F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje
Reputatie 7
Badge +16

Je hebt Internet + TV besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar we kunnen ons ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen. 

  

Hoe zit het met je bestelling, hoe ziet het tijdschema eruit, wat is de Overstapservice ook alweer? We behandelen alle vragen die te maken hebben met nieuwe aanvragen. Zo kun jij met alle kennis op zak richting de start van jouw abonnement gaan!  

 

Ik moet nog bestellen, hoe werkt het?

Doe snel de postcode check: https://odido.nl/internet/glasvezel/check. Hier kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is. Alle opties en mogelijkheden kun je hier direct aan- of afvinken. Je kunt hier ook direct een bestelling plaatsen. Heb je toch nog een vraag en wil je dit telefonisch bespreken? Bel ons dan op 0800-0092. We zijn Internet + TV van Odido en vertellen je er graag alles over! 


Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:

Je abonnement wordt aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online! Natuurlijk kun je ook een datum tot wel drie maanden in de toekomst kiezen. 

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail. 

  1. Ongeveer twee weken later kun je een afspraak met de monteur maken (als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen) en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet (DSL) is op basis van zelfinstallatie. Je hebt dan geen monteur nodig, maar ontvangt een e-mail met de daadwerkelijke startdatum. 

  1. Ongeveer veertien dagen voor de startdatum ontvang je het installatiepakket. 

  1. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren. 


Bedenktermijn? 

Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Wanneer er echter geen aansluitkosten gerekend zijn, hoef je deze niet nadien nog te betalen - ook niet als je binnen de opzegtermijn opzegt. Wel betaal je voor de geleverde diensten vanaf het moment aansluitdatum (opleverdatum werkende diensten) tot aan het moment van opzegging in de 14 dagen respijtperiode. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je dus tot het moment dat je niet meer aangesloten bent.


Nummerbehoud, hoe werkt dat?

Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Bij je aanvraag kun je voor nummerbehoud kiezen. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Internetabonnement voor thuis. We controleren typefoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Dit proces is zo gepiept en je hebt dus op de dag van installatie je oude vertrouwde nummer terug bij je nieuwe Internet voor thuis abonnement! 
 
Ben je nummerbehoud vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan!  Lees snel dit topic voor meer informatie over nummerbehoud: Veelgestelde vragen over nummerbehoud


Overstapservice, hoe zit dat?

Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit staat dan vermeld in de bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hiervoor sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen in Mijn Odido. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt dat niet, bel dan met onze service en geef de volgende informatie door: 

  • Je huidige aanbieder 

  • Het contractnummer 

  • De laatste 3 cijfers van je IBAN 

  • Je telefoonnummer 

  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder 

Ben je de Overstapservice vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan nog binnen zeven dagen na je aanvraag!  Lees snel dit topic voor meer informatie over de Overstapservice: Veelgestelde vragen over de Overstapservice

  

Let op! We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie? Zorg dan dat je zelf de andere provider(s) nog opzegt.  


Hoe regel ik zelf mijn overstap?

Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen, zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Internet (DSL) en Glasvezelinternet: 

  • Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is, kun je jouw oude provider opzeggen. 

  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Twee à drie weken na je aanvraag kun je een afspraak inplannen. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan minimaal vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider. 

Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting (coax) kan wel naast Standaard Internet of Glasvezel bestaan. 

 

Klantvoordeel, hoe zit dat precies?

Heb je een Odido Mobiel abonnement en neem je daarnaast ook diensten af van Odido voor thuis, dan kom je in aanmerking voor Klantvoordeel met onder andere jouw Internet & Unlimited abonnement voor € 25,- per maand per abonnement! Nadat de de lijn is geactiveerd en je gebruik kan maken van je verbinding, zal ook het Klantvoordeel in gang worden gezet. Je kan handig zelf het Klantvoordeel regelen via Mijn Odido. Meer weten? Klik dan hier


Toch nog iets veranderen in je bestelling?

Loop je bestelling goed na. Heb je bijvoorbeeld genoeg TV boxen besteld? Voor de installatie staat je abonnement op ‘pauze’. Je kan dan alleen nog een TV box toevoegen of Nummerbehoud aanvragen. Alle andere wijzigingen kunnen we voor je doorvoeren zodra de installatie is afgerond. Dit doe je door in te loggen op Mijn Odido

 

Het installatiepakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres. Zo wordt het pakket altijd ergens afgeleverd!


Het installeren van het pakket

Om te installeren bij Glasvezelinternet heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij DSL Internet kun je de installatie eenvoudig zelf doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!


De wensdatum verzetten of vervroegen

Wensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151.

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Neem dan contact op met de klantenservice of laat dan hier een bericht achter!

