F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje
Reputatie 7
Badge +16

Je hebt Internet + TV besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar we kunnen ons ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen. 

  

Hoe zit het met je bestelling, hoe ziet het tijdschema eruit, wat is de Overstapservice ook alweer? We behandelen alle vragen die te maken hebben met nieuwe aanvragen. Zo kun jij met alle kennis op zak richting de start van jouw abonnement gaan!  

 

Ik moet nog bestellen, hoe werkt het?

Doe snel de postcode check: https://odido.nl/internet/glasvezel/check. Hier kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is. Alle opties en mogelijkheden kun je hier direct aan- of afvinken. Je kunt hier ook direct een bestelling plaatsen. Heb je toch nog een vraag en wil je dit telefonisch bespreken? Bel ons dan op 0800-0092. We zijn Internet + TV van Odido en vertellen je er graag alles over! 


Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:

Je abonnement wordt aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online! Natuurlijk kun je ook een datum tot wel drie maanden in de toekomst kiezen. 

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail. 

  1. Ongeveer twee weken later kun je een afspraak met de monteur maken (als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen) en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet (DSL) is op basis van zelfinstallatie. Je hebt dan geen monteur nodig, maar ontvangt een e-mail met de daadwerkelijke startdatum. 

  1. Ongeveer veertien dagen voor de startdatum ontvang je het installatiepakket. 

  1. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren. 


Bedenktermijn? 

Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Wanneer er echter geen aansluitkosten gerekend zijn, hoef je deze niet nadien nog te betalen - ook niet als je binnen de opzegtermijn opzegt. Wel betaal je voor de geleverde diensten vanaf het moment aansluitdatum (opleverdatum werkende diensten) tot aan het moment van opzegging in de 14 dagen respijtperiode. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je dus tot het moment dat je niet meer aangesloten bent.


Nummerbehoud, hoe werkt dat?

Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Bij je aanvraag kun je voor nummerbehoud kiezen. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Internetabonnement voor thuis. We controleren typefoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Dit proces is zo gepiept en je hebt dus op de dag van installatie je oude vertrouwde nummer terug bij je nieuwe Internet voor thuis abonnement! 
 
Ben je nummerbehoud vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan!  Lees snel dit topic voor meer informatie over nummerbehoud: Veelgestelde vragen over nummerbehoud


Overstapservice, hoe zit dat?

Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit staat dan vermeld in de bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hiervoor sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen in Mijn Odido. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt dat niet, bel dan met onze service en geef de volgende informatie door: 

  • Je huidige aanbieder 

  • Het contractnummer 

  • De laatste 3 cijfers van je IBAN 

  • Je telefoonnummer 

  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder 

Ben je de Overstapservice vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan nog binnen zeven dagen na je aanvraag!  Lees snel dit topic voor meer informatie over de Overstapservice: Veelgestelde vragen over de Overstapservice

  

Let op! We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie? Zorg dan dat je zelf de andere provider(s) nog opzegt.  


Hoe regel ik zelf mijn overstap?

Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen, zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Internet (DSL) en Glasvezelinternet: 

  • Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is, kun je jouw oude provider opzeggen. 

  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Twee à drie weken na je aanvraag kun je een afspraak inplannen. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan minimaal vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider. 

Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting (coax) kan wel naast Standaard Internet of Glasvezel bestaan. 

 

Klantvoordeel, hoe zit dat precies?

Heb je een Odido Mobiel abonnement en neem je daarnaast ook diensten af van Odido voor thuis, dan kom je in aanmerking voor Klantvoordeel met onder andere jouw Internet & Unlimited abonnement voor € 25,- per maand per abonnement! Nadat de de lijn is geactiveerd en je gebruik kan maken van je verbinding, zal ook het Klantvoordeel in gang worden gezet. Je kan handig zelf het Klantvoordeel regelen via Mijn Odido. Meer weten? Klik dan hier


Toch nog iets veranderen in je bestelling?

Loop je bestelling goed na. Heb je bijvoorbeeld genoeg TV boxen besteld? Voor de installatie staat je abonnement op ‘pauze’. Je kan dan alleen nog een TV box toevoegen of Nummerbehoud aanvragen. Alle andere wijzigingen kunnen we voor je doorvoeren zodra de installatie is afgerond. Dit doe je door in te loggen op Mijn Odido

 

Het installatiepakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres. Zo wordt het pakket altijd ergens afgeleverd!


