Info

Glasvezel- en telefoonkabel/DSL aansluitingen

  • 10 September 2021
  • 42 reacties
  • 6735 Bekeken
Glasvezel- en telefoonkabel/DSL aansluitingen
Reputatie 7
Badge +4

Meer informatie over de installatie nodig in plaats van over de aansluiting zelf? Check in dat geval het volgende topic: Hoe installeer je Internet + TV. 

  

Tip: Heb jij geen DSL maar Glasvezel en vraag je je af wat alle termen/afkortingen betekenen? Neem dan een kijkje in het superhandige artikel van Jason: Glasvezel: wat betekenen deze termen?


 

Je wil graag weten of je van ons internet gebruik wil maken, leuk! In dit topic tref je de verschillende aansluitingen waarover wij leveren en wat wij kunnen doen om je alsnog aan te sluiten als de aansluiting nog niet aanwezig is in jouw huis.

 

In Nederland kent men drie typen internetlijnen: coax, glasvezel en de telefoonkabel (ook wel DSL genoemd). Wij mogen niet leveren over coax lijnen.

 

Telefoonkabel / DSL

Veelvoorkomende ISRA-aansluitingen.

Vrijwel elk huis, met uitzondering van nieuwbouwwijken, heeft een ISRA-aansluiting. Voorheen was dit genationaliseerd onder de PTT en in de jaren 90 is het geprivatiseerd nadat uit de PTT het welbekende bedrijf KPN ontstond en zij namen het beheer van DSL over.

Binnen DSL maakt men onderscheid tussen ADSL en VDSL. Dit tweede is de snellere variant van DSL en hierover mogen wij downloadsnelheden tot 100 Mbit/s leveren. Bij ADSL en adressen die verder van de wijkcentrale liggen kan deze snelheid een stuk lager uitvallen doordat er meer snelheid verloren gaat. De accurate schattingen van de bekabelde snelheid communiceren wij altijd op de bestelpagina van onze website.

 

Hoe herken ik een ISRA-aansluiting?

Meestal vind je de ISRA-aansluiting in de meterkast. Het kan voorkomen dat je meerdere ISRA-aansluitingen in huis hebt. In dat geval raden wij altijd aan om gebruik te maken van de ISRA-aansluiting die zich in de meterkast bevindt omdat dit meestal de hoofdaansluiting is. De meest voorkomende ISRA-aansluitingen zien er zo uit:

Veelvoorkomende ISRA-aansluitingen.

 

Hoe kan ik DSL aansluiten?

DSL kan je eenvoudig zelf aansluiten.

 

Kom je al van een andere DSL-provider? In dat geval hoef je enkel de kabel tussen het aansluitpunt op ons modem aan te sluiten in plaats van het modem van jouw vorige provider.

 

Maakte je nog geen gebruik van DSL of wil je graag een handleiding? Op onze site vind je de volgende praktische hulp:
Stap-voor-stap installatie instructie
Installatievideo 

 

Meer informatie over de installatie vind je in dit topic: Hoe installeer ik Odido

 

Geen signaal op de ISRA-aansluiting?

Indien je geen signaal krijgt op het aansluitpunt raden wij je aan om een andere ISRA-aansluiting in jouw huis op te zoeken en uit te proberen. Meestal vind je de beste aansluiting in de meterkast.

 

Toch geen andere aansluiting kunnen vinden? In dat geval raden wij je aan om een bericht te plaatsen in dit topic met een foto van de aansluiting zodat de Community je kan helpen om snel online te komen. Soms kan de Community het niet oplossen en is er een monteur vereist om de aansluiting te herstellen. Een moderator zal jouw bericht oppakken.

 

Een standaard ISRA-aansluiting heeft 4 aders. Rood, Blauw, Oranje en Wit, al kunnen deze kleuren ook afwijken. Daarmee kan je 2 aderparen maken: Rood/Blauw, en Oranje/Wit. Standaard wordt op Rood/Blauw geleverd, maar dit is niet altijd het geval. Mochten de kleuren bij jouw aansluiting afwijken, dan raden wij je aan om eerst Oranje/Wit uit te proberen en vervolgens ook de andere combinaties.

 

ISRA-aansluiting beschadigd?

In dat geval raden wij je aan op een bericht te plaatsen in dit topic met een foto van de aansluiting zodat de Community je kan helpen om snel online te komen. Soms kan de Community het niet oplossen omdat de aansluiting te beschadigd is en is er een monteur vereist om de aansluiting te herstellen. Een moderator zal jouw bericht oppakken.