 

Andere vragen over het je nieuwe abonnement? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Vragen? We zijn er voor je. 

 


570 reacties

Reputatie 7
Hey @xoun,



Jammer dat je ons alsnog gaat verlaten! Je mag mij een privébericht sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan maak ik je opzegging verder in orde.
Wij zijn nu sinds 20-6 bezig om de aansluiting voor elkaar Te krijgen me nog steeds werkt er helemaal niets.

Wanneer heb ik het recht om het contract te ontbinden?
Beste,



ik kan nergens de knop "sneller t-mobile thuis" vinden, echter zou ik wel graag afstand willen doen van mijn bedenktermijn, aangezien mijn huidige contract op 20-08 afloopt, maar jullie pas vanaf 25-09 kunnen komen.. Kan iemand mij hiermee helpen?
Reputatie 7
Hey @kroodertje, oef dat is wel erg lang! Speelt dit probleem nog steeds? Kun je mij een privébericht sturen met je gegevens? Dan ga ik hier zo snel mogelijk mee aan de slag!



Hoi @aboudih, leuk dat je gaat overstappen! Welkom alvast! 😄 In jouw geval kun je niet de bedenkperiode overslaan. Dit omdat eerst de glasvezel netjes bij je thuis moet worden afgemonteerd, daarvoor heb je zo te zien ook al een afspraak gemaakt. We kunnen jammer genoeg dit proces niet voor je versnellen.
Hallo,



Ik ben T-mobile thuis aangevraagd, ik heb hierna een brief thuis gekregen (en een mail) waarin staat dat ik na 3 dagen een bericht zou krijgen over de aansluit datum. Na 5 dagen heb ik deze mail of brief nog steeds niet gekregen? Ik zit nu al zonder internet en heb dus wel haast met het aansluiten.



Mvg,



Thomas Osinga
Reputatie 2
Hallo,



Ik ben T-mobile thuis aangevraagd, ik heb hierna een brief thuis gekregen (en een mail) waarin staat dat ik na 3 dagen een bericht zou krijgen over de aansluit datum. Na 5 dagen heb ik deze mail of brief nog steeds niet gekregen? Ik zit nu al zonder internet en heb dus wel haast met het aansluiten.



Mvg,



Thomas Osinga


Hallo Thomas, ja dat schijnt nogal eens voor te komen !! Als je een T-Mobile mobiel abonnement hebt of prepaid kaart kun je vragen om onbeperkt internet.

Dan kun je van je mobiel op tetheren zetten of als je 4g modem hebt alles via deze laten gaan.



groeten Arjan.



wannabe klant waarschijnlijk in de prospect fase.
Reputatie 2
Beste,



ik kan nergens de knop "sneller t-mobile thuis" vinden, echter zou ik wel graag afstand willen doen van mijn bedenktermijn, aangezien mijn huidige contract op 20-08 afloopt, maar jullie pas vanaf 25-09 kunnen komen.. Kan iemand mij hiermee helpen?


Bel naar t-mobile en zeg af in je bedenk termijn, kan dat niet, als je een prepaidkaart of abonnement hebt van t-mobile dan kun je een voucher vragen om onbeberkt internet op je mobile telefoon te hebben en dan met de app kijken en streamen naar je tv.
Hallo,

Ik ben net overgestapt. Op zich gaat alles goed. Alles werkt, het internet doet het, de tv doet het, en de telefoon zal overgaan als mijn Ziggo opgezegd wordt neem ik aan. Echter blijft op mijn overzicht pagina staan dat mijn pakket onderweg is en dat ik op 20 augustus kan beginnen. Maar dat is het al geweest. Nu staat in het overzicht dat mijn tv en tv pakket en telefoon "aan sinds 20 augustus" maar mijn internet staat op "aanvraag is in behandeling" ik kan nu dus ook niet mijn hogere internet snelheid toevoegen via klantvoordeel.

Kunt u me hierbij verder helpen?

Groet
Reputatie 2
Wij zijn nu sinds 20-6 bezig om de aansluiting voor elkaar Te krijgen me nog steeds werkt er helemaal niets.

Wanneer heb ik het recht om het contract te ontbinden






Voorbeeldbrief ingebrekestelling



Dit is een voorbeeldbrief van het Juridisch Loket. De tekst is een voorbeeld. U kunt er zelf een brief van maken die geschikt is voor uw situatie. U bent zelf verantwoordelijk voor uw brief.



Verstuur de brief aangetekend én per gewone post. Bewaar een kopie voor uzelf.

