Info

Hoe installeer je Internet + TV?

Hoe installeer je Internet + TV?
Reputatie 7
Badge +9

Je hebt een bestelling voor Internet + TV van Odido geplaatst. Yes! Maar nu krijg je een installatiepakket en vliegen de termen hardware, modem en TV box je om de oren. Hieronder staat duidelijk uitgelegd wat je kunt verwachten

  

Je hebt de bestelling voor Internet + TV binnen. Dan kan de aansluiting en installatie van het modem van start gaan. Het is begrijpelijk dat er dan vragen kunnen zijn. We beantwoorden ze in dit artikel!  



Installatievideo


Bij het installatiepakket zit een handleiding hoe je alles aan moet sluiten. Kom je er niet uit of ben je de handleiding kwijt, geen zorgen! Volg dan deze stap-voor-stap installatie instructie.

 

Wat voor soort aansluiting heb ik?

 

Voordat je tot een installatie over gaat is het eerst belangrijk om te weten wat voor aansluiting je hebt. Als je niet weet of je glasvezelinternet of DSL internet hebt, kun je dit heel makkelijk opzoeken in Mijn Odido. Dit is je persoonlijke omgeving waar alle informatie over jouw abonnement te vinden is. 

Glasvezel

Als je een Glasvezelabonnement hebt besteld, komt de monteur altijd langs om de installatie uit te voeren. Hij hangt het modem op, zorgt voor een beveiligde, draadloze verbinding en stelt Odido e-mail in op je pc of tablet. Meer over een glasvezel installatie lees je hier.


Standaard DSL

 Bij een Internetabonnement voor thuis met DSL Internet kun je de installatie zelf heel eenvoudig uitvoeren. We hebben daarvoor duidelijke handleidingen die je op weg helpen. Voordat je kunt beginnen met je installatie dien je allereerst het aansluitpunt op te sporen, ook wel het ISRA-punt genoemd. Het DSL Internet komt via de hoofdaansluiting je woning binnen. Meestal vind je het ISRA-punt in de meterkast of in de woonkamer. Hieronder zie je een aantal voorbeelden van een ISRA-punt.

 

 

Veelgestelde Vragen

 

Monteur

Er komt een installatiepakket aan, wat nu?
Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan.  Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres. Zo wordt het pakket altijd ergens afgeleverd!

 

Wanneer kan ik de monteur verwachten?
Heb je Glasvezel besteld of lukt het toch niet om het zelf te installeren, dan sturen we een monteur langs die je Odido aansluiting piekfijn in orde maakt. Voor meer informatie over wat de monteur komt doen bekijk de video of lees hier verder wat je kunt verwachten.

Hoe kan ik een afspraak maken met een monteur?
Bij een glasvezelinstallatie neemt onze installatiepartner Guidion contact met je op om de installatiedatum met je af te spreken. Deze afspraak vindt plaats op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:30 uur. Indien Guidion je telefonisch niet kan bereiken ontvang je een SMS en e-mail, met de vraag contact met hen op te nemen op het volgende nummer: 020-3232767 (lokaal tarief).

Als de afspraak is gemaakt, krijg je een afspraakbevestiging per e-mail. Op de dag voorafgaand aan je afspraak ontvang je een herinnering per SMS. De monteur legitimeert zich met zijn Odido-Guidion pas en een ID. We vragen je om bij de installatie-afspraak altijd een volwassene aanwezig te laten zijn.

Kan ik mijn afspraak verplaatsen en kan de monteur eerder komen?
We plannen altijd zo dicht mogelijk op de door jou aangevraagde datum een monteur in zodat je zo snel mogelijk online bent. Je kan er dus vanuit gaan dat de definitieve aansluitdatum die je na jouw bestelling door krijgt de eerst beschikbare mogelijkheid voor een monteur is!

Komt de afspraak die je hebt gemaakt om Glasvezel te installeren toch niet uit en wil je deze verplaatsen, dan kan dit tot maximaal één werkdag voor de geplande afspraak. Dit kun je doen door te bellen naar Guidion op het volgende nummer: 020-3232767 (lokaal tarief).