 

Geen ISRA-aansluiting kunnen vinden?

Heb je, ook in de meterkast en in de kelder, geen ISRA-aansluiting kunnen vinden? In dat geval dient een moderator een monteur voor je in te schakelen. Wij raden je aan om een bericht te plaatsen in dit topic en een moderator zal jouw bericht oppakken. Graag raden wij je aan om een foto van jouw meterkast te plaatsen zodat wij dit door kunnen geven aan de monteur.

 

Heb je nog geen bestelling bij ons lopen? Als het wél mogelijk is om een bestelling op onze site te plaatsen, dan kunnen wij er in vrijwel alle gevallen voor zorgen dat er alsnog een aansluiting wordt geplaatst.

 

Beide processen zijn kosteloos. Is er volgens de netwerkbeheerder toch extra werk nodig? In dat geval krijg jij de keuze om akkoord te gaan met de kosten, óf om de bestelling kosteloos te annuleren. Hiermee geven wij je graag alle ruimte om de juiste keuze voor jezelf te maken!

 

Is de ISRA-aansluiting weggewerkt?

Dit valt niet onder de werkzaamheden van de netwerkbeheerder en de aansluiting of de invoerkabels dienen eerst vrijgemaakt te worden alvorens de netwerkbeheerder een aansluiting kan realiseren.

 

Kan ik mijn ISRA-aansluiting verplaatsen?

Als je het ISRA-punt wilt verplaatsen dan kan je contact opnemen met https://www.mijnaansluiting.nl.

 

 

Glasvezel

Glasvezel is de nieuwste internetlijn en op ons eigen netwerk leveren wij symmetrische snelheden van 1000 Mbit/s. In de toekomst verwachten wij dit nog verder op te kunnen waarderen en zijn wij momenteel op veel plaatsen bezig met de uitrol van glasvezel om zo veel mogelijk mensen van Giga-snel internet te kunnen voorzien.

Daarnaast leveren wij ook op de netwerken van veel andere glasvezelbeheerders, waarvan KPN NetwerkNL veruit de grootste beheerder is. 

 

Hoe herken ik een glasvezel-aansluiting?

Meestal vind je de glasvezel-aansluiting in de meterkast. De meest voorkomende glasvezel-aansluitingen zien er zo uit:

Witte glasvezelaansluiting (FTU) met daarboven een zwarte Media Converter welke gebruikt wordt om het signaal begrijpbaar te maken voor het modem.

 

Hoe sluit ik glasvezel aan?

Wegens garantieoverwegingen dient het installeren van het modem en de Media Converter door de monteur gedaan te worden.

 

Meer informatie over de installatie door de monteur vind je in dit topic: Hoe installeer ik Odido.

 

Ik heb geen glasvezel, wat nu?

Heb je geen glasvezel maar kan je wel glasvezel bestellen op onze site? In dat geval lichten wij je op de tweede pagina van het bestelproces in over de geschatte levertijd die nodig is om de glasvezel gereed te maken voor gebruik. Wij zorgen ervoor dat de afwerking van de glasvezel soepel en adequaat verloopt.

 

Is het niet mogelijk om glasvezel te bestellen op onze site? Mochten wij in de buurt nog bezig zijn met de aanleg, dan zal dit binnenkort alsnog te bestellen zijn op onze site. Wordt er in de buurt geen glasvezel aangelegd? Dan is het voor ons nog niet mogelijk om glasvezel te leveren. Wij hopen snel bij je in de buurt te zijn om je aan te sluiten!

 

Ik heb wel glasvezel, maar ik kan niet bestellen?

Is de glasvezel pas recent aangelegd? In dat geval zijn wij mogelijk nog in gesprek met de lijnbeheerder. Wij hopen zo snel mogelijk alsnog de mogelijkheid te bieden om glasvezel bij ons te bestellen.

 

Ligt de glasvezel er al geruime tijd? Dan is de kans klein dat wij hier binnen afzienbare tijd gebruik van gaan maken. Vaak komt dit doordat het ons niet lukt om schappelijke afspraken te maken met de lijnbeheerder. Daarnaast leveren wij wel de bekendste soorten glasvezel, maar zijn er ook bepaalde types glasvezel die wij niet ondersteunen. Wij hopen snel ook ons netwerk uit te rollen in die omgeving om zo een alternatief te bieden op de aanwezige provider.

 

Kan ik mijn glasvezelaansluiting verplaatsen?

