F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje
Reputatie 7
Badge +16

Je hebt Internet + TV besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar we kunnen ons ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen. 

  

Hoe zit het met je bestelling, hoe ziet het tijdschema eruit, wat is de Overstapservice ook alweer? We behandelen alle vragen die te maken hebben met nieuwe aanvragen. Zo kun jij met alle kennis op zak richting de start van jouw abonnement gaan!  

 

Ik moet nog bestellen, hoe werkt het?

Doe snel de postcode check: https://odido.nl/internet/glasvezel/check. Hier kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is. Alle opties en mogelijkheden kun je hier direct aan- of afvinken. Je kunt hier ook direct een bestelling plaatsen. Heb je toch nog een vraag en wil je dit telefonisch bespreken? Bel ons dan op 0800-0092. We zijn Internet + TV van Odido en vertellen je er graag alles over! 


Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:

Je abonnement wordt aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online! Natuurlijk kun je ook een datum tot wel drie maanden in de toekomst kiezen. 

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail. 

  1. Ongeveer twee weken later kun je een afspraak met de monteur maken (als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen) en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet (DSL) is op basis van zelfinstallatie. Je hebt dan geen monteur nodig, maar ontvangt een e-mail met de daadwerkelijke startdatum. 

  1. Ongeveer veertien dagen voor de startdatum ontvang je het installatiepakket. 

  1. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren. 


Bedenktermijn? 

Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Wanneer er echter geen aansluitkosten gerekend zijn, hoef je deze niet nadien nog te betalen - ook niet als je binnen de opzegtermijn opzegt. Wel betaal je voor de geleverde diensten vanaf het moment aansluitdatum (opleverdatum werkende diensten) tot aan het moment van opzegging in de 14 dagen respijtperiode. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je dus tot het moment dat je niet meer aangesloten bent.


Nummerbehoud, hoe werkt dat?

Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Bij je aanvraag kun je voor nummerbehoud kiezen. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Internetabonnement voor thuis. We controleren typefoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Dit proces is zo gepiept en je hebt dus op de dag van installatie je oude vertrouwde nummer terug bij je nieuwe Internet voor thuis abonnement! 
 
Ben je nummerbehoud vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan!  Lees snel dit topic voor meer informatie over nummerbehoud: Veelgestelde vragen over nummerbehoud


Overstapservice, hoe zit dat?

Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit staat dan vermeld in de bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hiervoor sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen in Mijn Odido. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt dat niet, bel dan met onze service en geef de volgende informatie door: 

  • Je huidige aanbieder 

  • Het contractnummer 

  • De laatste 3 cijfers van je IBAN 

  • Je telefoonnummer 

  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder 

Ben je de Overstapservice vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan nog binnen zeven dagen na je aanvraag!  Lees snel dit topic voor meer informatie over de Overstapservice: Veelgestelde vragen over de Overstapservice

  

Let op! We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie? Zorg dan dat je zelf de andere provider(s) nog opzegt.  


Hoe regel ik zelf mijn overstap?

Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen, zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Internet (DSL) en Glasvezelinternet: 

  • Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is, kun je jouw oude provider opzeggen. 

  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Twee à drie weken na je aanvraag kun je een afspraak inplannen. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan minimaal vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider. 

Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting (coax) kan wel naast Standaard Internet of Glasvezel bestaan. 

 

Klantvoordeel, hoe zit dat precies?

Heb je een Odido Mobiel abonnement en neem je daarnaast ook diensten af van Odido voor thuis, dan kom je in aanmerking voor Klantvoordeel met onder andere jouw Internet & Unlimited abonnement voor € 25,- per maand per abonnement! Nadat de de lijn is geactiveerd en je gebruik kan maken van je verbinding, zal ook het Klantvoordeel in gang worden gezet. Je kan handig zelf het Klantvoordeel regelen via Mijn Odido. Meer weten? Klik dan hier


Toch nog iets veranderen in je bestelling?

Loop je bestelling goed na. Heb je bijvoorbeeld genoeg TV boxen besteld? Voor de installatie staat je abonnement op ‘pauze’. Je kan dan alleen nog een TV box toevoegen of Nummerbehoud aanvragen. Alle andere wijzigingen kunnen we voor je doorvoeren zodra de installatie is afgerond. Dit doe je door in te loggen op Mijn Odido

 

Het installatiepakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres. Zo wordt het pakket altijd ergens afgeleverd!