________________________________________________________________________



AANGETEKEND EN PER GEWONE POST







Aan









Onderwerp: ingebrekestelling





Geachte heer, mevrouw,



Op sloot ik met u een overeenkomst voor . Helaas bent u de afspraken die ik met u heb gemaakt niet (volledig) nagekomen. Ik heb de volgende klachten:

.



Ik heb u gevraagd uw verplichtingen na te komen. Tot nu toe heeft u dat niet gedaan. Met deze brief bied ik u voor de laatste keer de mogelijkheid om binnen 14 dagen alsnog aan uw verplichtingen uit de overeenkomst te voldoen.



Wanneer u dit niet doet, bent u in verzuim en kunt u de overeenkomst als ontbonden beschouwen. Bovendien stel ik u in dat geval nu alvast aansprakelijk voor alle schade die ik heb geleden en nog zal lijden.

Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken na de datum van deze brief schriftelijk te reageren.

Met vriendelijke groet,
Beste T-Mobile medewerkers,



Het Installatiepakket is naar mijn adres verstuurd. Het zou op maandag 26 augustus worden bezorgd. Helaas heb ik niks ontvangen. Ik heb contact opgenomen met PostNL en ze hebben het volgende gezegd ''Ik heb het voor je nagekeken en je pakket is retour gestuurd naar de afzender omdat je adres niet goed zal zijn. Ik wil je adviseren om contact op te nemen met T-mobile voor een passende oplossing.''



Ik wil graag weten waarom dit zo is gegaan en ik hoop het installatiepakket zsm te krijgen.



Groeten,

Zaid
Reputatie 7
Hey @Zaid92,



Ik zie dat je nieuwe pakket vandaag wordt bezorgd tussen 15.45 - 17.45. 😄 Helemaal top!
Hallo,



Ik heb internet en tv aangevraagd op de site van T-Mobile zelf. Ik kon 18 september als eerste aansluitdatum kiezen, maar we zouden het eigenlijk graag volgende week of nog liever deze week krijgen. Is dat mogelijk ? We hebben geen ander abonnement dus ook geen overstapservice nodig. Ik verneem het graag, alvast bedankt!



Met vriendelijke groet,



Kim
Hello, I need help! I received yesterday the packet and in the letter said the I only will have signal on 10-09-2019, but in the same day, they send me an e-mail saying that on 03-09-2019 everything was ready to be use...but I've installed all (I think that correctly) but I still havent signal of internet.

Can you help me? Which date os correct, because I really need the internet, my son as already use 15 Gb from the mobile phone!!
Reputatie 7
Hi @kimendp We sluiten je natuurlijk het liefst zo snel mogelijk aan, de datum die je vermeld ziet staan op de website is echt de eerst mogelijke datum die beschikbaar is. Nadat we jouw aanmeldingen hebben ontvangen wordt er een monteur ingepland om je aan te sluiten vanaf de centrale en in het geval van glasvezel sturen we ook monteur bij je langs om het thuis aan te sluiten. Hier gaat wat tijd overheen vandaar dat eerder aansluiten niet mogelijk is.



Hi @mariolima, you should be able to connect since the 03-09 however there might be a problem with the incoming connection. I just sent out an assignment for one of our mechanics and you will receive a text to make an appointment so we can get you online as soon as possible!
Hi @kimendp We sluiten je natuurlijk het liefst zo snel mogelijk aan, de datum die je vermeld ziet staan op de website is echt de eerst mogelijke datum die beschikbaar is. Nadat we jouw aanmeldingen hebben ontvangen wordt er een monteur ingepland om je aan te sluiten vanaf de centrale en in het geval van glasvezel sturen we ook monteur bij je langs om het thuis aan te sluiten. Hier gaat wat tijd overheen vandaar dat eerder aansluiten niet mogelijk is.





Wat jammer Brian! Er is ook geen toeslag o.i.d. voor spoedaansluitingen?
Goedenavond.



Zo’n 1,5 maand geleden heb ik een tmobile thuis abonnement afgesloten.



Toen bleek dat ik geen werkend ISRA punt had in mijn huis.



Toen is er een KPN monteur langs geweest om deze aan te leggen.



Nadien bleek ik nog geen signaal te hebben. Toen is er een monteur van tmobile partner bedrijf Guidion langs geweest op 28 augustus die constateerde dat het ISRA punt verkeerd was aangesloten.



Sindsdien is er helemaal geen communicatie meer geweest.



Is het mogelijk om zelf een afspraak te maken met KPN zodat het eindelijk een beetje opschiet ? En dat ik dan de kosten kan declareren bij t mobile ?



En als dat niet mogelijk is.



Is het mogelijk om het abonnement dan kosteloos op te zeggen i.v.m het niet leveren van diensten ?



