Beantwoord

Gebruik van eigen router (glasvezel) mét DECT ondersteuning?

  • 27 December 2018
  • 16 reacties
  • 3065 Bekeken

Hallo T-Mobile,

ik zit te kijken bij jullie naar de mogelijkheden voor glasvezel internet samen met telefonie, maar de bij jullie geleverde routers lijken nog altijd geen on-board DECT te hebben, maar voor telefonie nog altijd ouderwetse kabeltjes te gebruiken.

ik heb nu een Fritzbox bij mijn huidige glasvezelleverancier die dus wel on-board DECT heeft. Ik heb al jaren geen bekabelde DECT base-station meer en wil dat graag zo houden.

Daarnaast zijn mijn DECT handsets ook van Fritz, de Fritz Fon C4, en die hebben extra functionaliteit mits de DECT base dus ook de Fritzbox is.

Ik zou dus graag een Fritzbox willen blijven gebruiken, maar ik lees dat bij gebruik van een eigen router de telefonie niet ondersteund is?

Waarom niet? Ik vind dat nogal wel een beperking.

mvg.,
Eize
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 27 December 2018, 15:39

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Hallo @frisjes,

Het is wel mogelijk je eigen modem te gebruiken maar het word niet ondersteund.
Dat wil dus zeggen dat je van T-Mobile geen ondersteuning zou krijgen met een fritz modem.
Telefonie via je eigen modem gaat niet werken in combinatie met telefoon. dit zou je kunnen oplossen door elders een voip account te nemen. Dit komt omdat de modem's van T-Mobile geprovisiond worden met de internet tv en telefoon instellingen. dit lukt helaas niet met je eigen modem.
Hoi @Hidden.nld,

Dat zou prima lukken wanneer T-Mobile de nodige gegevens daarvoor zou aanleveren, net zoals als bijvoorbeeld de inloggeggevens voor je internet account.

Op de Fritzbox kun je ook voor internettelefonie alles handmatig instellen.


Ik snap best dat ze niet maar voor ieder type modem / router uitgebreide ondersteuning kunnen leveren in de vorm van diepgaande instructies enz, maar ik verwacht eigenlijk wel voor al dit soort aansluitingen standaardprotocollen en standaardprocedures bestaan. En dan red ik mij wel door de handleiding van de apparatuur.
Reputatie 7
@frisjes,

Ik heb al een aantal topics geschreven over het gebruik van een eigen modem bij T Mobile, je heb voor je internet verbinding geen inlog gegevens nodig. echter de gegevens voor voip worden niet verstrekt door T Mobile. een van de reden is de kwaliteit van de verbinding. die op een modem van T Mobile beter gegatandeerd kunnen worden dan op een ander apparaat. dit is ook de reden dat tv in een apart vlan staat.
Reputatie 6
@frisjes TMT geeft geen VoIP/SIP inloggegevens, KPN ook niet. XS4ALL wel weet ik uit ervaring. VoIP elders onderbrengen zoals Hidden.nld al aangeeft is mogelijkheid. Elders moet dan de SIP poort aanpasbaar zijn, want TMT heeft de standaard poort in gebruik.
TV wil ik niet via internet, ik ben tevreden met de kabelleverancier op dat gebied en wil ook graag kunnen blijven zappen op mijn eigen dual-CAM tuner TV zonder allerlei kastjes ertussen.

Aan 1 kant begrijp ik wel dat de leverancier graag zoveel mogelijk controle wil houden, met als argumentatie kwaliteit en stabiliteit, maar zo langzamerhand komen ze telkens verder de huiskamer in. Nog even en ze gaan dicteren van welk merk je TV moet wezen want dan kunnen ze de HDMI standaard garanderen....

ik vind gewoon dat de leveranciers het signaal tot aan de deur moeten kunnen leveren en wij zelf eventueel voor deugdelijke apparatuur moeten kunnen zorgen. Dat zal niet voor Jan en alleman weggelegd zijn en natuurlijk mogen ze van mij completere pakketten aanbieden inclusief installatie e.d. maar geef ons als meer behoefende afnemers de mogelijkheid zelf de zaak in de hand te houden binnenshuis.