Het installeren van het pakket

Om te installeren bij Glasvezelinternet heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij DSL Internet kun je de installatie eenvoudig zelf doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!


De wensdatum verzetten of vervroegen

Wensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151.

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Neem dan contact op met de klantenservice of laat dan hier een bericht achter!

 

Andere vragen over het je nieuwe abonnement? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Vragen? We zijn er voor je. 

 


570 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Nicomi, welkom op de Community!

De netwerkbeheerder zou inderdaad contact op moeten nemen voordat alles aangesloten wordt, maar ik zie dat de status van de aansturing op “bevestigd” blijft hangen. Ik heb dit nagevraagd en als het goed is, kun je een afspraak maken met de aannemer (VolkerWessels) om de installatie te voltooien. Je kunt VWT bereiken op: 088-186 0 444. 

Klopt het dat jij al een FTU (Glasvezelaansluitpunt) thuis hebt? 

Beste Tmobile,

ik heb bij mijn aanvraag voor T-mobile thuis een wens datum aangegeven van 11 maart 2021, maar wat mij betreft mag het vanaf nu gezien eigenlijk wel zo snel als mogelijk geactiveerd worden. Kan dit nog aangepast worden? Als het goed is zou mijn T-mobile thuis klantnummer zichtbaar moeten zijn in mijn community account. 

Hoi @Nicomi, welkom op de Community!

De netwerkbeheerder zou inderdaad contact op moeten nemen voordat alles aangesloten wordt, maar ik zie dat de status van de aansturing op “bevestigd” blijft hangen. Ik heb dit nagevraagd en als het goed is, kun je een afspraak maken met de aannemer (VolkerWessels) om de installatie te voltooien. Je kunt VWT bereiken op: 088-186 0 444

Klopt het dat jij al een FTU (Glasvezelaansluitpunt) thuis hebt? 

@Jason bedankt voor je bericht! 
 

ik heb VolkerWessels vorige week weten te bereiken en zij zouden mij een email sturen om een afspraak te maken. Helaas is dit nog niet gebeurd. We zijn het wachten zat en denken na om via een andere organisatie internet te laten aansluiten. Het liefst gaan we met jullie door, maar dan willen we deze week wel internet hebben.

Aangezien er nog geen enkele afspraak met ons is gemaakt na meer dan 4 weken en dus ook niks is gemonteerd, kunnen wij kosteloos annuleren neem ik aan?

 


 

Reputatie 7

Hoi @rgstulen ,

Ik ga graag voor je na wat ik voor je kan doen. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer (IBAN)? Dan hebben we een volledige verificatie en kan ik uitzoeken wat ik voor je kan betekenen. Ik zie je bericht graag tegemoet! 

Ook voor jou kijk ik graag naar een oplossing @Nicomi

Ik heb nogmaals contact gezocht met VWT met het dringende verzoek om nogmaals de procedure te starten. Ook wij zien je het liefst zo snel mogelijk online! Ik heb ook een vermoeden dat met dit verzoek de bal opnieuw gaat rollen. Momenteel kan je inderdaad nog kosteloos opzeggen, maar ik hoop dat met dit nieuws je zo snel mogelijk van een verbinding te voorzien. 

Beste Moderators,

Afgelopen vrijdag is het me eindelijk gelukt na vele pogingen om iemand te spreken te krijgen die me kon helpen met het afsluiten van een abonnement. Ik verhuis namelijk op 1 februari naar een nieuwe woning en hoop natuurlijk zo snel mogelijk internet en tv te hebben. Vrijdag heb ik met de verkoper afgesproken dat de verbinding 6 februari in zou gaan, maar nu kreeg ik gisterenavond een mail dat dit 8 februari wordt. Zeker omdat het installatiepakket eerder binnen komt vind ik dit wel erg jammer. Nu zag ik de mogelijkheid om af te zien van de bedenktijd op dit forum en zou het toch fijn vinden als ik daardoor een paar dagen eerder live zou kunnen. 5 of 6 februari is prima overigens, maar het zou jammer zijn als ik net het weekend mis. Hopelijk kan iemand van jullie me helpen om dit toch voor elkaar te krijgen, tot nu toe geen gehoor gekregen helaas en dat als trouwe klant (>10 jaar mobiel abonnement).

Beste T-Mobile,

 

Eind October 2020 heb ik een bestelling geplaatst voor glasvezel in Eindhoven.

