Beantwoord

gebeld worden door rare, onbekende, niet bestaande nummers

  • 11 April 2019
  • 10 reacties
  • 2244 Bekeken

Reputatie 1
Sinds gisteren worden wij op ons T-Mobile vaste nummer ineens gebeld door onbekende nummers. Niemand weet ons nummer, we gebruiken de lijn nauwelijks om gebeld te worden.

Kan dit verholpen worden?

0368419095
0368414391

beide hebben we terug gebeld. Een werd niet opgenomen, bij de andere dat het nummer niet bestaand is.
icon

Beste antwoord door Sander 15 April 2019, 12:56

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Hoi @jeroeninhaarlem,

Wat een rare situatie! Als je echt overlast ondervindt van deze telefoontjes, dan kun je dit bij ons melden: telefonisch overlast melden. Dan starten wij een onderzoek naar de overlastplegers.

Gaat het om verkeerd verbonden, dan zal het uiteraard niet meer gebeuren nadat je hem geïnformeerd hebt. Het is voor mij niet duidelijk wat er aan de hand is. Je kunt er niet voro zorgen dat je niet gebeld kunt worden door dit nummer. Je kunt er wel voor zorgen dat je zelf anoniem uitbelt of dat je niet wordt opgenomen in het digitale telefoonboek. Dit kun je regelen via My T-Mobile Thuis.

Ik hoop dat het snel duidelijk wordt, Hou je ons op de hoogte?

word ook dagelijks gebeld door onbekende 06 nrs dood ziek word je hiervan !!begrijp wel dat je als tel maatschappij hier weinig aan kan doen .ik neem alleen nog contact nr op .met als gevolg diverse ziekenhuis afspraken gemist .terwijl dit voor mij levens belang is .voor mij reden om niet meer te verlengen ,jammer voor de rest Tmobiel perfect  .alleen die onbekende nr:s   grrrrrrrrrrr !!!!

 

Reputatie 7
Badge +14

word ook dagelijks gebeld door onbekende 06 nrs dood ziek word je hiervan !!begrijp wel dat je als tel maatschappij hier weinig aan kan doen .ik neem alleen nog contact nr op .met als gevolg diverse ziekenhuis afspraken gemist .terwijl dit voor mij levens belang is .voor mij reden om niet meer te verlengen ,jammer voor de rest Tmobiel perfect  .alleen die onbekende nr:s   grrrrrrrrrrr !!!!

 

Als je jouw nummer naar een andere provider porteert zullen dit soort gesprekken niet stoppen. Je kunt wel bij T-Mobile een nieuw nummer aanvragen. Je oude komt dan te vervallen.

 

Reputatie 7
Badge +5

Helaas, helaas en nogmaals helaas.

Dit soort oproepen zijn (op dit moment) niet tegen te houden.

Door middel van de Voip (internet) telefonie zijn er complete bel-centrales aan het werk in landen als b.v. India die d.m.v. computers van alles en nog wat aan nummers bellen.
Het verdienmodel is dat er terug gebeld gaat worden naar de getoonde nummers waarop dan een directe doorschakeling plaats vind naar een ander DUUR nummer.

Blokkeren van dergelijke nummers is zinloos, alhoewel wel mogelijk met een mobiele telefoon, maar dan wordt er morgen gebeld middels een ander nummer.
De techniek kan leuke dingen brengen maar er zijn altijd personen die zoeken hoe er misbruik van gemaakt kan worden.

Na vele telefoon oproepen afgelopen jaren, waarbij er zelfs regio nummers in het scherm kwamen, inmiddels aangewend om ALLEEN terug te bellen naar de eigen contacten. Ook het opnemen van de telefoon gebeurt pas na een beoordeling van het getoonde nummer.

word ook dagelijks gebeld door onbekende 06 nrs dood ziek word je hiervan !!begrijp wel dat je als tel maatschappij hier weinig aan kan doen .ik neem alleen nog contact nr op .met als gevolg diverse ziekenhuis afspraken gemist .terwijl dit voor mij levens belang is .voor mij reden om niet meer te verlengen ,jammer voor de rest Tmobiel perfect  .alleen die onbekende nr:s   grrrrrrrrrrr !!!!

 

Oproepen die als onbekend in het scherm verschijnen kunnen probleemloos worden opgenomen, je kan er toch niet naar terug bellen. En om hoeveel van die verstoringen per dag gaat het. Als mijn leven er vanaf hing probeerde ik mij aan dergelijke hinder niet te storen.
06 nummers komen vaak NIET van een ziekenhuis of dergelijke.
Het kan ook zijn dat jouw nummer een heruitgave is waardoor dat gebel ontstaat. Een ander nummer aanvragen kan dan een mogelijkheid zijn zoals @eric aangeeft.

word ook dagelijks gebeld door onbekende 06 nrs dood ziek word je hiervan !!begrijp wel dat je als tel maatschappij hier weinig aan kan doen .ik neem alleen nog contact nr op .met als gevolg diverse ziekenhuis afspraken gemist .terwijl dit voor mij levens belang is .voor mij reden om niet meer te verlengen ,jammer voor de rest Tmobiel perfect  .alleen die onbekende nr:s   grrrrrrrrrrr !!!!