Als onze installatiemonteur de verbinding niet kan opleveren, zullen wij de mogelijkheden voor je verkennen om de aansluiting te verplaatsen. Voor andere verplaatsingen van de glasvezelaansluiting is de netwerkbeheerder verantwoordelijk:

 

KPN NetwerkNL:

088 - 0063744
Maandag tot en met vrijdag: 8:30 - 18:00 uur

 

Volker Wessels Telecom:

088 - 1860444
Maandag tot en met donderdag: 08:00 - 18:00 uur.
Vrijdag: 08:00 - 17:00 uur.

 

Weet je niet onder welke netwerkbeheerder jij valt? Een moderator kan dit eenvoudig voor je opzoeken.​​​​​​


42 reacties

Reputatie 6
Badge +2

@Gunther170775 Mijn excuses voor de miscommunicatie! Ons doel is om jouw zo snel mogelijk aan te sluiten. Echter zijn wij wel afhankelijk van de agenda van Guidion, onze installatiepartner. Er is voorlopig geen plek op een vrijdag of zaterdag, dus de afweging is gemaakt om jou eerder in te plannen op een andere dag. Is het wellicht een optie om contact op te nemen met Guidion en het tijdsbestek aan te passen? Misschien dat het dan beter uitkomt. 

@Jason van Odido Via Trustpilot een reactie ontvangen van jou met link naar dit artikel. Maar beste Odido dit lost het aansluitprobleem niet op. We horen gewoon niks meer van Guidion. We geven  door vrijdagmiddag en zaterdag beschikbaar en men plant ons op donderdag in. Afspraak willen verzetten maar kregen geen nieuwe datum van Guidion na telefonisch contact. De mededeling was dat er niks beschikbaar was en we te zijner tijd wel weer wat zouden horen. Voorlopig was er niks. Dit kan toch niet??? Anderen die na mij gebeld hebben krijgen wel een afspraak en genieten al van de glasvezel. En de doorverwijzing van jou naar dit artikel laat weer zien dat niet gelezen wordt wat het probleem van de klant is. Ik wacht op aansluiting en dat MAG niet zelf. We hebben alles binnen liggen en het pakket ontvangen en nu is er radiostilte. Dit is slecht aan alle kanten. Zowel bij jullie als bij Guidion. Nogmaals als we niks meer horen of een oplossing krijgen gaan we met alles weg bij jullie. We zijn al jaren klant via Tmobile en nooit wat gehad maar sinds de naamswijziging alleen maar ergernis. Los het op!!! En nee ik wil niet bellen want telkens 45 minuten in de wacht ben ik wel meer dan zat!! 

@mperezcorral .

The connection point you got is used for internet via cable. T-Mobile provides internet via the telephone cable or Fiber.

Since you have been able to order DSL internet you must have a telephone connection somewhere or maybe just a telephone cable.

I haven’t found any other connection besides the ones I sent in the photo nor there is any phone cable. The real estate agents say that the coax cable is the for the internet connection in the apartment. Should I give a call to customer service to discuss or what should I do? 

Reputatie 7
Badge +15

@mperezcorral .

The connection point you got is used for internet via COAX cable. T-Mobile provides internet via the telephone cable or Fiber so not via the COAX cable.

Since you have been able to order DSL internet you must have a telephone connection somewhere or maybe just a telephone cable.

A moderator could send a technician to locate the connection point for DSL.

Hello @mperezcorral 

The connection point on the first photo is not used by T-Mobile, the wires on the 3rd photo are electric wires so be careful.

Look for any of these in your livingroom, cupboard or somewhere else :

 

Hello, I just go this message from company renting me the apartment. They indicate I need a coax connection cable. 

“You need a coax cable from T-mobile to connect the modem to the second photo in your first e-mail.

It should be looking like this: https://www.allekabels.nl/antennekabel/119/3055627/f-connector-kabel-technetix.html?mc=1&gclid=EAIaIQobChMIrqW18JWx_wIVGcl3Ch2PmwP3EAQYAiABEgIeXPD_BwE

 

Or something like this https://www.kabelshop.nl/Nedis-Netwerk-en-coax-kabel-Nedis-Met-Connectoren-1-5-m-Cat6-Wit-CSGL4500WT15-CSGP4500WT15-i22745-t1484573.html?gclid=EAIaIQobChMI3Jb4lpix_wIV1QiLCh0umwCOEAQYDCABEgIhIfD_BwE

 

I can recommend contacting T-mobile and explain to them you only have a coax connection.

This is the internet connection in your apartment.”

