F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje
Reputatie 7
Badge +16

Je hebt Internet + TV besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar we kunnen ons ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen. 

  

Hoe zit het met je bestelling, hoe ziet het tijdschema eruit, wat is de Overstapservice ook alweer? We behandelen alle vragen die te maken hebben met nieuwe aanvragen. Zo kun jij met alle kennis op zak richting de start van jouw abonnement gaan!  

 

Ik moet nog bestellen, hoe werkt het?

Doe snel de postcode check: https://odido.nl/internet/glasvezel/check. Hier kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is. Alle opties en mogelijkheden kun je hier direct aan- of afvinken. Je kunt hier ook direct een bestelling plaatsen. Heb je toch nog een vraag en wil je dit telefonisch bespreken? Bel ons dan op 0800-0092. We zijn Internet + TV van Odido en vertellen je er graag alles over! 


Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:

Je abonnement wordt aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online! Natuurlijk kun je ook een datum tot wel drie maanden in de toekomst kiezen. 

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail. 

  1. Ongeveer twee weken later kun je een afspraak met de monteur maken (als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen) en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet (DSL) is op basis van zelfinstallatie. Je hebt dan geen monteur nodig, maar ontvangt een e-mail met de daadwerkelijke startdatum. 

  1. Ongeveer veertien dagen voor de startdatum ontvang je het installatiepakket. 

  1. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren. 


Bedenktermijn? 

Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Wanneer er echter geen aansluitkosten gerekend zijn, hoef je deze niet nadien nog te betalen - ook niet als je binnen de opzegtermijn opzegt. Wel betaal je voor de geleverde diensten vanaf het moment aansluitdatum (opleverdatum werkende diensten) tot aan het moment van opzegging in de 14 dagen respijtperiode. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je dus tot het moment dat je niet meer aangesloten bent.


Nummerbehoud, hoe werkt dat?

Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Bij je aanvraag kun je voor nummerbehoud kiezen. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Internetabonnement voor thuis. We controleren typefoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Dit proces is zo gepiept en je hebt dus op de dag van installatie je oude vertrouwde nummer terug bij je nieuwe Internet voor thuis abonnement! 
 
Ben je nummerbehoud vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan!  Lees snel dit topic voor meer informatie over nummerbehoud: Veelgestelde vragen over nummerbehoud


Overstapservice, hoe zit dat?

Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit staat dan vermeld in de bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hiervoor sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen in Mijn Odido. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt dat niet, bel dan met onze service en geef de volgende informatie door: 

  • Je huidige aanbieder 

  • Het contractnummer 

  • De laatste 3 cijfers van je IBAN 

  • Je telefoonnummer 

  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder 

Ben je de Overstapservice vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan nog binnen zeven dagen na je aanvraag!  Lees snel dit topic voor meer informatie over de Overstapservice: Veelgestelde vragen over de Overstapservice

  

Let op! We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie? Zorg dan dat je zelf de andere provider(s) nog opzegt.  


Hoe regel ik zelf mijn overstap?

Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen, zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Internet (DSL) en Glasvezelinternet: 

  • Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is, kun je jouw oude provider opzeggen. 

  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Twee à drie weken na je aanvraag kun je een afspraak inplannen. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan minimaal vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider. 

Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting (coax) kan wel naast Standaard Internet of Glasvezel bestaan. 

 

Klantvoordeel, hoe zit dat precies?

Heb je een Odido Mobiel abonnement en neem je daarnaast ook diensten af van Odido voor thuis, dan kom je in aanmerking voor Klantvoordeel met onder andere jouw Internet & Unlimited abonnement voor € 25,- per maand per abonnement! Nadat de de lijn is geactiveerd en je gebruik kan maken van je verbinding, zal ook het Klantvoordeel in gang worden gezet. Je kan handig zelf het Klantvoordeel regelen via Mijn Odido. Meer weten? Klik dan hier


Toch nog iets veranderen in je bestelling?