ik wil zelf mijn routers en wifi kunnen bepalen en die verplichte installateur zit ik dus ook al helemaal niet op te wachten, maar dat terzijde.


ik wil graag op de bestelknop drukken, maar aangezien die telefonie niet kan, krijg ik de vinger niet naar beneden ...
Laat ik het in hun eigen reclametermen verwoorden: ik wil pizza zonder anjovis ;-)

Nou ja, ik wil wel anjovis, maar dan mijn eigen, verse 😉
Reputatie 7
@frisjes,

je kan gewoon een voip account nemen bij een voip aanbieder (T Mobile is geen voip aanbieder)

zo kan je zelf de beste samenstelling maken.
Reputatie 6
TV wil ik niet via internet, ik ben tevreden met de kabelleverancier op dat gebied en wil ook graag kunnen blijven zappen op mijn eigen dual-CAM tuner TV zonder allerlei kastjes ertussen.

Aan 1 kant begrijp ik wel dat de leverancier graag zoveel mogelijk controle wil houden, met als argumentatie kwaliteit en stabiliteit, maar zo langzamerhand komen ze telkens verder de huiskamer in. Nog even en ze gaan dicteren van welk merk je TV moet wezen want dan kunnen ze de HDMI standaard garanderen....

De werkelijkheid is al een stap verder, T-Mobile Thuis levert jouw de TV, namelijk dat kastje. Je bestaande TV wordt onbruikbaar, althans het klassieke onvanger, tuner, decoder gedeelte. Je bestaande TV is in feite een grote computermonitor met HDMI aansluiting en is alleen een weergavescherm. Ook is TV van TMT, als het alleen over het kastje (STB) gaat, strict genomen niet via internet, maar via intranet. Als extra is sinds kort een groot deel van wat via de STB te zien is ook wel via internet te zien, via TV Anywhere op laptop b.v. overal in EU.

ik vind gewoon dat de leveranciers het signaal tot aan de deur moeten kunnen leveren en wij zelf eventueel voor deugdelijke apparatuur moeten kunnen zorgen. Dat zal niet voor Jan en alleman weggelegd zijn en natuurlijk mogen ze van mij completere pakketten aanbieden inclusief installatie e.d. maar geef ons als meer behoefende afnemers de mogelijkheid zelf de zaak in de hand te houden binnenshuis.

Wat betreft internet kan je bij TMT zeker je eigen apparatuur aansluiten. Vaste telefonie is relatief gezien te duur en loopt technologisch gezien achter op mobiele telefonie. Aangezien de huidige TMO NL CEO na zijn aantreden in het jaarverslag heeft gesteld: 'Mobile first', denk ik niet dat er nog veel aan vaste telefonie systemen gedaan wordt. Laten draaien zolang het werkt en er klanten zijn denk ik. 2 jaar geleden heb ik een 4G voor Thuis abo genomen (om sneller internet te hebben) en had in 2de instantie gehoopt dat vaste nummer en DECT enz (nog) wel fijn via 4G VoLTE zou werken, maar niets van dat alles.

ik wil zelf mijn routers en wifi kunnen bepalen en die verplichte installateur zit ik dus ook al helemaal niet op te wachten, maar dat terzijde.


ik wil graag op de bestelknop drukken, maar aangezien die telefonie niet kan, krijg ik de vinger niet naar beneden ...

Ik zou de vinger maar even terzijde schuiven en laten rusten, dat is minder vermoeiend. Wat is je beweegreden eigenlijk om over te stappen?


De werkelijkheid is al een stap verder, T-Mobile Thuis levert jouw de TV, namelijk dat kastje. Je bestaande TV wordt onbruikbaar, althans het klassieke onvanger, tuner, decoder gedeelte. Je bestaande TV is in feite een grote computermonitor met HDMI aansluiting en is alleen een weergavescherm. Ook is TV van TMT, als het alleen over het kastje (STB) gaat, strict genomen niet via internet, maar via intranet. Als extra is sinds kort een groot deel van wat via de STB te zien is ook wel via internet te zien, via TV Anywhere op laptop b.v. overal in EU.