 

Could you confirm me if T-Mobile is able to send me this cable if I request it? 

Reputatie 7
Badge +15

Hello @mperezcorral 

The connection point on the first photo is not used by T-Mobile, the wires on the 3rd photo are electric wires so be careful.

Look for any of these in your livingroom, cupboard or somewhere else :

 

Hello, I am moving my modem Zyxel t-50 to a new apartment. I am trying to find the DSL connection point but having issues. 

So first in the living room there is this circular connection but I’m assuming that’s for TV cable:

 

In the meter cupboard, there is a section with cables that seem to be ethernet as they are bigger than the DSL port, and I don’t see anywhere else here where I could connect the DSL cable. I attach pictures: 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @viruselektro, mooi dat het nu weer werkt, bedankt voor je herstelmelding! Uiteraard jammer dat de kabel afgeknipt is, dat is niet zo netjes. Heb je een idee waarom dit gebeurd is of is het per ongeluk gegaan? Verder niet heel relevant verder, maar puur uit nieuwsgierigheid! 😊

Hi @viruselektro, merci voor deze terugkoppeling! Het klopt helemaal dat de monteur deze terugkoppeling heeft doorgegeven en dat dit verder opgepakt gaat worden. Ik hoop dat je hier snel meer over hoort. Houd je ons op de hoogte? 💪

adsl werkt. 2 monteurs verder. vorige bewoner had de kabel op 5 mm onder de vloer afgeknipt

Reputatie 7

Hi @viruselektro, merci voor deze terugkoppeling! Het klopt helemaal dat de monteur deze terugkoppeling heeft doorgegeven en dat dit verder opgepakt gaat worden. Ik hoop dat je hier snel meer over hoort. Houd je ons op de hoogte? 💪

Hoi @viruselektro, zo te zien bevindt het ISRA zich dan in de portiek en dient het ofwel verlegd te worden, ofwel wordt daar de aansluiting op gemonteerd met het modem. Dat had ik in mijn studentenhuis ook en betekende dat het wifisignaal helemaal boven dan iets minder is, maar dat kon destijds opgevangen worden door een wifipunt boven aan de trap te plaatsen.

Afijn, nu back on topic: ik zal een monteursbezoek voor je aanvragen zodat de monteur het juiste ISRA kan lokaliseren en de installatie kan verrichten. Je ontvangt later vandaag een afspraaktool per sms en e-mail zodat je met Guidion een datum kunt afstemmen. Houd me op de hoogte, alsjeblieft! 😊

monteur is zojuist langsgeweest. volgens zijn informatie moest de kabel in de hal uitkomen. niks aangetroffen. als het goed is komt kpn nu om een nieuw isra in de meterkast te maken

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @viruselektro, zo te zien bevindt het ISRA zich dan in de portiek en dient het ofwel verlegd te worden, ofwel wordt daar de aansluiting op gemonteerd met het modem. Dat had ik in mijn studentenhuis ook en betekende dat het wifisignaal helemaal boven dan iets minder is, maar dat kon destijds opgevangen worden door een wifipunt boven aan de trap te plaatsen.

Afijn, nu back on topic: ik zal een monteursbezoek voor je aanvragen zodat de monteur het juiste ISRA kan lokaliseren en de installatie kan verrichten. Je ontvangt later vandaag een afspraaktool per sms en e-mail zodat je met Guidion een datum kunt afstemmen. Houd me op de hoogte, alsjeblieft! 😊

Reputatie 7
Badge +15

@viruselektro 

Die blauwe kabel hoort inderdaad afgemonteerd te worden op een ISRA, het kan zo zijn dat die kabel korter is gemaakt door iemand, sws zal er een monteur moeten komen om het signaal te checken en die kan hier dan ook naar kijken. Wacht even op de reactie van een moderator.

Hallo @viruselektro 

Op de eerste foto heb je een KPN kabel in een blauwe mantel, hier zou eigenlijk een ISRA punt op moeten worden gemonteerd.

4 kabels op 1 aansluiting lijkt mij niet zo handig, dit zorgt namelijk voor een slechte verbinding.

Misschien zou een monteur eens langs kunnen komen om alles te controleren en eventueel herstellen.

Je kan ook beter het andere aansluitdoosje uit het installatiepakket gebruiken met alleen rood en blauw 

Dan hebben we in ieder geval iets gevonden. Namelijk de KPN kabel. Die foto is niet in mijn huis gemaakt, maar onder in de portiek. Wat er daar precies gebeurt, is lastig te zien. Ik zie ducktape en er gaan zo te zien 4 dunnere kabels weg. 