Toendertijd werd aangegeven dat de aansluiting in week 3 (waarschijnlijk) opgeleverd ging worden. Sindsdien heb ik eigenlijk niets meer vernomen. Aangezien week 3 al weer even voorbij is vroeg ik mijzelf af of er iets meer bekend is mbt. de voortgang van de glasvezel uitrol in Eindhoven? (Graafwerkzaamheden zijn al een tijdje geleden afgerond)

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @KarelA 

T-Mobile is al enkele maanden bezig in Eindhoven, liggen er al kabels in jouw straat of in de buurt? Misschien zou je het eens aan iemand kunnen vragen.

Reputatie 7

Hi @ThomasVerdies Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Ik begrijp volkomen dat je het liefst voor het weekend aangesloten wil worden maar hoe graag ik ook wil, ik kan het niet voor je vervroegen. Voor je verbinding moet je aangesloten worden vanaf de centrale en hiervoor wordt er een monteur ingepland vanuit de netbeheerder. Deze planning kunnen we niet rechtstreeks beïnvloeden.

@KarelA Dat is een hele goede vraag! Ik heb het meteen nagekeken en de aanvraag loopt maar ik kan zelf de exacte planning van de aannemer niet inzien. Wat je het beste kan doen is even direct contact opnemen met onze aannemer Volker Wessels, zij kunnen je waarschijnlijk meer vertellen over de actuele planning (deze hangt af van plaatselijke omstandigheden). Je kan Volker Wessel bereiken via het telefoonnummer 088 186 0 444.

@Waqqas, kabels liggen er al een tijdje, lijkt erop dat het werk in de buurt (Philipsdorp) afgerond is. Ik ga Volker Wessels eens een belletje geven..

Reputatie 1

Hallo,

Ik heb T-Mobile Thuis besteld, en de deadline voor de overstapservice gemist. Nu zelf alvast Ziggo opgezegd, per 1 maart a.s. Kunnen jullie aangeven of dat gaat lukken, glasvezel-internet per 1 maart?
Ze moeten hier de kabel van de stoep nog naar de voorgevel brengen, en daarna in de meterkast monteren.

Bedankt,
Maarten

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MaartenDenHaag, gaaf dat je Glasvezel gekozen hebt! 😄

Gemiddeld duurt de oplevering van Glas zo'n twee tot vier weken, met in sommige gevallen tot zes weken, afhankelijk van de gereedheid van de verbinding in de wijk en of er al een FTU (glasvezelaansluitpunt) aanwezig is. Met enige voorzichtigheid in het achterhoofd, zeg ik: 1 maart zou op papier moeten lukken. Mocht het om wat voor reden nog niet opgeleverd zijn, dan kunnen wij je in de tussengelegen periode voorzien van Onbeperkt Internet op de mobiele hotspot middels Unlimited Internet vouchers. 

Ik zie in je klantprofiel dat er al een aanvraag uitstaat naar VolkerWessels Telecom (VWT): zijn de aannemer en zullen het opleveringsproces met jou afronden. Je kunt hen benaderen door te bellen met: 088-186 0444. Zij zullen de planning met je doornemen en een tijdsindicatie geven van de oplevering. 

Indien ik nog iets voor je kan doen, laat het alsjeblieft weten. Stay safe!

Reputatie 1

Hoi @Jason bedankt voor je antwoord. Ik heb met VWT gebeld, en zij gaven aan dat het een en ander ‘op hold’ staat. Voor hoelang en waarom is mij niet verteld. Voorlopig laat ik het even op z’n beloop en heb ik de einddatum bij Ziggo er weer uit gehaald…

Hallo,

 

Niet zeker of dit de juiste plek is. Ik ben benieuwd hoe het zit met mijn bestelling van vast internet thuis. De eerst mogelijke datum was 3 februari, en verder niets gehoord. In één topic las ik iets over een tekort aan installatiepakketten, maar het zou fijn zijn als iemand duidelijkheid kan geven over wanneer ik kan verwachten dat het bezorgd wordt. Het maakt niet uit of het iets later is (nou ja, in deze tijd eigenlijk wel, maar goed), maar het gebrek aan communicatie vind ik wel jammer. Van klanten kun je immers niet verwachten dat ze kunnen gokken wat voor problemen er spelen. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Oak667 

Had je glasvezel besteld of DSL?