 

Als je jouw nummer naar een andere provider porteert zullen dit soort gesprekken niet stoppen. Je kunt wel bij T-Mobile een nieuw nummer aanvragen. Je oude komt dan te vervallen.

 

denk er niet aan !! nwe nr .ik heb dit nr al meer dan 20 jaar eric. ook voor zaken te doen .en ik laat mij ook niet dwingen door tel maatschappij of tel criminelen .ik vind dit tevens een zaak voor de tel maatschappij tenslotte betalen wij voor hun dienst ? 

 

Reputatie 7
Badge +14

Je betaald de Tel. maatschappij om jouw telefoon te laten rinkelen en een gesprek tot stand te brengen als je door iemand (uit de hele wereld!) gebeld wordt.

Je hebt geen dienst afgenomen om in het netwerk voor jou een selectie te maken wie jou wel en wie niet jou mogen bellen. Je kan wel heel eenvoudig in jouw telefoon als een voor jou onbekend 06 je belt deze toevoegen aan de blok lijst.

Wat Een intelligent antwoord .! :rage: 

hebben wij als klant echt wat aan !!I

dus wij betalen als klant T mobile .om criminelen ONS te laten bellen ??die blokkeer lijst ? werkt voor geen meter !!!   

T.mobiel moet IT Mensen in dienst nemen die goed zijn !!  T.mob zegt zelf al je word gebeld door computer !! iedere keer andere nr ??? blokkeren die hap.kan ik  mijn rinkelende tel van het ziekenhuis/chirurg /chemo weer normaal Aannemen !! :rage: 

Wat Een intelligent antwoord .! :rage: 

hebben wij als klant echt wat aan !!I

dus wij betalen als klant T mobile .om criminelen ONS te laten bellen ??die blokkeer lijst ? werkt voor geen meter !!!   

 

Zo werkt dit niet, T-Mobile kan hier niets tegen doen dit kan alleen bij de partij die spoofen toestaan en dus VoIP/SIP telefoniediensten aanbieden. T-Mobile kan niet op voorhand zien wanneer een telefoonnummer betrouwbaar is of niet. Net zo min als dat T-Mobile op voorhand kan zien of iemand een telefoonnummer van een ander (spoofen) aanneemt of niet.

T.mobiel moet IT Mensen in dienst nemen die goed zijn !!  T.mob zegt zelf al je word gebeld door computer !! iedere keer andere nr ??? blokkeren die hap.kan ik  mijn rinkelende tel van het ziekenhuis/chirurg /chemo weer normaal Aannemen !! :rage: 

Ik kan mij niet voorstellen dat jij graag geblokkeerd wilt worden omdat een crimineel een keer jou telefoonnummer misbruikt voor zijn/haar uitgaande oproepen. En dat is precies waarom T-Mobile e.a. providers er niet tegen kunnen optreden. Met blokkeren van die telefoonnummers worden mensen als jij en ik slachtoffer en niet de criminelen aangezien die gewoon weer een volgend willekeurig nummer pakken van gewone consumenten als jij en ik.

 

Even een informatieve quote (bron: Opgelicht) ;

Telefoonnummerspoofing

Bij spoofing met telefoonnummers nemen de oplichters een ander telefoonnummer aan. Ze bellen bijvoorbeeld met een Nederlands nummer terwijl zij zich helemaal niet in Nederland bevinden. Deze truc wordt veel gebruikt bij helpdeskfraude, waarbij oplichters je bellen namens een helpdesk van grote bedrijven zoals Microsoft. Uiteindelijk hopen ze je ertoe aan te sporen om de beller de controle over jouw computer te geven, zogenaamd om een bepaalde bug te verhelpen. 

Wil je voorkomen dat je opgelicht wordt via de telefoon? Lees de berichten in dit dossier: Oplichting via de telefoon

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Wat Een intelligent antwoord .! 

Dank je!

Laten we eens kijken waarom de nummerblokkade op je telefoon niet werkt? Heb je de link gevolgt die ik je had gestuurd?

Reputatie 7
Badge +5

Wat Een intelligent antwoord .! :rage: 

hebben wij als klant echt wat aan !!I

dus wij betalen als klant T mobile .om criminelen ONS te laten bellen ??die blokkeer lijst ? werkt voor geen meter !!!   

T.mobiel moet IT Mensen in dienst nemen die goed zijn !!  T.mob zegt zelf al je word gebeld door computer !! iedere keer andere nr ??? blokkeren die hap.kan ik  mijn rinkelende tel van het ziekenhuis/chirurg /chemo weer normaal Aannemen !! :rage: 

Politie waarschuwt voor nieuwe vorm van oplichting met Nederlandse 06-nummers | Tech | AD.nl

Dag @ton haak misschien dat je de bovenstaande link wil gebruiken en het artikel lezen.
In dat artikel wordt nergens gezegd dat het alleen bij jouw telefoonaanbieder is maar algemeen.

Reageer