F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Vast Internet: alles op een rijtje



Toon eerste reactie

387 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Marioandretti,

Super dat je een aanvraag hebt gedaan, welkom bij de club! :smile:  Ik zie inderdaad dat er een aanvraag zonder TV pakket bij ons is binnengekomen. Dit kunnen we gelukkig probleemloos in orde maken zodra de monteur de installatie heeft afgerond bij je thuis. Laat ons gerust weten hoe het bezoek is verlopen. :relaxed:

Hi T-mobile, in December 2019 heb ik me opgegegeven voor glasvezel internet via T-mobile thuis. De verwachting was de eerste mensen in mijn wijk in Februari 2020 aan te sluiten. Het is nu Mei 2020 en ik heb sinds de felicitatie met mijn inschrijving geen update hierover ontvangen. Ik hoor graag hoe het er voor staat en wat de aangepaste verwachting is.

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @sjogro,

Voor het aanleggen van ons eigen glasvezel netwerk in Den Haag werken we samen met onze aannemer Volker Wessels. Zij zullen het aansluitpunt voor glasvezel in je woning plaatsen en daarna komt onze monteur langs om alles voor je aan te sluiten. Het plaatsen van de glasvezelpunten gaat in veel gevallen per wijk of straat. Onze aannemer neemt telefonisch contact met je op om hier een afspraak voor te maken. Dit kan even duren maar maak je geen zorgen, je wordt zeker niet vergeten! Je kan ook rechtstreeks contact opnemen met Volker Wessels via 088 1860 444, dan nemen ze de planning graag met je door. Meer informatie over de aanleg van glasvezel in Segbroek vind je in dit topic.

Dank je @Piotr, ik heb een afspraak in kunnen plannen met ze. 

Goedemorgen T-Mobile

Op 26 april heb ik een bestelling geplaatst voor T-mobile Thuis. Mijn bedenktijd is verlopen maar ik heb nog geen mail ontvangen met een aansluitdatum. 
 

Alleen bij mijn T-mobile Thuis zie ik eerst mogelijke leverdatum 13 mei. Is nu een week voorbij en heb niks ontvangen.  Kunt u inzien wanneer mijn aansluitdatum is?

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Walden 

Helaas gaat het niet altijd goed met glasvezel indien het ook een glasvezel abonnement is.

Het kan zo zijn dat jouw verbinding nog niet gereed is in de wijkcentrale waardoor T-mobile nu niks anders kan doen dan wachten totdat een monteur dit in orde maakt.

Hallo @Walden 

Helaas gaat het niet altijd goed met glasvezel indien het ook een glasvezel abonnement is.

Het kan zo zijn dat jouw verbinding nog niet gereed is in de wijkcentrale waardoor T-mobile nu niks anders kan doen dan wachten totdat een monteur dit in orde maakt.

Het is geen glasvrezel verbinding.

Reputatie 7
Badge +19

@Walden

Bij DSL kan hetzelfde voorkomen maar de kans daarop is natuurlijk minder, even wachten op een Moderator, zij kunnen je hopelijk wat beter informeren over waarom je nog geen installatiedatum hebt.

Wat staat er nu eigenlijk precies in je T-Mobile thuis account bij het overzicht?

@Walden

Bij DSL kan hetzelfde voorkomen maar de kans daarop is natuurlijk minder, even wachten op een Moderator, zij kunnen je hopelijk wat beter informeren over waarom je nog geen installatiedatum hebt.

Wat staat er nu eigenlijk precies in je T-Mobile thuis account bij het overzicht?

 

Reputatie 7
Badge +19

Ik zie ook dat je nog bij Tele2 zit. Kom lekker met mobiel ook naar T-Mobile en ontvang €2,50 korting en 2GB extra per maand of €10 korting op unlimited. Bij thuis krijg je dan €5 euro korting op internet of je betaalt €25 voor het hoogst mogelijke internet op jouw adres icm Unlimited.  😉

Als je een beetje naar boven veegt wat is de laatst magenta gekleurde vervolgstap?

Reputatie 5
Badge +4

@Walden welkom op de Community! Ik heb jouw aanvraag er direct bij gepakt en zie dat er nog een paar werkzaamheden verricht moesten worden, waardoor de installatiedatum even op zich heeft laten wachten. Je hebt zojuist een e-mail ontvangen met daarin de installatiedatum. Alvast heel veel plezier met je diensten! 

@Walden welkom op de Community! Ik heb jouw aanvraag er direct bij gepakt en zie dat er nog een paar werkzaamheden verricht moesten worden, waardoor de installatiedatum even op zich heeft laten wachten. Je hebt zojuist een e-mail ontvangen met daarin de installatiedatum. Alvast heel veel plezier met je diensten! 

Top! Dankjewel.

Hallo T-Mobile,

Onlangs heb ik internet en tv thuis besteld met als wensdatum mijn vrije dag woensdag 15 juli 2020. Het is uiteraard een wensdatum zonder garantie. Van de oude provider heb ik een bevestiging gekregen dat de wensdatum voor het opzeggen 15 juli is.