Hoort er een ISRApunt onder in de centrale hal van een flat?

Andere doosje gebruikt, geeft het zelfde resultaat. Geen ADSL

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @viruselektro 

Op de eerste foto heb je een KPN kabel in een blauwe mantel, hier zou eigenlijk een ISRA punt op moeten worden gemonteerd.

4 kabels op 1 aansluiting lijkt mij niet zo handig, dit zorgt namelijk voor een slechte verbinding.

Misschien zou een monteur eens langs kunnen komen om alles te controleren en eventueel herstellen.

Je kan ook beter het andere aansluitdoosje uit het installatiepakket gebruiken met alleen rood en blauw 

Afgelopen woensdag zou mijn adsl aansluiting actief moeten zijn geworden. Echter ik kan deze niet vinden. Beneden in de portiek kan iets vinden wat op een telefoonkabel lijkt. Er is daar ook een las gemaakt. Want er gaan 4 dunnere kabels weg.

Voor ieder huis in de portiek 1. Bij mij komt naast de voordeur zo’n zelfde kabel uit het kozijn. Deze was afgesloten met een kroonsteen toen ik het huis kocht. Bij aankoop was niet bekend waar de telefoon aansluiting zat. Vorige bewoners hadden kabel internet. 

 

Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd met de 3 draden (rood,blauw en geel), die uit de kabel naast de voordeur komen.

Echter de modem vindt daar geen ADSL. Wat nu?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @sellinglennon 

Bovenstaande aansluitpunt is voor DSL, de glasvezelkabel wordt vanaf de stoep ondergronds door de tuin geboord tot aan de gevel. Vervolgens wordt de kabel naar binnen geboord in de meterkast of ergens anders als je dat liever wilt, hier komt een glasvezelkastje met de glasvezelkabel hierop gemonteerd.

Van T-Mobile krijg je een mediaconverter en een modem, de mediaconverter komt naast het glasvezelkastje en vanaf de mediaconverter gaat een internetkabel naar de modem. De lengte van de internetkabel kan tot 100 meter bedragen met CAT6 dus je kunt de modem verplaatsen naar waar je wilt.

Normaal komt er altijd iemand bij jou langs om te kijken waar het glasvezelkastje moet komen.

Sinds kort liggen bij ons in de straat kabels voor glasvezels. Ik ben geïnteresseerd om dit af te nemen bij jullie. Kun je van te voren iemand op bezoek krijgen die kan vertellen wat er gedaan moet worden en waar het modem komt te staan? 

Tevens hebben wij onder onze vloer en kruipruimte vol liggen met isolatiebolletjes. Daar kun je dus niets zien doen enz. Hoe komt zo'n kabel dan van buiten ons huis binnen?

 

Of kan het modem daar komen te staan waar nu KPN adsl uit de muur komt?

 

Reputatie 7

Hi @Bertn,

Dat kan zeker kloppen, een Overstap kan alleen worden gerealiseerd bij evenredige abonnement, dus van zakelijk naar zakelijk of in het geval van T-Mobile Thuis, particulier naar particulier. In dit Wiki topic lees je alles over hoe een overstap goed kan worden geregeld: 

Wat betreft de pagina die @Jason met je deelt, werkt wellicht een directe link beter: https://www.ziggo.nl/mijn-nieuwe-aansluiting. Hier staat precies uitgelegd wat Jason ook uitlegt in zijn bericht. Kom je er zo wel bij?

Reputatie 2

@Jason Die link werk  niet. krijg de melding dat ik geen toegang heb naar die pagina

Reputatie 2

@Bertn Ik denk dat Ziggo de reparatie van een COAX-verbinding in dat geval gratis maakte omdat zij anders niet kunnen leveren op die verbinding, dat is natuurlijk een pure aanname want daar hebben we geen inzage in. Niet alle reparaties kosten overigens geld, dat hangt van de situatie af. Bij het geheel nieuw aanmaken van een ISRA-punt komt een hoop extra werk kijken. Dat is denk ik ook de reden dat er nagenoeg altijd een bedrag aan vast hangt. 

Overigens kost het geheel nieuw opzetten van een COAX wel degelijk geld en gaat er gemiddeld zo'n vier tot zestien weken overheen eer die aansluiting volledig afgerond en gemonteerd is. Dat is te lezen op de Ziggo-website: Mijn nieuwe aansluiting. Daarmee wil ik zeker niet jouw statement in twijfel trekken, maar meer dat het tegenwoordig sowieso geld kost om een nieuwe aansluiting aan te laten leggen, of dat nu om DSL, Glasvezel of COAX gaat.