Wat staat er in het overzicht in je T-Mobile thuis account?

Hi @Waqqas 

 

Ik heb DSL besteld. In het account staat alleen: 

‘Lijn wordt aangevraagd

We zijn druk bezig met je bestelling.' (dit staat er al sinds de bestelling geplaatst is)

Ik wil alleen iets meer duidelijkheid over wanneer het opgestuurd wordt.

Reputatie 7
Badge +15

@Oak667 

Ik denk dat eea nog moet worden gedaan in de wijkcentrale door een KPN monteur. Daarvoor kun je het beste even afwachten op de reactie van een moderator.

Reputatie 7

Hoi @Oak667 ,

Dank je wel voor je bericht en welkom bij de Community! Ik zie dat je inmiddels al contact hebt opgenomen met de telefonische helpdesk en zij hebben je van de juiste informatie weten te voorzien. Heb je vragen, weet dan dat we hier ook voor je klaar zitten. 

Hoi @Boris!

 

Ik ben inderdaad gebeld door een zeer attente medewerker. Het ging over een telefoon verbinding via een andere provider waar ik niets van af wist. Ik ging even uitzoeken en dat klopte inderdaad. Ik wil eigenlijk dat dat overgenomen wordt en dat we een vast telefoon abonnement toevoegen aan mijn bestelling. Toen ik terugbelde, zei de tweede medewerker dat ik moest afwachten totdat de eerste medewerker zou terugbellen. Dus in principe heb ik een simpel verzoek maar ik wacht dus even af. 

Maar mocht dat niet nodig zijn, ik wil dus vast bellen (vast bellen start) bovenop het internet abonnement. Als iemand dit kan regelen zodat het proces verder kan, dan ben ik geholpen. 

Reputatie 7

Hi @Oak667, top dat je al zo goed bent geholpen door een collega! Wij nemen contact op met KPN voor het vaste telefoonnummer, zodat wij ervoor kunnen zorgen dat jij deze kan overnemen. Staat het contract voor het telefoonnummer al op jouw naam bij de andere provider?  Dit hebben wij nodig om het helemaal in orde te kunnen gaan maken. 

Dag @Lisa 

Het staat op naam van één van mijn grootouders die niet Nederlands spreken. Zij kunnen zelf geen contact opnemen. Wat nu?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Oak667, ik begrijp van mijn collega Lisa dat ze het met je besproken heeft in de privéberichten. Omdat je geen contractant of aangewezen contactpersoon bent, kunnen we je op dit moment niet verder helpen.

Geen zorgen! Bel samen met de contractant, één van je grootouders, naar 0800-0092 en vraag of ze je willen toevoegen als contactpersoon. Dan kunnen we je voortaan gewoon volledig helpen! 😊

Hi, 

Ik heb internet besteld op een adres maar niets ontvangen behalve 1 mail op 8 februari. 

Ik kan niet inloggen, ik heb geen gegevens, geen emailadres, geen wachtwoord. 

Ik heb geen installatie pakket ontvangen en vandaag zou ik internet hebben :-(
Ik zoek me suf in de mail maar ik heb gewoon helemaal niets ontvangen, ook niet per post.  

Graag ontvang ik info wat te doen. 

Groetjes, 

Betty

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sjone 

Je zou met het opgegeven e-mailadres hier een account kunnen aanmaken en dan de status bekijken.

https://thuis-sso.t-mobile.nl/Account/RequestPassword?clientid=selfcare.client&isnew=true

Reputatie 7

Hi @Sjone, ik ga je gelijk verder helpen! Als jij mij een privébericht zou willen sturen (door op mjin naam te klikken) met jouw postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN dan ga ik gelijk voor je aan de slag. We gaan samen uitzoeken wat hier aan de hand is! 💪

Reputatie 5

Ik heb zojuist T-Mobile thuis besteld (Loosduinen Den-Haag).

 

Omdat de glasvezel nog de grond in moet wordt het pas halverwege mei opgeleverd. Nu mijn vragen:

  • Kan ik deze datum naar 1 juli zetten? Dan is alles netjes in de grond en kan ik ook mijn mobiel eventueel overzetten naar T-Mobile
  • Kunnen jullie zorgen dat ik naadloos overga, dus geen dubbele kosten betaal? Of krijg ik ruim een maand van te voren de datum door zodat ik KPN optijd kan opzeggen?

Reageer