F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Vast Internet: alles op een rijtje



Toon eerste reactie

395 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Mark-DenHaag 

Zodra de aansluiting er is dan ontvang je per mail een bericht om een afspraak voor installatie te maken, je kunt daar zelf een datum kiezen.

Als je gebruik hebt gemaakt van de overstapservice dan gaat de overstap naadloos.

 

Reputatie 3

Ik heb het al aangevraagd omdat ik dan 12 maanden korting krijg, vandaar mijn vraag.

Reputatie 7
Badge +19

@Mark-DenHaag 

Ik heb mijn vorige bericht bewerkt, niet goed begrepen 😅

Om een eerlijk antwoord te geven @Mark-DenHaag 

Het is nog maar de vraag of 1 juni gehaald kan worden om de kabel binnen te krijgen, gaat niet vlekkeloos met volker wessels telecom en zijn onder aannemers, maar wil niet zeggen dat het ook lukt.

En of je op tijd bericht krijgt, ja dat dan wel, je krijgt je pakket en een afspraak verzoek die je zelf kan plannen, maar mijn advies, zeker bij een nieuwe drager, neem een maandje dubbele kosten en zeg pas op als je bij TM online bent, kan nog van alles mis gaan en dan heb je niks.

Hallo!

Je hebt me een modem gestuurd met post nl, maar post nl heeft mijn modem afgeleverd bij een onbekende, ik heb al mijn buren gevraagd, de internetmodem ontbreekt,Hoe kan ik internetten zonder modem?niemand helpt me als je niet onmiddellijk een onderzoek start, zal ik je moeten aanklagen…

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ozika, ooh dat is niet helemaal goed gegaan vanuit PostNL, sorry voor het ongemak! Ik zie gelukkig dat het pakket opnieuw verstuurd is. Zodra het pakket onze distributie verlaat, stuurt PostNL je een track&trace-code. Hiermee kun je 24/7 de status van bezorging in de gaten houden, zo weet je precies waar het pakketje zich bevindt en wanneer je thuis kunt zijn voor het bezorgmoment.

Hoi @ozika, ooh dat is niet helemaal goed gegaan vanuit PostNL, sorry voor het ongemak! Ik zie gelukkig dat het pakket opnieuw verstuurd is. Zodra het pakket onze distributie verlaat, stuurt PostNL je een track&trace-code. Hiermee kun je 24/7 de status van bezorging in de gaten houden, zo weet je precies waar het pakketje zich bevindt en wanneer je thuis kunt zijn voor het bezorgmoment.

nog steeds geen nieuws, ik hoop dat je snel een trackingnummer voor de nieuwe modem stuurt.

Hoi @ozika, ooh dat is niet helemaal goed gegaan vanuit PostNL, sorry voor het ongemak! Ik zie gelukkig dat het pakket opnieuw verstuurd is. Zodra het pakket onze distributie verlaat, stuurt PostNL je een track&trace-code. Hiermee kun je 24/7 de status van bezorging in de gaten houden, zo weet je precies waar het pakketje zich bevindt en wanneer je thuis kunt zijn voor het bezorgmoment.

nog steeds geen nieuws, ik hoop dat je snel een trackingnummer voor de nieuwe modem stuurt.

nog steeds geen nieuws, nog steeds geen modem, nog steeds geen internet!, welke dienst is dit, je weet hoe je een factuur moet opvragen, waar is mijn modem?

nog steeds geen nieuws, nog steeds geen modem, nog steeds geen internet!, welke dienst is dit, je weet hoe je een factuur moet opvragen, waar is mijn modem?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ozika, ik heb je twee dagen geleden aangegeven dat het pakket opnieuw verstuurd wordt en dat je binnen enkele dagen de track&trace-code van PostNL zult ontvangen. Ik begrijp dat het frustrerend is en excuses als ik de verwachting heb gecreëerd dat er binnen twee dagen een nieuw pakket bezorgd wordt, dat proces duurt doorgaans vier tot zes dagen. 

Vorige week vrijdag gebeld door T-Mobile. Of ik wilde overstappen naar hun Thuis abonnement, in combinatie met een verlenging van mijn Unlimited Sim Only abonnement.

 

Prima, stuur die prijsopgave/offerte maar door. Meermaals expliciet benadrukt dat dit een offerte moet zijn, en ik hier zélf binnen 10 dagen achteraan zou reageren. Helaas heeft de telefoniste niet haar woord gehouden en meteen de overgang in gang gezet. Ik zit dus nu met een verlenging van 2 jaar, en een vast thuis abonnement voor 1 jaar. Natuurlijk kan ik gebruik maken van het 14 dagen herroepingsrecht, en wellicht ga ik dat nog doen ook. Want, hier word ik absoluut niet blij van.

 

Waarom? Ongevraagd een overstap in gang zetten, dit te snel doen waardoor de aanvraag niet goed verloopt, en ik vervolgens zélf actie moet ondernemen.

 

  1. Vrijdag telefonisch een offerte aangevraagd.
  2. Vrijdagavond een bestelbevestiging per e-mail ontvangen. Alarmbel 1.
  3. Vrijdagavond Welkom bij T-Mobile Thuis ontvangen. Alarmbel 2.
  4. Vrijdagavond een bevestiging van het mobiele telefoonabonnement ontvangen. Alarmbel 3.
  5. Uiteindelijk scheelt het geld, en denk ik, ach, laat ook maar, ik heb belangrijker zaken aan mijn hoofd. Laat maar doorgaan.Spijt #1.
  6. Maandagochtend een mail van de vorige aanbieder voor Thuis gehad. “Uw contract wordt beëindigd. Jammer!” Vreemd. Ik heb nog geen gegevens doorgestuurd van mijn huidige aanbieder behalve de naam van de aanbieder, dus geen contractnummer, geen rekeningnummer, en geen andere zaken. Hoe kon T-Mobile dit dan regelen?
  7. Dinsdagochtend een mailtje van T-Mobile. Of ik de missende informatie even wil geven. Ik zoek dus, ondanks de ergernis, bij de vorige aanbieder de missende informatie op. Tenminste één van de drie velden moeten worden ingevuld. Ik braaf alle drie velden invullen, rechtstreeks gekopieerd vanaf de documenten van de vorige aanbieder. Ben ik er maar weer vanaf.
  8. Binnen een half uurtje weer mail van T-Mobile: de overstapaanvraag is niet goedgekeurd. Doe het zelf maar. Spijt #1.