Loop je bestelling goed na. Heb je bijvoorbeeld genoeg TV boxen besteld? Voor de installatie staat je abonnement op ‘pauze’. Je kan dan alleen nog een TV box toevoegen of Nummerbehoud aanvragen. Alle andere wijzigingen kunnen we voor je doorvoeren zodra de installatie is afgerond. Dit doe je door in te loggen op Mijn Odido

 

Het installatiepakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres. Zo wordt het pakket altijd ergens afgeleverd!


Het installeren van het pakket

Om te installeren bij Glasvezelinternet heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij DSL Internet kun je de installatie eenvoudig zelf doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!


De wensdatum verzetten of vervroegen

Wensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151.

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Neem dan contact op met de klantenservice of laat dan hier een bericht achter!

 

Andere vragen over het je nieuwe abonnement? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Vragen? We zijn er voor je. 

 


570 reacties

Reputatie 5

@EmmavS Ik zou even met de huidige bewoners overleggen. Die moeten de lijn eerst opzeggen zodat jij na de datum kunt laten aansluiten.

Reputatie 1

@Mark-DenHaag De vorige bewoners zijn al weg, dus dat scheelt weer een stap ;)

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @EmmavS 

Tijdens het plaatsen van een bestelling zie je de eerst volgende datum al waarop de verbinding geactiveerd kan worden, bij DSL duurt dit circa 2 weken.

De eerstvolgende datum die je ziet is een wensdatum dus nog niet definitief maar de definitieve datum wijkt hier misschien maar een dag van af of juist helemaal niet.

Reputatie 1

@Waqqas, dat is goed om te weten. Dank je wel!

Binnenkort krijg ik glasvezel-internet van jullie. Er is al een glasvezel aansluiting in de meterkast, (deze is nog nooit gebruikt) dat betekent dat de modem in de meterkast komt.   De huidige modem ( nu nog van Ziggo ) staat in de huiskamer.  Is het mogelijk dat de modem van T-Mobile ook in de huiskamer wordt geplaatst. Ik kan eventueel zelf een glasvezelkabel in de kruipruimte leggen met een aansluiting in de meterkast en in de huiskamer. De monteur hoeft dan alleen de aansluiting te doen.
Vraag:  is dat mogelijk en wat voor soort glasvezelkabel moet ik daarvoor gebruiken? Zijn er verschillen in de glasvezelkabels?

Reputatie 5

@rovened Handiger is om de mediaconverter in de meterkast te plaatsen. Deze zet  glasvezel om naar UTP. Je kunt nu al zelf een utp van je meterkast naar de woonkamer leggen. In de woonkamer kun je dan het modem aansluiten op die utp kabel.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @rovened In de meterkast komt en ONT kastje. Deze zet het optical signaal om in een electrisch signaal. Vanuit dat kastje loopt een ethernet kabel naar het modem. (eigenlijk is dat alleen een router).

Je kunt dus een ethernet kabel naar je woonkamer trekken zodat ONT en router/modem verbonden kunnen worden.

Reputatie 1

Ik ben aan het kijken naar de mogelijkheden om over te stappen naar T-Mobile glasvezel. Dit is volgens jullie op ons adres mogelijk.

De vorige bewoners van ons huis hebben bij het aanleggen van glasvezel in de wijk er voor gekozen om dit niet naar binnen te laten brengen. Er staat ook nergens een 'sprietje' in de tuin.

Is het alsnog mogelijk om bij het aanvragen van een abonnement een glasvezel aansluiting naar binnen te laten brengen en hoelang zal dit dan gaan duren?

Groet,

Daniël

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @dvandd 

Meestel is het glasvezel naar binnen gewoon gratis voor jou als je een abonnement neemt, mochten er toch extra werkzaamheden nodig zijn waaraan kosten zijn verbonden dan krijg je daar eerst een offerte van.

Meestal wordt het allemaal goed geregeld dus dat ze het glasvezel nog vóór de installatiedatum naar binnen komen brengen.