Je kunt Guidion bereiken op:
Maandag t/m donderdag: 09:00 t/m 21:00
Vrijdag: 09:00 t/m 17:30
Zaterdag: 09:00 t/m 17:00
Zondag: Gesloten

​​​Wat sluit de monteur aan?

Zet de koffie maar vast klaar! De monteur komt bij je langs om te installeren. In deze video zie je wat je kan verwachten als hij (of zij!) langskomt. De monteur verricht de volgende werkzaamheden in de basisinstallatie: 

  • Het modem ophangen en aansluiten 

  • De wifi verbinding activeren en beveiligen 

  • Eén computer of laptop aansluiten (bedraad of via wifi) 

  • Odido e-mail instellen 

  • Eén tv aansluiten op de TV box en instellen 

  • De TV box verbinden via internetkabel met het modem 

  • Eén telefoontoestel aansluiten 

  • Meegeleverde internetkabel en telefoniebekabeling op of langs de plint wegleggen met spijkerclips (max. 15 meter) 

Let op: Wil je dat de monteur meerwerk verricht? Bespreek dit dan tijdens het telefoongesprek. Dan kan er extra tijd ingepland worden en de meerkosten besproken.

 


Aansluiting & Installatie

Kan ik de installatie zelf doen?
Pak je bevestiging erbij, heb je glasvezel of DSL internet besteld? Om te installeren bij Glasvezel heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij DSL internet  is het gelukkig erg gemakkelijk om het zelf te doen. Alle hulpmiddelen vind je hier. Lukt de zelfinstallatie toch niet, geen nood, dan sturen we alsnog een monteur.
 

Let op: die afspraak kan pas op de allereerste dag van je abonnement gemaakt worden


Wat kost een installatie?
Bij een glasvezelinstallatie komt altijd een monteur langs om het te installeren, dan betaal je € 37,50 voor de installatie. Moet er een monteur langskomen, omdat er een issue is bij een DSL aansluiting dan is deze gratis. Op onze website vind je een overzicht van de tarieven voor extra werkzaamheden.
 

Mijn woning is nog niet aangesloten op glasvezel, kan ik alvast een afspraak inplannen met een monteur?
Een afspraak maken met de monteur kan alleen als de woning helemaal is aangesloten op glasvezel. Is je woning nog niet (helemaal) aangesloten op het glasvezelnetwerk? Dan zijn er soms extra werkzaamheden nodig. Bijvoorbeeld het ophangen van een kastje of graafwerk voor glasvezelkabels. Welke werkzaamheden er nodig zijn ligt aan de situatie in jouw woning. Deze werkzaamheden vallen onder de standaard activatie- en installatiekosten. Meer informatie vind je in de bevestiging van je bestelling.

 

Ik kan mijn ISRA-punt niet vinden, wat nu?
Wanneer jouw hoofdaansluiting (ISRA-punt) niet in orde is, zullen we ons best doen er voor te zorgen dat we het modem wél kunnen installeren en het ISRA-punt dus alsnog gereed maken. Hiervoor kunnen we kosteloos een netwerkbeheerder monteur aansturen. Mocht het aansluitpunt zover beschadigt zijn dat hij bijvoorbeeld vervangen moet worden, dan zijn hier wel kosten aan verbonden. Je kunt er dan voor kiezen dit door de netwerkbeheerder  te laten doen, de kosten zijn dan wel voor jezelf. Mocht je dat niet willen heb je ook de mogelijkheid het abonnement kosteloos op te zeggen. Je bent dus op deze manier niet verplicht kosten te maken, wel zo fijn!

Kan ik mijn ISRA-punt verplaatsen?
Als je het ISRA-punt wilt verplaatsen dan kan je contact opnemen met https://www.mijnaansluiting.nl.