@Jason Heb goed keuring gegeven voor de werkzaamheden. Nu maar hopen dat ze voor 10-2 gewest zijn als ons tv/internet ingaat.

Wat betreft het opzeggen: Dat heft volgens je collega te maken met dat we bij ziggo een zakelijk contract hebben en bij jullie en consumenten contract.

Klopt dat?

Anders stuur ik de gegevens. via die link.

Reputatie 7
Badge +16

@Bertn Ik denk dat Ziggo de reparatie van een COAX-verbinding in dat geval gratis maakte omdat zij anders niet kunnen leveren op die verbinding, dat is natuurlijk een pure aanname want daar hebben we geen inzage in. Niet alle reparaties kosten overigens geld, dat hangt van de situatie af. Bij het geheel nieuw aanmaken van een ISRA-punt komt een hoop extra werk kijken. Dat is denk ik ook de reden dat er nagenoeg altijd een bedrag aan vast hangt. 

Overigens kost het geheel nieuw opzetten van een COAX wel degelijk geld en gaat er gemiddeld zo'n vier tot zestien weken overheen eer die aansluiting volledig afgerond en gemonteerd is. Dat is te lezen op de Ziggo-website: Mijn nieuwe aansluiting. Daarmee wil ik zeker niet jouw statement in twijfel trekken, maar meer dat het tegenwoordig sowieso geld kost om een nieuwe aansluiting aan te laten leggen, of dat nu om DSL, Glasvezel of COAX gaat.

Reputatie 7
Badge +16

@Bertn Bedankt voor je terugkoppeling, dat biedt inderdaad meer inzicht! De reden dat jouw Overstapservice geweigerd is door je huidige provider, komt doordat één van de volgende punten niet overeenkomt met hoe het op je contract daar staat:

  1. Contract ID-nummer (contractnummer)
  2. Je ID-verificatie oftewel basispersoonsgegevens
  3. Het telefoonnummer dat op het contract staat

Welke van de bovenste drie het dan is, dat is niet aan ons doorgegeven, uiteraard wegens privacywetgeving. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met bovenstaande informatie en aangevuld met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan zal ik een nieuw overstapdossier voor je aanmaken. 

Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat de overstap dan wel pas plaatsvindt op het moment dat T-Mobile aan je oude provider doorgeeft dat wij aangesloten hebben.

Reputatie 2

Hoi @Bertn, ik wilde nog checken in de aanvraag zelf of er aan de “achterkant” te zien is of het ISRA wel gelokaliseerd is, maar omdat jouw aanvraag nog niet ingepland staat, blijft die informatie achterwege - meestal kunnen we daar een melding van zien vanuit KPN Netwerk - er staat dan bijvoorbeeld “ISRA - MTK” als in meterkast bij. Kun je mij een seintje geven wanneer jij de plandatum toegestuurd krijgt per e-mail? Dat is doorgaans zo’n drie tot vier dagen na de aanvankelijke aanvraagdatum. De kans is natuurlijk miniem aangezien jij het hele huis al uitgekamd hebt en niets tegenkwam dat op een ISRA lijkt, maar ik wil graag alles uitgesloten hebben! 😄

@Jason Zou 11-2 actief moeten zijn bij jullie. ipm opzegging ZIGGO.

En dat kunnen jullie ook al niet voor me doen. Moeten we ook zelf weer achter heen.

Maar deze is echt niet in de woning aanwezig.

Heb van KPN een offerte en zou €363,- gaan kosten.

Terwijl van Ziggo 2 jaar geleden voor meer werk € 0,- koste.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bertn, ik wilde nog checken in de aanvraag zelf of er aan de “achterkant” te zien is of het ISRA wel gelokaliseerd is, maar omdat jouw aanvraag nog niet ingepland staat, blijft die informatie achterwege - meestal kunnen we daar een melding van zien vanuit KPN Netwerk - er staat dan bijvoorbeeld “ISRA - MTK” als in meterkast bij. Kun je mij een seintje geven wanneer jij de plandatum toegestuurd krijgt per e-mail? Dat is doorgaans zo’n drie tot vier dagen na de aanvankelijke aanvraagdatum. De kans is natuurlijk miniem aangezien jij het hele huis al uitgekamd hebt en niets tegenkwam dat op een ISRA lijkt, maar ik wil graag alles uitgesloten hebben! 😄

Reageer