Reputatie 3

Meestal, maar niet altijd. Heb op 27-4 besteld, pakket al maanden binnen maar nog steeds niet opgeleverd. Glasvezel moet nog naar binnen gebracht worden. Guidon is niet zo vlot/komt niet opdagen en de apparatuur in de POP is (nog) niet geplaatst. Wel jammer dat er voor PON ipv AON is gekozen. Eigenlijk is het PON-principe net zo goed/slecht als coax. AON is wat gunstiger (en minder storingsgevoelig) voor de gebruiker.

 

We wachten geduldig af, de VDSL-aansluiting van Freedom doet het nog steeds prima (latency is voor mij perfect, maar heb behoefte aan wat meer uploadsnelheid) en ik denk dat ik die er een paar maandjes naast hou.

 

Wil na oplevering van de glasvezel een eigen modem-router (Fritz AVM 5590) toepassen, routers van providers zijn voor mij te beperkt en het ecosysteem van AVM vind ik toch erg prettig.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @PA1NT, wanneer de vezel nog naar binnengebracht moet worden, komt de aannemer langs om te schouwen: de schouw is een huisbezoek waarbij gekeken wordt waar de vezel het meest strategisch naar binnengebracht kan worden en waar het FTU (glasvezelaansluitpunt) geplaats kan worden. Is dit bij jou al gebeurd? Guidion verzorgt de huisinstallatie en heeft in principe geen enkele invloed op het schouwproces. 

Reputatie 3

Schouwer is al geweest en de glasvezel is daarna buiten al verlegd naar het punt buiten waar hij naar binnen zou moeten (meterkast). Dat is ca een maand geleden. De POP (staat twee straten verderop) is ook nog niet gereed dus het blijft afwachten.

Reputatie 7
Badge +16

@PA1NT Bedankt voor je terugkoppeling! Is aan jou uitgelegd waarom de netwerkapparatuur nog niet geplaatst is in de POP? Doorgaans is dit wegens verbouwing of omdat er bijvoorbeeld momenteel geen poort vrij is op de access switch; ik kan dat jammer genoeg niet inzien, maar wil graag een belletje plegen naar netbeheer indien het jou niet medegedeeld is.

Reputatie 3

Er zou bij mij vorige week iemand komen om de glasvezel naar binnen te brengen maar die is niet op komen dagen. Geen probleem ik kan best begrijpen dat het druk is. Nog niets gehoord om nieuwe afspraak in te plannen, maar ik wacht gewoon geduldig af, ik zit niet op een schopstoel.

 

Voor zover ik het kan zien is er wel wat bedrijvigheid in de PoP (RD-A1B, Slikkerveer, Ridderkerk), er is in ieder geval een dixie geplaatst.

In de hele wijk zie ik witte pijlen op het trottoir gespoten (net als bij mij voor de deur) dus er is in ieder geval interesse (minder dan ik verwacht had).

Reputatie 7

Hi @PA1NT, merci voor het aangeven! Ik waardeer jouw geduld enorm, topper. Hopelijk hoor je heel snel iets over de nieuwe afspraak. Blijf je ons hiervan op de hoogte houden? Als het te lang duurt, dan ga ik hier graag voor jou achteraan! 💪

Hello. I need your help. There are many cables coming from the source. I don’t know, which one to use. Probably I need a technic. 
Thank you

Erika

Reputatie 3

@Erika_9326 This is the demarcation point of KPN aka as the ISRA-punt (wiki
1A and 1B is the first wire pair (Red/Blue) for the phone line. In 99.9% of the cases these are the wires to use for VDSL. It is best practice to connect a junction box with a RJ11 connection.
example of junction box

Instructions (page 5)

Instead of cutting the wire, connect two wires;
-1A to the red wire of the RJ11-junction box

-1B to the green wire of the RJ11-junction box

 

2A and 2B is the second phone line, in rare cases you have to connect to these points. Also used for bonded VDSL (I would not recommend that, because it is not stable). The center point is ground, not needed for VDSL.