Het installeren van het pakket

Om te installeren bij Glasvezelinternet heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij DSL Internet kun je de installatie eenvoudig zelf doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!


De wensdatum verzetten of vervroegen

Wensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151.

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Neem dan contact op met de klantenservice of laat dan hier een bericht achter!

 

Andere vragen over het je nieuwe abonnement? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Vragen? We zijn er voor je. 

 


570 reacties

Hi @doortjekl Ik geef je graag meer duidelijkheid! Normaal gesproken komt de netbeheerder er niet aan te pas maar ik vermoed dat ze in dit geval de aansluiting in het pand moeten verleggen of door moeten trekken. Hiervoor moeten ze dan bij jouw aansluitpunt (ISRA) zijn. Dus in dit geval klopt het dat er een monteur langs komt. Daarna kan je zelf het modem aansluiten en ben je online! :slight_smile: 

hoi @Brian , dank je voor je reactie! Ik heb inmiddels ook contact gehad met de monteur van KPN, die aangeeft dat ik ook een afspraak zonder lijntest op locatie kan maken.. niets over een aansluiting, dus. Ik zal het anders verder met hen oppakken. Toch bedankt! 

Reputatie 1

Beste allen,

 

Ik heb dit al een paar dagen dit staan: 

We starten over 1 dag(en) de aanvraag van de diensten voor bij jou thuis

 

Mijn bedenktijd heb ik opgeheven. 

 

Hoe komt het dat het langer duurt dan de aangegeven 1 dag? 

 

Mvg,

 

Joost

Ik heb mijn installatiepakket binnen. Via de FAQ onder het kopje wensdatum verzetten, zie ik alleen informatie over een overstapservice. We maken geen gebruik van een overstapservice. Kan ik het pakket al installeren en/of kan ik de startdatum vervroegen?

 

Ik wil namelijk graag de startdatum vervroegen ivm geen tv en internet.

Betreft geen Glasvezel..

Reputatie 7
Badge +16

@Gosseppes Welkom op de Community, tof dat je ons gevonden hebt! :wink: Jouw aansluiting is vertraagd, zoals je zelf inmiddels al weet natuurlijk. Op sommige ODF (ons eigen Fiber-netwerk) locaties zijn momenteel geen poorten meer beschikbaar om klanten aan te sluiten. Aanvragen voor de uitbreidingen worden gedaan. Dit betekent dat er geen aansluitingen meer beschikbaar zijn in de wijkkast. Het is nog onbekend wanneer deze worden uitgebreid. Het spijt me oprecht dat ik je dit mededeel, maar ik wil wel eerlijk naar je zijn. Wanneer er wel uitbreiding mogelijk is, zul je zelf een seintje van ons krijgen. Heb je tot die tijd de beschikking over een internetverbinding?

 

@Gabszz Welkom op de Community, leuk dat je jouw vraag hier stelt! :smile: Je hebt als het goed is van ons een activatiedatum toegestuurd gekregen, ook wel “plandatum” genoemd. Dit is de dag waarop de lijn vrijgegeven wordt door de netwerkbeheerder (KPN). Je kunt alles wel installeren, maar daardoor zal die datum niet naar voren geschoven worden. Mag ik in een PM jouw volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan check ik of ik je kan helpen.

Reputatie 1

@Gosseppes Welkom op de Community, tof dat je ons gevonden hebt! :wink: Jouw aansluiting is vertraagd, zoals je zelf inmiddels al weet natuurlijk. Op sommige ODF (ons eigen Fiber-netwerk) locaties zijn momenteel geen poorten meer beschikbaar om klanten aan te sluiten. Aanvragen voor de uitbreidingen worden gedaan. Dit betekent dat er geen aansluitingen meer beschikbaar zijn in de wijkkast. Het is nog onbekend wanneer deze worden uitgebreid. Het spijt me oprecht dat ik je dit mededeel, maar ik wil wel eerlijk naar je zijn. Wanneer er wel uitbreiding mogelijk is, zul je zelf een seintje van ons krijgen. Heb je tot die tijd de beschikking over een internetverbinding?