Het resultaat is dat de status van de overstap mij nu onbekend is. Is het wél geregeld, aangezien de vorige aanbieder zegt dat mijn contract wordt beëindigd, en dat ik mijn modem moet terug sturen? Of niet, omdat T-Mobile aangeeft dat de aanvraag niet geaccepteerd is? Of komt dat omdat T-Mobile dit vrijdag al heeft gedaan ZONDER mijn gegevens?

 

Hoe dan ook, ik heb spijt als haren op m'n hoofd dat ik hiermee in zee ben gegaan. T-Mobile, dit moet beter. Ik overweeg nu serieus om alsnog naar Ziggo te gaan, icm Vodafone. Puur uit wrok, niet omdat zij beter zijn hierin.

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag @Stephan de Witte, ongevraagd aan een contract gebonden worden, is een kwalijke zaak. Graag zoek ik dit tot op de bodem voor je uit én wil ik ervoor zorgen dat, met jouw goedkeuring natuurlijk, de “aanvraag” bij Thuis geannuleerd wordt. Sorry dat je dit overkomen is, dat kan en mag nooit gebeuren - ook niet als het een vergissing blijkt te zijn. Hier moet absoluut strengere controle op komen en ik zet dit stante pede door naar onze collega's zodat het onderzocht wordt.

Bedankt dat je deze melding doet op de Community! Mag ik je verzoeken om jouw Thuis klantnummer (staat in de e-mail die we je toegestuurd hebben met het contract) in je profiel op de Community te plakken, alsjeblieft? Dan kan ik nagaan waar het misgegaan is en hoe we dit zo snel mogelijk kunnen oplossen.

Nogmaals sorry en ik ga er alles aan doen om dit voor je recht te zetten. Indien je er, ondanks de onterechte aanvraag, toch gebruik van wilt maken, hoor ik dat ook graag. Dan zorg ik ervoor dat de overstap vanaf nu wel vlekkeloos verloopt.

2 november is was mijn aansluit datum voor t-mobile thuis. Mijn modem had ik een paar dagen er voor al netjes binnen. Internet is nu aangesloten en doet het goed,maar ik kan mijn tv niet gebruiken,deze staat ook nog steeds als lopende bestelling en de tv app kan schijnbaar niet op mijn tv,want dat wil ook niet lukken.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Gea Vriesma, welkom bij Thuis en op de Community!

Jouw aanvraag hangt nog op een vorige status waardoor extra producten zoals TV niet werken. Ik heb dit aangegeven bij de techneuten en ze zullen het zo snel mogelijk in orde maken voor je, sorry dat je hierdoor tijdelijk nog niet jouw volledige abonnement kunt gebruiken.

Zodra mijn collega’s het opgelost hebben, laat ik het je weten in dit topic. Mochten we elkaar vandaag niet meer spreken: een mooi en gezond weekend toegewenst!

Reputatie 2

Hoi, mijn Thuis-abonnement zou 27-10 al geactiveerd zijn, maar de status staat nog steeds op "Modem verzenden en installeren". Is er iets mis gegaan? Hoelang zou ik nog moeten wachten?

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @BiancaIcaras 

Werkt het internet thuis wel al of nog niet?

Je abonnement staat dan mogelijk nog niet helemaal juist, een moderator kan dit dan voor je in orde maken.

Reputatie 2

Hoi @Waqqas, mijn internet doet het gewoon, heb mijn tvsignaal nog niet kunnen testen.

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag @Gea Vriesma, jouw aanvraag is nu volledig doorgekomen. We hebben het abonnement handmatig op “voltooid” gezet waardoor je nu ook gebruik kunt maken van jouw TV-abonnement. 

Hoi @BiancaIcaras, ook bij jou is de aanvraag blijven hangen, sorry hiervoor! Ik heb de technische dienst om hulp gevraagd en verwacht spoedig dat het aangepast wordt. Zodra het gelukt is, kom ik er bij je op terug!

Hallo Jason

Volgens mij is het nog niet doorgekomen hoor. Bij mijn abonnementen staat  nog steeds alleen internet.

Verder kan ik de tv app ook niet in het Nederlands downloaden.

Reputatie 7
Badge +7

@Gea Vriesma Ik zie dat er nog geen TV aangevraagd is, je dient dit via My T-Mobile Thuis aan te vragen: T-Mobile TV bestellen. Sorry voor mijn voorbarige conclusie in de vorige reactie, ik ging ervan uit dat je dit al gedaan had, omdat je aangaf dat je er nog geen gebruik van kunt maken en de order nog niet doorgelopen was. Je kunt zodra je TV hebt aangevraagd - met of zonder TV Box, die keuze is aan jou - binnen twee uur gebruikmaken van het gekozen abonnement. Mocht het nog niet lukken, laat het me weten, dan bestel ik het handmatig voor je! 😉

 

@BiancaIcaras Ook bij jou is de aanvraag nu doorgelopen, je kunt tv-kijken. Veel plezier met jouw abonnement en mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust! 😄

Reageer