F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje
Reputatie 7
Badge +16

Je hebt Internet + TV besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar we kunnen ons ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen. 

  

Hoe zit het met je bestelling, hoe ziet het tijdschema eruit, wat is de Overstapservice ook alweer? We behandelen alle vragen die te maken hebben met nieuwe aanvragen. Zo kun jij met alle kennis op zak richting de start van jouw abonnement gaan!  

 

Ik moet nog bestellen, hoe werkt het?

Doe snel de postcode check: https://odido.nl/internet/glasvezel/check. Hier kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is. Alle opties en mogelijkheden kun je hier direct aan- of afvinken. Je kunt hier ook direct een bestelling plaatsen. Heb je toch nog een vraag en wil je dit telefonisch bespreken? Bel ons dan op 0800-0092. We zijn Internet + TV van Odido en vertellen je er graag alles over! 


Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:

Je abonnement wordt aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online! Natuurlijk kun je ook een datum tot wel drie maanden in de toekomst kiezen. 

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail. 

  1. Ongeveer twee weken later kun je een afspraak met de monteur maken (als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen) en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet (DSL) is op basis van zelfinstallatie. Je hebt dan geen monteur nodig, maar ontvangt een e-mail met de daadwerkelijke startdatum. 

  1. Ongeveer veertien dagen voor de startdatum ontvang je het installatiepakket. 

  1. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren. 


Bedenktermijn? 

Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Wanneer er echter geen aansluitkosten gerekend zijn, hoef je deze niet nadien nog te betalen - ook niet als je binnen de opzegtermijn opzegt. Wel betaal je voor de geleverde diensten vanaf het moment aansluitdatum (opleverdatum werkende diensten) tot aan het moment van opzegging in de 14 dagen respijtperiode. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je dus tot het moment dat je niet meer aangesloten bent.


Nummerbehoud, hoe werkt dat?

Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Bij je aanvraag kun je voor nummerbehoud kiezen. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Internetabonnement voor thuis. We controleren typefoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Dit proces is zo gepiept en je hebt dus op de dag van installatie je oude vertrouwde nummer terug bij je nieuwe Internet voor thuis abonnement! 
 
Ben je nummerbehoud vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan!  Lees snel dit topic voor meer informatie over nummerbehoud: Veelgestelde vragen over nummerbehoud


Overstapservice, hoe zit dat?

Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit staat dan vermeld in de bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hiervoor sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen in Mijn Odido. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt dat niet, bel dan met onze service en geef de volgende informatie door: 

  • Je huidige aanbieder 

  • Het contractnummer 

  • De laatste 3 cijfers van je IBAN 

  • Je telefoonnummer 

  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder 

Ben je de Overstapservice vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan nog binnen zeven dagen na je aanvraag!  Lees snel dit topic voor meer informatie over de Overstapservice: Veelgestelde vragen over de Overstapservice

  

Let op! We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie? Zorg dan dat je zelf de andere provider(s) nog opzegt.  


Hoe regel ik zelf mijn overstap?

Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen, zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Internet (DSL) en Glasvezelinternet: 

  • Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is, kun je jouw oude provider opzeggen. 

  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Twee à drie weken na je aanvraag kun je een afspraak inplannen. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan minimaal vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider. 

Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting (coax) kan wel naast Standaard Internet of Glasvezel bestaan. 

 

Klantvoordeel, hoe zit dat precies?

Heb je een Odido Mobiel abonnement en neem je daarnaast ook diensten af van Odido voor thuis, dan kom je in aanmerking voor Klantvoordeel met onder andere jouw Internet & Unlimited abonnement voor € 25,- per maand per abonnement! Nadat de de lijn is geactiveerd en je gebruik kan maken van je verbinding, zal ook het Klantvoordeel in gang worden gezet. Je kan handig zelf het Klantvoordeel regelen via Mijn Odido. Meer weten? Klik dan hier


Toch nog iets veranderen in je bestelling?

Loop je bestelling goed na. Heb je bijvoorbeeld genoeg TV boxen besteld? Voor de installatie staat je abonnement op ‘pauze’. Je kan dan alleen nog een TV box toevoegen of Nummerbehoud aanvragen. Alle andere wijzigingen kunnen we voor je doorvoeren zodra de installatie is afgerond. Dit doe je door in te loggen op Mijn Odido

 

Het installatiepakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres. Zo wordt het pakket altijd ergens afgeleverd!


Het installeren van het pakket

Om te installeren bij Glasvezelinternet heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij DSL Internet kun je de installatie eenvoudig zelf doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!