 

@Gabszz Welkom op de Community, leuk dat je jouw vraag hier stelt! :smile: Je hebt als het goed is van ons een activatiedatum toegestuurd gekregen, ook wel “plandatum” genoemd. Dit is de dag waarop de lijn vrijgegeven wordt door de netwerkbeheerder (KPN). Je kunt alles wel installeren, maar daardoor zal die datum niet naar voren geschoven worden. Mag ik in een PM jouw volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan check ik of ik je kan helpen.

Ik heb tot 17 feb nog internet. ( Telfort glasvezel ) ik neem aan dat het voor die tijd opgelost is. Toch? Anders moet ik de opzegging stoppen en de aanvraag stoppen totdat T-Mobile glasvezel kan leveren 😬. Heb nog de postcode check gedaan 🙈

Ik hoop op een response. Maakt niet uit hoe technisch. Zo veel mogelijk info over de status ✌️

Groetjes. 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Gosseppes! De enige update die ik je momenteel kan geven is dat er morgen weer een poging gedaan wordt om bij de wijkcentrale een poort vrij te kunnen maken. Sorry dat dit een mager antwoord is. Wanneer uitbreiding kan plaatsvinden is nog onbekend. Als ik heel eerlijk ben, zou ik er niet van uitgaan dat we voor 17 februari kunnen opleveren. In enkele gevallen zijn de opleveringen maanden vertraagd door dit euvel. :sweat_smile: Niet om je bang te maken, maar wel om realistisch te blijven. 

Omdat wij ons eigen netwerk opgezet hebben in jullie wijk, moeten er nieuwe poorten aangevraagd worden en moet ruimte vrij gemaakt worden om elke vezel een eigen poort te bieden. Anders kunnen we geen verbindingen leveren op het netwerk. Elke hoofdvezel is gelinkt aan een aparte poort op elk los adres. Zo hebben wij bijvoorbeeld twee verschillende opties bij Glasvezel: WBA (KPN netwerk) en ODF (ons eigen netwerk). Bij beiden worden andere poorten gehanteerd van wat ik begrijp uit het verhaal van de technici.

Reputatie 1

Goedemorgen @Gosseppes! De enige update die ik je momenteel kan geven is dat er morgen weer een poging gedaan wordt om bij de wijkcentrale een poort vrij te kunnen maken. Sorry dat dit een mager antwoord is. Wanneer uitbreiding kan plaatsvinden is nog onbekend. Als ik heel eerlijk ben, zou ik er niet van uitgaan dat we voor 17 februari kunnen opleveren. In enkele gevallen zijn de opleveringen maanden vertraagd door dit euvel. :sweat_smile: Niet om je bang te maken, maar wel om realistisch te blijven. 

Omdat wij ons eigen netwerk opgezet hebben in jullie wijk, moeten er nieuwe poorten aangevraagd worden en moet ruimte vrij gemaakt worden om elke vezel een eigen poort te bieden. Anders kunnen we geen verbindingen leveren op het netwerk. Elke hoofdvezel is gelinkt aan een aparte poort op elk los adres. Zo hebben wij bijvoorbeeld twee verschillende opties bij Glasvezel: WBA (KPN netwerk) en ODF (ons eigen netwerk). Bij beiden worden andere poorten gehanteerd van wat ik begrijp uit het verhaal van de technici.

Bedankt voor je reactie. Dus dan moet de postcode check aangepast worden. Momenteel geen glasvezel mogelijk. 

Ik ga zo maar ff Telfort bellen om de opzegging stop te zetten. 

Wel jammer. Ik heb zelf ook callcenter werk gedaan en moet zeggen dat destijds ook dergelijke "kinderziektes" aanwezig waren. Dit zal wel blijven gezien elk bedrijf gaat voor optimale winsten. 

Wil je service dan moet je gewoon meer betalen. 

Iig heel erg bedankt voor de opheldering. 

 

Waar kan ik mijn gemaakte administratie kosten in rekening brengen? 

 

Vriendelijke groeten,

 

Joost

 

Reputatie 7

Hey @Gosseppes,

We hopen net als jij dat je zo snel mogelijk van je T-Mobile Thuis abonnement kunt genieten. Daar is iedereen het meest bij gebaat. Ik betreur dan ook dat we je op dit moment niet van meer informatie kunnen voorzien betreft je oplevering. Zodra het issue met het poorttekort voorbij is, gaan we alles in gang zetten om je zo snel mogelijk van een werkende aansluiting te voorzien. Daar kun je vanuit gaan!