Vandaag is de installatie datum bekend gemaakt, dinsdag 14 juli. Mooi dat het zo dicht op de wensdatum zit. Alleen kan ik die dag niet installeren maar pas een dag later op de 15e (of misschien s’avonds laat op de 14e).

Als ik de diverse topics en reacties op dit forum lees, begrijp ik dat de oude provider pas wordt opgezegd op het moment dat de nieuwe diensten van T-Mobile zijn aangesloten. Gebeurt het opzeggen op het moment dat het T-Mobile modem actief wordt? Dan kan ik rustig de 15e installeren. Maar als het opzeggen al is vlak nadat T-Mobile de lijn aan zet, zou ik mogelijk zonder diensten zitten vanaf dat moment.

Graag hoor ik een dag kan wachten met het aansluiten van de T-Mobile diensten of dat dit echt op de dag van levering moet.

Edit: het betreft een overstap van Ziggo naar T-Mobile DSL.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @ArjenW, kijk dat is een strakke planning haha. Maar geen zorgen, op 14 juli komt de lijn dan beschikbaar maar je gaat pas open zodra je de modem aansluit óf automatisch 2 weken nadat de lijn beschikbaar is gemaakt. Je hebt dus 14 dagen de tijd om de modem aan te sluiten, dat moet vast lukken! :slight_smile:

Hello,

I hope a message in English is ok

We are supposed to have been visited yesterday (01/07) for our fiber internet installation, but we received no calls from the engineer. We later phoned t-mobile who said we were contacted 3 times. So something must have gone wrong. T-mobile have requested a new (expedited) appointment for the engineer to visit. 

I was also told on the phone by t-mobile that the engineer will bring the installation packaged with them, however this forum and the details on my t-mobile seem to say otherwise, that we should have received this about a week before 01/07.

 

Could you please tell me:

  1. When will we have the appointment for the installation?
  2. Should we have received the installation package in advance, or will the engineer bring it?

This is quite urgent because we have no internet access at home, nor a 4g connection. I am required to work from home during the pandemic (I am working from cafes...)

Kind regards

Sorsh

Reputatie 7
Badge +8

Hi @sorsh, I’m sorry to hear that, it looks like the mobile number that was registered wasn’t correct. But luckily my colleague has rectified that and our partner Guidion will contact you to make a new appointment. You will receive the package in advance, as soon as the appointment is made the package will be sent. Apologies for the delay, we’ll get you online as soon as possible! 

Hi @ArjenW, kijk dat is een strakke planning haha. Maar geen zorgen, op 14 juli komt de lijn dan beschikbaar maar je gaat pas open zodra je de modem aansluit óf automatisch 2 weken nadat de lijn beschikbaar is gemaakt. Je hebt dus 14 dagen de tijd om de modem aan te sluiten, dat moet vast lukken! :slight_smile:

Dank je Brian. Helder.

Nieuwe vraag. Vandaag kreeg ik een mail van T-Mobile dat ik gisteren al kan installeren. Mooi dat het nog sneller kan dan 14-7. Stel, ik installeer komende zaterdag 11-7. Als de installatie succesvol is krijgt ziggo een signaal om de diensten en het contract te beeindigen. Gaat dit dan goed met de opzegtermijn van ziggo die uitgaat van einde contract vanaf 14-7? Vindt het beëindigen van ziggo niet te vroeg plaats waardoor contractbreuk plaatsvind of een overlap in diensten of kan ziggo wel per 11-7 beëindigd worden?

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @ArjenW, goede vraag! Inderdaad goed om te zien dat de lijn eerder geactiveerd kan worden. Wanneer je T-Mobile Thuis morgen installeert, zal vanaf die datum de facturatie starten. Ook zullen wij Ziggo via de Overstapservice laten weten dat je online bent, en Ziggo dus kan worden afgesloten. In dat geval zal Ziggo een einddatum van 11 juli hebben. Zolang dat geen problemen oplevert met de contracttermijn die je bij Ziggo hebt, voorzie ik geen enkel probleem! Heb je liever toch dat het alsnog op de afgesproken datum gebeurd, installeer T-Mobile Thuis dan op 14 juli. Dit komt hoe dan ook in orde!

Hoi @ArjenW, goede vraag! Inderdaad goed om te zien dat de lijn eerder geactiveerd kan worden. Wanneer je T-Mobile Thuis morgen installeert, zal vanaf die datum de facturatie starten. Ook zullen wij Ziggo via de Overstapservice laten weten dat je online bent, en Ziggo dus kan worden afgesloten. In dat geval zal Ziggo een einddatum van 11 juli hebben. Zolang dat geen problemen oplevert met de contracttermijn die je bij Ziggo hebt, voorzie ik geen enkel probleem! Heb je liever toch dat het alsnog op de afgesproken datum gebeurd, installeer T-Mobile Thuis dan op 14 juli. Dit komt hoe dan ook in orde!