De wensdatum verzetten of vervroegen

Wensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151.

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Neem dan contact op met de klantenservice of laat dan hier een bericht achter!

 

Andere vragen over het je nieuwe abonnement? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Vragen? We zijn er voor je. 

 


570 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mark-DenHaag 

Zodra de aansluiting er is dan ontvang je per mail een bericht om een afspraak voor installatie te maken, je kunt daar zelf een datum kiezen.

Als je gebruik hebt gemaakt van de overstapservice dan gaat de overstap naadloos.

 

Reputatie 5

Ik heb het al aangevraagd omdat ik dan 12 maanden korting krijg, vandaar mijn vraag.

Reputatie 7
Badge +15

@Mark-DenHaag 

Ik heb mijn vorige bericht bewerkt, niet goed begrepen 😅

Om een eerlijk antwoord te geven @Mark-DenHaag 

Het is nog maar de vraag of 1 juni gehaald kan worden om de kabel binnen te krijgen, gaat niet vlekkeloos met volker wessels telecom en zijn onder aannemers, maar wil niet zeggen dat het ook lukt.

En of je op tijd bericht krijgt, ja dat dan wel, je krijgt je pakket en een afspraak verzoek die je zelf kan plannen, maar mijn advies, zeker bij een nieuwe drager, neem een maandje dubbele kosten en zeg pas op als je bij TM online bent, kan nog van alles mis gaan en dan heb je niks.

Hallo!

Je hebt me een modem gestuurd met post nl, maar post nl heeft mijn modem afgeleverd bij een onbekende, ik heb al mijn buren gevraagd, de internetmodem ontbreekt,Hoe kan ik internetten zonder modem?niemand helpt me als je niet onmiddellijk een onderzoek start, zal ik je moeten aanklagen…

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ozika, ooh dat is niet helemaal goed gegaan vanuit PostNL, sorry voor het ongemak! Ik zie gelukkig dat het pakket opnieuw verstuurd is. Zodra het pakket onze distributie verlaat, stuurt PostNL je een track&trace-code. Hiermee kun je 24/7 de status van bezorging in de gaten houden, zo weet je precies waar het pakketje zich bevindt en wanneer je thuis kunt zijn voor het bezorgmoment.

Hoi @ozika, ooh dat is niet helemaal goed gegaan vanuit PostNL, sorry voor het ongemak! Ik zie gelukkig dat het pakket opnieuw verstuurd is. Zodra het pakket onze distributie verlaat, stuurt PostNL je een track&trace-code. Hiermee kun je 24/7 de status van bezorging in de gaten houden, zo weet je precies waar het pakketje zich bevindt en wanneer je thuis kunt zijn voor het bezorgmoment.

nog steeds geen nieuws, ik hoop dat je snel een trackingnummer voor de nieuwe modem stuurt.

Hoi @ozika, ooh dat is niet helemaal goed gegaan vanuit PostNL, sorry voor het ongemak! Ik zie gelukkig dat het pakket opnieuw verstuurd is. Zodra het pakket onze distributie verlaat, stuurt PostNL je een track&trace-code. Hiermee kun je 24/7 de status van bezorging in de gaten houden, zo weet je precies waar het pakketje zich bevindt en wanneer je thuis kunt zijn voor het bezorgmoment.

nog steeds geen nieuws, ik hoop dat je snel een trackingnummer voor de nieuwe modem stuurt.

nog steeds geen nieuws, nog steeds geen modem, nog steeds geen internet!, welke dienst is dit, je weet hoe je een factuur moet opvragen, waar is mijn modem?

nog steeds geen nieuws, nog steeds geen modem, nog steeds geen internet!, welke dienst is dit, je weet hoe je een factuur moet opvragen, waar is mijn modem?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ozika, ik heb je twee dagen geleden aangegeven dat het pakket opnieuw verstuurd wordt en dat je binnen enkele dagen de track&trace-code van PostNL zult ontvangen. Ik begrijp dat het frustrerend is en excuses als ik de verwachting heb gecreëerd dat er binnen twee dagen een nieuw pakket bezorgd wordt, dat proces duurt doorgaans vier tot zes dagen. 

Vorige week vrijdag gebeld door T-Mobile. Of ik wilde overstappen naar hun Thuis abonnement, in combinatie met een verlenging van mijn Unlimited Sim Only abonnement.