Daarnaast kaart je ‘het volgende aan: “Waar kan ik mijn gemaakte administratie kosten in rekening brengen? “ Op welke administratie kosten doel je dan? Want vanuit T-Mobile Thuis is er nog niks geïncasseerd en dat zal ook niet gebeuren totdat je bent opgeleverd. 

Reputatie 1

Beste Piotr,

 

Over die administratie kosten. Dat was n grap. Maar eigenlijk zou het niet verkeerd zijn om mijn tijd hierin te vergoeden (administratie kosten) 

Maar even serieus. Ik ben wat gaan zoeken en wat lees ik tot mijn verbazing: 

 

 Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting kan wel naast Standaard Internet of glasvezel bestaan.

 

Dus met andere woorden. Pas wanneer ik Telfort glasvezel niet meer heb. Dan kan ik pas glasvezel krijgen van T-Mobile? 

Ik heb voor de zekerheid de opzegging van Telfort maar stop gezet. Maar als deze actief blijft dan..... 

De enige mogelijkheid is met overstap service? 

Ik vraag dit voor duidelijkheid maar voor jullie is het misschien ook wel behulpzaam? Ik heb namelijk van een collega ook gehoord dat hij omgezet moest worden naar ODF en Guidion monteur belde direct met Reggefiber en binnen een paar dagen was het geregeld. Een makkelijke handeling wat Guidion ook wel kon maar niet mag. 

 

Groeten,

 

Joost

Reputatie 1

Trouwens, ik heb even contact gehad met Reggefiber (KPNnetwerk) en ze hadden nog geen enkel verzoek van T-Mobile gehad voor het omzetten of uitbreiden van glasvezel aansluitingen. 

Ergens gaat het niet goed hoor. 

 

 

Reputatie 7

Hallo @Gosseppes 

het klopt, een poort te kort word niet veroorzaakt door je Telfort verbinding. maar T Mobile heeft niet genoeg aansluitingen in de pop waardoor het niet lukt. pas als er een poort gereserveerd kan worden en je een afspraak heb gemaakt kan reggefiber het zien. Het uitbreiden van de poorten word niet gedaan door netwerknl of guidion.

Reputatie 1

Nou ik ben er uit. Ik krijg de 24ste glasvezel van T-Mobile. En ik had wel gelijk. Voorlopig is er geen extra plaats voor glasvezel. Dus T-Mobile neemt de "hard" spot over van Telfort. Immers de kabel ligt er al. De techniek voor sneller internet was alwel klaar maar T-Mobile kan de drukte niet helemaal aan. Eigenlijk zouden de aanmeldingen on hold moeten bij bepaalde huishoudens op bepaalde wijkcentra. Guidion kan hier iig niks aan doen. 

Maar het komt goed. Alleen de voorlichting moet echt beter op de website. Naja, ben benieuwd hoe het verder gaat. 

In ieder geval alvast vriendelijk bedankt voor alle info. 

 

Groeten,

 

Joost

Reputatie 1

Goedenmiddag, afgelopen week een aardige collega van jullie in huis gehad en na uitvoerig onderzoek door mijzelf heb ik mijn mobielabbo omgezet naar unlimited voor een prachtige thuis/mobiel combi voor een superscherpe prijs. Het contract dat ik vervolgens kreeg doet mij weer twijfelen aan die mooie aanbieding.. Ik heb ja gezegd op unlimited mobiel 25 euro en thuis internet 1000 Mbit en 1 tv voor 25 euro eerste jaar en daarna 40 euro. Het contract stelt echter: Thuis internet 25 euro pm eerste jaar en daarna 40 euro, tv 15 euro pm maar eerste jaar gratis. Neem ik dat letterlijk, dan betaal ik dus na 1 jaar geen 40 maar 55 euro voor thuis internet en “1 tv”. Door de telefoon is mij al gezegd dat het bij die 40 blijft en dat dat later wel  uit de registratie zou blijken. Echter in de huidige registratie zijn zowel de korting als de “1 tv” niet zichtbaar. Ik begrijp dat het allemaal behoorlijk vers is, maar gezien mijn 2 weken opzegtijd wil ik graag zsm duidelijkheid. Dank en fijne dag!

Reputatie 2

Hallo,

Op 31 december ben ik 's avonds (19:32) gebeld door iemand van Volker/Wessels ivm de glasvezel aansluiting. Deze gaf aan dat er nog geen reactie was ontvangen op een brief waarin akkoord moet worden gegeven dat het naar binnen brengen van de glasvezel ivm dat mijn woning onderdeel is van een VvE.