Hoi Cheyenne. De contracttermijn met Ziggo is na al die jaren al lang verstreken. Alleen de opzegtermijn van een maand is een factor. Ziggo heeft op 11-6 bevestigd dat ze het jammer vinden dat ik weg ga en dat de wensdatum 15-7 is. Aangezien het vandaag 11-7 is, denk ik dat de maand opzegtermijn verstreken is.

Gaat T-mobile er ook op deze manier mee om als de overstap andersom is?

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @ArjenW 

Ja, andersom is het ook zo. Elke provider heeft een maand opzegtermijn en bij een overstapservice stopt de verbinding pas als je nieuwe provider kan gaan leveren.

Heb al antwoord gehad

 

Hallo,

Ik heb in verband met mijn verhuizing op 18 juni een internetaansluiting aangevraagd bij T-Mobile. Ik heb expres extra vroeg aangevraagd, omdat ik op 1 augustus ging verhuizen en dan internet nodig heb. De aansluiting had op 1 augustus klaar moeten zijn, echter heb ik nog steeds geen vaste internetaansluiting.

Ik heb al meerdere keren contact opgenomen met de klantenservice. Juist op het moment dat de datum 1 augustus steeds dichterbij kwam en ik helemaal niks te horen kreeg over hoe of wat. Uiteindelijk kreeg ik te horen van de medewerker van de klantenservice dat KPN de lijn nog moest activeren en dat ik KPN daar over moest bellen. Dat vind ik op zich al vreemd waarom ik moet gaan bellen naar KPN.

Na contact met KPN opgenomen te hebben, kreeg ik dezelfde dag een email van KPN dat alles gereed was om geïnstalleerd te worden. Ik heb meteen contact opgenomen met T-Mobile, maar daar konden ze nog niet zien dat de lijn geactiveerd was. Het advies was om even tot de volgende dag te wachten. De volgende dag ingelogd op mijn T-Mobile account en daar stond dat de installatiedatum bekend was: 7 augustus. De hele week ervoor geen pakket ontvangen dat geïnstalleerd zou moeten worden. 6 augustus weer contact opgenomen met de klantenservice. Daar werd verteld dat 7 augustus door KPN werkzaamheden verricht zouden worden en dat ik daar niet thuis voor hoef te zijn. Vervolgens zou door Guidion een bericht komen om een afspraak te maken. Tot op heden heb ik nog helemaal niks gehoord van Guidion, T-Mobile of KPN. Mijn buurvrouw heeft ook een abonnement bij T-Mobile afgesloten en die had het pakket al 2 weken geleden in ontvangst genomen.

Ik vind het allemaal erg vreemd en bijzonder vervelend dat ik nu al 11 dagen zonder vaste internetaansluiting zit, aangezien het bereik van mijn mobiele abonnement in mijn huis ook te wensen over laat.

Ik hoop dat jullie mij nu eindelijk eens goed kunnen helpen, want ik word er nu een beetje moedeloos van.

Alvast hartelijk bedankt voor alle hulp. 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @ErikM1979,

Allereerst tof dat je voor T-Mobile Thuis hebt gekozen, welkom! Nu had ik je liever een soepele overstap gegund dan hetgeen wat je tot nu toe hebt ervaren. Graag wil ik uitzoeken wat er bij jouw bestelling misgaat waardoor er vertraging is opgelopen. Zojuist heb ik onze techneuten aangestuurd om dit voor je uit te zoeken en op te lossen. We gaan ons uiterste best doen om je zo snel mogelijk van een werkend T-Mobile Thuis abonnement te voorzien. Tot die tijd wil ik je vragen om je geduld. Zodra er een update volgt dan brengen we je gelijk op de hoogte. Sorry voor het ongemak Erik, we gaan hiermee aan de slag!

Hallo @Piotr,

Dank je wel voor je reactie op mijn bericht en heel fijn dat jullie dit oppakken.

Ik wacht de update en het bericht af.

Gr. Erik

Reputatie 6
Badge +2

Hey @ErikM1979,

Ik heb een update voor je! Allereerst geven onze techneuten aan dat je contact kunt opnemen met de netwerkbeheerder KPN. Ze zullen werkzaamheden uitvoeren in de wijkcentrale en bij jou thuis, vandaar deze afspraak. Je kunt daarom telefonisch contact opnemen met KPN Netwerk NL op 088-0063744 of per e-mail. KPN is te bereiken van maandag t/m vrijdag tussen 08:30 en 18:00. Deze informatie dien je vervolgens in bij KPNNetwerkNL:

  • Postcode en huisnummer
  • Aangeven dat je al wonende bent op het nieuwe adres
  • Status van je glasvezelaansluiting
  • Je e-mail adres

Wat zijn de vervolgstappen? 
Zodra de benodigde informatie door jou is aangeleverd, dan zal KPNNetwerk een case aanmaken en de betreffende aannemer aansturen om te beginnen met de werkzaamheden. Hoe eerder deze case is aangemaakt, hoe sneller wij vervolgens jou van een werkende aansluiting kunnen voorzien. Mocht er iets onduidelijk zijn, laat het ons dan gerust weten. We helpen je graag verder!

 

Reageer