Beantwoord

Geen telefonie (vast bellen) na overzetten naar beter netwerk

  • 20 December 2021
  • 11 reacties
  • 147 Bekeken

Ik heb sinds mijn glasvezel aansluiting is overgezet naar het zogenaamde ‘beter netwerk’ geen telefonie meer.

Tijdens deze overzetting is alleen de glasvezelconverter vervangen, de router is nog de oude.

Ik had dus hiervoor ook al een glasvezel aansluiting.

 

Issue:

Het telefonie lampje om de router brand niet en heb al meerder malen alles gereset (alls spanningsloos, UTP uit glasconverter, glas converter op spanning zetten, 5 min wachten, UTP aansluiten, router op spanning zetten, even wachten).

Niets helpt.

 

Wat kan dit zijn? Wat is de oplossing?

icon

Beste antwoord door Boris 23 December 2021, 11:42

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @thieuwijnen 

Heb je de Zyxel-T50? Meerdere mensen hadden dit probleem dat bij oplevering telefonie nog niet werkte, vaak is dit binnen 48 uur opgelost.

Hoi, de overzetting is uitgevoerd op 15 dec jl. Daarna paar dagen niet thuis geweest, vandaar dat ik het nu pas merk.
 

Ik neem aan dat ik niet na iedere reset van de router 48 uur moet wachten ;-)

Reputatie 7
Badge +15

@thieuwijnen 

Als je inlogt in je T-Mobile thuis account en kijkt onder abonnementen bij vast bellen, staat er dan je aanvraag is in behandeling?

Nee en als ik naar ‘...meer’ → Bestellingen ga:

Internetverbinding aangepast - besteld op 14-11-2021 - Afgerond

 

Als ik dan weer op deze bestelling klik:

Vanaf woensdag 15 december 2021 (officiële ingangsdatum) maak je gebruik van je nieuwe verbinding bij T-Mobile Thuis. Je hebt nu echt supersnel glasvezelinternet!

 

Als ik wat lager kijk bij 'Bestelling details’ en  product(en) zie ik wel iets raars:

    • Internet abonnement
    • 2 Modems (ZyXel T-50)
    • Vast Bellen abonnement
    • ….

Ik denk dat ik maar 1 modem heb.

 

Mij lijkt het dus dat er administratief niets meer open staat.

En nog niet benoemd. Als ik het nummer van extern bel krijg je 3 hoge piep tonen. Ik neem aan ‘geen geldig nummer’.

We kunnen ook niet bellen via de vaste lijn.

 

Reputatie 7

Hi @thieuwijnen,

Dank je wel voor je bericht en welkom op de Community! Ik denk graag met je mee. Ook ik zie namelijk dat aan de achterkant, op administratief gebied alles goed staat. Vast Bellen staat helemaal klaar om goed gebruikt te worden. Wellicht dat de stappen op onze Wiki daar nog het laatste zetje toe kunnen geven: 

Mocht dit nog niet hebben geholpen, laat het vooral weten. Dan gaan wij er, samen met de technische dienst, ervoor zorgen dat het bellen wordt hersteld! 

Hoi Boris,

Ik heb glasconverter en modem al meerdere malen gereset (spanningsloos, etc. zie boven) uitgevoerd.
Kabel zit in juiste poort.

We hebben een andere telefoontoestel geprobeert (direct op de router), dat was ook niet de oplossing.

Het lampje van de telefoon brand nog steeds niet op de router.

 

Wat is de volgende stap?

Reputatie 7

Hi @thieuwijnen ,

Dank je wel voor je antwoord en de volledige informatie die daarbij kan geven. Ik heb direct de verbinding erbij gepakt en zie dat het SIP account niet is gekoppeld aan het modem. Ik heb daarop direct een verzoek ingediend bij onze technische dienst om dit op te lossen. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je te realiseren. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak. Wanneer we de oplossing hebben gevonden, laten we je het meteen weten. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, laat het vooral weten. Ik zit voor je klaar! 

Boris, dank voor de uitgezette actie! Wacht ik rustig af op jullie berichtgeving.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @thieuwijnen, de actie van Boris heeft geholpen om de vaste telefonie weer aan de praat te krijgen. Een reprovisie van de verbinding gaf het nodige zetje in de rug en hierdoor kun jij weer telefoneren. Werkt het ook aan jouw kant weer naar behoren? 😄

Hoi Jason, Alles werkt weer! Top. Dankjewel.