk?

Op onze website kun je een mooie lijst vinden met alle aanbieders die meedoen aan de Overstapservice: Overstapservice: wie doen er mee? 
  

Vind je jouw huidige aanbieder niet in dit rijtje terug? Dan kunnen we de overstap jammer genoeg niet voor je regelen. Hieronder lees je hoe je zelf eenvoudig je huidige abonnement opzegt. 

 

De Overstapservice: wat gebeurt er nu?

Je hebt bij je bestelling aangegeven dat je onze Overstapservice gebruikt. Om dat goed te doen, moeten we dat snel aangeven bij je huidige aanbieder. In de eerste paar dagen sturen we je daarom elke dag een herinnering. 

Om de overstap aan te vragen, hebben we gegevens van je huidige aanbieder nodig. Dat kan het contractnummer zijn, maar ook de laatste 3 cijfers van je bankrekeningnummer of het bij hun bekende telefoonnummer is een geldige validatie. Je hoeft van die gegevens er maar één in te vullen.  

Als je de gegevens hebt ingevuld, dan versturen we direct de aanvraag naar je huidige aanbieder. Binnen een dag krijgen we dan een antwoord terug. Dat kan een akkoord zijn, maar ook een afwijzing. Als het een afwijzing is, dan kan de klantenservice voor je nakijken waarom de Overstapservice niet gelukt is. Je abonnementsaanvraag loopt dan wel door. 

We gaan er even van uit dat je aanvraag goedgekeurd wordt. In dat geval stuurt jouw aanbieder ons ook de datum waarop je mag overstappen zonder bijkomende kosten. Is je contract afgelopen? Dan is dat meestal een maand na de aanvraagdatum. Wij kijken dan gelijk naar de wensdatum van je abonnement bij ons en passen die datum aan als dat nodig is, zodat je geen dubbele kosten hebt. 

Vanaf het moment van aanvragen hebben we 120 dagen de tijd om de overstap in orde te maken. Als we het modem online zien op jouw adres, laten we aan je vorige provider weten dat ze het abonnement kunnen stopzetten. Ze zetten dit dan dezelfde dag nog stop, zodat je geen dubbele kosten hebt en niet zonder internet zit. Als we op dezelfde lijn leveren als je vorige aanbieder, dan wordt in de ochtend de lijn in de centrale al omgezet. Totdat je het aansluit, of totdat de monteur het aansluit, heb je dan even geen internet. Wil je dan gelijk je oude apparatuur even uitzetten? Dat spaart stroom, maar voorkomt ook storing op ons netwerk. 

 

Hoe zeg ik zelf mijn huidige abonnement(en) op?

Zeg je zelf je huidige abonnement op? Dit kun je het beste doen zodra je installatieafspraak bekend is. Houd ook rekening met de opzegtermijn van je huidige aanbieder. Zo voorkom je dat je offline raakt of met dubbele kosten zit.

We helpen je graag bij het opzeggen. Daarom hebben we een opzegformulier die je kunt gebruiken. Je hoeft alleen nog jouw gegevens en die van je huidige provider in te vullen. Hieronder vind je een lijst met de adressen van providers. Heel simpel!

 

Opzegformulier

Adressenlijst andere aanbieders

 

Waarom kan ik niet kiezen voor de Overstapservice?

Het kan zijn dat je tijdens het bestellen niet kunt kiezen voor de Overstapservice. Er zijn dan twee scenario's.

Nieuwe glasvezel aanvraag: in dit geval is glasvezel in jouw straat of wijkcentrale nog niet gereed en kunnen we geen vaste aansluitdatum met je afspreken. Omdat een vaste aansluitdatum nodig is voor het gebruik van de Overstapservice, vragen we je in dit geval om je vorige provider zelf op te zeggen. Dit kun je in orde maken zodra we een vaste aansluitdatum met je delen en je weet wanneer de monteur bij je langskomt voor de installatie. Hou altijd rekening met de maand opzegtermijn!

Je stapt te snel over: bij gebruik van de Overstapservice dient de gewenste overstapdatum minimaal 30 dagen en maximaal 120 dagen in de toekomst te liggen. Zeg in dit geval je oude provider zelf op!

Andere vragen over de Overstapservice? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Contact met T-Mobile voor thuis.


82 reacties

ik wil overstappen van kpn naar T-Mobiel (alles in 1),

en dan gebruikmaken van de overstapservice,

hoe pak ik dat het beste aan,

groeten Bertus
Reputatie 2
Hallo,



Na 5 maanden afwezigheid (was klant van Vodafone Thuis) ben ik op "hangende pootjes" teruggekomen na het vroegtijdig beëindigen van mijn abonnement bij NLEx.