Wat als er geen ISRA-punt is?
Kun je geen ISRA-punt vinden? Geen paniek! Dan dien je op zoek te gaan naar een invoerkabel. Is er wel een beschikbare invoerkabel?
Ja -> Als de kabel toegankelijk is kan de netwerkbeheerder in opdracht van ons er kosteloos een ISRA-punt op afmonteren. De invoerkabel mag niet in een kruipruimte of dergelijke liggen. Als dat wel zo dan kan de monteur de opdracht weigeren (onveilige werksituatie) of kan de netbeheerder extra kosten in rekening brengen om de kabel beschikbaar te maken.
Nee - > Dan moet de eigenaar er voor zorgen dat de kabel toegankelijk is of akkoord gaan met de kosten om een nieuwe kabel aan te leggen/ om de kabel toegankelijk te maken.

Wat als het ISRA-punt weggewerkt is?
Is het ISRA-punt weggewerkt achter bijvoorbeeld stucwerk? Dan moet de eigenaar er voor zorgen dat het ISRA-punt toegankelijk is. Pas dan kan een KPN monteur kosteloos een goed ISRA-punt afmonteren. Er is echter wel genoeg overlengte nodig voor het herstellen van het ISRA -punt (de kabel moet voldoende uit de muur steken). Als de overlengte niet voldoende is dan moet er een nieuwe kabel gelegd worden, hiervoor brengt de netbeheerder kosten in rekening.

Wat als het ISRA-punt is beschadigd?
Is het ISRA-punt beschadigd maar functioneel? Dan kan de eigenaar hiervoor zelf de netbeheerder inschakelen. Werkt het ISRA-punt niet dan wordt dit hersteld door de netbeheerder. Wederom geldt hier ook dat er wel genoeg overlengte nodig is voor het herstellen van het ISRA-punt. Als de overlengte niet voldoende is dan moet er een nieuwe kabel gelegd worden, hiervoor brengt de netbeheerder kosten in rekening.

Op welk aderpaar moet ik het modem aansluiten?
Een standaard ISRA-punt heeft vier aders. Rood, blauw, oranje en wit. daarmee kan je twee aderparen maken: rood/blauw en oranje/wit. Standaard wordt op rood/blauw geleverd, maar dit is niet altijd zo.


TV draadloos aansluiten

Voor Internet+TV voor thuis maken we gebruik van HD televisie signalen, die veel vragen van het netwerk. Via de kabel worden deze signalen beter ondersteund. Daarom hebben we liever dat het signaal vanaf het modem via een internetkabel naar de TV Box gaat. Bedenk dus goed waar jouw aansluitpunt in je huis zit en waar je graag de tv neerzet. Wij leveren een kabel van 15 meter gratis bij. Heb je een langere kabel nodig, wil je de kabel door een loze leiding of moet er geboord worden? Bespreek dit dan vooraf met de monteur tijdens het plannen van de afspraak.

f297bf49-96df-4439-ae12-5c7db22c285a.png

UTP-kabel

Het is wél mogelijk om met ‘homeplugs’ draadloos televisie te kijken. Kijk snel in dit topic hoe wij hierover denken.


Handleidingen
 

Op deze pagina vind je alle handleidingen en instructievideo's over Internet, TV & Vast Bellen van Odido. 
 

Onze verschillende modems v.l.n.r. Huawei, Zyxel T-50, Draytek, Zyxel T-54

Huawei modem installeren

Handleiding DSL - Snel van start
Handleiding DSL - Internet TV & Bellen - Installatie

Handleiding DSL - Internet - Vouwflyer

Handleiding Glasvezel Huawei - Snel van start

Handleiding Glasvezel Huawei Internet, TV en Bellen - Installatie (Aria)

Handleiding Glasvezel - Internet, TV en Bellen - Installatie (Entone)

Handleiding Glasvezel - Internet, TV en Bellen - Installatie (Amino)

 

​​​​​Zyxel modem T-50 installeren

Handleiding DSL - Snel van start

Handleiding Glasvezel Zyxel - Snel van start

Handleiding Zyxel wifi repeater

 

​​​​​Zyxel modem T-54 installeren

Handleiding DSL - Snel van Start

Handleiding Glasvezel Zyxel - Snel van start 

 