Niet noodzakelijk. TMT levert ook nog gewoon internet (+bellen) abbonementen zonder TV en dat is wat ik zoek. Toen Ziggo destijds begon met digitale TV had ik in het begin ook een aparte kast daarvoor maar die heb ik later vervangen voor de CAM+ module in mijn TV. En nu heb ik een TV met zelfs 2 tuners en wil dat graag zo houden.


ik wil graag op de bestelknop drukken, maar aangezien die telefonie niet kan, krijg ik de vinger niet naar beneden ...
Ik zou de vinger maar even terzijde schuiven en laten rusten, dat is minder vermoeiend. Wat is je beweegreden eigenlijk om over te stappen?


Ik zat bij Fiber.nl maar die is overgenomen en ben ik nu ondergebracht bij Online.nl die niet alleen duurder is, maar uiteindelijk ook geen glasvezel internet zonder TV aanbiedt. Ik word nu getolereerd zonder TV vanwege de overname, maar zodra ik iets wil veranderen, bijvoorbeeld de snelheid, en dus een nieuw contract zal aangaan, kan dat bij hen niet zonder TV en dat wil ik niet dus ben ik maar even gaan rondneuzen.

De huidige aanbieding van 750/750 TMT is goedkoper dan de 100/100 die ik nu bij Online.nl heb, dus is dat zeer interressant.
Misschien moet ik die vaste telefoon maar laten varen.
Reputatie 2
Je kunt de Fritzbox met de Y kabel en 'Landline' enabled aansluiten op de analoge aansluiting op de T-Mobile modem, vervolgens kun je de DECT stations aanmelden op de Fritzbox.
Dit werkt i.i.g met een Fritzbox 7360

We zijn 2 jaar verder en er is niks verbeterd. Ik zit met hetzelfde dilemma. Door het monopoly op glasvezel in mijn wijk, ben ik genoodzaakt minder stabiel internet te accepteren, of vrijheid opofferen.

Persoonlijk vind ik dat een glasvezelnetwerk een publieke zaak is tot in de meterkast. Daarna kies je de provider die het beste bij je past. Vergelijk het met het electriciteitsnetwerk.

@sapawebdesign.nl 

Ik zit er ook aan te denken om van kpn waar ik ook een fritzbox gebruik naar t-mobile te gaan

Volgens mij kun je de voip gegevens uit de t-mobile router halen

 

Reputatie 7
Badge +5

@sapawebdesign.nlen @peter-keetfm 

Overstappen indien je alleen INTERNET wenst, geen probleem bij TmT. Prijs is concurrerend

Je Fritzbox! in gebruik nemen om de DECT ervan te benutten. Geen probleem. Gebruik dan één van de vele VOIP aanbieders. Scheelt ook behoorlijk met de bel kosten. TmT bevind zich niet alleen met het niet vrij geven van de VOIP inloggegevens maar ook met de beltarieven in de vorige eeuw.

Mijn bellen via

CheapConnect

bevalt mij uitstekend.

@sapawebdesign.nl

Helemaal mee eens dat een “internet” aansluiting inmiddels een publieke zaak is. Net als b.v. een basispakket in de Gezondheidszorg. Maar ja, helaas hebben wij daarin weinig in te brengen en wordt veel beslist door mensen waar wij op een (Pinokkio) neuslengte vanaf staan.

@yalerta 

zie mijn aangehaalde link hier boven

als je zo de sip van t-mobile kan krijgen

kun je die toch inkloppen in de fritzbox om zo vaste telefoon van t-mobile te gebruiken

ik zit nog bij kpn maar wij gebruiken de huistelefoon voor het inbellen

voor uitbellen mobiel “gratis” bundel

Reputatie 7
Badge +5

@peter-keetfm 

Vaste kosten telefonie

KPN telefonie 2,00 p/maand

Tmobile Telefonie 2,50 p/maand

Mijn provider 8,95 p/jaar

 

@peter-keetfm

Vaste kosten telefonie

KPN telefonie 2,00 p/maand

Tmobile Telefonie 2,50 p/maand

Mijn provider 8,95 p/jaar

 

Ja je hebt gelijk bij cheapconnect is goedkoper

 

Reageer