F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje
Reputatie 7
Badge +16

Je hebt Internet + TV besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar we kunnen ons ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen. 

  

Hoe zit het met je bestelling, hoe ziet het tijdschema eruit, wat is de Overstapservice ook alweer? We behandelen alle vragen die te maken hebben met nieuwe aanvragen. Zo kun jij met alle kennis op zak richting de start van jouw abonnement gaan!  

 

Ik moet nog bestellen, hoe werkt het?

Doe snel de postcode check: https://odido.nl/internet/glasvezel/check. Hier kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is. Alle opties en mogelijkheden kun je hier direct aan- of afvinken. Je kunt hier ook direct een bestelling plaatsen. Heb je toch nog een vraag en wil je dit telefonisch bespreken? Bel ons dan op 0800-0092. We zijn Internet + TV van Odido en vertellen je er graag alles over! 


Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:

Je abonnement wordt aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online! Natuurlijk kun je ook een datum tot wel drie maanden in de toekomst kiezen. 

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail. 

  1. Ongeveer twee weken later kun je een afspraak met de monteur maken (als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen) en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet (DSL) is op basis van zelfinstallatie. Je hebt dan geen monteur nodig, maar ontvangt een e-mail met de daadwerkelijke startdatum. 

  1. Ongeveer veertien dagen voor de startdatum ontvang je het installatiepakket. 

  1. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren. 


Bedenktermijn? 

Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Wanneer er echter geen aansluitkosten gerekend zijn, hoef je deze niet nadien nog te betalen - ook niet als je binnen de opzegtermijn opzegt. Wel betaal je voor de geleverde diensten vanaf het moment aansluitdatum (opleverdatum werkende diensten) tot aan het moment van opzegging in de 14 dagen respijtperiode. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je dus tot het moment dat je niet meer aangesloten bent.


Nummerbehoud, hoe werkt dat?

Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Bij je aanvraag kun je voor nummerbehoud kiezen. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Internetabonnement voor thuis. We controleren typefoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Dit proces is zo gepiept en je hebt dus op de dag van installatie je oude vertrouwde nummer terug bij je nieuwe Internet voor thuis abonnement! 
 
Ben je nummerbehoud vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan!  Lees snel dit topic voor meer informatie over nummerbehoud: Veelgestelde vragen over nummerbehoud


Overstapservice, hoe zit dat?

Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit staat dan vermeld in de bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hiervoor sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen in Mijn Odido. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt dat niet, bel dan met onze service en geef de volgende informatie door: 

  • Je huidige aanbieder 

  • Het contractnummer 

  • De laatste 3 cijfers van je IBAN 

  • Je telefoonnummer 

  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder 

Ben je de Overstapservice vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan nog binnen zeven dagen na je aanvraag!  Lees snel dit topic voor meer informatie over de Overstapservice: Veelgestelde vragen over de Overstapservice

  

Let op! We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie? Zorg dan dat je zelf de andere provider(s) nog opzegt.  


Hoe regel ik zelf mijn overstap?

Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen, zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Internet (DSL) en Glasvezelinternet: 

  • Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is, kun je jouw oude provider opzeggen. 

  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Twee à drie weken na je aanvraag kun je een afspraak inplannen. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan minimaal vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider. 

Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting (coax) kan wel naast Standaard Internet of Glasvezel bestaan. 

 

Klantvoordeel, hoe zit dat precies?

Heb je een Odido Mobiel abonnement en neem je daarnaast ook diensten af van Odido voor thuis, dan kom je in aanmerking voor Klantvoordeel met onder andere jouw Internet & Unlimited abonnement voor € 25,- per maand per abonnement! Nadat de de lijn is geactiveerd en je gebruik kan maken van je verbinding, zal ook het Klantvoordeel in gang worden gezet. Je kan handig zelf het Klantvoordeel regelen via Mijn Odido. Meer weten? Klik dan hier


Toch nog iets veranderen in je bestelling?

Loop je bestelling goed na. Heb je bijvoorbeeld genoeg TV boxen besteld? Voor de installatie staat je abonnement op ‘pauze’. Je kan dan alleen nog een TV box toevoegen of Nummerbehoud aanvragen. Alle andere wijzigingen kunnen we voor je doorvoeren zodra de installatie is afgerond. Dit doe je door in te loggen op Mijn Odido

 

Het installatiepakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres. Zo wordt het pakket altijd ergens afgeleverd!


Het installeren van het pakket

Om te installeren bij Glasvezelinternet heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij DSL Internet kun je de installatie eenvoudig zelf doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!


De wensdatum verzetten of vervroegen

Wensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151.

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Neem dan contact op met de klantenservice of laat dan hier een bericht achter!

 

Andere vragen over het je nieuwe abonnement? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Vragen? We zijn er voor je. 

 


570 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jeroenjoo 

Sinds een tijdje gaat de bedenktijd pas in als je internet verbinding actief is of als je modem werkt bij glasvezel.