Draytek modem installeren
Handleiding Glasvezel - Snel van start

Handleiding Glasvezel - Internet, TV en Bellen - Installatie (Aria)

Handleiding Glasvezel - Internet, TV en Bellen - Installatie (Entone)

Handleiding Glasvezel - Internet, TV en Bellen - Installatie (Amino)

 


293 reacties

Reputatie 7
Hi @grzegor0, ik kijk graag met je mee! Voor de duidelijkheid, bedoel je dat je het aansluitpunt voor de modem (ISRA-punt) niet kan vinden? Een ISRA-punt ziet er ongeveer zo uit en zit meestal in je meterkast, in de woonkamer of in de buurt van de voordeur. Als je in een appartement woont dan kan het zijn dat de ISRA in een gezamenlijke ruimte staat en dat de verbinding is doorgetrokken naar een wandcontactdoos. Als je de aansluiting echt niet kan vinden laat het dan zeker weten, dan stuur ik een monteur bij je langs!

@trucker2001, zo te zien heb je inmiddels al contact gehad met een collega over je aanvraag. Als ik nog iets voor je kan betekenen dan hoor ik het graag!

@j.westerhof269 Ik kijk graag met je mee! Waar heb je de modem op dit moment op aangesloten? Je kan deze het beste rechtstreeks op het ISRA-punt aansluiten. Mocht je geen signaal hebben dan zou je de kap even los kunnen halen en hier (of in een nieuw topic) een foto van de bedrading kunnen plaatsen. Vaak is hier wel aan te zien of er mogelijk iets niet goed zit in het aansluitpunt en hoe dit op te lossen is.
Dag Brian, bedankt voor je reactie. Ik sluit een foto bij. Ik heb inmiddels contact gehad met de service en zij vermoedt een fout in de bedrading.

Reputatie 1
Ik kan geen ISRA-punt vinden ...
Ik vraag om een ​​technicus...
Reputatie 1
Ik kan geen afspraak maken...


wat is er aan de hand ...?
Reputatie 7
@j.westerhof269 Bedankt voor de foto! Het is wat lastig te zien maar de kabel die binnen komt op het 'kastje' lijkt geen buitenkabel. Zit er toevallig nog wat voor waardoor je een soort "overgang" van buiten naar binnen hebt? Gebruik in ieder geval de andere kabel die meegeleverd is met het pakket, je hebt nu de internetkabel gebruikt in plaats van de DSL kabel die tussen eht aansluitpunt en de modem hoort 🙂 Hierdoor kan het zijn dat je verbinding stoort.

@grzegor0 Is het jou inmiddels gelukt? Zo niet dan kan je eventueel ook telefonisch contact opnemen met onze monteursdienst via 088 200 0 151, dan kunnen ze meteen een afspraak met je maken!
Zolang er geen signaal op je koper staat zal het modem niet gaan trainen. Zie je bij het uit en aanzetten niet even dat hij probeerd connectie te maken?

Als het na enige tijd niet meer brand is het DSL signaal niet op de koper aanwezig en staat het modem gewoon te wachten.
De Draytek Vigor 2132 is dus nu niet meer leverbaar als ik het goed begrijp?

En als een je t-mobile contract telefonisch afsluit word er niet vermeld dat je volledig afhankelijk bent van Lan kabel en dat, dat dus doorgetrokken moet worden en extra kosten geeft. Terwijl je bij het afsluiten van een 3 in 1 pakket in de veronderstelling word gebracht, dat de boel gratis word geinstalleerrd. Waarna je vervolgens eerst 2 weken bedenktijd moet uitzitten alvorens je contact kunt hebben met Guidon om dan daarvan te vernemen dat er dus sowieso kosten bij komen op een moment dat je dus officieel niet meer terug kunt.

Ik heb vanaf ik hier woon altijd gebruik gemaakt van tp link kastjes. En wist niet beter dan, dat via elke provider kan. En ben niet vooraf geinformeerd van mogelijk bijkomende kosten. Ik voel me nu die 14 dagen bedenktijd er op zitten dus flink in het ootje genomen. Zeker gezien ik ook al heel wat jaren mobiel vaste klant ben bij t-mobile.