Deze zou eind december al zijn gestuurd, maar zowel ik als de VvE beheerder hebben niets ontvangen.

 

De persoon die ik sprak zou het met zijn manager opnemen, maar na twee weken heb ik nog niets ontvangen.

 

Kan T-Mobile hier in helpen?

 

Bij voorbaat dank.

Reputatie 7

Hey @Marioandretti,

Allereerst tof dat je gaat overstappen! :smile: Wanneer je je Unlimited abonnement combineert met je T-Mobile Thuis dan wordt je internetprijs inderdaad € 25,- per maand voor je internet pakket na activatie van je Uit & Thuis voordeel. Wanneer ik naar je huidige aanvraag kijk dan zie ik niet dat je een TV-pakket erbij hebt zitten. Wil je een TV abonnement toevoegen aan je huidige aanvraag?

Momenteel loopt er inderdaad een actie op jouw adres waarbij je een TV-abonnement er gratis bij krijgt voor het eerste jaar. Na het eerste jaar betaal je € 25,- + € 15,-= € 40,- voor een internet en TV abonnement. :relaxed:

Hoi @weust,

Oew in dat geval raad ik je aan om contact op te nemen met Volker Wessels, zij hebben in deze fase het beste zicht op de status van de aanleg op jouw adres, hiervoor kun je het volgende nummer gebruiken: 088-1860444.  De toestemming van VvE is heel belangrijk, zonder toestemming kunnen we jammer genoeg geen glasvezelaansluitpunt aansluiten en loopt de aansluiting onnodig vertraging op. Meer hierover lees je in dit topic

Reputatie 2

@Piotr Dat dacht ik al. Had ze ook gebeld maar na 8 minuten als eerste in de wachtrij moest ik naar de WC :-)
Zal het zo nog een keer proberen.

 

Update: Gesproken met Volker/Wessels en het lijkt er op dat de email helemaal niet verstuurd is naar de VvE beheerder en leden. En het schijnt ook langer dan twee weken te kunnen duren voordat er opnieuwe verstuurd word…

Uiteraard voor de zekerheid de spam folder gechecked, maar daar staat niets in van de aannemer. Van hen schijnt de mail te komen, niet Volker/Wessels.
Ik ben benieuwd.

Reputatie 7

Hi @weust, in sommige regio’s gebruikt Volker Wessels weer een onderaannemer die de daadwerkelijke werkzaamheden uitvoert. Wel vreemd dat het weer 2 weken duurt voordat ze het opnieuw versturen. Heeft de aannemer nog aangegeven wat hier de reden van is?

Reputatie 2

Hi @weust, in sommige regio’s gebruikt Volker Wessels weer een onderaannemer die de daadwerkelijke werkzaamheden uitvoert. Wel vreemd dat het weer 2 weken duurt voordat ze het opnieuw versturen. Heeft de aannemer nog aangegeven wat hier de reden van is?

Geen idee waarom. De dame van V/W die ik sprak gaf aan dat het via de planner loopt.
Maar of dat iemand van V/W is of de aannemer weet ik niet. Vind het wel bijzonder dat het zo lang moet duren.

Reputatie 1

Hey @Marioandretti,
Wanneer ik naar je huidige aanvraag kijk dan zie ik niet dat je een TV-pakket erbij hebt zitten. Wil je een TV abonnement toevoegen aan je huidige aanvraag?

Momenteel loopt er inderdaad een actie op jouw adres waarbij je een TV-abonnement er gratis bij krijgt voor het eerste jaar. Na het eerste jaar betaal je € 25,- + € 15,-= € 40,- voor een internet en TV abonnement. :relaxed:
 

Dank Piotr, Inmiddels via telefoon bevestigd gekregen dat ik 25 unlimited +25 internet 1000 Mbit ga krijgen met gratis tv eerste jaar/ dus jaar 1 25 thuis en daarna 40. Jammer dat dit administratief niet te volgen is op mijn Tmobile pagina, zodat er onzekerheid ontstaat

 