 

Prima, stuur die prijsopgave/offerte maar door. Meermaals expliciet benadrukt dat dit een offerte moet zijn, en ik hier zélf binnen 10 dagen achteraan zou reageren. Helaas heeft de telefoniste niet haar woord gehouden en meteen de overgang in gang gezet. Ik zit dus nu met een verlenging van 2 jaar, en een vast thuis abonnement voor 1 jaar. Natuurlijk kan ik gebruik maken van het 14 dagen herroepingsrecht, en wellicht ga ik dat nog doen ook. Want, hier word ik absoluut niet blij van.

 

Waarom? Ongevraagd een overstap in gang zetten, dit te snel doen waardoor de aanvraag niet goed verloopt, en ik vervolgens zélf actie moet ondernemen.

 

  1. Vrijdag telefonisch een offerte aangevraagd.
  2. Vrijdagavond een bestelbevestiging per e-mail ontvangen. Alarmbel 1.
  3. Vrijdagavond Welkom bij T-Mobile Thuis ontvangen. Alarmbel 2.
  4. Vrijdagavond een bevestiging van het mobiele telefoonabonnement ontvangen. Alarmbel 3.
  5. Uiteindelijk scheelt het geld, en denk ik, ach, laat ook maar, ik heb belangrijker zaken aan mijn hoofd. Laat maar doorgaan.Spijt #1.
  6. Maandagochtend een mail van de vorige aanbieder voor Thuis gehad. “Uw contract wordt beëindigd. Jammer!” Vreemd. Ik heb nog geen gegevens doorgestuurd van mijn huidige aanbieder behalve de naam van de aanbieder, dus geen contractnummer, geen rekeningnummer, en geen andere zaken. Hoe kon T-Mobile dit dan regelen?
  7. Dinsdagochtend een mailtje van T-Mobile. Of ik de missende informatie even wil geven. Ik zoek dus, ondanks de ergernis, bij de vorige aanbieder de missende informatie op. Tenminste één van de drie velden moeten worden ingevuld. Ik braaf alle drie velden invullen, rechtstreeks gekopieerd vanaf de documenten van de vorige aanbieder. Ben ik er maar weer vanaf.
  8. Binnen een half uurtje weer mail van T-Mobile: de overstapaanvraag is niet goedgekeurd. Doe het zelf maar. Spijt #1.

Het resultaat is dat de status van de overstap mij nu onbekend is. Is het wél geregeld, aangezien de vorige aanbieder zegt dat mijn contract wordt beëindigd, en dat ik mijn modem moet terug sturen? Of niet, omdat T-Mobile aangeeft dat de aanvraag niet geaccepteerd is? Of komt dat omdat T-Mobile dit vrijdag al heeft gedaan ZONDER mijn gegevens?

 

Hoe dan ook, ik heb spijt als haren op m'n hoofd dat ik hiermee in zee ben gegaan. T-Mobile, dit moet beter. Ik overweeg nu serieus om alsnog naar Ziggo te gaan, icm Vodafone. Puur uit wrok, niet omdat zij beter zijn hierin.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Stephan de Witte, ongevraagd aan een contract gebonden worden, is een kwalijke zaak. Graag zoek ik dit tot op de bodem voor je uit én wil ik ervoor zorgen dat, met jouw goedkeuring natuurlijk, de “aanvraag” bij Thuis geannuleerd wordt. Sorry dat je dit overkomen is, dat kan en mag nooit gebeuren - ook niet als het een vergissing blijkt te zijn. Hier moet absoluut strengere controle op komen en ik zet dit stante pede door naar onze collega's zodat het onderzocht wordt.

Bedankt dat je deze melding doet op de Community! Mag ik je verzoeken om jouw Thuis klantnummer (staat in de e-mail die we je toegestuurd hebben met het contract) in je profiel op de Community te plakken, alsjeblieft? Dan kan ik nagaan waar het misgegaan is en hoe we dit zo snel mogelijk kunnen oplossen.

Nogmaals sorry en ik ga er alles aan doen om dit voor je recht te zetten. Indien je er, ondanks de onterechte aanvraag, toch gebruik van wilt maken, hoor ik dat ook graag. Dan zorg ik ervoor dat de overstap vanaf nu wel vlekkeloos verloopt.

2 november is was mijn aansluit datum voor t-mobile thuis. Mijn modem had ik een paar dagen er voor al netjes binnen. Internet is nu aangesloten en doet het goed,maar ik kan mijn tv niet gebruiken,deze staat ook nog steeds als lopende bestelling en de tv app kan schijnbaar niet op mijn tv,want dat wil ook niet lukken.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Gea Vriesma, welkom bij Thuis en op de Community!