Ik ben zeer ontevreden over de gang van zaken. Klantenservice geeft vervolgens een mailadres waarmee ik contact op kan nemen wat vervolgens niet lijkt te bestaan. Krijg in elk geval mijn mail terug. En heb echt het emailadres gebruikt dat de klantenservice mij eerder vandaag gaf.

Via messenger word doorgaans binnen ern uur gereageerd staat er. Nou ik wacht al heel wat uren. En wil duidelijkheid of we tot een oplossing kunnen komen of dat ik met behulp van een jurist bezwaar ga aantekenen.

Niet iedereen kan bepaalde bedragen er nog even extra bij ophoesten.
@tmdoggie Ik begrijp niet echt je onvrede. Een kabel door de huis maken. Ziggo Xs4all doet dat ook niet. Ze spannen een kabel naar je TV kastje en s6 ermee.

Daarbij zijn er zoveel mogelijkheden. Zelf een kabel maken via de kruipruimte. Anders via een oud PTT stopcontact. Even een trekveer en je kan een nieuwe UTP kabel er doorheen trekken.

Andere opties zijn een Coax netwerk adapter kopen. MOCA. Dan verstuur je UTP via je coax.
Nog een optie is een Devolo of welk merk dan ook. En je verstuurd je netwerk via het lichtnet.

Tuurlijk het kost geld. Maar je kan niet verwachten dat je internet provider even een UTP kabel gaat leveren door je huis.
Reputatie 7
Er word standaard gratis een instalatie uitgevoerd. heb je extra wensen dan hangen daar extra kosten aan.
Je tp link kastjes gaan waarschijnlijk gewoon werken. T Mobile kan alleen geen garantie geven op jou tp link kastjes. in de praktijk is de kans klein dat het in eens niet meer werkt.
@airmaxx14 Een apartement op 2 hoog heeft geen kruipruimte. Je hebt niet goed gelezen.

Tp link kastjes is hier simpelweg het meest effectief en zijn er al, want die worden nu ook gebruikt I.v.m. ongelukkige woning / onpraktisch en geen plinten aanwezig.

Er stond nergens in de info vooraf en er is ook niet tijdens het telefoongesprek waarin ik het contract afsloot vermeld dat ik dat niet zou kunnen gebruiken.

Ik klaag niet zozeer over de utp kabel dan wel over de kosten per kwartier voor het installeren ervan. En men kan niet vooraf vermelden hoeveel tijd het gaat kosten.
En er is vermeld en stond ook op de website dat installatie door de monteur kosteloos was. En daar val ik wel over.

Het probleem is juist dat er word gezegt dat ik geen gebruik kan maken van de tp link kastjes die ik heb. Want dat zou niet kunnen....bij het systeem dat tmobile gebruikt.


@Hidden.nld En zowel t-mobile klanten service zelf als Guidion zeggen dat t enkel aangelegt kan worden door kabel door te trekken. Maar dat zeggen ze wel pas nadat die 14 dagen waarin je je nog kan terug trekken voorbij zijn.
Reputatie 7
je kan de tp link kastjes altijd even proberen. er zijn genoeg T Mobile klanten die dit ook gebruiken (staat ook op het forum)

Alle informatie over de installatie kan je gewoon vinden op de website. Zo staat er dat het trekken van een kabel door een loze leiding ongeveer 30 minuten kost. het is op voorhand lastig in te schatten hoe de situatie bij jou is alleen al door dat ze niet even bij je binnen kunnen kijken.
De leiding is sowieso niet leeg waar de kabel doorgetrokken moet worden zou sowieso eerst een ongebruikte kabel uit moeten.

Ik hoop dat je gelijk hebt.
Maar de klantenservice van zowel Guidon als van t-mobile zeiden dat via tp link kastjes sowieso niet kon.

Maar hoop dat het wel blijkt te kunnen. Ookal zou ik er 20 of 30 mb mee verliezen. Gamen deed ik toch al niet meer. Dus wat verlies vind ik geen ramp.