 

If you are in doubt how to connect it, you could ask the provider to install the modem for you. He/she will probably replace this ISRA by a newer version (with RJ11 connector).

Reputatie 3

Hi @PA1NT, merci voor het aangeven! Ik waardeer jouw geduld enorm, topper. Hopelijk hoor je heel snel iets over de nieuwe afspraak. Blijf je ons hiervan op de hoogte houden? Als het te lang duurt, dan ga ik hier graag voor jou achteraan! 💪

TNX @Lisa ! Gisteren heeft iemand contact opgenomen, afspraak gemaakt en woensdagmiddag komen ze de aansluiting realiseren.

@PA1NT thank you, your answer helped us. We are already connected. Have a nice day.

Reputatie 3

De (groene) glasvezel is inmiddels naar binnen gebracht en afgemonteerd in de FTU van Open Dutch Fiber. Maar sindsdien bleef het weer stil, totdat ik vanmorgen wakker werd gebeld door twee man met T-mobile shirts aan. Onaangekondigd.

Nadat ik met mijn duffe kop één van de twee heb binnengelaten wierp deze een blik op de FTU en zei dat ze 5 minuten tot een halfuur later zouden terugkomen. Heb 3½ uur gewacht waardoor mijn hele planning in de war is geraakt. Heb maar even de ONT en de router tegen de meterkastwanden geschroefd. De SC/APC kabel heb ik nog niet aangesloten, de UTP-kabels wel.

Nu dus nog steeds geen actieve aansluiting, we wachten maar weer af. Dat het wat langer duurt, maakt me niet zo uit maar ik vind het wel vervelend dat ze onaangekondigd aan de deur stonden en niet meer terug zijn gekomen.

Vanmiddag is bij een kennis van mij (woont een straat verderop) de aansluiting wel opgeleverd en het lijkt vlot te werken.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @PA1NT 

De installatie van de ONT en router wordt gedaan door een Guidion monteur, daar zou je een mail van moeten krijgen om een afspraak te maken. Misschien is de aansluiting nog niet gereed voor gebruik en moeten er buiten nog wat werkzaamheden gebeuren of de aansluiting is nog niet bekend bij T-Mobile?

Reputatie 1

Je hebt T-Mobile voor thuis besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar we kunnen ons ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen.

 

Hoe zit het met je bestelling, hoe ziet het tijdschema eruit, wat is de Overstapservice ook alweer? We behandelen alle vragen die te maken hebben met nieuwe aanvragen. Zo kun jij met alle kennis op zak richting de start van jouw abonnement gaan! 

 

Ik moet nog bestellen, hoe werkt het?

Doe snel de postcode check:T-Mobile voor thuis postcodecheck. Hier kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is. Alle opties en mogelijkheden kun je hier direct aan- of afvinken. Je kunt hier ook direct een bestelling plaatsen. Heb je toch nog een vraag en wil je dit telefonisch bespreken? Bel ons dan op 0800-0419. We zijn trots op T-Mobile voor thuis en vertellen je er graag alles over!


Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:

Je abonnement wordt aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online! Natuurlijk kun je ook een datum tot wel drie maanden in de toekomst kiezen.

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail.
  2. Ongeveer twee weken later belt de monteur voor een afspraak als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet (DSL) is op basis van zelfinstallatie. Je wordt dan niet gebeld door een monteur, maar ontvangt een e-mail met startdatum.
  3. Veertien dagen voor de startdatum ontvang je het installatiepakket.
  4. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren.


Bedenktermijn? 

Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je tot het moment dat je niet meer aangesloten bent


Nummerbehoud, hoe werkt dat?

Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Bij je aanvraag kun je voor nummerbehoud kiezen. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Internetabonnement voor thuis. We controleren typefoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Dit proces is zo gepiept en je hebt dus op de dag van installatie je oude vertrouwde nummer terug bij je nieuwe Internet voor thuis abonnement!