Jouw aanvraag hangt nog op een vorige status waardoor extra producten zoals TV niet werken. Ik heb dit aangegeven bij de techneuten en ze zullen het zo snel mogelijk in orde maken voor je, sorry dat je hierdoor tijdelijk nog niet jouw volledige abonnement kunt gebruiken.

Zodra mijn collega’s het opgelost hebben, laat ik het je weten in dit topic. Mochten we elkaar vandaag niet meer spreken: een mooi en gezond weekend toegewenst!

Hoi, mijn Thuis-abonnement zou 27-10 al geactiveerd zijn, maar de status staat nog steeds op "Modem verzenden en installeren". Is er iets mis gegaan? Hoelang zou ik nog moeten wachten?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @BiancaIcaras 

Werkt het internet thuis wel al of nog niet?

Je abonnement staat dan mogelijk nog niet helemaal juist, een moderator kan dit dan voor je in orde maken.

Hoi @Waqqas, mijn internet doet het gewoon, heb mijn tvsignaal nog niet kunnen testen.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Gea Vriesma, jouw aanvraag is nu volledig doorgekomen. We hebben het abonnement handmatig op “voltooid” gezet waardoor je nu ook gebruik kunt maken van jouw TV-abonnement. 

Hoi @BiancaIcaras, ook bij jou is de aanvraag blijven hangen, sorry hiervoor! Ik heb de technische dienst om hulp gevraagd en verwacht spoedig dat het aangepast wordt. Zodra het gelukt is, kom ik er bij je op terug!

Hallo Jason

Volgens mij is het nog niet doorgekomen hoor. Bij mijn abonnementen staat  nog steeds alleen internet.

Verder kan ik de tv app ook niet in het Nederlands downloaden.

Reputatie 7
Badge +16

@Gea Vriesma Ik zie dat er nog geen TV aangevraagd is, je dient dit via My T-Mobile Thuis aan te vragen: T-Mobile TV bestellen. Sorry voor mijn voorbarige conclusie in de vorige reactie, ik ging ervan uit dat je dit al gedaan had, omdat je aangaf dat je er nog geen gebruik van kunt maken en de order nog niet doorgelopen was. Je kunt zodra je TV hebt aangevraagd - met of zonder TV Box, die keuze is aan jou - binnen twee uur gebruikmaken van het gekozen abonnement. Mocht het nog niet lukken, laat het me weten, dan bestel ik het handmatig voor je! 😉

 

@BiancaIcaras Ook bij jou is de aanvraag nu doorgelopen, je kunt tv-kijken. Veel plezier met jouw abonnement en mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust! 😄

Hi, 

Na het bestellen van T-Mobile thuis voor ons nieuwe woonadres, heeft Guidon gevraagd om een afspraak in te plannen.
Tijdens het inplannen werd er gevraagd waar de aansluiting van glasvezel het huis binnen komt. Nu wist ik dit niet, dus ben ik gaan kijken in het nieuwe huis. Hier blijkt dat er geen glasvezelkabel de woning binnen komt. Ook weet ik niet of er wel een glasvezelkabel tot aan het huis ligt. Na een belletje met Guidon ben ik doorverwezen naar T-Mobile zelf

Is dit iets wat T-Mobile kan checken/oplossen?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Job P 

Indien het glasvezel nog niet naar binnen is gebracht dan zal T-Mobile dit wel regelen samen met de netwerkbeheerder.

Een glasvezelaansluitpunt komt meestal in de meterkast dus wellicht kan je daarvoor kiezen.

Reputatie 1

Hoi,

Ik ga binnenkort verhuizen en overweeg om naar T-Mobile over te stappen, voor zowel Mobiel als Internet. Hoeveel tijd zit er ongeveer tussen het aanvragen van Internet en het moment dat ik ook daadwerkelijk op dat adres wifi heb? Dan kan ik daar rekening mee houden bij het regelen. 

Alvast bedankt!

Reputatie 5

Hoi @EmmavS dat hangt er een beetje vanaf. Als er al glasvezel of dsl in huis is dan is het binnen een paar weken. Anders moet eerst een aansluiting gemaakt worden (indien nieuwe glasvezel) vanuit de straat en dan moet je wel op 2 maanden rekenen. Maar in een maand is normaal wel mogelijk volgens mij.

Reputatie 1

@Mark-DenHaag, dank je wel voor de snelle reactie.

Er is op dat adres geen glasvezel beschikbaar, maar ik neem aan wel een DSL aansluiting. Het is dus verstandig om ongeveer een maand voordat ik er echt ga wonen de bestelling te plaatsen voor het nieuwe internetabonnement? 

Reageer