Alleen de extra kosten als het niet kan, is voor mij wel een probleem. Dat het voor sommigen maar een paar euro is dat zal vast. Als ik pech heb loopt het voor mij al snel hoger op dan een week eten. En dat is niet voor iedereen makkelijk op te vangen.

Dus word duimen. En als t echt niet kan heb ik dus een probleem. En was bepaalde info vooraf gegeven had ik niet het risico tot overstappen genomen.
Reputatie 1
ik ga over van Telfort ADSL naar T-mobile thuis ADSL en toen ik thuis kwam van me werk, bleek dat KPN had gebeld omdat zij moeten een aansluiting op het koper netwerk realiseren. Waarom is dit? Het is toch gewoon een kwestie van huidige modem verwijderen en een nieuwe modem van T-mobile plaatsen en aansluiten?
Reputatie 7
@tmdoggie Officieel raden we het gebruik van powerline adapters af omdat we inderdaad niet kunnen garanderen dat deze probleemloos werken maar in de praktijk ben ik volgens mij 1 klant tegen gekomen waarbij het inderdaad echt niet werkte. Het is soms wel even nodig om dee TV Box eerst rechtstreeks aan te sluiten op de modem zodat deze de juiste instellingen ophaalt. Zodra dit is gebeurd kan je de TV Box aansluiten via de powerline adapter en dan zou het moeten werken ;)

@jf.otten Dat is een hele goede vraag 🙂 Als je al een werkende DSL aansluiting hebt dan komt de netbeheerder (KPN) er normaal gesproken niet aan te pas en nemen wij de lijn gewoon over. Het zou kunnen zijn dat er wat verwarring is over wat de juiste lijn is, in dat geval komt er een monteur van de netbeheerder langs. Wat gaf de KPN zelf aan? Zij zijn verantwoordelijk voor het netwerk dus je kan ze wat dat betreft gerust aan de slag laten gaan!
Hi,

I got a T-Mobile subscription to get internet at home (50Mbps). According to the letters from T-Mobile the connection should have happened today (March 6th, 2019). I have seen the intallation video se eral times and I have followed the installation instructions carefully. Although I used to have an internet connexion with Ziggo (via coaxial cable), I located an ISRA (wandcontactdoos) in my meterkast.

The Huawei modem turns on and after a while the WiFi LED goes green. The WAN and Internet lamps remain off. Thus, I can connect via WiFi to the modem but I don't get any internet connection (as expeted).

Could you please confirm that my internet connection is active? Can you help me to get this problem solved?

Kind regards


Ik heb precies dit probleem,

en heb geprobeerd de klantenservice telefonisch te bereiken maar ongeacht het moment waarop ik bel is deze 'drukker dan ik van ze gewend ben'... aangezien ik als nieuwe tmobile thuis klant inmiddels gewend ben dat klantenservice dus gewoon niet te bereiken is probeer ik het maar even via deze weg voordat ik simpelweg een nieuwe provider zoek.

De reactie van een moderator was overigens al:
"Our technical support looked at the issue and immediately made sure that grid operator KPN will work on a solution. Our technical support will keep you updated!"

Kan dit voor mij ook opgelost worden?

In afwachting van een zeer spoedig antwoord,

Thomas
14 mei heb ik een mail gekregen dat ik op 31-05-2019 T-Mobile Thuis zelf kan installeren. De verbinding wordt op die dag voor 18.00 uur opgeleverd. Nou is het al 04 juni maar ik heb nog steeds geen internet verbinding van T-Mobile. Zoals Thomas het zegt "ongeacht het moment waarop ik bel is deze 'drukker dan ik van ze gewend ben" wachttijd zou zelfs 30 min zijn.

Zou iemand van T-mobile, mij willen vertellen wat het probleem is.