Groetjes



Willem v Helmont
Ik had misschien eerder op dit forum moeten kijken. Een en al ellende bij T mobile. Gisteren zou ik aangesloten worden. Komt er een monteur , die zet het modem neer, hangt een converter op en als t niet werkt zal t wel aan de glasvezel liggen. Gelukkig is die partij direct gekomen en heeft alles gecheckt. Glasvezel is prima in orde. Dus modem of converter is kapot. Komt er n mail van Tmobile dat er binnen 10 werkdagen wordt gereageerd. Intussen is internet bij mijn andere provider opgezegd dus wij zitten op "zwart". De klantenservice hangt allerlei verhalen op maar kan niet zeggen wanneer het opgelost gaat worden: het is in behandeling. WELKOM BIJ Tmobile!. Ik ben klant en heb helemaal niets!

Je kan niet doorverbonden worden met n verantwoordelijke, je moet t doen met de klantenservice die niets kan vertellen en waar ik dus ook gewoon helemaal niets aan heb.
Hallo,

Vandaag t-mobile thuis aangevraagd. En ik las ergens de bedenktijd kan overslaan. Waar kan ik dat vinden of kan een moderator dat doen?




Ik wil hier ook graag antwoord op! Kan het helaas nergens vinden. Er staat een melding dat de bedenktijd overgeslagen kan worden met een link naar de bestelstatus op T-Mobile Thuis, maar daarna geen enkele aanwijzing meer.
Reputatie 7
@WillemvHelmont Inmiddels hebben we contact gehad en de monteur komt bij je langs!



@Ixie Jammer mo te horen dat het niet soepel is gelopen met de aansluiting. Zie te zien heeft een simpele reset het opgelost na het bezoek van netbeheerder, top!



Hi @jeeweevee, als je afstand kan doen van de bedenktijd dan zie je direct wanneer je ingelogd bent op My T-Mobile Thuis een 'blokje' waar je op kan klikken om dit in gang te zetten. Maak je gebruik van de overstapservice of heb je bij je aanmelding gekozen voor een " zo snel mogelijk" datum? Die geldt de bedenktijd niet en hoef je zelf niets te doen. We gaan dan direct voor je aan de slag!
@Brian, deze simpele reset heeft 5 telefoontjes gekost en alles bij elkaar bijna 3 uur. Met dank aan Lupe van de klantenservice, de eerste die echt moeite deed en uiteindelijk heeft geholpen. Jammer dat niet iedereen bij klantenservice een houding heeft zoals zij.
Hallo,

Ik heb een vraag,

23 augustus heb ik t mobile thuis aangevraagd.

Het is nu 21 september en de status staat nogsteeds op "lijn wordt aangevraagd".

Ik heb nog niets ontvangen van jullie. Geen box helemaal niets.

Alleen een bevestigsmail?

Er gaat iets niet helemaal goed denk ik.

Wij zijn inmiddels verhuisd op het adres waar aangesloten moet worden en zitten nu dus zonder internet en tv......



Graag wil ik aangesloten worden en desnoods een nood pakket opsturen.



Alvast bedankt.
Reputatie 1
Hallo,



Mijn installatie datum is verschoven van 27-9-2019 naar 28-12-2020.

Kunnen jullie nakijken waarom?



groet, Dan
Reputatie 7
@jesss Het pakket is inmiddels onderweg en ik verwacht dat je deze morgen ontvangt. Dan is het een kwestie van de modem aansluiten en dan zijn jullie online! :)



@deeveej In jouw geval moet de glasvezel nog aangelegd worden en wachten we tot de netbeheerder klaar is met het aanleggen van de glasvezel. Zodra de werkzaamheden afgerond zijn sturen ze ons een bericht en gaan wij direct aan de slag om je aan te sluiten!
Goedemorgen!



Ik heb gisteren een glasvezel abonnement aangevraagd/afgesloten bij jullie. Ik woon in Segbroek, Den Haag. Vandaag zag ik dat ze nu aan de slag gaan bij mij voor. Super blij mee.



Nu heb ik alleen nog een vraagje hoe het nou exact zit. Ik kan hier nergens echt duidelijk een antwoord terugvinden.

Hoe werkt het nou met een kabel doorschieten van de straat het pand, en appartement in, als je op de 5e etage woont van een flat, met VVE? Ik neem aan dat jullie de kabel gewoon door schieten naar boven, en hier verder geen kosten aan zijn verbonden?



Alvast bedankt voor het antwoord!
Hi Team,

I have ordered Tmobile Internet connection on 4 October and selected the desired date as 16 October.

Can you please suggest by when I will get my installation done as I am new here not aware of the complete process and time.

Regards

Ashish Dubey

Reageer