In schrik elke keer weer opnieuw als ik kijk naar de status van mijn bestelling. Op 2 dec bestelde ik glasvezel internet bij T-Mobile Thuis. Het betreft een nieuwbouw adres, dus het proces van de bestelling loopt anders dan standaard. Zo bleek de glasvezelverbinding nog niet gereed, al hangt er al een aansluitpunt in mijn woning. Meerdere keren contact gehad met klantenservice, telkens wordt maar niet duidelijk uitgelegd hoe het nou precies zit... is er wel info dan klopt het niet en moet ik opnieuw bellen hiee en daar... Mijn abonnement is dus nog niet gestart, ik heb nog niet betaald en ik zit thuis zonder internet. Ik kan ook niet meer mijn bestelling annuleren, ondanks dat ik nog helemaal niet verbonden ben omdat ik al over de bedenktijd van 14 dagen zit? Dat vind ik ongelooflijk, wat mij betreft blijf ik bij T-Mobile misschien met standaard internet ivp glasvezel, maar ik wil nu niet langer hoeven wachten op glasvezel. Maar ik kan blijkbaar niet meer annuleren zonder te betalen? In juni pas installatie volgens de status? Alstublieft! Ik hoop dat u mijn frustratie begrijpt!

Reputatie 1

Ik ben superblij met de t-mobile thuis deal, de prijs is fantastisch! Echter heb ik telefonisch begrepen dat er een tekort is aan porten en kan dus mijn abonnement dus niet geactiveerd worden.. Is er ergens een plek waar ik updates bij kan houden? Mij is verteld dat het zelfs maanden zou kunnen duren.

Wat is de gemiddelde doorlooptijd/wachttijd hiervoor? 🙂 De bestelling staat nu op ‘-7 dag(en).

Groet,

Steyn

Reputatie 7

Hey @Kminpark,

Ik zie dat je inmiddels mijn collega hebt gesproken en dat je aanvraag is geannuleerd. :disappointed:  Ik vind het jammer dat we je niet eerder van een aansluiting hebben kunnen voorzien. Zeker bij nieuwbouwwoningen kan de oplevering langer duren dan gepland. Wellicht mogen we je in de toekomst wel verwelkomen als klant! 

Hoi ​​​​@Steyn,


Top dat je gaat overstappen, welkom! :smile: Het klopt inderdaad dat er momenteel een poorttekort is in sommige gebieden waardoor een oplevering wordt vertraagd. Ik ga er niet van uit dat dit maanden gaat duren. :hushed:  Zodra het poorttekort is verholpen, nemen we contact met je op voor de installatieafspraak en zal ook het installatiepakket verzonden worden. Je kan dan de einddatum van je huidige provider afstemmen op de installatieafspraak. Hiervoor hoef je helemaal niks te doen. :slight_smile:

Reputatie 1

Bedankt voor de reactie @Piotr , echter is het probleem dat het om een nieuwbouw woning gaat waar ik nog helemaal geen provider heb en waar ik echt per 1 maart internet nodig heb. Vandaar dat ik niet simpelweg mijn huidige contract door kan laten lopen aangezien die er simpelweg niet is. :(

 

Ik heb het aanbod gekregen om voor de 100mbit optie te gaan, of kosteloos het contract opzeggen of om simpelweg te wachten. Met allen eigenlijk niet echte gepaste/handige oplossingen. Vandaar de vraag voor de gemiddelde wachttijd/doorlooptijd. :)

 

Groet,

Steyn

Reputatie 7

Hey @Steyn,

Begrijpelijk dat je dan zo snel mogelijk aangesloten wilt worden! Ik moet zeggen dat er nog geen duidelijkheid is wanneer het poorttekort zal worden opgelost. Daarvoor hebben we jammer genoeg geen tijdsindicatie. Nu je aangeeft dat dit een nieuwbouw woning betreft, wil ik wel zo eerlijk mogelijk zijn en ik betwijfel zeer of 1 maart haalbaar zal zijn. Ik wil ook niet dat dit uitloopt op een teleurstelling wanneer we die datum niet gaan halen. 

Reputatie 1

@Piotr bedankt voor de snelle reactie!

 

Wat vervelend nieuws zeg.. Enig idee of er iets mogelijk is met een tijdelijk 4G dongle (uiteraard tegen betaling) om het gat te overbruggen totdat er een poort beschikbaar is voor onze woning? Dan is het een kwestie van de 4G dongle meegeven met de monteur als hij de glasvezel verbinding komt aansluiten :)

Het is ook maar idee!

Groet,

Steyn

Reageer