Beantwoord

Ethernet verbinding werkt niet naar telefoon

  • 7 September 2022
  • 2 reacties
  • 99 Bekeken

Kort geleden ben ik overgestapt van KPN naar T-mobile. De WIFI en TV doen het perfect maar de ethernet verbinding helaas niet. De kabel van het modem direct naar Cisco telefoon is direct op elkaar aangesloten maar geen verbinding. Wanneer ik dezelfde kabel in de laptop steek dan werkt het prima. Alle poorten van het modem inmiddels geprobeerd maar zonder succes. Het toestel is elders gecontroleerd en werkt op een ander netwerk naar behoren. Iemand de goude tip?

icon

Beste antwoord door Boris 8 September 2022, 11:18

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7

Hi @Domi.s,

Dank voor je bericht en welkom bij de Community! Ik had je graag kunnen helpen, maar het gebruik van een IP-telefoon over de LAN poorten, ondersteunen wij niet. Wel is het mogelijk om via de VOIP techniek via het modem te bellen. Er dient dan wel een Vast Bellen abonnement te worden afgesloten. Op onze website lees je daar meer over: Vast bellen met een abonnement van T-Mobile Thuis. Heel veel succes met het aansluiten en mocht je met een vraag zitten, laat het vooral weten. We staan hier voor je klaar! 

Kort geleden ben ik overgestapt van KPN naar T-mobile. De WIFI en TV doen het perfect maar de ethernet verbinding helaas niet. De kabel van het modem direct naar Cisco telefoon is direct op elkaar aangesloten maar geen verbinding. Wanneer ik dezelfde kabel in de laptop steek dan werkt het prima. Alle poorten van het modem inmiddels geprobeerd maar zonder succes. Het toestel is elders gecontroleerd en werkt op een ander netwerk naar behoren. Iemand de goude tip?

 

Als je in je Cisco telefoon andere poorten kunt instellen zou je eens kunnen kijken of dit een oplossing biedt. T-Mobile reserveert poort 5060 voor haar eigen telefonie dienst. Misschien kan je bij je VoIP/SIP provider alternatieve poorten vinden en deze instellen in de Cisco telefoon?

Mocht dit niet mogelijk zijn, poort 5060 is gereserveerd in de Zyxel. Wanneer je jouw eigen router koopt (let wel dat deze aan bepaalde eisen moet voldoen), en je de Zyxel vervangt met je eigen router. Dan wordt poort 5060 niet langer gereserveerd en zou het gewoon moeten werken.

Reageer