Ik wil gebruik maken van de overstapservice, maar kon NLE niet in de lijst vinden. Na telefonisch contact met de klantenservice bleek dat in jullie lijst NEM te zijn. Misschien handig om dat te veranderen in NLE(x), aangezien die naam door de provider wordt gebruikt ;-)



Maar oke, in het veld contractnummer wilde ik mijn 11 cijferige contractnummer invullen, maar krijg direct een foutmelding omdat het contractnummer maar uit 10 cijfers mag bestaan. Echter mijn contractnummer is toch echt 11 cijfers en start/eindigt niet met een 0.



Hoe kan ik nu mijn correcte oude contractnummer doorgeven?



Alvast bedankt!
Reputatie 7
Hey Fred_M!



Welkom terug! Super om je hier weer te treffen. Hangende pootjes of niet, ik ben blij dat je weer terugkomt. Graag maak ik die overstapservice dan ook voor je in orde. NLEx of NEM, ik regel 't. Stuur mij jouw postcode, huisnummer, laatste vier cijfers van je banknummer en vaste telefoonnummer (zoals bekend was bij NLEx) in een privébericht en ik ga mijn best voor je doen. 😃
Reputatie 2
Hey Sander,



Leuk om je hier weer te zien. Zo te zien zijn heel wat oudere Vodafone Thuis moderatoren vertrokken 😞 Ik was heel snel met mijn bericht en ga je teleurstellen. Ik heb de aanvraag geannuleerd. Dat heeft helemaal niets met T-Mobile te maken. Om een lang verhaal kort te houden, vertrouw ik mijn telefoonlijn niet meer. Tijdens het half jaar NLEx is mijn verbinding iedere twee maanden ingestort (NLEx levert eigenlijk gewoon Telfort), iets wat bij T-Mobile niet gebeurde. Echter om een jaar DSL via T-Mobile aan te gaan en misschien toch in dezelfde situatie terecht te komen, ben ik uiteindelijk toch maar voor glas gegaan. Geheel tegen mijn principe bij Caiway, maar T-Mobile Thuis levert niet via glas op mijn adres..... Anders was de keuze heel makkelijk geweest 🙂 Maar ik wil het mezelf en jullie niet aandoen als er echt wat mis is met de lijn (buitenshuis), dat gaat dan heel veel tijd en geld kosten ;-)



Ik kon het bericht helaas niet meer weghalen...



Groeten!

Fred
Reputatie 7
@bertus.



Welkom op het forum en bedankt voor je interesse! Ik heb je bericht hier geplaatst, omdat hierboven de overstapservice wordt uitgelegd. Lukt het met die informatie? De overstapservice vraag je direct bij je aanvraag aan.



@Fred



Aww, dat vind ik jammer. Het lijkt erop dat de DSL lijn inderdaad niet helemaal stabiel is. Dan zal je last krijgen bij alle providers inderdaad. Goed dat je voor glas hebt gekozen, dat is toch de toekomst. Hopen dat de monopolie op glas snel verdwijnt.



Blijf je wel op het forum? :8
Hallo,



Zelfde probleem als Fred, wil overstappen van NLEx naar T-Mobile. Het overstapformulier lijkt nog niet aangepast te zijn! Ik krijg de 11 cijfers van mijn NLEx/NEM contractnummer niet ingevoerd.

Is dit op te lossen, of moet ik het contract zelf opzeggen?
Hallo

ik heb zojuist t-mobile thuis aangevraagd, internet en tv dus. Ik wil de overstapservice gebruiken, maar kan maar 1 oude aanbieder invullen (deze aanvraag is overigens al meteen goedgekeurd).

Ik heb 2 oude abonnementen lopen bij Ziggo, (blijkbaar is het daar onmogelijk om de abonnementen op 1 adres op 1 naam te krijgen), en een abonnement bij Online.

Ik heb nu dus 1 abonnement bij Ziggo kunnen doorgeven voor de overstapservice, maar wat doe ik nu met die andere twee ?



ik hoor het graag, aangezien ik maar 3 dagen tijd heb om alles door te geven voor de overstapservice.



Gr Sandra
Reputatie 2
Hoi Sandra,



Het antwoord staat al bovenaan in het eerste bericht. Als je op "toon inhoud" drukt onder "Wat heb ik nodig voor de overstapservice" dan staat er o.a. dit:



"Let op: we kunnen maar één provider voor je opzeggen. Neem je je diensten af bij verschillende providers zal je een keuze moeten maken welke provider wij voor je opzeggen. De andere provider(s) zal je vervolgens zelf moeten opzeggen."