Ben je nummerbehoud vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan!  Lees snel dit topic voor meer informatie over nummerbehoud: Veelgestelde vragen over nummerbehoud.


Overstapservice, hoe zit dat?

Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit staat dan vermeld in de bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hiervoor sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen bij My T-Mobile Thuis. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt dat niet, neem dan contact op met de klantenservice en geef de volgende informatie door:

  • Je huidige aanbieder
  • Het contractnummer
  • De laatste 3 cijfers van je IBAN
  • Je telefoonnummer
  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder

Ben je de Overstapservice vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan nog binnen zeven dagen na je aanvraag!  Lees snel dit topic voor meer informatie over de Overstapservice: Veelgestelde vragen over de Overstapservice.

 

Let op! We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie? Zorg dan dat je zelf de andere provider(s) nog opzegt. 


Hoe regel ik zelf mijn overstap?

Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen, zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Internet (DSL) en Glasvezelinternet:

  • Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is, kun je jouw oude provider opzeggen.
  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Deze belt twee à drie weken na je aanvraag om een afspraak te maken. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan minimaal vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider.

Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting (coax) kan wel naast Standaard Internet of Glasvezel bestaan.

 

Klantvoordeel, hoe zit dat precies?

Heb je een mobiel T-Mobile abonnement en neem je daarnaast ook diensten af van T-Mobile voor thuis, dan kom je in aanmerking voor Klantvoordeel met onder andere jouw Internet & Unlimited abonnement voor € 25,- per maand per abonnement! Nadat de de lijn is geactiveerd en je gebruik kan maken van je verbinding, zal ook het Klantvoordeel in gang worden gezet. Je kan handig zelf het Klantvoordeel regelen via My T-Mobile Thuis. Meer weten? Klik dan hier!


Toch nog iets veranderen in je bestelling?

Loop je bestelling goed na. Heb je bijvoorbeeld genoeg TV Boxen besteld? Voor de installatie staat je abonnement op ‘pauze’. Je kan dan alleen nog een TV Box toevoegen of Nummerbehoud aanvragen. Alle andere wijzigingen kunnen we voor je doorvoeren zodra de installatie is afgerond. Dit doe je door in te loggen op jouw persoonlijke My T-Mobile Thuis account.

 

Het installatiepakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres. Zo wordt het pakket altijd ergens afgeleverd!


Het installeren van het pakket

Om te installeren bij Glasvezelinternet heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij DSL Internet kun je de installatie eenvoudig zelf doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!


De wensdatum verzetten of vervroegen

Wensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151.

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Neem dan contact op met de klantenservice of laat dan hier een bericht achter!

 

Andere vragen over het je nieuwe abonnement? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Contact met T-Mobile voor thuis.

 

T-mobile thuis besteld, 9 augustus Gideon geweest, alles aangesloten, licht op glas, maar geen internet. Volgens monteur moet Backoffice T-mobile dit oplossen. Na diverse malen bellen blijkt dat de backoffice dit heeft doorgezet op 11 augustus naar de TSD en vanaf dat moment blijft het stil. Geen informatie naar klant of naar eigen servicedesk van T-mobile. Ze kunnen als servicedesk niets voor mij doen, behalve neerzetten dat ik graag op de hoogte gehouden wil worden. Wordt hier erg treurig van. Niemand lijkt mij iets te kunnen vertellen en al helemaal niet wat ik mag verwachten. Aangegeven dat ze tot donderdag hebben, anders annuleer ik mijn bestelling en overweeg ook alle mobiele abonnementen (4-stuks op ons adres) op te zeggen en over te stappen naar een organisatie die hun processen wel op orde heeft. Niet erg professioneel bedrijf. Vast last van onderbezetting en weinig personeel, maar mis hier ook een manager die zaken in de gaten houdt. Oftewel cursusje ITIL/BISL.