In afwachting van een zeer spoedig antwoord,

Isayeva
Reputatie 7
@isayeva door het grote succes van de Beter-stap-je-over weken is bij een aantal klanten het versturen van het installatiepakket of/en de afspraak met onze monteur vertraagd. Via dit topic houden we je graag op de hoogte. Excuses voor het ongemak!
Reputatie 7
@Theaumasch Ik heb zojuist jouw binnenkomende verbinding gecontroleerd en hier lijkt er inderdaad ook iets niet goed te gaan met deze verbinding. Ik heb onze technische dienst ingeschakeld en we gaan voor je aan de slag! Je ontvangt binnen een aantal dagen bericht van mijn collega's.
@isayeva door het grote succes van de Beter-stap-je-over weken is bij een aantal klanten het versturen van het installatiepakket of/en de afspraak met onze monteur vertraagd. Via dit topic houden we je graag op de hoogte. Excuses voor het ongemak!

@Brian Voor de duidelijkheid, ik heb het modem wel ontvangen en heb geen monteur nodig bij aansluiten van de modem. Mijn probleem is dat bij het aanzetten/aansluiten van de modem het internet lampje niet aangaat.

@isayeva door het grote succes van de Beter-stap-je-over weken is bij een aantal klanten het versturen van het installatiepakket of/en de afspraak met onze monteur vertraagd. Via dit topic houden we je graag op de hoogte. Excuses voor het ongemak!@Brian Voor de duidelijkheid, ik heb het modem wel ontvangen en heb geen monteur nodig bij aansluiten van de modem. Mijn probleem is dat bij het aanzetten/aansluiten van de modem het internet lampje niet aangaat.


ik heb precies hetzelfde probleem. Gisteren is de verbinding volgens T-mobile geactiveerd, vandaag eindelijk het installatiepakket ontvangen en aangesloten. Alleen blijft bij mij ook het internetlampje uit, wat ik ook doe. Er is ook geen storing, dus daar ligt het ook niet aan. Hoe is dit mogelijk en wat gaan jullie eraan doen om dit op te lossen?
@Theaumasch Ik heb zojuist jouw binnenkomende verbinding gecontroleerd en hier lijkt er inderdaad ook iets niet goed te gaan met deze verbinding. Ik heb onze technische dienst ingeschakeld en we gaan voor je aan de slag! Je ontvangt binnen een aantal dagen bericht van mijn collega's.
@Brian Kan je mijn verbinding ook checken? Ga er wel vanuit dat we sneller iets van je collega’s zullen horen dan een paar dagen, want ik heb internet nodig om te kunnen werken.
Reputatie 7
Hi @isayeva Dat kan kloppen, je was namelijk nog niet aangesloten vanaf de centrale. Inmiddels is dit wel het geval en je hebt nu verbinding! 🙂

@Kaylee1606 Voor jou ongeveer een vergelijkbare situatie. Je had al aangesloten moeten zijn vanaf de centrale maar zo te zien is dit de monteur niet gelukt. Ik zie dat je gisteren al een collega hebt gesproken en we gaan voor je aan de slag!
Reputatie 3
ik had begrepen dat er een monteur moet komen om een glasvezel installatie te realiseren. Ik had KPN glasvezel en bij mij doet alles van t-mobile het gewoon op de aansluiting van KPN. Waarom moet er dan een media converter geplaatst worden? Internet lag er vanmorgen even uit maar nu werkt alles gewoon. Ik heb liever dat hij gewoon van de glasvezel aansluiting afblijft in dit geval
Hallo, Ik heb twee meterkasten. Een op de begane grond en een in mijn appartement. In de meterkast op de begane grond zit de glasvezelaansluiting. Hier is geen stopcontact. Om een stopcontact te kunnen plaatsen moet er ook een 16A zekeringautomaat worden geplaatst omdat er alleen een 40A automaat in de meterkast zit en deze dus meer stroom doorlaat dan een stopcontact of modem aan kan. Ik heb bij andere bewoners gezien dat installateurs van andere providers hier toch van aftakken zonder extra 16A zekering. Zijn jullie bekend met deze situatie en hoe handelen jullie monteurs hier naar?

Gr, Dennis

@Brian ook gaat hier geen internet lampje branden, zou u dat ook voor mij kunnen checken?

Reageer