Je zult de andere twee dus zelf op moeten zeggen.
Reputatie 7
@John_T Allereerst van harte welkom bij T-Mobile Thuis! Als het niet lukt met het het contractnummer van je huidige provider dan kan je ook alleen je provider (NEM), je naam, IBAN en telefoonnummer invullen die bekend is bij de NEM. Dan gaan we aan de hand daarvan je gegegevens 'matchen' en dan komt dat helemaal goed! :)



@sandrazz Wat Fred_M zegt klopt helemaal, we kunnen één aanvraag doen en dus één contract voor je opzeggen. Als je meerdere contracten hebt lopen dan zal je de andere twee dus inderdaad zelf op moeten zeggen. Om je hierbij te helpen hebben we al wel een opzegbrief voor je klaar staan!
Ik heb tijdens mijn bestelling aangegeven dat ik gebruik wil maken van de overstapservice, alleen staat mijn provider (Caiway) niet in de lijst.



Nu zie ik staan dat ik het zelf moet regelen. Op zich geen probleem uiteraard. Echter is mijn vraag hoe het dan gaat met het verzoek van overstapservice in mijn bestelling?
Reputatie 7
Hi Elzinga86, allereerst van harte welkom bij T-Mobile Thuis! Caiway is inderdaad niet aangesloten bij de Overstapservice maar om je te helpen vind je op onze website wel een opzegformulier die kan gebruiken! Je overstapverzoek komt vanzelf te vervallen en daarna loopt je bestelling door. Ik kan de overstap eventueel ook direct voor je annuleren. Als je dit wil laat het mij dan even weten, dan annuleer ik de overstap direct voor je en je aanvraag loopt daarna dan gewoon door! 🙂
hoi, ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice, met overstapdatum op 9 november (een vrijdag), nu belde gideon en die kunnen pas 14 november bij mij komen installeren. op zich geen probleem als ik het pakket heb en de lijn geactiveerd is moet het appeltje eitje zijn, heb nu ook glasvezel dus lijkt me 1 op 1.

krijg ik een mailtje van T-Mobile dat jullie de lijn ook pas 14 november overzetten???



ik heb net een half uur in de telefoonqueue gehangen, maar daar lijkt geen schot in te zitten. dus vandaar mijn vraag hier:


  • per wanneer is mijn lijn nu door jullie overstapservice beeindigd?
  • hoe kan ik voorkomen dat ik 5 werkdagen geen internet heb, en dus ook niet vanuit huis kan werken?

zou heel erg helpen moest hier duidelijkheid in komen. (had ook een beetje verwacht dat overstapdagen alleen beschikbaar zouden zijn op basis van de beschikbaarheid van jullie installateur)
Reputatie 7
Hallo @Mirrie004,



De datum van je aanvraag is een wetsdatum, deze datum kan niet altijd gehaald worden. in dat geval loopt het internet via je oude provider nog een aantal dagen door. Als guidion de lijn actief gemaakt heeft gaat er een signaal naar de oude provider dat de oplevering is gelukt en stopt de oude aansluiting.
Reputatie 7
Hi Mirrie004, wat Hidden zegt klopt helemaal! Ik heb het meteen even voor je nagekeken en je wordt op 14-11 aangesloten. We hebben dit uiteraard ook doorgegeven aan je oude provider en pas wanneer wij aan je oude provider doorgeven dat je bij ons online bent meldt je oude provider je af. Zo kom je dus nooit zonder internet te zitten! Kortom, dat gaat dus helemaal lukken Mirrie! 😉
We hebben een maand geleden T-mobile thuis besteld en daarna afspraak gemaakt met Guidion om vandaag (5 dec) te laten installeren want volgende week gaan we op vakantie.

Gisteren ontvangen we de modem nog niet en daarnaast vandaag lees ik mijn email dat de overstap datum gewijzigd is naar 18 december, wanneer we al op reis zouden moeten zijn.



Hoe kan dit gebeuren en wat kan jullie ons voorstellen?
Reputatie 7
Hi badipras, excuses voor de late reactie hier, mocht je nog vragen hebben van mijn eerdere antwoord via Twitter/Facebook laat het dan gerust weten!
Hallo allemaal,



Ik ben geïnteresseerd om over te stappen naar T-Mobile 750Mbit internet. Het enige dat ik niet kan vinden en daar gaat mijn vraag over is het volgende.



De overstapservice bij afnemen van alleen internet bij T-Mobile. Wordt naast het internet van mijn huidige provider ook mijn huidige tv en telefoon pakket opgezegd.



Ik hoor het graag.
Reputatie 7
Hey @Rayver86,



Tof dat je overweegt om over te stappen! Heb je momenteel ook een alles-in-1-pakket bij je huidige provider? In dat geval zeggen we netjes alles voor je op wanneer je besluit om gebruik te maken van een overstapservice.Heb je een internetabonnement bij één provider en je TV-abonnement bij een ander. Dan dien je zelf je TV-abonnement op te zeggen.
Ik heb net mijn alles 1 aanvraag bij Tmobile afgerond.