Een nieuwe aanvraag duurt circa 2 weken, deze tijd is nodig om de verbinding naar je woning gereed te maken, het kan ook zo zijn dat het iets langer duurt. Meestal bij glasvezel.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @jeroenjoo,

Wat Waqqas zegt klopt. Speciaal voor jou hebben we de snelst mogelijke datum te pakken gekregen. Als het goed is, heb je net hierover een email ontvangen. De eerst volgende datum op de planning is 12 oktober 2020. 

Meer informatie over de aanvraag van je bestelling, vind je in dit topic: 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-van-bestelling-tot-installatie-496/thuis-faq-nieuwe-aanvraag-alles-op-een-rijtje-279073.

 

In ieder geval voor nu succes nog met de verhuizing en het Internet komt zo snel mogelijk jouw kant op!

Reputatie 1

Dank voor jullie reacties @Waqqas en @Demi !

Fijn dat het 12 oktober geregeld is, tot die tijd hebben we met de buurman afgesproken dat we van zijn wifi kunnen snoepen, maar ons eigen internet is natuurlijk fijner!

Reputatie 7
Badge +4

Geen zorgen @jeroenjoo, wij weten 100% dat te veel snoepen niet gezond is, en daarom doen wij er alles aan om de oplevering van jouw internet zo soepel als mogelijk te laten verlopen! :wink: Tof trouwens dat je zo een goede buur hebt, zo weet je wie er écht voor je klaar staat in tijden van nood. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 1

Dank voor jullie reacties @Waqqas en @Demi !

Fijn dat het 12 oktober geregeld is, tot die tijd hebben we met de buurman afgesproken dat we van zijn wifi kunnen snoepen, maar ons eigen internet is natuurlijk fijner!

Ondertussen is de installatiedatum naar voren gehaald naar… vandaag!
Ik heb alleen nog geen installatiepakket ontvangen, en ook nog niks gehoord over wanneer mijn pakket komt. Kan een van de moderators me wijzer maken?

Hoi,

Mijn t-mobile verbinding is inmiddels al een week opgeleverd, maar in mijn t-mobile portal staat dat dit nog niet het geval is. wanneer wordt dit aangepast? en wanneer kan ik de eerste afschrijvingen verwachten?

Reputatie 1

Dank voor jullie reacties @Waqqas en @Demi !

Fijn dat het 12 oktober geregeld is, tot die tijd hebben we met de buurman afgesproken dat we van zijn wifi kunnen snoepen, maar ons eigen internet is natuurlijk fijner!

Ondertussen is de installatiedatum naar voren gehaald naar… vandaag!
Ik heb alleen nog geen installatiepakket ontvangen, en ook nog niks gehoord over wanneer mijn pakket komt. Kan een van de moderators me wijzer maken?

Ik heb het pakket inmiddels ontvangen, en het modem aangesloten.
Alleen blijft het dsl-lampje(die met het wereldbolletje) rood branden en kan ik niet het internet op.
Volgens my t-mobile is de installatiedag nu (is al 2 dagen zo)
Klantensevice bellen duurt eeuwig, dus ik hoop dat iemand hier me kan helpen?

Mijn vraag lijkt op jeroenroo:

Opeens een bericht via email en sms dat mijn aansluitdatum vervroegd is. Zonder verdere informatie én belangrijker: ik zit er niet op te wachten. Mijn gekozen aansluitdatum volgende week is gekozen met overlap en veiligheidsmarge. Ik meen dat ik niet gekozen heb voor zsm, maar kan er naast zitten...

Het bericht zorgt voor vragen aan mijn kant, naast de waarom vraag:

- wanneer komt het aansluitpakket (die is er nog niet en nog geen melding van postnl)

- Als ik mijn abo pas in wil laten gaan vanaf de gekozen datum hoe doe ik dat dan? Dit gaat zowel over kosten als bedenktijd (die ik overigens niet verwacht nodig te hebben)

Dank!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Birdie76 

De installatiedatum wordt meestal vervroegd als de lijn al vrij is en als dit kan.

Het installatiepakket ontvang je meestal 4 tot 7 dagen vóór de installatiedatum, je krijgt ook een mail als hij verzonden is en je ziet het ook in je T-Mobile thuis account.

De modem kan maximaal tot 2 weken na je installatiedatum worden aangesloten, wanneer de modem is aangesloten start je met betalen of automatisch na 2 weken.

De bedenktijd start pas als je modem is aangesloten.

 

 

@Waqqas Tnx 

Ik neem dan aan dat voor de verzending van het pakket nog uitgegaan wordt van de originele datum.

Zorg ik dat ik het modem pas volledig aansluit op/ weekend na de originele datum.

 

Grz

Reputatie 7
Badge +15

@Birdie76 

Soms kan er ook even wat vertraging op zitten met het verzenden van de modem maar je kan hem dus binnen 2 weken aansluiten.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @jeroenjoo, tof dat de lijnbeheerder jouw lijn eerder heeft geactiveerd dan gepland! Ik ben erg blij om te zien dat het modem al 8 uur met ons internet verbonden is, en ik hoor het graag als ik verder nog iets voor je kan betekenen. Heel veel plezier nog met jouw verbinding! :smile:

Hi @Golden07, dat kunnen we zeker snel oplossen. Guidion heeft het installatieticket niet helemaal goed afgemeld, en vandaar dat jouw abonnement niet is doorgelopen. Ik laat het door de technische dienst rechtzetten en je ontvangt een email van ons zodra het is gelukt! 

