Beantwoord

Gigaset Maxwell 10 aansluiten via internetkabel op modem T-Mobile, foutmelding op Gigaset, geen VoiP-account gevonden.

  • 7 January 2021
  • 5 reacties
  • 318 Bekeken

Wij zijn onlangs ook met vaste telefonie naar T-Mobile overgestapt. Voor het aanschaffen van onze telefoon hebben we bij T-Mobile geïnformeerd naar  welk type VoiP-telefoon we het beste konden aanschaffen. Dit maakt niet uit volgens de klantenservice en we konden bijv gewoon een luxe set kopen, welke makkelijk aan te sluiten zou zijn op T-Mobile. Nu hebben wij een Gigaset Maxwell 10 in bezit.

Vorige week hebben we contact gehad met de klantenservice maar werd mij gemeld dat er geen mogelijkheden zijn behalve via de community een vraag stellen. 

Mijn telefoon heeft een andere telefonieaansluiting dan in de Phone 1 poort van het modem. Het liefst wil ik hem op internetkabel aansluiten, omdat dit VoiP is en dit geadviseerd is door T-Mobile. Als ik dit doe krijg ik echter de melding dat er geen VoiP account gevonden kan worden.

Er is mij deze link toegestuurd: https://t.co/qb6V5fZSUJ?amp=1 waarmee het probleem opgelost zou moeten kunnen worden. Echter, dit stappenplan is verouders gezien een update van het modem en gezien het feit ik een ander type Gigaset heb dan in het stappenplan aangegeven. Als ik in de router van de telefoon kijk moet ik om een account toe te voegen de gebruikersnaam en wachtwoord voor VoiP van T-mobile gebruiken. Dit wordt echter, zoals ik ook lees in eerdere forumberichten, niet gegeven. De conclusie van de medewerkster van de klantenservice was dat als de telefoonkabel niet paste die in het modem kan, in verhouding tot mijn telefoon, ik dan mijn telefoon niet zou kunnen gebruiken en een andere zou moeten kopen. Dit terwijl ik juist voor aanschaf informatie heb gevraagd aan T-Mobile en dit geadviseerd werd. 

Kan iemand mij de oplossing geven hoe ik de Gigaset via internetkabel kan installeren en gebruiken bij T-Mobile als vaste telefoon?

 

icon

Beste antwoord door yalerta 7 January 2021, 21:54

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi @maaikee91

Als ik je goed begrijp heb je telefonie ook bij TM. 

De telefoon die je hebt gekocht is er eentje waar het VoIP account op ingesteld moet worden. Bij T-Mobile staat deze op je modem. Helaas gaat het dus niet samenwerken. 

Zou of een andere telefoon kunnen kopen of telefonie aanvragen bij bijvoorbeeld cheapconnect. Dan kan je wel het VoIP account instellen op deze telefoon. 

Internet en Tv kan je dan gewoon bij T-Mobile houden. 

Hopelijk helpt dit je opweg :) 

@TechRacing93 ja klopt, vaste telefonie hebben we onlangs afgesloten bij TM. Zij hebben ons geadviseerd dat dit toestel met TM zou kunnen werken. Daarna hebben we dit gekocht.

Er is geen mogelijkheid om die gegevens handmatig op de Gigaset in te voeren?

Ik zal gaan kijken naar de andere mogelijkheid die u noemt.

Bedankt voor de snelle reactie.

Reputatie 6
Badge +3

Helaas niet. De gegevens voor VoIP worden niet vrijgegeven en automatisch op je modem gezet. En je kan het niet op twee plaatsten tegelijk gebruiken.

Reputatie 7
Badge +5

@maaikee91 

Wow, een beest van een telefoon toestel.
Even snel de specificaties doorgenomen. 12 SIP accounts, Draadloze hoorn, Telefoonboek tot 10.000 nummers. (zo groot is mijn familie niet :grinning: ) Groot aanraakscherm.
Maar helaas geen analoge aansluiting die in de modem van Tmobile past.

Inmiddels heeft @TechRacing93 je al geadviseerd om een Voip account te nemen bij CheapConnect. Helemaal mee eens, een klein nadeel, het is een prepaid service.

Vergeet niet om ook je telefoonnummer over te zetten (porteren)

12 SIP accounts wil niet zeggen dat je 12 telefoonnummers hebt, maar het kan wel. Het is ook mogelijk om ook bij andere VOIP providers aan te melden en daar eventueel extra telefoonnummer(s) bij te nemen. Extra nummers zijn ook mogelijk bij CC. Heeft er één voip provider storing, ben je nog bereikbaar via de andere. Uitzondering, als de internet verbinding wegvalt.

Spijtig voor Tmobile dat ze hun Voip gegevens niet vrijgeven en de mogelijkheid bieden om op dergelijke wijze telefonie te gebruiken. Om dezelfde reden, het niet kunnen activeren van een voip account, heb ik mijn telefonie via Tmobile beëindigd om naar CC over te stappen en daar vooral financieel geen moment spijt gehad.

Bedankt @TechRacing93  en @yalerta voor alle informatie. Ik weet wat me te doen staat nu :)

Reageer