Nu wil Ik de overstap afronden maar mijn huidige provider (Solcon) staat niet in de lijst. Hoe moet ik dit nu verder afronden.



Mvg



Ivan
Reputatie 4
Hi @ivanvdheijden, goed dat je aan de bel trekt! Allereerst natuurlijk van harte welkom Thuis! ❤️ Ik snap dat jij ook gebruik wil maken van de overstapservice. Bij Solcon is het gebruik van de Overstapservice niet mogelijk, omdat zij hier niet aan mee doen. Ik vind het ook heel erg jammer, maar wij kunnen de Overstap dus niet voor je regelen op die manier. Het goede nieuws is: je kunt natúúrlijk nog steeds van ons internet gaan genieten. Je dient alleen wel zelf even contact op te nemen met Solcon om dit aan hen door te geven, zodat zij jouw abonnement alsnog op kunnen zeggen. In principe is dit dus in één telefoontje alsnog geregeld! 😄



Voor de zekerheid plaats ik hier nog het opzegformulier en uitleg over het opzeggen van je huidige provider:



Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen. Zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Standaard Internet (DSL) en Glasvezelinternet:


  • Standaard Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is kan je jouw oude provider opzeggen.
  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Deze belt twee à drie weken na je aanvraag om een afspraak te maken. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider.
Let op!Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting kan wel naast DSL of glasvezel bestaan.
Hey,



Vraagje! Als gelukkige huiseigenaar waar afgelopen vrijdag eindelijk glasvezel bij mij thuis is geinstalleerd heb ik de stoute schoenen aangetrokken en zonet een T-Mobile Thuis glasvezel abonnement afgesloten. Momenteel heb ik internet via de kabel (Ziggo). Ik maak gebruik van de overstapservice.



Mijn vraag is of alleen het internet bij Ziggo wordt opgezegd of ook de televisie en de telefonie? Ik heb namelijk nu een Kabel TV abonnement + Internet en telefonie. Qua constructie ziet het er zo uit:




  • Eerst een Ziggo Kabel TV abonnement afgesloten (zie https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/)
  • Vervolgens aangevuld met het "tientjes actie" (https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/15-euro/)

Bij mijn nieuwe abbonement bij T-Mobile heb ik alleen internet afgesloten, ik maak eigenlijk ook in de bovenstaande constructie via Ziggo alleen gebruik van het internet.



Concreet: kan ik erop vertrouwen dat de T-Mobile overstapservice alle diensten beëindigd? Dus


  • Product 1: Ziggo Kabel TV, en;
  • Product 2: Internet en telefonie?

Ik kon het even zelf niet vinden, dus hopelijk kan iemand mij duidelijkheid geven. Alvast bedankt!



Cheers,



Paul
Reputatie 7
Hi @TZCT1FX, wat fijn dat er eindelijk Glasvezel beschikbaar is op jouw adres! Maak je geen zorgen, bij de overstap zeggen we Internet, Vast bellen en TV voor je op. Ik heb de aanvraag meteen even voor je gecontroleerd en de overstap is inmiddels goedgekeurd door Ziggo, dat gaat dus helemaal lukken! 😉
@Brian



Thanks, Heb het gezien! Heb nu nog wel een andere vraag. Ik zie dat T-Mobile een nieuwe actie heeft; men kan tijdelijk gratis overstappen. Ik vraag me af of ik nog gebruik kan maken van deze actie aangezien ik vorig week mijn overstap heb aangevraagd en nog binnen de 14 dagen bedenktijd zit. Ik ga namelijk nog 30 euro activatiekosten en 37,50 installatiekosten betalen.

Als T mobile niet eerst controleert of de monteur wel kan iets installeren, dan is deze overstapservice een wassen neus. De monteur stelde vast dat ik "geen signaal had" (terwijl ik notabene de overstap maakte van glasvezel naar glasvezel) en vertrok onverrichterzake, en vergat gemakshalve ook nog om een ticket aan te maken voor de technische dienst. Mijn abonnement met de oude provider was door T mobile per die datum reeds opgezegd helaas... Zodoende zit ik nu al 10 dagen zonder internet, ondanks de (loze) belofte van T mobile dat je met de overstapservice geen dag zonder internet komt te zitten. T mobile: zorg dat het werkt vóórdat je het contract met de oude provider opzegt!!
Reputatie 7
Hey @TZCT1FX, ik wil je vragen mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan ga ik m'n uiterste best doen voor je.



Hoi @keesjo, oef balen dat de overstap bij jou niet van het leien dakje is gegaan! We doen ons uiterste best om een overstap zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen. Jammer genoeg is dit zo te lezen niet het geval geweest. Ook jou wil ik graag vragen mij een privébericht te sturen. Dan ga ik direct controleren wat de voortgang is van dit probleem.

Reageer