Hey @Birdie76, erg fijn om te zien dat @Waqqas je al zo op weg heeft geholpen! Ik wil graag nog toevoegen: het was ons vooraf niet bekend dat de lijnbeheerder je eerder aan zou sluiten. Af en toe komt het voor dat een monteur van de lijnbeheerder je al eerder omzet als hij voor een andere klant in de wijkcentrale moet zijn. Gelukkig levert dit verder geen complicaties op zoals Waqqas al goed heeft uitgelegd! :slight_smile:

@Cal Tnx voor de bevestiging. Het werd een beetje onduidelijk (vooral ook omdat het pakket er nog niet is). Grz JM

Reputatie 7
Badge +4

Tuurlijk, begrijpelijk @Birdie76. Graag gedaan, en ik verwacht dat je vandaag of morgen van ons de PostNL track & Trace code zal ontvangen. Het installatiepakket is binnen de kortste keren aan de deur! :muscle:

Beste,

begin september heb ik internet via glasvezel aangevraagd. De ingangsdatum zou 6 oktober zijn, inclusief overstapservice.

De opzegging bij mijn vorige provider is voorspoedig gegaan, maar helaas is de nieuwe aansluiting tot op heden niet gerealiseerd. KPN is op 21 september langsgekomen om glasvezel aan te sluiten, maar constateerde toen dat ze hiervoor een ladder/hoogwerker nodig hebben en dus zouden ze een nieuwe afspraak maken. Vervolgens van hen niets meer gehoord. 

Na contact met T-mobile klantenservice werd mij verzekerd dat KPN op 9 oktober opnieuw langs zou komen, maar daar heb ik tevergeefs op gewacht.

Jullie klantenservice is praktisch onbereikbaar (sta nu 1 uur en 10 minuten in de wacht), dus probeer ik heb via dit forum: Wanneer kan ik de oplevering van een werkende internetverbinding verwachten? Kunnen jullie garanderen dat mijn vorige provider blijft leveren totdat dit opgelost is (zij sturen al herinneringen om de modem terug te sturen)?

Vriendelijke groet, 

Geert

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @geertw, welkom op de Community!

Ik heb jouw overstap meteen uitgesteld tot 4 november omdat ik op dit moment geen plandatum doorkrijg vanuit KPN. Wat KPN aan ons meldt, is dat jij met hen contact op kunt nemen voor het maken van een afspraak en om meer informatie te verkrijgen omtrent de werkzaamheden. Het spijt me dat ik niet meer kan zeggen dan nu het geval is. 

Stuur me alsjeblieft een bericht indien de overstapdatum opnieuw uitgesteld zal moeten worden, dan ontvang je in ieder geval nog Internet van je huidige provider totdat wij de verbinding hebben opgeleverd. 

Goedenavond,

Er is afgelopen woensdag iemand langs geweest om naar mijn aansluitpunt te kijken, maar ik heb verder geen informatie mogen ontvangen over de voortgang van de installatie. Ik werd verteld door de persoon die langskwam dat het snel zou gaan, en dat ik op zeer korte termijn gebeld zou worden. Dit blijkt niet het geval.

Is er een mogelijkheid zelf te bellen om een afspraak te maken voor de installatie van de lijn en ook de oplevering van de verbinding?

Vriendelijke groet,

Dario

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @gebruiker000, welkom op de Community. Tof dat je voor Glasvezel hebt gekozen, zo kun je straks ook genieten van 1000 Mbit/s Internet! 

Ik heb het meteen uitgezocht voor je en je kunt contact opnemen met onze aannemer Volker Wessels: 088-1860444. Zij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Zo kun je een afspraak maken om de installatie af te ronden. 

Veel plezier straks met jouw abonnement en vergeet niet om jouw My T-Mobile Thuis account (de link is klikbaar) te gebruiken wanneer je iets wilt inzien of aanpassen omtrent jouw abonnement. Een mooi weekend toegewenst!

Hoi Jason,

Bedankt voor de info! Gelijk geregeld.

Vriendelijke groet,

Dario

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan, dat is mooi geregeld! Als ik tussendoor nog iets voor je kan doen, let me know. 

vanaf 25 oktober heb ik tv en internet via glasvezel maar moet elke dag wel een keer alles opnieuw opstarten , internet en tv valt dan uit. met thuis werken geeft dat veel iritatie. de klantenservice is niet berijkbaar. hoe lossen we dit op ??

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @leendertjan 

Heb je alleen de Zyxel modem in gebruik of een eigen netwerk er achter? Mogelijk zou ergens dan een conflict kunnen ontstaan bijvoorbeeld waardoor alles vastloopt.

Hoi Waqqas, ik heb alleen Zyxel modem met 2 utp kabels naar pc en 1 utp kabel naar tv

 

Reputatie 7
Badge +15

Oke, heb je ook gekeken of de UTP van mediaconverter naar modem vervangen helpt?

Dat heeft de monteur van T mobile pas nieuw aangelegd.

Reageer