Reputatie 7

Hi @MMuizelaar, welkom bij de T-Mobile voor thuis Community! Heel goed dat je via deze weg contact opneemt. Allereerst excuses dat de start van jouw abonnement niet vlekkeloos is verlopen, dat had ik echt heel graag anders gezien. Ik ga je hier dan ook gelijk bij helpen, want je hoort zo snel mogelijk van jouw verbinding te genieten. Omdat ik wil dat je in ieder geval onbeperkt kunt internetten tot dit euvel is opgelost, heb ik je via een privébericht voorzien van een Unlimited Data voucher. Op deze manier kun je een hotspot maken van jouw telefoon. 

Omdat je hoort te weten waar je aan toe bent, heb ik één van mijn collega's van de technische dienst aan zijn mouw getrokken voor een status update. Op dit moment zie ik zelf nog geen heldere terugkoppeling van TSD, dus hier ga ik voor je achteraan. Ik hoop dat ik hier vandaag nog een reactie op binnenkrijg, maar ik kom hier uiterlijk maandag bij jou op terug. Bij deze word ik dan ook graag jouw aanspreekpunt, zodat je hier zelf niet achteraan hoeft te gaan. Ik ga zorgen dat ik jou meer over de situatie kan vertellen! ❤️

Reputatie 1

Hi @MMuizelaar, welkom bij de T-Mobile voor thuis Community! Heel goed dat je via deze weg contact opneemt. Allereerst excuses dat de start van jouw abonnement niet vlekkeloos is verlopen, dat had ik echt heel graag anders gezien. Ik ga je hier dan ook gelijk bij helpen, want je hoort zo snel mogelijk van jouw verbinding te genieten. Omdat ik wil dat je in ieder geval onbeperkt kunt internetten tot dit euvel is opgelost, heb ik je via een privébericht voorzien van een Unlimited Data voucher. Op deze manier kun je een hotspot maken van jouw telefoon. 

Omdat je hoort te weten waar je aan toe bent, heb ik één van mijn collega's van de technische dienst aan zijn mouw getrokken voor een status update. Op dit moment zie ik zelf nog geen heldere terugkoppeling van TSD, dus hier ga ik voor je achteraan. Ik hoop dat ik hier vandaag nog een reactie op binnenkrijg, maar ik kom hier uiterlijk maandag bij jou op terug. Bij deze word ik dan ook graag jouw aanspreekpunt, zodat je hier zelf niet achteraan hoeft te gaan. Ik ga zorgen dat ik jou meer over de situatie kan vertellen! ❤️

@Lisa erg bedankt voor je snelle reactie. Hoop inderdaad dat je er wat beweging in kan krijgen. Ik wacht je berichtje even af en zal je als primair aanspreekpunt inzetten.

 

Reputatie 3

Hallo @PA1NT 

De installatie van de ONT en router wordt gedaan door een Guidion monteur, daar zou je een mail van moeten krijgen om een afspraak te maken. Misschien is de aansluiting nog niet gereed voor gebruik en moeten er buiten nog wat werkzaamheden gebeuren of de aansluiting is nog niet bekend bij T-Mobile?

Tnx voor het meedenken @Waqqas, sorry voor de late reactie. De aansluiting is bij een kennis (in de straat achter mij) al opgeleverd, dus de POP in de wijk is al actief. De monteur (prima gast!) die hier de FTU afgemonteerd heeft, had al een kwaliteitstest gedaan vanaf de POP, dus zou het nu een kwestie van aansluiten en aanmelden moeten zijn. De settopbox van T-Mobile vindt de kennis overigens niet zo denderend, op een Nvidia Shield en een andere mediaplayer werkt tv super.

 

@Lisa , zou jij willen kijken of er nog beweging in de oplevering van mijn aansluiting zit? Moet ik mijn gegevens via PB sturen of zijn die aan dit account gekoppeld? Alvast bedankt!


P.S.: ik heb nu VDSL bij Freedom en laat de abonnementen sowieso een maandje overlappen, dus geen probleem als het wat langer duurt.

Reageer